Nou moet zeggen dat ik er geen probleem mee heb, maar dat komt dus door de kindjeswens en op het moment supreme kan ik dus wel genieten, manlief ook hoor alleen die heeft af en toe als het eigenlijk moet geen zin en dan word er dus ook niet geklust. Mijn cyclus is nog steeds niet op orde dus ik weet ook niet precies wanneer mijn vruchtbare dagen zijn.
Liefs Marieke
Dit las ik op een ander forum:
De meesten kennen het wel: je test positief met je ovulatie test terwijl je eisprong allang voorbij is..
Wat blijkt..? je bent zwanger?
Ik was er wel benieuwd naar of dit ook echt werktte dus met 4 weken een ovulatietest gedaan: positief.
Met vijf weken nog een ovulatie-test: nog positiever.
Ben eens rond gaan surfen waarom je met een ovulatietest je zwangerschap kan ontdekken.
Het Luteïniserend hormoon (LH) zorgt bij de vrouw ervoor dat er een eisprong plaats vind.
Ovulatietesten zoeken dit LH in je urine op, als ze een piek vinden zal binnen 24 tot 48 uur je eisprong plaatsvinden.
Simpel.
Als je zwanger bent, produceer je HCG, dit zorgt ervoor dat het gele lichaam in stand blijft, en zorgt ervoor dat het gele lichaam Progesteron afscheidt.
Oke tot zover duidelijk he?
HCG imiteert de werking van LH, daarom zamelt Moeders voor Moeders ook urine in van zwangere vrouwen.
Uit die urine halen ze het HCG, dat ter vervanging van LH moet dienen.
Dit is dan ook de reden waarom een ovulatietest het HCG in de urine aanziet voor LH.
Andersom werkt echter niet, LH kan geen HCG imiteren, dus daarom zal een zwangerschapstest nooit je ovulatie opsporen.
Leuk weetje!
Dat wist ik idd al, maar gebruik hier dus geen ovutesten. :lol:
Het is wel een stuk goedkoper testen :mrgreen: Nu moet ik zeggen dat het heel lang geleden is dat ik een zwangerschapstest heb gedaan.
Gelukkig kan ik me altijd goed bedwingen
Hihi nou ik kan me dus niet bedwingen en heb de laatste maanden testen gekocht van matcare, zijn er geloof ik 9, dat dus aantal keren gedaan en begon al een week voor ongi met testen ofzo.
Nu dus niks besteld, meen dat er nog 1 ergens van de vorige keer moet liggen en zag nog een predictor liggen met de uiterste gebruiksdatum februari 2007 :roll: :shifty:
Ik weet dus niet precies wanneer mijn NOD is maar als ik 3 januari geen ongi ben dan ga ik denk ik die vrijdag maar eens een testje wagen, dan ben ik met een cyclus van 29 dagen 1 dag overtijd.
Er was hier toch ook iemand die had afgesproken met haar vriend/man dat ze samen zouden testen? Hij was nog niet thuis en toen heeft ze een ovulatietest gebruikt die positief was, later met haar vriend/man heeft ze nog een zwangerschapstest gedaan.
Maar inderdaad wel een leuk weetje
Tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
Oke, het is maar een ovulatie test, maar het is wel erg leuk om positief te testen :mrgreen:
Marieke: dan hebben we ongeveer gelijk onze nod, ik ga uit van 4 januari, dan moet het wel weer tijd zijn dacht ik zo.
Tedski: het verhaal ken ik niet, maar het is wel grappig :mrgreen:
Hihi heb er dus geen verstand van maar kan wel zien dat die laatste vetpositief is! Klusze! :mrgreen:
Becca: ik kan me goed voorstellen dat je blij bent hoor! Ik heb dat ook elke keer bij een positieve ovutest. Ze zijn goed positief!
Het geeft toch wel een beetje een kick dat testen :oops:
@Becca wrote:
Het geeft toch wel een beetje een kick dat testen :oops:
Is ook zo! Niks om voor je te schamen, weet je in elk geval zeker dat je op de juiste momenten klust
Haihai,
Had even wat teruggelezen… altijd goed te weten dat je niet de enige bent ( ook al weet je het wel) met allerlei vage klachtjes voor de NOD.
Becca, super dat de ovutest positief is. :thumbup:
Dat wordt nog even goed klussen natuurlijk.
Ben ook wel benieuwd hoe het met Amy is!?
Amy… mijn NOD is btw 6 jan. ( 4e ronde)
Nienke… hoe is het bloedverlies nu? Als ik het zo lees, dan kan het eigenlijk heel goed een innestelingsbloeding zijn.
Chantal, wanneer moet je weer voor een meting? Of is die al weer geweest na die keer dat de follikel al goed gegroeid was?
Even copy paste:
Hier gaat het goed! Ik heb hierro een knallend positieve ovutest. ( net getest, het streepje is pimpelpaars.) :dance:
We hebben vannacht/vannochtend vroeg geklust en hopelijk gebeurt dat dit weekend nog zeker 2 x.
