Wannabe juli mama's

Nou, vaag allemaal hoor. Bruine afscheiding is oud bloed. Ik heb het ook wel es tussentijds gehad. Was toen waarschijnlijk een eisprong bloeding. Tja, het lichaam zit zo raar in elkaar!

Ben ik de 1e voor een NOD?? 17 okt… :pray:

@Ineke wrote:

Nou, vaag allemaal hoor. Bruine afscheiding is oud bloed. Ik heb het ook wel es tussentijds gehad. Was toen waarschijnlijk een eisprong bloeding. Tja, het lichaam zit zo raar in elkaar!

Mijn NOD is 12 of 13 oktober…

Ik hoop met je mee!!

@Ineke wrote:

Ik heb 4 dagen na de eisprong een heeeeeeeeel klein beetje bloedverlies gehad, bijna niets… Nooit eerder gehad…

Innestelingsbloeding? :pray:

:think: Als je NOD de 17de is Ineke en die van jou de 12de of de 13de Lieke dan zouden jullie toch nog een Juni mama worden??? Of reken ik nu verkeerd?

@purpled82 wrote:

:think: Als je NOD de 17de is Ineke en die van jou de 12de of de 13de Lieke dan zouden jullie toch nog een Juni mama worden??? Of reken ik nu verkeerd?

Heb je helemaal gelijk in… dacht dat iedereen was meeverhuist naar “juli”…

Mijn nod is pas 5 november.

Ik vind het nog steeds een raar en spannend idee dat we er daarna ook voor gaan.

die cyclus van 42 dagen was inderdaad na het stoppen van de pil. Ik heb werkelijk geen idee wanneer mijn nod nu zal zijn, ik hoop eerder dan 42 dagen. Ik slik nu ook teunisbloemolie, in de hoop dat dat misschien wil helpen.

hai lieke, welkom!!

Danielle ik zou inderdaad naar de ha gaan, je hebt groot gelijk, het zit wel degelijk niet goed, is het niet van binnen dan wel qua hormonen.

Gelijk een afspraak maken!!

Ik heb me bevraagd achter de toxoplasmose en als ik er niet immuun voor ben mag ik dus geen contact hebben met de katten :frowning: :frowning:

Binnenkort toch eens bloedtest doen, het kon vandaag niet omdat ik dus ziek ben dan zijn blijkbaar de resultaten niet optimaal :frowning:

Gelukkig wel goed nieuws over bepaalde medicatie dat ik neem tegen ziekte van Chrohn die mag ik wel blijven voortnemen!

Ben er toch wel van gedaan, als ik niet immuun ben mag ik dus negen maanden lang mijn poezen niet aanraken :cry:

@lelle wrote:

die cyclus van 42 dagen was inderdaad na het stoppen van de pil. Ik heb werkelijk geen idee wanneer mijn nod nu zal zijn, ik hoop eerder dan 42 dagen. Ik slik nu ook teunisbloemolie, in de hoop dat dat misschien wil helpen.

Je lichaam moet gewoon nog even wennen aan een leven zonder de pil.

Hopelijk werkt de teunisbloemolie, en heb je snel een regelmatige cyclus.

Femmieke, ik hoop met je mee voor de bloedtest. Je bent wel een erge kattengek, of niet? kan me het voorstellen.

Lelle, meestal wordt de cyclus steeds korter, maar ja 100% zekerheid krijg je helaas nooit. :? :slight_smile:

Lieke, 4 dagen na de eisprong een beetje bloedverlies, kan heel goed een innesteling zijn…maar ook heel goed niet.

Ik duim met je mee!

Hier vanmrgen weer temp 36.3. ben benieuwd wanneer ik mijn ei spot. Zit vandaag op dag 9. Dus kan nog wel ff duren.

GRoetjes Nienke

@Femmieke wrote:

Ik heb me bevraagd achter de toxoplasmose en als ik er niet immuun voor ben mag ik dus geen contact hebben met de katten :frowning: :frowning:

Binnenkort toch eens bloedtest doen, het kon vandaag niet omdat ik dus ziek ben dan zijn blijkbaar de resultaten niet optimaal :frowning:

Gelukkig wel goed nieuws over bepaalde medicatie dat ik neem tegen ziekte van Chrohn die mag ik wel blijven voortnemen!

