Wannabe mama's! Deel 3

eeh ik baal er wel van maar nog niet heel erg, dit pas onze 2e maand. Ik heb wel net een 7 maand zwangerschap achter de rug en een keizersnede. MIsschien moet mijn lichaam eerst volledig herstellen. We gaan gewoon met frisse moed de volgende ronde in. Heb nu ook pillen voor een wat kortere cyclus.

Dames…

Ik ben aant tempen… toch maar…

Afgelopen 3 dagen 36.8.

Het is toch zo dat je temp ergens tussen 1 dag voor en 2 dagen ná je ei omhoog gaat?

Dus dat je pas achteraf kunt zien wanneer je je ei had?

Ik dacht zo, als ik geen fm krijg terwijl ik hormonen gebruik, dan ga ik wel tempen, dan weet ik tenminste iets.

Maar ik voel me wel erg ‘groen’ :mrgreen:

Iemand een goede duidelijke site voor me als tip?

beppie: bij tempen weet je het pas achteraf ja… dat klopt

Hier de tempdeskundige weer…hihi

tempstijging is 1 a 2 dagen na de eisprong. en hij gaat 1 dag voor, op de dag zelf of 1 a 2 dagen na NOD weer naar beneden als je niet zwanger bent.

Verder is het belangrijk om altijd op dezelfde tijd, zelfde manier (rectaal) te tempen. En dingen als alcohol, meer of minder slaap kunnen invloed hebben op de temp.

Een goede site weet ik eigenlijk niet. maar als je googled, vind je genoeg. (zoek op basale methode, of op ‘temperatuur zwanger worden’ oid.

Heb het erg druk, sorry dat ik niet op iedereen reageer.

Vanmorgen ging niet goed met tempen. hoge temp, maar was na het douchen. dus dat geldt niet. wel vandaag beetje rose bij afvegen. schijnt bij een eisprong te kunnen horen. afwachten op temp morgenochtend dus.

gr. Nienke

lieke succes!!

hier nog geen bloed… maar ook niet veel moed meer… vandaag weer neg test ( eigewijs ik weet t ! )

maar ook geen kwaaltjes die wijzen kunnen op zwangerschap…daarom om 4u afspraak bij de ha gemaakt…

spannend!

en morgen is zoonlief jarig!! zet mn gedachten op wat anders

ben terug van de ha.

en 9april om half 10 hebben we een afspraak bij de gyneacoloog…

ik en mn man moeten samen komen…

wat kan ik hiervan verwachten?

Mamatally, wij hebben al een vragenlijst thuis ontvangen voor onze eerste gyn afspraak. Daar wordt van alles gevraagd over je cyclus, wanneer je eerste menstruatie was, of je medicatie gebruikt… etc. etc. Voor je man zullen ze waarschijnlijk zaadonderzoek aanvragen. Ikzelf krijg meteen een inwendige echo als we donderdag voor het eerst gaan. Kunnen ze m’n baarmoeder/eierstokken mooi in beeld brengen, en eventueel follikel/baarmoederslijmvlies meten. Maar ik denk dat ze niet in elk ziekenhuis meteen een echo doen hoor. Goed dat je stappen onderneemt, dat geeft wel een goed gevoel hè.

Wat goed dat je meteen doorverwezen bent…

Ik heb op de eerste afspraak ook een gesprek gehad, over mn cyclus, medicijngebruik,roken drinken etc. Meteen een echo gehad en een uitstrijkje laten maken, volgens mij is dat allemaal standaard… Ik weet alleen niet wat ze anders doen bij jou of bij Lieke (omdat jullie al eens zwanger zijn geweest) dan bij mij.

even snel tussen de taart door antwoord :slight_smile:

het is wel iets spannends vind ik hoor… zo naar t ziekenhuis…

als het aan 1 van ons " ligt " weet ik niet goed hoe ik er mee om moet gaan denk ik…

we hebben een hoop gezeur gehad dat onze zoon niet van mijn man zou zijn volgens familie van hem…

uiteraard is hij dat wel , want ik had toen geen andere partner…

maar het zou wel voor gezeik zorgen nu

mammataly, Zoals je het schrijft zou je nu wel een andere partner kunnen hebben :oops: . Lastig als er zo’n negatieve gedachte gaat in de familie. Die zullen dan zeker op nieuwe voeding voor hun roddels zitten te wachten.

