Wannabe mama's! Deel 3

welkom Johanna



ja beppie, die eczeem heb ik wel vaker maar de laatste keer dat het zo erg was als nu was al weer een jaar geleden.

bah, het is echt afschuwelijk!



ik heb vanmorgen toch nog een test gedaan. ik had wel veel gedronken en dunne urine maar ik had zo’n ultragevoelige test gekocht. dus ik dacht dat moet voldoende zijn.

hij leek op het eerste gezicht heel negatief en dat zal hij ook wel zijn maar als ik de test openmaak dan zie ik wel een tweede streepje. door het plastic testvenster heen is dat niet te zien. ik denk echter niet echt dat het telt want ik had dat al eerder en toen was ik denk ik ook niet zwanger.

heeft iemand anders hier ervaring mee?

nou ik denk toch dat ik gouw ongesteld ga worden. mijn borsten doen nu echt heel erg zeer en ik word ook ziek. dat gebeurt me vaak kort voor de menstruatie.



liefs, diana

:pray: :pray: hopen dat je zwanger bent

Diana, zo’n ultragevoelige van Matcare? Ik heb die wel gebruikt maar was negatief. Maar ik heb de test toen niet opengemaakt.



Misschien morgen of over een paar dagen toch maar een Clearblue proberen?



:pray: :pray: :pray:

http://www.vruchtbaarheid.org/



Nienke, beide keren was ik best snel zwanger. 2e ronde en 3e ronde. Daarover hebben we gelukkig niet veel te klagen. Alhoewel je altijd nog sneller wilt, he! Na de curettage was ik na 26 dagen ongesteld. Terwijl ik toch precies 2 weken bloedverlies had. Mijn cyclus was daarvoor ook 24 dagen. Na de MK werd de cyclus steeds iets langer.



Karin en Amanda,

Vervelend weer! Veel succes in de volgende ronde! :pray:



Amanda, jou zou ik eigenlijk nog willen zeggen om nog vooral niet te temperaturen, maar lekker te genieten. Het is wel goed om een beetje idee te krijgen van je eisprong. Dit kan je aan verschillende tekenen van je lichaam merken.

Zie ook http://www.vruchtbaarheid.org/ daar staat ook heel veel nuttige informatie over. Vergeet ook niet dat bij temperaturen je alleen maar weet dat je eisprong geweest is!!!

Hopelijk ben je snel zwanger en mag je een mooie zwangerschapsbanner aanmaken.



Lieke, jij bent de deze ronde aan de beurt afgesproken???!



Visje, jouw man wijkt af van de rest. :wink: Ik zou zeggen de positieve uitzondering op de regel. De meeste mannen hebben er juist een (beetje een) probleem mee, dat het Moet en dat ze Moeten presteren! Jullie vriend spreekt waarschijnlijk ook uit ervaring…



Oh ja Amanda, over doorspoelen na je menstruatie… Ik doe dat meestal met een vrijpartij. :oops: Dat lijkt me het beste voor je zuurgraad. Rond je eisprong met je zeker niet spoelen hoor!



Diana,

Ik heb altijd testjes van Sensitest. Die hebben totaal geen indrooglijntje en zijn lekker goedkoop!

Afwachten en voor de zekerheid maar even door blijven duimen!



Ik ben vannacht ongi geworden. Heel vreemd, ik voel nog steeds mijn tepels en ben nog steeds af en toe misselijk. Kennelijk is het toch allemaal nog een beetje anders dan anders na de MK.

Maar gelukkig nu een eerste nieuwe cyclus, dus nieuwe ronde!!! Dat is dan 31 dagen na de MK, daar ben ik al best blij mee! :slight_smile:

Boa, bedankt voor je tips!!

Ik vind het wel fijn dat ik zo tips kan krijgen zonder dat ik iedereen in mijn naaste omgeving ermee lastig moet vallen en ze zo ook weten dat we niet alleen maar aan het oefenen zijn :wink:

Spoelen doe ik ook alleen maar tijdens mijn ongesteldheid, juist omdat er altijd zoveel mee uit komt en ik het idee heb dat het anders zolang blijft hangen

Vind het wel lekker fris zeg maar

Ik doe het ook expres alleen maar met water omdat ik weleens vaker hoor dat spoelen met die vloeistof ook niet altijd even goed is

Maar door spoelen met water tast ik de zuurgraad toch niet aan?

@Amanda wrote:

Boa, bedankt voor je tips!!

Ik vind het wel fijn dat ik zo tips kan krijgen zonder dat ik iedereen in mijn naaste omgeving ermee lastig moet vallen en ze zo ook weten dat we niet alleen maar aan het oefenen zijn :wink:

Spoelen doe ik ook alleen maar tijdens mijn ongesteldheid, juist omdat er altijd zoveel mee uit komt en ik het idee heb dat het anders zolang blijft hangen

Vind het wel lekker fris zeg maar

Ik doe het ook expres alleen maar met water omdat ik weleens vaker hoor dat spoelen met die vloeistof ook niet altijd even goed is

Maar door spoelen met water tast ik de zuurgraad toch niet aan?




Hey Amanda.



Ik snap het wel hoor, dat je “de boel” fris wilt houden :lol: maar weet niet of het wel zo goed is, ook al doe je het met water. Water heeft tenslotte niet dezelfde zuurgraad als je vagina. En als de zuurgraad wordt verstoord heb je toch meer kans op infectie.



Deze link gaat niet over het spoelen met water, maar desondanks zou ik het niet te vaak doen.

Johanna welkom hier!