De eerste klus was dus aan het begin van de lhpiek. ( deze begint in de vroege morgen), dus hopelijk zijn we op tijd.
Wat een technisch verhaal zo, haha. :lol:
Ben erg blij dat ik weer zo’n regelmatige cyclus heb, want als het goed is zal mijn cyclus nu 28 dagen worden. ( hopelijk niet natuurlijk, want ik wil na 4 mnd wel eens zwanger zijn. )
Ik vind het allemaal zo lang duren, zucht. :roll:
Ach, in feite zijn we pas echt vanaf oktober bezig… daarvoor had ik een cyste en dus geen eerlijke kans.
Marieke, Becca, Chantal,Christa, Tedski, lelle en ik zitten volgens mij allemaal met een NOD aan het begin van jan. ( Toch?)
Wordt weer spannend.
Fijn weekend allemaal. :-*
X Bren.
Net even terug gelezen bij jullie… het is hier spannend aan het worden!
Amy: SPANNEND! Laat je iets weten? Hoe voel je je? Ga je echt nog niet testen? Ik heb het testen ook even uitgesteld en mijn geduld werd beloond, ik hoop héél hard dat dit ook voor jou zo is. Wat duim ik voor je meid!! :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Nienke: Weinig bloed verloren? Ik dacht ook aan een innestelling als het zo weinig is. Ook voor jou duim ik mee!! :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Sterre: je vroeg naar mijn kwaaltjes: de misselijkheid begint wat toe te slaan, koffie= :sick: , ben moe maar slaap slecht, kan bijna niet eten, en mijn borsten ai ai ai, mogen niet meer aangeraakt worden… :oops: maar ik neem heter allemaal met heel veel plezier bij!
Tammy: wat leuk om nog iets van je te lezen! Ik denk heel veel aan je. Neem voldoende tijd voor jezelf, geniet van de rust tijdens je komende vakantie, hopelijk tot gauw meisje!
Becca: dus this is the moment! zo’n positieve test! Veel succes met je klus! Ik ga duimen dat het deze keer meteen raak is! :thumbup: :thumbup:
Brenda: Ook voor jou hoop ik heel hard dat het raak is dit weekend! Heel veel succes! :thumbup: :thumbup: Je hebt gelijk, het wachten kan echt een eeuwigheid duren. Veel succes!
Nog allemaal een heel fijn weekend en voor iedereen die nog moet shoppen, hopelijk is het niet te druk!
Vele vele groetjes,
:-*
Ik meld me af voor vanmiddag, ga aan het werk, tot later allemaal!
Liefs Marieke
ha meiden, ben ik!
Nog geen ongi te bekennen :dance: maar heb echt helemaal nergens last van (ja beetje moe) en af en toe voel ik wat steken onderin, maar niets dat duidt op een zwangerschap / aankomende ongi… af en toe lijkt het wel of ik was uit me voel lopen (sorry voor details), maar dan is het gewoon afscheiding (heb daar wel last van). maar nog niets rozigs/roods te bekennen
ehhhh zag de datum staan ja, 20077 :oops: meteen aangepast, moest toch gegevens van Brenda aanpassen
wij hebben vandaag boodschappen gedaan voor de kerst. drukte viel me gelukkig mee!! vooral bij de Bas, iedereen met karretjes, lange wachtrijen!!! en wij hadden maar paar dingetjes nodig en konden zo naar de mandjeskassa lopen :dance:
nou ik ga hier maar verder afwachten wat er gaat gebeuren. vanavond lekker Idols kijken en Sterren Dansen op het IJs
ohw ja, voel het wel af en toe beetje ‘pijn’ doen van onderen… net zo’n pijn die ik ook voel als ik ongi moet worden :eh: ok amy kappen nu :mrgreen:
Amy dat kan een goed teken zijn hoor!!
Ik heb ook last gehad van steekjes in mijn onderbuik. Rond mijn nod had ik ook wel last van een pijn die leek op zéér lichte menstruatiepijn. En het resultaat is bekend… :dance:
Heel veel succes meid, ik duim voor je!
Amy, spannend hoor!! Ging jij nou pas in het nieuwe jaar testen?? Ik zou dat niet vol kunnen houden hoor!!
@Tedski wrote:
Amy, spannend hoor!! Ging jij nou pas in het nieuwe jaar testen?? Ik zou dat niet vol kunnen houden hoor!!
ja, ga een poging wagen ja :mrgreen:
Amy: je krabbelt al een beetje terug :mrgreen: Je bent iets minders tellig met je niet testen! :mrgreen: Maar ja, als je nog steeds niet ongi bent, is het ook wel heel moeilijk om het niet te doen…
Hier gisteren de positieve ovutest. Was erg gezellig hier thuis 8) Wat ik alleen niet snap: ik heb al 2 positieve testen nu en mijn temp is laag :think: zou hij dan toch pas later gaan stijgen? :think: Vandaag gooi ik er weer een test tegen aan, we blijven net zo lang doorgaan, tot de testen negatief zijn :snooty: Ik dacht dat die altijd maar 2 dagen positief bleven :think:
Zijn er hier kenners?