Wannabe mama's! Deel 3

@jet1981 wrote:

@ johanna



Ik ben in september 2006 al gestopt met de pil, en nu een jaar echt bezig zeg maar. Ben inmiddels in het ziekenhuis beland, maar er is nog niet echt een aanwijsbare reden. Ik probeer gewoon hoop te houden dat het elke keer weer lukt, en een beetje afleiding te zoeken overal en er toch niet teveel mee bezig te zijn. Gelukkig is mijn vriend daar heel nuchter en lief in, dat is toch ook wel heel fijn!




Hier ook al lang genoeg bezig, 14 maanden.

Jet, wij hebben over 7 dagen gewoon een positieve test… toch :smiley: .



Ja… je moet toch hoop blijven houden, en spannend vind ik het elke maand toch weer, alhoewel dat minder wordt na de vele teleurstellingen.

@Diana wrote:

ik werd gisteren ineens heftig ziek. koorts. tegelijk explodeerde mijn eczeem bij wijze van spreken en begon te natten waardoor het ook ging bijten.

heb vannacht slecht geslapen.

sorry dat ik zo klaag. :oops: :oops:



vanmorgen zie ik het tweede streepje wel door het testvenster heen maar het telt al lang niet meer. dat weet ik. vraag me dan alleen af of ik gisteren gewoon te weinig licht had en het anders misschien wel had gezien.

maar ach wat helpt het ook. eigenlijk weet ik nu natuurlijk wel dat ik niet zwanger ben. maar blijf stiekem hoop houden tot dat ik ongi ben. en aan mijn lijf te voelen zit dat er eindelijk aan te komen.



liefs, diana


Hoi Diana,Lees nu net je berichtje over eczeem, ik heb ook heel erg last van eczeem. Heb er net weer een topic over gevonden en “omhoog” gehaald in de huiskamer.

Erg vervelend hé, mijn hele nek zit onder en het breidt zich uit.

Alles smeersels helpen niet…







Volgens twee zwangerschaps testjes ben ik zwanger…

Ze geven hele lichte streepjes aan…



Ik vind het enorm spannend, heb wat lichte buikpijn en had vanmorgen bij het wassen wat bruinverlies… :shifty:

Spannend hoor Anita, hoop dat je echt zwanger bent!!

Succes nog even

Wat spannend zeg Anita! Hoop ook voor je dat je echt zwanger bent! :thumbup:



Nog 7 nachtjes slapen he Lieke… Als ik inderdaad een eisprong heb gehad, moet het toch wel een keer raak zijn! Hebben weer genoeg geklust… :inlove:

Ik kan me voorstellen dat je na een tijdje weleens flauw bent van al dat geklus elke maand weer

Hoevaak klussen jullie wanneer de eisprong ongeveer is als ik vragen mag?

Je moet t zelf natuurlijk wel een beetje leuk maken en houden! Maar rond de eisprong het liefst elke dag des te meer kans.

Maar moet zeggen dat mn zin ook wel meer is geworden de laatste maanden, misschien dat dat toch ook wel tussen de oortjes zit :lol:

@Amanda wrote:

Ik kan me voorstellen dat je na een tijdje weleens flauw bent van al dat geklus elke maand weer

Hoevaak klussen jullie wanneer de eisprong ongeveer is als ik vragen mag?




Zo vaak mogelijk :lol: dat wil zeggen de dagen voor de eisprong, de dag van de eisprong en een dag erna.

Om de dag klussen doen wij allang niet meer, dat zet bij ons geen zoden aan de dijk.

Mn Gyneacoloog zei het ook vorige week, dat de eisprong eraan kwam en dat we beter nu elke dag kunnen klussen…( hij noemde het natuurlijk gemeenschap he)

@jet1981 wrote:

Mn Gyneacoloog zei het ook vorige week, dat de eisprong eraan kwam en dat we beter nu elke dag kunnen klussen…( hij noemde het natuurlijk gemeenschap he)




Ha ha ha… dat wil ik nog wel eens meemaken, een gynaecoloog die het over “klussen” heeft :lol:

sterkte met het eczeem anita. en gefeliciteerd met je zwangerschap. hou de eczeem schoon en vet het regelmatig in. als het van de ha mag kun je natuurlijk ook cortison gebruiken. dat onderdrukt de verschijnselen maar naar mijn ervaring krijg je dan ergens anders last van.

liefs diana

Ze moeten natuurlijk wel met hun tijd meegaan he!

