Moguh!
Arme Amy :hug: Wat rot dat je niet weet waar je aan toe bent zeg!! Dat kan zo slopend zijn!!!
Sterre: ik zit nu zo’n 3 dagen voor mijn nod, ik vind het slopend. Ik weet niet waar ik aan toe ben, ik voel van alles, ik voel niks, ik wil er niet mee bezig zijn, ben het toch, je kent het wel. De onzekerheid en teleurstelling is gewoon vermoeiend. Alle energie om er voor te gaan heb ik in de klusweek gegeven en de wachttijd breekt me gewoon op. Omdat de mm mij heel zwaar lijkt, weet ik niet of ik dat wel aan kan. Maar ja, stel dat het iets heel simpels is…heb ik er mooi heel lang mee rondgelopen
Vanochtend schoot mijn temp weer de lucht in. Ervaring leert dat het wel vaker gebeurd voor mijn nod en de dag zelf keldert hij weer de diepte in. Eerst ging ik het vergelijken met andere maanden. Ik ben er mee gestopt. Het zegt niks… Argh, wat haat ik dit soms :twisted:
Becca, een tempstijging kan ook gebeuren bij een innnesteling…(wil je geen valse hoop geven, maar beetje opbeuren )
Morguh dames,
Ik moet zo naar de gyn :shifty: Spannend! Vanmiddag zal ik wel even posten wat hij gezegd heeft.
Tot vanmiddag!
Daniëlle
Danielle succes :thumbup:
@nienke2 wrote:
Becca, een tempstijging kan ook gebeuren bij een innnesteling…(wil je geen valse hoop geven, maar beetje opbeuren )
Lief van je dat je me wilt opbeuren :-*
Maar ik heb het elke maand rond deze tijd
Heb nu ook last van lage rugpijn en met vlagen buikpijn, dus het wordt vast wel weer niks. De spotting is overigens nog niet begonnen, maar aan mijn lichaam te voelen, kan dat elk moment gaan gebeuren.
Danielle: heel veel succe bij de gyn!!! :thumbup:
Goeiemorgen meiden!
Hoe is het verder met iedereen hier?(zijn jullie ook een beetje blij dat die feestdagen weer achter de rug zijn? )
@Becca ik weet wat je bedoelt, voor de klusdagen heb ik nog een dipje en tijdens de klusdagen dan denk ow deze maand gaat het helemaal goed komen en dan komen die wacht weken :roll: dat is idd erg slopend en als je niet echt duidelijk kwaaltjes hebt dan zegt dat stemmetje in je hoofd zo ga maar weer dipperig doen want we gaan weer naar de volgende maand
@Danielle heel veel succes vandaag meis! Ben benieuwd wat de gyn te zeggen heeft! En dat allemaal alleen maar positief mag zijn!!
Bij mij zijn de :evil: er nog steeds niet en Nienke ik ga pas testen als ik ruim een week overtijd ben misschien volgende week zondag of maandag ofzo :lol: (durf niet :lol: ) Ik wil gewoon ook eens kijken of mijn lichaam een nog langere cyclus voor me in petto heeft…
Hoihoi,
Allemaal een heel voorspoedig en gelukkig 2008 toegewenst! :-*
Becca en WW… ik heb hetzelfde hoor. Ik zit vandaag ( zo’n 4 dg voor NOD) ook in een dipje. Vandaag is weer zo’n dag dat ik denk: “het is toch niet zover, dus stop maar met hopen” :?
Ik voel wel weer het 1 en ander, maar ik heb juist het idee dat dat dan wel weer zal betekenen dat ik niet zwanger ben. Momenteel heb ik het gevoel dat geen kwaaltjes voor NOD positiever is, dan wel kwaaltjes hebben.
Ik ben aan het duimen voor jullie!
Amy… wat een onzekerheid zo. :hug: Hopelijk krijg je snel duidelijkheid…
Een overzichtelijke cyclus zou ook prettig zijn natuurlijk.
Purpled… succes bij de gyn.
Nienke… voor jou ook nog geen duidelijkheid. :shifty:
Het wordt/is wel weer spannend de komende tijd.
Marieke en Chantal hoe is het met jullie?