Ben er toch wel van gedaan, als ik niet immuun ben mag ik dus negen maanden lang mijn poezen niet aanraken :cry:

Ik ben niet getest op toxoplasmose toen ik zwanger was. Ik heb er om gevraagd maar dat vonden ze onzin. Ik heb ook drie katten en toen ik 12 weken zwanger was onderging mijn vriend een zware heupoperatie waardoor ik de kattebak wel moest verschonen. Ik heb het er toen over gehad met de verloskundige en die zij dat dat echt geen kwaad kon mits ik handschoentjes aan deed en mijn handen daarna nog even waste. En om heel eerlijk te zijn heb ik eigenlijk nooit handschoenen aangedaan :oops: Knuffelen met je katten kan echt GEEN kwaad hoor. Ik heb met mijn katten heel wat afgeknuffeld tijdens mijn zwangerschap en hier heeft de vk nooit wat over gezegd. Dus maak je nog niet al te veel zorgen. Negatief of positief… gewoon lekker met je katten blijven knuffelen (de kattenbak zou ik dan zowieso voor de zekerheid maar even door iemand anders laten verschonen).

Liefs,

Daniëlle

@lelle wrote:

.

Danielle ik zou inderdaad naar de ha gaan, je hebt groot gelijk, het zit wel degelijk niet goed, is het niet van binnen dan wel qua hormonen.

Gelijk een afspraak maken!!

De afspraak staat voor Donderdag. De assistente van de HA snapte me helemaal. Ze liet me ook mijn hele verhaal vertellen en snapte dat ik hier onzeker van werd en dat ik niet zat te wachten op weer drie jaar stress omtrent het zwanger worden. Vandaar dat ik al vrij snel bij de HA terecht kan. En haha nu zul je net zien… is het bruinverlies gestopt :oops: :wall: Nou ja ik ga toch maar even… het ongi gevoel in mijn onderbuik is er nog steeds en het litteken van mijn keizersnede doet ook al een tijdje zeer dus ik laat het gewoon allemaal eens nakijken.

Goeiemorgen deze morgen :mrgreen:

Lieke het kan idd heel goed een innestelingsbloeding zijn maar helaas hoeft dat niet. Succes met wachten.

Femmieke, ik heb nog nooit gehoord dat je je kat niet meer mag knuffelen, de kattenbak verschonen mag idd niet.

Daniëlle fijn dat je zo snel bij de ha terecht kan, hopelijk komt er wat duidelijkheid.

Nienke alweer vroeg uit de veren door je brave wekkertje :mrgreen: temp blijft nu toch redelijk constant, hopelijk spot je over een dag of 5 een mooi ei :wink:

Hier manlief al ff duidelijk gemaakt dat ie vanaf zaterdag weer flink aan de bak moet haha.

Nou mijn ontbijtje is achter de kiezen, Roos is naar de opvang, dus ik ga nog lekker ff weer een paar uurtjes naar bed, daarna nog ff wat huishoudelijke klusjes en dan weer werken.

Tot later meiden!

Owjah, ik wil best in mijn eerste berichtje op de eerste pagina zetten wanneer iedereen zijn NOD heeft maar willen jullie dat dan braaf nog ff een keer doorgeven?

Liefs Marieke

Goedemorgen meiden.

Ik meld me alvast hier, denk dat mijn ongie door gaat zetten vandaag namelijk!!!

xxx

Marieke, je hebt pb!

Lautje, :hug: jammer zeg! Maar welkom hier…

Femmieke, hoe is het meid? Nog steeds geen ongi? :-* Ben je alweer iets beter te pas? Over je katten hoef je je nu nog geen zorgen te maken hoor meid.