Beppie

http://www.vruchtbaarheid.org/

Die vertellen heel duidelijk over de methode voor natuurlijke familieplanning.

En http://www.fertilityfriend.com/ daar kan je een grafiekje maken van je temperaturen. Heel veel informatie in het Engels. Zelfs een soort cursus over van alles over je tekenen van naderende eisprong etc.

Vraagt wel een redelijk niveau Engels.

Maar het invullen van je temperatuur is vrij simpel, denk ik.

Succes ermee!

Verder iedereen veel succes en een goed weekend!

Heb zelf net weer een vroege eisprong gehad op dag 11. Die overigens erg goed benut is. Dus nu rest er niets dan hopen dat het weer lukt en dat alles goed gaat.

Heb trouwens al vanaf de dag na de eisprong pijn in mijn borsten. ( :eh: niet van eventuele zwangerschap natuurlijk) Ik wist helemaal niet dat dat zou snel zou kunnen gaan van de hormonen na de eisprong:think: .

ben trouwens ook nog in het ZH voor de 2 miskramen. De kans bij een volgende zwangerschap is nog steeds 70% dat het goed gaat. Dat is dus nog steeds best hoog! Ik hoop dat anderen hier ook hoop uit kunnen putten.

Mammataly: jeetje moeilijke situatie dan idd maar moet je je niks van aan trekken hoor

wij hebben ook zoiets gehad met Luna :roll:

we hebben er 3 jaar over gedaan zwanger te worden… en we wisten dat het aan mijn man ligt dat het wat moeilijker gaat het zwanger worden :?

en toen was ik ineens op de natuurlijke manier zwanger :mrgreen:

dan krijg je natuurlijk al van die nieuwsgierige blikken of hij wel de vader is :think: en dan als het kindje geboren is gaan ze het helemaal inspecteren of ze wel op papa lijkt :doh:

mijn man is antilliaan heeft donker “kroes” haar bruine ogen maar is verder wel blank

Luna heeft nu dus heel blond haar “krullen” en blauwe ogen :shifty: :lol: :lol:

uit zijn familie krijgen we dus weleens de opmerking dat kan geen familie van ons zijn :lol:

scheelt voor ons wel dat wij zelf ook nooit hadden verwacht dat ze er zo uit zou komen te zien wij hadden minimaal bruine ogen verwacht :wink:

mammataly, Zoals je het schrijft zou je nu wel een andere partner kunnen hebben .

haha owjeej
zo bedoel ik t natuurlijk niet haha :oops: [/code]

Boa, bedankt voor de linkjes! Ik heb me maar meteen aangemeld op fertility friend, mn engels is goed, dus das geen probleem. Het ziet er al heel leuk uit zo die eerste indruk!

Nou dames, hoe is het verder met jullie? Beetje stilletjes hier eigenlijk?

Veel wachtenden?

Ik had gister vruchtbaar slijm… en dus tja… toen hebben we het er maar van genomen :lol:

Ik ben benieuwd of ik een eisprong ga spotten deze maand.

:-* voor allemaal

hier gaat wel goed denk alleen dat ik nu elk moment de :twisted: kan verwachten beetje last van m’n buik :?

hier is t spannend.

gister groot feest , onze zoon werd 3 !! visite gehad de hele dag… en MOOI WEER!!!

vandaag heel erg ziek… moe , diarree en overgeven.

kan niks binnenhouden :frowning:

nog geen duiveltjes die zich aankondigen hier… ook nog niet het gevoel dat ze naderen…

zul je zien… maken we eindelijk de stap naar t zkh en dan is t straks misschien nieteens nodig :pray:

en met de rest van de ladys?

Mamatally… spannend :pray. Heb ik zelf ook aan gedacht… dat we nu actie ondernemen en dat het dan ineens raak is.