Hier gaat het wel ok. Ik heb een opgeblazen buik en een heel licht zeurend gevoel onderin de buik.
M’n borsten zijn aan de zijkanten gevoelig.
Momenteel heb ik niet zo’n positief gevoel erover.:?
X Bren.
@ Becca, ik snap precies wat je bedoelt hoor. Zelf heb ik dat ook wel eens… dat ik er helemaal geen zin meer in heb, al dat getest. geklus en met name gestress, en dat zonder resultaat. Maar he… het moet goed komen hoor… ook voor ons :hug:
@ Karin: de ovulatietesten van Matcare heb ik zelf ook gebruikt, en deze hebben bij mij ook niet duidelijk even dikke strepen gegeven, terwijl tegelijkertijd de Clearblue wel positief was !! Dus het ligt waarschijnlijk aan Matcare. Temp. je ook ? Dan heb je dubbele controle, maar daar moet je wel zin in hebben natuurlijk.
Vandaag heb ik een hoge temp, 37.04 (voor eisprong 36.6) maar dat moet minstens nog tot volgende week dinsdag zo blijven. Ik weet het niet. Heb wel gevoelige (.)(.), maar dat heb ik sinds m’n zwangerschap/miskraam, en is nog steeds niet helemaal weg, terwijl het HCG vrijwel meteen weg was. Vreemd.
Weet je, ik word helemaal gek van mezelf. Ik ben op internet naar positiekleding aan het speuren (moet voor m’n werk netje gekleed), maar het slaat natuurlijk nergens op. Ik weet ook niet hoe ik er minder mee bezig kan zijn…
breek in
ik wil jullie even een heel gelukkig en vooral vruchtbaar 2008 wensen hopelijk komt de kinderwens bij jullie allemaal in vervulling!
breek uit
Wat lief van Lydia!! :-*
Zoizo lief dat er een hoop met ons mee leven hier!!
Het is gewoon prettig om te weten dat mensen je hier begrijpen als je eens een dip hebt enzo.
En inderdaad…geen kwaaltjes klinkt hoopvoller dan ze wel hebben. En ik heb ze wel, dus heb ook niet echt hoop…
Wow, als ik nu niet ongesteld wordt weet ik het ook niet meer. Krijg ineens krampen. (heerlijk dat ik dat hier kwijt kan, wie wil dat anders aanhoren? :lol: )
Nienke
(zou wel een opluchting zijn, weet ik waar ik aan toe ben en kan ik weer gaan rekenen)
Haai Ladies,
Nou ben bij de gyn geweest en gesprek ging echt totaal niet zoals ik had verwacht. Ik had verwacht dat hij zou zeggen dat ik pas 7 maanden bezig was en dat ik het eerst nog een tijdje moest aankijken of dat hij zou vragen waarom ik daar kwam en wat ik wilde… Nou zo ging het dus niet :lol: Ik kwam daar, hij opende mijn dossier zei: “ik zie dat jullie een tweede kindjes wens hebben”. Vervolgens stelde hij een bult vragen over de IUI pogingen of ze met of zonder clomid waren, waarom ik clomid kreeg, over mijn keizersnede, wat emma’s geboorte gewicht was :think: , en nog het één en ander. Daarna kon ik me uitkleden en heeft hij even een uitstrijkje gemaakt, de baarmoedermond gekeken en gevoeld en een echo gemaakt. Alles zag er netjes uit. Hij kon niet goed zien of follikel nou nog niet gesprongen was of echt net. Eén van de follikels had namelijk een iets afwijkende vorm wat kon betekenen dat hij aan het leeglopen was (zo dus nog maar even snel klussen :mrgreen: ). Ik heb formulieren mee gekregen voor bloedonderzoek op cyclusdag 3 van mijn nieuwe cyclus en moet mijn vriend zaad inleveren voor onderzoek (was de vorige keer allemaal netjes dus dat zal nu niet veel anders zijn denk ik). Verder moet ik dan over 5 weken terug komen voor de uitslagen van de onderzoeken en om te bespreken hoe verder. Hij heeft het verder niet gehad over of we wel of niet weer gaan behandelen dus daar zullen we het de volgende keer wel over gaan hebben. Al met al ben ik blij dat er wat gebeurd. Het was fijn te zien dat bij mij inwendig alles helemaal goed zat en het zal straks fijn zijn de uitslagen van de andere onderzoeken te weten. De vorige keer was ik precies een half jaar na de start in de mm zwanger dus dat geeft een gerustgesteld gevoel. Dus… afwachten weer en ondertussen lekker doorklussen. Als er wordt behandeld is het toch nog niet de eerstvolgende cyclus maar die erna dus volgende maand gaan we er gewoon weer vol voor 8)
Lieke,
Zo herkenbaar. Ik ben al voor wiegjes aan het kijken want das makkelijker als hij/zij bij ons op de kamer slaapt de eerste maanden… en wie weet lukt het wel gewoon helemaal niet meer om zwanger te worden :wall: gek word ik af en toe van mezelf.