Cysten van toxoplasma-parasieten komen met name voor in de uitwerpselen van een kat en in vlees van varkens, geiten en schapen. Je kunt met deze parasiet in contact komen door:

-de kattenbak te verschonen als daar jonge katten in hebben gepoept. Alle katten raken ermee besmet, maar ze scheiden alleen cysten uit gedurende een paar weken na de eerste besmetting; de kysten worden pas na 48 uur buiten het lichaam te hebben vertoefd infectieus. Normale hygiëne en geregeld verschonen zijn voldoende om besmetting te voorkomen.

-te tuinieren

-rauw of onvoldoende verhit vlees (bijvoorbeeld van de barbecue) te eten

-ongewassen groenten te eten (risico op besmetting met mest van besmette dieren)

Zwangere vrouwen die nog niet geïnfecteerd waren moeten extra opletten

Lieke, voor jou een spannend weekend voor de boeg. Succes met wachten! :pray:

Danielle, ik hoop dat alles toch goed is. Succes bij de ha morgen!

Ineke, nog een weekje meid. Spannend! :pray: Ik hoop het zo voor je!

Lelle, hopelijk was de lange cyclus alleen maar een ontpillen-verschijnsel. We duimen voor een kortere cyclus, goed? :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

Lotte, leuk en spannend vooruitzicht toch? Nog één NOD en dan… Veel succes.

Nienke, wat heb jij een mooie temp… Van mijn temp kan ik echt geen peil op trekken dus ik heb de thermometer in de hoek gegooid… Bij mij is het gewoon gokken en letten op mijn huilbuien. (Die heb ik tegenwoordig ook als ik een eisprong heb/krijg :mrgreen: )

Morgen heb ik bruiloft van mijn schoonzusje en vrijdag gaan we een weekendje naar Texel. Dus ik ben de komende dagen iets minder aanwezig hier. Maar ik denk wel aan jullie hoor. En ik blijf duimen!

Liefs, :-*

Noortje

@NoortjeP wrote:

Marieke, je hebt pb!

Lautje, :hug: jammer zeg! Maar welkom hier…

Liefs, :-*

Noortje

Nee, ik heb het niet goed neergezet. Ik ben nog niet ongie, maar denk dat ik het ga worden… :oops: :oops:

Ben het dus nog niet!!! :mrgreen:

x

Lautje… :pray: er is nog hoop. ik duim voor je.

Noortje, irritant he als je niet van de temp op aan kunt. dat heb ik met de ovulatietesten, ik krijg geen streep. Heb ook alleen nog maar die van matcare gebruikt, maar ben tevreden over het tempen, dus laat ze maar achterwege.

Mijn man had altijd zoiets van: wat maak je je toch druk om dat zwanger worden, het komt wanneer het komt…

maar tegenwoordig is hij er toch wel meer mee bezig. laatst zei hij: ‘wanneer kunnen we weer … gaan maken?’

en op de puntjes zei hij de meisjesnaam die we hebben. Hij denkt namelijk dat ie alleen maar meisjes kan maken :slight_smile:

Het ‘verplichte’ klussen zal deze maand geen probleem opleveren! anders ook niet hoor :wink: .

groetjes Nienke

Oooh Lautje, sorry… het staat er wel goed, ik heb het verkeerd begrepen.

Dus we gaan nog even heel goed duimen… :pray: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :pray:

Nienke, mijn hubbie heeft er ook geen problemen mee hoor, om te klussen. Liever 3 x op een dag dan niet… bij wijze van spreken. :mrgreen:

Hoihoi!!

Ik ben ook een wannabe Juli mama… ik moet nu nog drie dagen wachten… en poehee wat duurt dat toch lang!! Ik ben al twee keer eerder zwanger geweest, maar dit is geindigd in een MK (9 wk en 11 wk)… Ik hoop nu toch echt wel weer een keer zwanger te worden…

En tsja, ze zeggen altijd, 3 maal is scheepsrecht toch?

Zijn er mensen die in hetzelfde schuitje zitten???

Xxies

madame m…welkom!

zelfde schuitje? het zijn allemaal probleemgevallen hier!

haha, grapje, maar wel bijna allemaal met een achtergrond wat het zwanger worden betreft.

Dat zou wat zijn, als we nu alleen eens mazzel zouden hebben!

(positief denken helpt me erdoorheen, weet zelf ook dat het niet realistisch is)