Kerstbaby? :lol:
Lijkt mij ook wel wat!
Ik hoop niet de de arts ons nog laat aanmodderen en ons meteen doorverwijst.
We zijn allebei niet piepjong meer, ik word dit jaar 34, mān man is net 39 geworden. En inderdaad, de psychische kant is best zwaar. De frustratie elke ronde weer. We zullen morgen wel zien, maar ik hoop dat hij meteen actie onderneemt.
Succes in ieder geval!! :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:
Ja dat is zeker zwaar. Elke maand wordt je er weer op gedukt, valt echt niet mee he. Ik hoop dat de dokter jullie meteen doorverwijst, dan wordt het voor je gevoel wel iets rustiger⦠Succes alvast morgen! :-*
Mamatally, ik hoop voor jullie dat die doktersafspraak niet meer nodig zal zijn!
Mamatally, ik hoop voor jullie dat die doktersafspraak niet meer nodig zal zijn!
ik hoop dat het effect heeft ;)
Misschien heb ik wel van die gaven⦠:lol:
Dus nu rest mij alleen de baarmoederecho nog en die vind ik echt niet leuk...
dat klinkt eng als ik eerijk ben :S
wat houd t precies in? geen domme vraag hoop ik ? maar ben nog niet op de hoogte van alle medische dingetjes rondom zwanger worden....
Misschien heb ik wel van die gaven...
dan krijg je van mij meteen volledig salaris!! huur je direct in hoor ;)
Ik heb het maar even gegoogledā¦
Een H.S.G. (hysterosalpingogram) is een rƶntgenfoto van de baarmoeder en de eileiders.
Via de baarmoedermond wordt contrastmiddel in de baarmoeder gespoten. In de normale situatie loopt dit contrastmiddel via de beide eileiders naar de buikholte. Tijdens het inspuiten wordt een aantal rƶntgenfotoās gemaakt. Het onderzoek wordt als volgt uitgevoerd door de arts-assistent/gynaecoloog in samenwerking met de rƶntgenoloog.
U moet uw voeten plat op de onderzoektafel zetten zodat u in de gynaecologische houding komt te liggen. Vervolgens wordt een eendebekspeculum in de schede gebracht om de baarmoedermond zichtbaar te maken en te reinigen. Op de baarmoedermond wordt een plastic kapje/dopje vastgezogen.
Dit vastzuigen wordt door de meeste vrouwen ervaren als een soort menstruatiepijn. Dan wordt de contrastvloeistof in de baarmoeder gespoten. Als de eileiders open zijn loopt de vloeistof, vanuit de baarmoederholte, door de eileiders naar de buikholte. U kunt het doorspuiten op een TV-scherm volgen.
Het doorspuiten kan soms pijnlijk zijn, vergelijkbaar met een flinke menstruatiepijn/kramp. Deze pijn zakt na het doorspuiten snel weer weg.
Het onderzoek duurt, inclusief de voorbereiding, ongeveer 10 tot 15 minuten.
hierna schijn je extra vruchtbaar te zijn, pluspuntje! :lol:
Veel vrouwen hebben dr niet zoveel last van, maar ik heb ooit een poging gedaan om een spiraal te laten plaatsen, met veel pijn, mee laten stoppen⦠Vandaar dat ik er zooo tegenop zie. Had net mn vriend aan de foon en afgesproken om de afspraak te maken⦠Maar toch vind ik t niksā¦
oeh bah klinkt idd niet gzelligā¦
pfff wat we allemaal al niet moete doorstaan voor een baby heā¦
ik hoop voor je dat het erna meteen raak is meid!!!
gebruik maken van die extra vruchtbaarheid
@ Mamatally,
Ja het gaat helaas niet vanzelf⦠Ik heb het vroeger altijd al vreemd gevonden dat ik nooit zwanger ben geraakt omdat ik nogal slordig met de pil omging. Sommigen hoeven hem alleen maar te zien ( bij wijze van dan he) en die zijn al zwanger. Helaas horen wij daar niet bij, wij doen er gewoon iets langer over he? Onze tijd komt nogā¦
Helaas horen wij daar niet bij, wij doen er gewoon iets langer over he? Onze tijd komt nog...