Brendaatje,
Spannend nog maar 4 dagen. Ik hoop voor je dat het raak is deze maand
WW,
Ook voor jou is het spannend. Ik vind het zo knap als je kunt wachten met testen. Ik zou het niet kunnen en ik weet ook van mezelf dat als ik ga zitten wachten met testen mijn cyclus alleen maar langer wordt. Meestal als ik negatief test word ik ook heel snel ongesteld. Alsof ik het zelf kan uitstellen :roll:
Becca,
Hopelijk blijft de spotting uit en ben je gewoon zwanger
Ik herken je gevoel helemaal hoor. Ik vind die hele twee weken wachten verschrikkelijk. Ik snap ook hoe je je voelt over de mm. Maar ik vind persoonlijk dat het allemaal reuze mee valt. In wat voor zin ben je bang dat het zwaar is??
Nienke,
:lol: Hopelijk zet je ongi nu door zodat je weet waar je aan toe bent.
Nog een vraagje aan jullie allemaal. Hebben jullie aan jullie omgeving verteld dat jullie zwanger willen worden? De vorige wist iedereen het van ons omdat we een miskraam hadden gehad nadat we iedereen verteld hadden dat we zwanger waren. Iedereen wist ook dat we daarna de mm in gingen. Nu hebben we het aan niemand verteld want de vorige keer voelde ik me zo onder druk staan.
Nou ik ga even dochterlief een boterhammetje geven.
Liefs,
Daniëlle
Beste wensen voor iedereen :**: Dat 2008 maar een heel vruchtbaar, gezond en gelukkig jaar voor ons allemaal mag worden.
Jeetje dames wat hebben jullie veel geschreven, ga proberen op iedereen te reageren, maar zag dat ik 20 pagina’s terug moet lezen :shock:
Krabje: Mooi horloge!!
tedski: Gefeliciteerd meid!! Geniet er lekker van!! leuk om zo het jaar te eindigen :D. Om je vraag even te beantwoorden. Het is bij ons zo vroeg mis gegaan, dat we er gewoon deze ronde weer voor gaan. Ik denk dat mijn lichaam goed zelf kan bepalen of het gelijk een nieuwe zwangerschap aan zou kunnen.
Sterre: Wat lees ik nu ben je begonnen in de sportschool?? Wat goed joh. Mijn goede voornemens dit jaar zijn niet snoepen en minstens 2 keer per week sporten, hoop dat het lukt. Wil er ook paar kilo vanaf, misschien kunnen we elkaar oppeppen bij mindere momenten . Ben je je maansteen alweer gaan dragen?? Hier heb ik hem 2 maanden om gehad, toen was ik zwanger, maar of de steen nou geholpen heeft :think:. Wat wel gek is op de dag at ik positief teste liet ik hem kapot vallen, heb nog geen nieuwe gekocht. Morgen gyn, spannend hoor. Hoop dat ze nu dan echt wat gaan doen, want dit is voor jou ook niet fijn.
