Wannabe mama's! Deel 2

Wat is het hier rustig?

Ik voel me net een kneusje, eerst niet kunnen slapen en nu ineens sinds vanmorgen mega pijnlijke onderrug aan de linkerkant :? Geen idee waar het van komt, pijnlijk is het wel.

Zit nog lekker in pyama, strakkies samen met Roos ff slapen, althans vorige week vrijdag wilde ze niet slapen, hoop dat het nu anders is.

Ga trouwens maar eens ff kijken wat ze doet, ze is aan het rommelen op der kamertje.

Lol, ze zegt dat ze met de baby gaat spelen ( is pop ), moest het licht uitdoen en ze zegt dag mama :mrgreen: dus of ze wil iets gaan uitspoken wat niet mag of ze moet poepen haha. Lekkerding is het :inlove: :inlove:

Whahaa ik hoor hier het drukken/zuchten dus we gaan iemand zo maar ff verschonen.

Goedemorgen allemaal, hier zijn de red devils door gebroken hoor. Ik kan er nog niet echt om treuren.

Nieuwe ronden nieuwe kansen

Balen Karin, op naar de volgende ronde meid. :-*

Roos komt met condooms aanlopen, ze wil sloepie ( snoepje ) :roll: :mrgreen:

Nog steeds niet getest ben wel erg nieuwsgierig.

Karin: idd nieuwe ronde nieuwe kansen zo sta ik er ook in nou maar afwachten nog 3 daagjes.

Marieke: het is hier idd erg rustig kijk nu dus toch stiekem even via het werk, maar ach het is vrijdag :wink:

Hebben jullie nog adviesjes nav mijn vorige berichtje?

Ik hou voor de zwangerschap eigenlijk geen rekening met wat ik eet, wel slik ik na de eisprong geen ibuprofen meer ( alleen als het echt noodzakelijk zou moeten zijn )

Rauwe vis ed eet ik toch al nooit en bijvoorbeeld lol, kan niet op de naam komen nu, dat eet ik dus praktisch nooit, een pistoletje met dat oranje spul, haha sjees wat erg, weet niet meer hoe het heet.

Filet american :mrgreen: :drool:

Marieke: bedankt filet americain vind ik ook wel erg lekker, maar ben ik al even vanaf gestapt.

Ik heb gelezen in boeken van Marielle Croon dat je vooraf alvast beter rekening kunt houden met wat je eet. Maar dat is lastig want iedereen denkt gelijk dat je zwanger bent :roll: ! Zie dat dan maar uit te leggen. Ik probeer rond mijn ovulatie hoe dan ook wel rekening te houden met mijn eetpatroon.

Stil waiting…

Er is maar weinig wat je echt niet mag eten. en filet american eet ik ook niet, vis hier sowieso niet op mijn bord, verder ook geen leverpastei. Wat ik wel lekker vind is brie, maar ja wanneer eet je dat nou, ik tenminste alleen op verjaardagsvisite en dan valt het niet op. Daar komt bij dat brie in bijna alle gevallen gewoon gegeten kan worden. (in frankrijk moet je gaan oppassen).

Alcohol valt wel op in mijn geval :lol: maar dat drink ik voor de NOD gewoon. ik denk maar zo, het zal vast wel zo ingericht zijn daarbinnen dat het daar tegen kan, want anders zou je elke keer een halve maand rekening moeten houden met een eventuele zwangerschap… :naughty:

Wel slik ik vanaf dat ik zwanger wil worden foliumzuur en als ik zwanger ben van die duurdere dingen met zwangerschapsvitaminen.

Nienke

@Marieke1978 wrote:

Roos komt met condooms aanlopen, ze wil sloepie ( snoepje ) :roll: :mrgreen:

Hoe komt ze daar nou aan? die hebben jullie toch niet nodig? :wink:

Goedemiddag meiden :-*

Nou, ik heb zojuist de verloskundige al aan de telefoon gehad :?

Ik kreeg op m’n werk tijdens het stofzuigen opeens zo’n pijn links en rechts in mijn buik, ik schrok er heel erg van. De pijn zakte na een half uurtje wel af, maar toen kreeg ik een kots gevoel, daar maakte ik me minder zorgen over, maar ik heb toch gevraagd of ik naar huis mocht. Ik begon natuurlijk meteen te janken :roll: Ik wil gewoon nog niet vertellen dat ik zwanger ben, maar als dit soort dingen gebeuren ontkom ik er misschien niet aan?

Thuis de h.a gebeld, die heeft alles genoteerd en binnen 5 min. werd ik teruggebeld door de verloskundige! Die kon me geruststellen, wat een aardig mens zeg! Links en rechts tegelijk maakte ze zich geen zorgen over, dat zou best nu al bandenpijn kunnen zijn, hebben jullie dat weleens gehoord, zo snel?