Dus wie weet…

Haha, ik zie de gyn al voor me :shock: :lol: :lol:

Ik vind ‘vrijen’ dan wel aardiger klinken dan ‘gemeenschap’…

Zou dat komen door ‘gemeen’ in het woord? :wink:



Ik probeer vanalles te voelen in mn lijf… maar mn lijf zegt me eigenlijk helemaal niks.



Ik heb eigenlijk zoiets van; word maar ongesteld! dan weet ik tenminste iets!

Beppie, hoe is je cyclus, of kun je daar nog niet echt iets van zeggen? Sorry als je het al er over hebt gehad, er wordt hier zoveel gekletst. Ik zie dat je wel een banner hebt.



:pray: :pray:

Anita, sorry hoor. Heb je berichtje helemaal gemist.



Gefeliciteerd !! Twee strepen = ZWANGER !!

:dance: Nu hopen dat het bruinverlies wat innestelingsbloed was.

Ik weet niet meer wie het vroeg, de vraag was ook niet aan mij gesteld.

Maar er wordt vaak een verband gelegd tussen cyclus en de stand vd maan. Vaak begint een cyclus met nieuwe maan of volle maan en is er ook een eisprong met volle maan of nieuwe maan.



De cyclus vd maan, duurt ook even lang als de cyclus vd gemiddelde vrouw.

Gefeliciteerd Anita!! :dance: :dance: :dance: :pray:



Mn cyclus is nog heel raar (prikpil gestopt feb 07, eerste echte bloeding van 7 dagen in januari 08, daarna een week niet ongi en weer 9 dagen ongesteld, toen 5 dagen niet en 2 dagen wel, en nu al een recordtijd van 2 weken niet ongi… hihi :roll: )

Ik probeer met mn slijm te kijken of ik toch een beetje op het goede moment kan proberen te klussen. Ik wil wel tempen, maar die cylcus was zo zo vaag dat ik zoiets had van: heeft toch geen zin.

Dus vanaf de volgende ongi ga ik dat ook maar eens doen.



Het leek erop dat het zondag beste kwaliteit was, dus zondag geklust. En als ik naar mn bannertje kijk, dan was dat best redelijk op tijd. Ik dacht wat te voelen vanaf zondagmiddag ergens onderin mn buik.



Ik moet toegeven dat ik zoiets heb van: ik wil het ik wil het ik wil het, maar ik heb dan wel weer een beetje te weinig klusdiscipline zeg maar…

En ik probeer en denk ook de hele tijd wat te voelen… zucht.

En dan nog zeggen dat het geeen obsessie is hoor!!! :twisted:

haha, ik wist eigenlijk alleen van het bevallen tijdens volle maan. dat van de eisprong was een grapje. Maar denk dat ik er niet ver vanaf zit. Voel mijn borsten. Vanmorgen een gigantische tempdip, wat kan voorkomen voor een eisprong.



Anita, spannend hoor. ga je morgenvroeg weer testen?



Heb illaan al een paar dagen niet gezien. volgens mij is haar NOD al geweest.



Over het hoe vaak klussen. we klussen in principe om de dag. ik denk dat de zaadkwaliteit hier goed is, aangezien we al 2 keer snel zwanger zijn geworden. ligt er ook aan hoe het uitkomt met de eisprong. vanavond gaan we echt klussen. we hebben maandagavond geklust. en als ik morgen mijn eisprong heb, is dat te lang geleden.



gr. Nienke

dank je Boa voor je antwoord ik wist niet dat er een verband was tussen je eisprong en volle maan. Wist wel dat er vaak gezegd wordt dat vrouwen bij volle maan bevallen.



Anita gefeliciteerd met je zwangerschap

weet 1 van jullie misschien het antwoord op mijn vraag in zwanger worden?

Meisjes ik ben moe, ga mijn bedje opzoeken, morgen extra vroeg beginnen maar wel om half 5 klaar.

Dus ik kom morgenavond weer beppen en anders vrijdag, dan ben ik op een tandartsbezoekje na vrij :mrgreen:



Fijne nacht allemaal!