Willie wortel: Hier slik ik ovulavit, dat is ook een kruidenpil. Begon het te slikken en gelijk die maand was ik zwanger, is misgegaan, maar geeft mij goede hoop. het is wel heel spannend bvoor jou zie ik. Al 3 dagen overtijd. Ben hard voor je aan het duimen :thumbup: :thumbdown: :thumbdown:
Brendaatje: Nog 4 dagen zie ik. jeetje spannend hoor. Ben hard voor je aan het duimen hier :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup:
Poeh, ben nu bij pagina 25 en moet nog lezen tot 41. klets konten zijn jullie hoor, maar wel gezellig :mrgreen:
Amy: meis toch :hug:, wordt je geduld zo op de proef gesteld en dan nog positief. Maar meis, de hoop is nog niet weg. Vind echt lullig dat je negatief testte :hug:
Karin: Hoop voor jullie dat dit een mooi jaar gaat worden. Weet niet hoe het voelt, maar kan me voorstellen dat het erg pijn doet, vooral met feestdagen :hug:. Hoop dat het snel raak zal zijn voor jullie.
Even om te reageren over de ovulatietesten. Bij mij was de streep ook nooit zo donker als de controlle streep.
Becca: Vervelend dat je je zo voelt :hug:. Bezig zijn met zwanger worden heeft zo giga veel inpakt, dat kunnen sommige mensen zich niet indenken. :hug:. Hoop dat je je beter voelt.
Purpled: Hoe was bij de gyn??
Zo hé hé, eindelijk bij gelezen. We hebben een heerlijk weekendje weg achter de rug, was echt heel gezellig. Lekker rustig aan gedaan en alleen dingen waar we zin in hadden. Het heeft me echt weer even opgeladen.
Wat mijn cyclus betreft das best wel een rommeltje nu. Normaal is mijn temp best regelmatig. In het begin rond de 36,4 a 36,5 met heel soms een uitschieter naar 36,5 na de eisprong tussen 36,7 en 36,9. Nu gaat hij van hoog na laag :think:. Heb mijn eisprong nog niet gehad, zit op dag 20. Meestal heb ik hem al gehad, maar we wachten af. Bij vorige miskraam ging temp ook pas rond dag 27 ophoog. Ben benieuwd hoe lang mijn cyclus nu wordt. Nou dames ga maar eens douchen, loop nog in pyama :oops:
Nienke: nou, dan maar hopen dat het snel doorzet, weet je tenminste waar je aan toe bent :hug:
purple: erg positief dus allemaal! :thumbup: Hopelijk is behandelen voor jullie niet nodig! Waarom ik bang ben dat het zwaar is? Sja, door verhalen om me heen bij anderen. En omdat ik nu al niet te genieten ben als ik ongi wordt, laatstaan als je in de mm zit. Ik denk dat ik mijn hoop dan te hoog heb zitten zeg maar…
En je vraag: hier weten en paar mensen het. Dat was de vorige keer ook zo. Ik heb geen last van druk moet zeggen, mensen zijn alleen belangstellend en verder praten ze er gewoon niet over met me. Als ik wil praten begin ik zelf wel en dat weten ze ook, dus dat is gewoon prettig!
Tammy: jij ook de beste wensen! Dat alle dromen uit komen! Klinkt super je weekend :thumbup: Hopelijk heb je snel weer een normale cyclus!!
Morgen moet ik werken, heb ik gelukkig wat afleiding. En ook geen tijd om elk uur naar de plee te gaan en te checken of ik al bruin heb :mrgreen:
Purpled: het scheelt altijd als je in ieder geval serieus wordt genomen. Weten jullie zelf al waar jullie grenzen liggen bij eventuele vervolgbehandelingen?
Ik ben nu aan het werk, maar nog net veel uitgevoerd. Er zijn nog veel collega’s vrij en ik kan me er niet toe zetten. Alhoewel ik wel energie heb opgedaan door een weekje vakantie te hebben. Erg he?
Hier weten ook veel mensen dat we er mee bezig zijn. Helemaal omdat de vorige zwangerschap zo snel na de 1e miskraam kwam. Deze keer maak ik iedereen wijs dat ik voorlopig nog geen zin heb in al dat gedoe. En soms is dat ook nog de waarheid. Degene die me goed kennen, weten denk ik wel dat ik zo weinig geduld heb, dat we er direct weer voor gaan. Al wordt dat niet uitgesproken en bij de 2e zwangerschap waren ook mensen weer verrast dat het alweer zover was.