We komen net bij de huisarts vandaan en een verwijzing was geen enkel probleem. Hij kon zich goed voorstellen dat mijn geduld op begint te raken na 15 maanden proberen zeker omdat wij er alles aan/voor doen (had ik al gezegd dat mijn man tegenwoordig in megawijde boxershorts loopt die hij voor geen meter vindt zitten :mrgreen: ). Mijn man heeft wat meer geduld en vertrouwen erin, en had daarom geen haast om naar de gynaecoloog te gaan, maar dat hebben volgens mij meer mannen. Maar de huisarts zei ook, de tijd telt gewoon door en onze leeftijd dus ook. Volgende week donderdag hebben we dus een afspraak bij de gyn en daarvoor wordt meteen een gynaecologische echo gemaakt. Ik zit dan rond mān eisprong dus dan kunnen ze meteen zien of mān baarmoederslijmvlies dik genoeg is voor een eventuele innesteling.
succes alvast Lieke!!
Goed dat de huisarts je toch gewoon heeft doorgestuurd! :thumbup:
succes lieke,
hier zijn de rode duivels echt doorgebroken, hopelijk volgende maand een kortere cyclus
Jet, Karin :hug: :-* Ik duim gewoon door voor de volgende ronde, nieuwe kansen!
Mamatally, geen bloed geeft moed en CB test volgens mij haast nooit positief zo ver voor je nod. Sterkte met wachten :-
Lieke, wat goed dat de huisarts niet moeilijk deed!
Op naar volgende week.
Dikke :- voor de andere dames!
Ja dames, tis inderdaad vreemd, je jarenlang probeer je (vaak met de pil) een zwangerschap te voorkomen, maar als je dan zwanger wĆĀlt worden, dan lukt het niet⦠:wall:
Ik ben al 2 dagen clomidvrij niet veel bijwerkingen gehad, paar opvliegers, beetje buikpijn, beetje stemmingswisseling beetje moe, maar dat had ik misschien ook gewoon gehad als ik geen clomid slikte hahaha :mrgreen:
Denk dat we vanaf vandaag zoān beetje moeten gaan klussen⦠Ben alleen een beetje te moe voor geklus :silenced:
Lieke heel veel succes volgende week
Beppie ken het hoor te moe zijn voor klussen, probleem bij ons is juist als ik te moe ben heeft mijn man nog wel klein beetje energie en als hij te moe is heb ik nog een klein beetje energie. Gelukkig lukt het wel hoor maar af en toe heb ik wel zoiets van ik wil gewoon lekker slapen
Ik heb sinds 2 dagen gevoelig tepels, weet niet of dit een symptoom is. Weet alleen dat ik dit ook had als ik van pil gewisseld was. Nog een paar dagen geduld
Ik heb sinds de prikpilstop 1 keer een week lang gevoelige tepels gehad, dat was een tijdje voor ik zo heftig ongi werd in januari, dus ik denk dat het bij mij mn eisprong geweest was⦠dus dat ik het na de eisprong kreegā¦
Goeienavond!
Karin, jammer dat ze doorgebroken zijn, hoop idd volgende keer een kortere cyclus des te eerder je weer kan testen!
Lieke, wat fijn dat je doorgestuurd wordt. Het lijkt wel of de mannen daar wat nuchterder mee om gaan he. Ergens ook wel weer fijn, als de mannen net zoals ons zouden reageren bij elke ongesteldheid⦠:think:
Beppie, drvan profiteren he van de klusdagen! T zijn dr maar een paar! :mrgreen:
Visje, de symptomen komen dus ook weer de hoek om zetten⦠Ik duim voor je! :thumbup:
Ben ik ook weer eens!
Karin, baal je er erg van? ik zie je banner. lang duurt het he? (die 35 dagen van mij vind ik allang)
Hier nog steeds geen positieve ovu test en de temp geeft ook nog geen eisprong aan. zal 1 dezer dagen wel komen. we zijn druk bezig :lol: het is in ieder geval druk op het werk, dus de tijd gaat lekker snel.
gr. Nienke