Zo het werken viel me weer zwaar vandaag, vooral vanmiddag, was zo moe, zere rug. Ach ja nog 2 daagjes :wink:



Vanavond te horen gekregen dat mijn zusje vorige week ook weer een miskraam heeft gehad :cry: ze was 1 week overtijd…is al de 8ste keer ofzo nu. Ze moet nu ook vanaf nu ascal gaan slikken dus niet pas als ze weer zwanger is.



Hier vanavond denk ik maar weer op tijd naar bed, gister ook gedaan maar kon niet slapen, dus de hele nacht beetje liggen dommelen. Roos kwam om kwart voor 4 ook uit bed :shock: heeft ze nog niet eerder gedaan. Maar na streng toespreken van papa is ze toch weer gaan slapen.





Fijne avond meiden.

Bedankt voor de link Lieke, ik denk dat ik mijn vaginale douche maar even opzij zet ondanks dat ik het met water doe

Marieke wat sneu voor je zusje, sterkte voor haar

Welkom Johanna



@Boa ik wist al dat mijn man apart was, dat is juist zo leuk. Die vriend wordt eind juni voor de derde keer papa dus die weet heel goed hoe het is



Moet zeggen dat ik het allemaal wel erg spannend vind, had vandaag wat krampen en dat zet je toch meteen aan het denken. Zo van heb ik dit wel eerder gehad?? Maar ja wat wil je dit is de eerste ronde dus dan is alles spannend. Moet maar niet te veel er over na denken anders wordt het zo’n obsessie en dat is ook niet goed. We moeten eerst nog een paar dagen klussen en dan wachten op mijn NOD dus nog genoeg te doen de komende dagen :lol:

Mijn man vindt het trouwens wel grappig dat ik zo bezig ben met alles rondom zwanger worden.

Het is ook allemaal heel spannend! Vind ik ook hoor! Elke maand maar weer afwachten of het dan eindelijk gelukt is… Hoopt toch snel een klein wondertje in je buik te hebben groeien, lijkt me zo onwerkelijk…

Iedereen lekker in de relaxmodus of aan de klus?



Hier ga ik lekker slapen, dus sweet dreams allemaal en als we wakker worden zijn we allemaal weer een dagje dichter bij NOD :mrgreen:



:-*

welterusten allemaal :zzz:



begin hier wat verkouden te worden, hoofdpijn, keelpijn. hoop niet dat ons klusschema er door in de war gegooid wordt :?



Vandaag een baby’tje van 1,5 week oud gezien :inlove:



gr. Nienke

ja…lees net dat het donderdagochtend 4:31 volle maan is. dan heb ik vast en zeker mijn eisprong…hihi

zag vanavond dat de maan bijna vol was, dus dacht, laat ik het eens opzoeken. Geloof er niet in hoor, maar zou het wel geinig vinden als het zo was.

@nienke wat is er dan met volle maan en je eisprong??

Goeiemorgen allemaal :zzz:



Vandaag een lange werkdag voor de boeg. Dus ik ben er op z’n vroegst pas weer vanavond.

Heb enorm buikpijn. Zit op dag 3 van mijn ongesteldheid en dan is het meestal op z’n hevigst. :evil:



Hier is de sfeer wat anders, dan bij bijv. Jet en Visje. Spannend vind ik het allang niet meer (daarvoor zijn we alweer te lang bezig) Op de één of andere manier bouw ik iedere maand een muurtje op, om niet te hard teleurgesteld te worden.

En mijn man vindt het ook niet grappig meer… Ons sexleven is er nou niet fleuriger op geworden :roll: De spontaniteit is regelmatig ver te zoeken.

Maar goed… vol goede moed deze ronde weer in!



Fijne dag allemaal.

ik werd gisteren ineens heftig ziek. koorts. tegelijk explodeerde mijn eczeem bij wijze van spreken en begon te natten waardoor het ook ging bijten.

heb vannacht slecht geslapen.

sorry dat ik zo klaag. :oops: :oops:



vanmorgen zie ik het tweede streepje wel door het testvenster heen maar het telt al lang niet meer. dat weet ik. vraag me dan alleen af of ik gisteren gewoon te weinig licht had en het anders misschien wel had gezien.

maar ach wat helpt het ook. eigenlijk weet ik nu natuurlijk wel dat ik niet zwanger ben. maar blijf stiekem hoop houden tot dat ik ongi ben. en aan mijn lijf te voelen zit dat er eindelijk aan te komen.



liefs, diana

Wel balen hoor dat je nu dan toch ongi gaat worden

ik vond het deze maand ook heel spannend

Vooral omdat ik van te voren misselijk en moe was en het warmer had dan anders

Was dus een klein griepje, maar ja je hoopt dan wel even dat het niet dat griepje is, maar dat er een kleintje in je groeit

Ik vraag me trouwens ook wel af of het ook niet puur tuusen de oren zat hoor, juist omdat je het zo graag wilt he

ja dat ken ik amanda. een beetje misselijkheid kun je je veel te makkelijk verbeelden.

volgende ronde meer succes.

Dankje, ik hoop dat er voor jou geen volgende ronde komt, dat je nu toch zwanger bent

@ johanna



Ik ben in september 2006 al gestopt met de pil, en nu een jaar echt bezig zeg maar. Ben inmiddels in het ziekenhuis beland, maar er is nog niet echt een aanwijsbare reden. Ik probeer gewoon hoop te houden dat het elke keer weer lukt, en een beetje afleiding te zoeken overal en er toch niet teveel mee bezig te zijn. Gelukkig is mijn vriend daar heel nuchter en lief in, dat is toch ook wel heel fijn!