In ieder geval hebben we meteen een afspraak gemaakt, op 1 februari mag ik lanskomen, ik heb er meteen zin in, ze klonk zo aardig! Ik begon keihard te huilen toen ze me aan het eind van het gesprek feliciteerde met m’n zwangerschap.

Afgesproken dat ik bel als het weer terugkomt en niet overgaat. Wat lief zeg!

Ik vind het heel naar dat het zo confronterend is voor jullie Nienke en Marieke, maar weet wel dat ik weet hoe jullie je voelen :hug:

Ik voel me op dit moment meer ‘thuis’ in dit topic dan bij de septembermama’s, het is allemaal nog wat onwennig, ligt uiteraard niet aan hun, er zitten gelukkig ook een hoop bekenden van me bij.

Ik lees over het hele forum van alles, maar had bij alles dat met zwanger zijn te maken heeft altijd zoiets van ‘hier mag ik nog niet meeschrijven, ik blijf maar bovenaan hangen bij zwanger worden’ En ik geloof dat het nu mag, achterlijk eigenlijk, dat ik nog niet durf :?

Haha die Roos trouwens, had ze nog geen condoom eruit gehaald :lol:

Laura, wat betreft je vraag, ik denk dat je niet hoeft op te letten wat je eet nu nog, ookal deed ik het zelf ook. Ik denk dat je je het beste kunt houden aan de adviezen voor ‘als je zwanger wilt worden’ en dus niet veel drinken en niet roken. Goed je vitaminen en foliumzuur binnen zien te krijgen en je kan best wel een broodje filet american ( :sick: ) nemen nu het nog kan zou ik zeggen! Maar als je je er onzeker over voelt, kun je het ook laten staan natuurlijk.

Ik heb makkelijk praten, tenzij ik iets over het hoofd zie natuurlijk :think:

Maar ik rook niet, drink niet, eet bijna geen brie en nooit filet of rauwe vis.

Ik ga eens even opzoeken of ik iets vergeet dat ik wel eet.

Oja, ik slik graag bij hoofdpijn naproxen, dat zal ik niet meer doen, heb ik dus wel gedaan op 10 januari, de dag dat het bekend werd dat mijn dochter bij haar vader zou gaan wonen.

Thanks dames voor jullie advies

Ach ik kijk gewoon gister heb ik verse gerookte zalm op ik had begrepen dat je voorverpakte rauwe vis moet vermijden. Maar vanaf nu blij ik er maar vanaf. Verder kreeg ik net tijdens de lunch ineens een naar gevoel in mijn buik. Zal waarschijnlijk gewoon de voortekenen van de :evil: zijn.

ik ben 2 maanden geleden helemaal gestopt met roken, rookte gelukkig heel weinig en alcohol daar doe ik ook al een tijdje niet meer aan.

Sterre: Jeetje dat was dus even schrikken, maar gelukkig hebben ze je helemaal gerust kunnen stellen.

Marieke: zo te zien mag je gelijk wel wat uitleggen als roos zo’n pakje aanziet voor een snoepje :wink: !

Heb geen zin meer op mijn werk hebben jullie het door :stuck_out_tongue: . Bijna weekend thank god…

Nou misschien dat ik jullie later nog even zie hier…

Hoi Lady’s

@Llaan: Hoop dat je in een aantal dagen een positieve test in handen hebt…het gevoel in je buik kan natuurlijk van alles betekenen

@Tammy: is het allemaal een beetje bij je doorgedrongen? En hoe reageerden jullie ouders?

@Sterre: fijn dat de verloskundige je gerust heeft kunnen stellen, en nu ook lekker snel een 1e bezoek :thumbup:

@Karin: op naar de volgende ronde!!

@Marieke, lachen zeg van die condooms! Wanneer heb jij nou je eisprong of gehad? Omdat je geen banner hebt kan ik het niet goed zien :smiley:

@Nienke: inderdaad een mooie avatar!

@Amy: fijn zeg dat je goed nieuws hoorde!! Geniet er nu lekker van…

@ Tedski: thanks voor je HCG’tjes…hoop dat ze snel werken hier!!

@Becca: hoe gaat het nu met je? Nog last van steken gehad?

@Brendaatje: hoe gaat het met jou? We horen niet zo veel van je!

Ben vast wel wat mensen vergeten allemaal Succes :thumbup: :pray:

Ik mag vandaag na mn lekkere vakantie weer aan het werk, gelukkig maar een korte dienst van 3 tot 8 en dan het hele weekend nog…maar moet toch wel even zin maken. :? Komt vast wel goed als ik er eenmaal ben. Hubbie is al weer thuis, en dat is ook wel gezellig.