Ik voel trouwens geen druk, het is onze zwangerschap, ons kind en ons leven. Mensen merken vanzelf wanneer het weer zover is. Het is nu ook nog maar kort geleden en men houdt er rekening mee denk ik.
Nienke
Hier ben ik nog even…
Ik wil jullie allemaal een :: :: SUPER 2008 wensen :: ::
Ik hoop dat jullie allemaal snel zwanger zijn, dat 2008 maar een heel vruchtbaar jaar mag zijn!!
Tedski: :: gefeliciteerd meid ::
Vele groetjes, :-*
Purpled: Wat fijn dat de gyn alles gelijk ging onderzoeken. je werd in ieder geval serieus genomen, 'dat is fijn. Hoop dat je de MM niet nodig zal hebben. Hier weet onze omgeving het wel dat we bezig zijn om zwanger te worden. Vind het zelf wel fijn om er soms met mensen over te kunnen praten.
Nienke: Nog een beetje lekker gewerkt?? Heb juist zelf altijd na een vakantie dat ik er weer in moet komen, heel iritant vind ik dat altijd.
Djoesie: Lief dat je nog even komt buurten bij ons :-*
Hoihoi,
Purpled… goed dat ze zo uitgebreid de tijd voor jullie namen. Dat is zeker positief nieuws, je hoort wel eens anders…
Hopelijk zitten jullie niet lang in MM, maar is er al spoedig een positieve test.
Tamara… bedankt voor je pb. :-*
Djoesie en Lydia, bedankt voor de wensen. :thumbup:
Becca… hier nog 1 die met het uur ongeduldiger en gekker wordt van het wachten. Vannochtend leek het wel mee te vallen.Komt gewoon omdat ik vrij ben en geen bal hoef te doen. Denk er continu aan. :doh:
WW… knap dat je zo lang kunt wachten met testen. :thumbup:
Zo goedenavond allemaal,
Hier ben ik ook weer na een dagje hard werken, valt zwaar, blij dat ik volgende week vrij ben.
Ik dacht echt dat ik vandaag ongi zou worden, hoofdpijn, beetje raar gevoel in mijn buik, zweten enz…maar tot nu toe niets. Alleen heel veel afscheiding :think:
Danielle wat fijn dat het gesprek goed ging bij de gyn en dat er al weer het een en ander in gang is gezet!
Haha Nienke geen zin in werken, kan het me voorstellen, ik ben ook blij als morgen voorbij is!
Mensen weten wel dat we graag weer een kindje willen, vooral na de miskraam maar op mijn schoonzus na weet niemand dat deze week mijn NOD is. Als ik zwanger mag zijn dan willen we het ook nog ff geheim houden. ( of dat lukt is een tweede, bij Roos wist mijn ma het al omdat ik getest had en de streep heel vaag was en ik haar belde of ik dan wel zwanger was haha. De tweede keer kon ik het ook niet voor me houden maar dat kwam omdat mijn pa in de drogist een paar weken ervoor vroeg of we nog geen zw.test moesten kopen. )
Als ik morgen nog geen ongi ben word het wel heel spannend maar ja als ik dan nega test dan is mijn cyclus dus nog steeds in de war, we zien wel en wachten af. Vanmorgen had ik echt heel duidelijk het gevoel dat ik ongi zou worden.
Liefs Marieke
hey allemaal
Ja ik ben ook erg bang om negatief te testen, en daarom stel ik het ook zo lang mogelijk uit :oops:
@ Marieke dat had ik afgelopen week ook veel afscheiding(met nadruk op veel) had ik ook hier geschreven, nu weinig(wel weer rekbaar slijm en sorry voor de vieze praat hahaha) Nou hopelijk is het positief dat alles…
@Tammy o kende die kruide niet, dus misschien gaat iedereen daar zometeen wel aan :lol:
Maar hier nog steeds geen :evil: Soms een steekje, maar meer ook niet…De krampen zijn sinds eergisteren al weer weg…Liep daar straks in de AH en toen werd ik even ontzettend duizelig en naar, maar had ook bijna niets gegeten vanmorgen dus dat wijt ik daar maar aan.