Gefeliciteerd nog met je zoontje !

Hier een rustig weekend (voor de verandering). Dochtertje is hartstikke verkouden dus ze houdt ons 's nachts lekker wakker met haar gehoest. Vind 't altijd zielig, van die hoestende en proestende kindjes.

dankjewel :slight_smile:

Hier een rustig weekend (voor de verandering). Dochtertje is hartstikke verkouden dus ze houdt ons 's nachts lekker wakker met haar gehoest. Vind 't altijd zielig, van die hoestende en proestende kindjes.

ja vind ik ook zielig... ben blij dat onze vent net beter is :dance:
die is ook doodziek geweest... hoesten en overgeven in de ikea! alles onder.... pffff...
nu isise weer ven baldadig als altyd :)

Goeienavond!!

Meld me ook weer even, tis rustig hier…

Mamatally nog van harte met je zoon! Lekker druk dagje gehad gister zeker, wel altijd gezellig he! Ik zie vandaag je NOD, een test nog even uitgesteld?

Lieke, dat zou leuk zijn als het allemaal niet meer nodig is… We zullen t zien! :pray: Beterschap met de kleine meid…

Hier eigenlijk weinig opt moment… 2 dagen flink ongi geweest en nu eigenlijk niks meer… Vervelend eigenlijk, ik ben 1 januari gestopt met roken en nu vliegen de kilootjes er wel aan. Schept wel een hoop verwarring hoor! Was te mager voor mij gevoel dus dat ik aankom dat geeft niet, maar dan komen de reacties he? :eh: T hoort erbij…

Hello ladies!

Kan niet slapen vanwege het uur vooruit… dus kom nog maar even hier wanabe mama’s spotten :wink:

Mamatally, van harte nog met je zoon! :inlove:

Ondertussen al :evil: ? Beterschap!

Angel, jij al :evil: ?Of nog last van je buik?

Lieke, sterkte met je hoestende spruitje :hug:

Jetje! vragen mensen nu al of je zwanger bent? Dat is kt… en dan je gezicht in de plooi houden… ze zien niet aan je neus dat je bezig bent, maar ja… ik zou het mega-moeilijk vinden! Gestopt met roken= :thumbup: ! Wel fijn dat er wel een paar kilootjes bij mochten dan… maar lastig, dat zeker.

Ik ben al iets te zwaar, maar dat wordt nu niet meer minder, mag niet eens van de internist, wodt ik ongezonder van omdat mn darmen niet alles opnemen schijnt.

Ik moet wel hoognodig weer naar mn werk gaan fietsen, maar ik vind het nog zo koud :frowning: maarre… ik heb nog veel meer van dat sorot smoesjes… :naughty:

Ik heb een heel goed gevoel over deze maand… vast door de clomid hihi… ik vind het hartstikke leuk om mn temp bij te houden :lol: elke ochtend weer een verrassing wat het vandaag is hihi vandaag zou het ei kunnen zijn… gisterochtend en vanavond geklust… dus goed getimed, nu maar kijken of de clomid zn werk heeft gedaan dan.

Ik ga morgen lekker op de koffie bij mn zwangere vriendinnetje, ruim 8 maanden is ze, kan geen kant meer op zegt ze zelf haha, nou, waarom zou ik dan niet even lekker haar kant op komen met een stuk aardbeienvlaai :mrgreen: Heeft ze wel verdiend dacht ik zo.

Welterusten! :-

Beppie: nee alleen nog maar last van m’n buik maar goed zou iig wel betekenen dat ik nu weer een “normale” cyclus heb :dance:

lekker taart :drool: geniet ervan

en deze week word het lekker weer zeggen ze dus :wink: haal je fiets maar tevoorschijn :shifty:

oh ik had absoluut geen last van dat uur verschuiven als ik ergens goed in ben op het moment is het wel slapen :mrgreen: :mrgreen: (komt denk vooral omdat ik nu elke ochtend rond 8 uur opsta :zzz: en anders sliep ik nog wel eens uit tot 9.30 :shifty: )