Vanmorgen het huis weer aan kant gemaakt en de boodschappen voor het weekend weer binnen :smiley:

Verder weinig nieuws van mijn kant over kwaaltjes etc, die zijn er niet…haha

Ik kom vanavond wel weer even kijken hier!!

Liefs :-*

Vanmorgen beetje last van mijn bovenbenen. zeurderig. heb ik ook wel eerder gehad. thuis eens even opzoeken wanneer dat toen kwam. paar dagen voor de eisprong meen ik me te herinneren.

ovu test was vanmorgen ook negatief, maar temp beetje omhoog, nog niet overtuigend. misschien 1 van de komende dagen een eisprong in het verschiet.

Zo deze dame is weer wakker :mrgreen:

Last van de bovenbenen heb ik als ik ongi moet worden en van de week had ik het ook dus voor de eisprong. ( vermoedelijk )

Chris als mijn cyclus echt weer op orde is zit ik 12 dagen voor NOD nu en eisprong dus woensdag gehad.

Pff zo’n eerste dag werken na vakantie moet ik ook altijd eerst ff zin maken maar idd als je er eenmaal bent…

Laura hoelaat heb je weekend? Blij toe dat ik vrijdags vrij ben.

Owjah roken en alcohol hier beide al een hele poos niet meer.

En ik slik nog steeds gravitamon.

Sterre meid, gaat het weer een beetje? Kan me voorstellen dat je schrikt en ook in huilen uitbarst, ombi van de hormonen al en de spanning. Hopelijk is het afgezakt en blijft het weg. :hug:

Die condooms tja…hihi dat ga ik maar ff niet op inet zetten! En nee we hebben ze opzich niet nodig :mrgreen:

Wat doe je eigenlijk voor werk Marieke?

Was het zo genant, wat er met die condooms gebeurde :shock: :silenced:

Nou ja, het gaat wel weer :? Ik neem het er graag bij hoor, misselijk zijn en alle kwaaltjes, maar ik wil dan wel graag weten of het ‘normaal’ is en wat ik er dan mee moet. Het voelt echt alsof ik voor het eerst zwanger ben! Ik ben van mezelf al best een huilert, maar nu, pfffffff ik kan om alles wel huilen!

Ik hoop dat ik eraan wen ofzo :shifty:

Ik heb trouwens nog een keer getest, en ik vond de streep pas na 10 minuten (even gedouched ondertussen) bevredigend, maar de camera ligt op zolder, als ik er toevallig even moet zijn neem ik hem mee naar beneden :wink:

Was zo’n stomme van de apotheker, ik was vergeten dat ik dat niets vond, heb hem in juni 1x eerder gebruikt. Eerst op een staafje plassen en dan dat staafje in het gaatje zetten, nee, doe mij maar kruidvat :wink:

Ben tandartsassistente :mrgreen:

Uhm nou genant, genant, er was nog niks mee gebeurd hoor :smiley:

Maaruhm, geloof als ik het vertel dat ik me dan wel een beetje schaam haha…( niet voor jullie maar wel voor eventueel meelezend familielid )

Anyway ik ga me eens snel in de kleren heisen en dan boodschappen doen, hebben we het vanavond relaxed.

Morgen weer een dagje Twente.

Dag ladies,

Zojuist heb ik vernomen dat ik voor twee modules van mijn opleiding geslaagd ben!!! Projectmanagement een 7 en Management & Organisatie een 8,6 WHOEIIIII

Ik ben helemaal blij. Vooral ook omdat mijn lief met mij een weddenschap had afgesloten, dat als ik voor alletwee zou slagen, dat ik dan een nieuwe winterjas van hem zou krijgen…

JEUJ!

Verder hebben we gister goed kunnen ‘klussen’ en dat is mooi want we zijn weer aan de nieuwe ronde bezig.

Groetjes weer,

Een happy happy joy Irene

Avond!

Sterre: wat fijn dat je werd terug gebeld en dat je zo’n goed gesprek heb gehad!! Hopelijk komt het helemaal goed!!

Amy: :dance: :dance: Dat was het nieuws waar we op hoopten!!! :dance: :dance:

Laura:ik heb ook nog opgelet hoor! Gewoon lekker gegeten en gedronken wat ik wilde. En gelukkig maar, want anders had ik al een jaar geen lekkere dingen meer kunnen eten :angel:

Hier gaat het goed! Vandaag wat last van mijn buik gehad, maar dat voelde wel goed :mrgreen:

oja… Hier heeft Amy ook wel eens heel lief met condooms zitten spelen :oops: