Daniëlle welkom hier! Hopelijk mag het allemaal lukken zonder de mmm.
Noortje, heb jij ook een cyclus van 28 dagen dan? Dan lopen we idd gelijk op, althans, ik ga er voor het gemak van uit dat mijn cyclus nu meteen weer als vanouds is en dus 28 dagen, maar na de mk was die 33 dus ik moet een marge van 5 dagen inbouwen, oftewel rekening mee houden…maar heb mijn banner maar op 28 dagen gezet aangezien ik me dan toch niet kan bedwingen om te testen :mrgreen:
Liefs Marieke
Ik zal even kort iets over mezelf vertellen.
Ik ben Lotte 28 jaar en woon 2 1/2 jaar samen met mijn vriend.
In oktober 2006 ben ik gestopt met de pil.
Het was de bedoeling dat ik eerst zou ontpillen en dat we na de carnaval van 2007 voor het eggie zouden gaan.
Toen het bijna zover was begon mijn vriend te twijfelen of hij er wel echt klaar voor we.
In goed overleg hebben we besloten om te wachten tot augustus 2007.
In juli kreeg ik ineens de kans om een 1 jarige opleiding te gaan doen.
We vonden het beide voor de toekomst toch wel belangrijk dat ik dat zou gaan doen, dus onze kinerwens is nog iets vooruit geschoven.
In eerste instantie wilden we van oktober voor het eggie gaan.
Afgelopen zaterdag ben ik ong geworden.
Na even rekenen kwam ik er achter dat als ik nu zwanger zou worden, ik ongeveeer 14 juli uitgerekend zou zijn.
En dat is net in de laatste schoolweek.
Nu weet ik dat er maar een heel kleine kans is dat het meteen raak is, maar we willen het risico liever niet lopen.
Vandaar dat we deze cyclus nog even afwachten, maar vanaf de volgende gaan we er helemaal voor.
Hey Lotte, ik wil je niet teleurstellen ofzo hoor…maar als je die opleiding gaat doen en je stelt het klussen nu nog een maand uit dan ben je nog hoogzwanger als je naar school moet. Denk er in ieder geval niet te licht over, zwanger zijn is niet altijd een pretje en als je dan ook nog flink moet studeren… Maargoed zoals je zelf al zegt, de kans is klein ( maar wel aanwezig ) dat je meteen zwanger raakt.
Iig komt tijd komt raad :mrgreen: Succes!
Liefs Marieke
De opleiding is niet echt superzwaar.
En mocht het zo zijn dat ik het om wat voor reden dan ook niet vol kan houden, dan kan ik altijd op een later tijdstip de ontbrekende deelkwalificaties nog gaan doen.
Ik heb er ook over nagedacht om te wachten met klussen tot begin volgend jaar, maar dat geeft me geen goed gevoel.
We (en metname ik) stellen het al zo lang uit.
Dan go for it meid! :dance:
Haha, Marieke geloof me Lotte kan echt niet langer wachten Wordt gezellig, al 2 dames die ik wat langer ken van KOK.
Leuk Lotte, bedenk me nu of je eigenlijk al ongesteld bent, het liet toch iets op zich wachten?
Danielle welkom, ook voor jou draaien de duimen!
Noortje, wat zijn de extra kansen als je Clomid gebruikt?
Hier weinig nieuws. Eind deze week beginnen we met regelmatig klussen. We zullen een dikke week om de dag ‘moeten’ klussen om kans te maken. De vorige cyclus was namelijk 24 dagen, maar is ook weleens 33 geweest. Na de MA is het nog niet weer regelmatig. en daar komt bij dat ik denk 12 dagen voor de NOD mijn eisprong te hebben, maar ja kan net zo goed 14 dagen zijn. Dus er word overal rekening mee gehouden zoals jullie lezen.
Moet zeggen dat ik sinds de MA nog steeds van die hormoonbuien heb. Kan weinig hebben, weinig geduld met mijn dochter, en heb weinig zin in sociale dingen…heel irritant, want zo ben ik eigenlijk niet (behalve het geduld dan). En ik wil wel vanalles doen, dus heb ook nog een schuldgevoel als ik wel een dagje aan mezelf denk…ppfff vermoeiend hoor.
Duim met jullie allemaal mee.
Groetjes Nienke
Oh Lotte zie net aan je banner dat je dus ongesteld bent geweest. 30 dagen is toch netjes? Volgens mij ben je niet meer aan het ontpillen hoor. Sommige vrouwen hebben nou eenmaal een cyclus die elke maand een paar dagen schommelt.
Nienke
@Noortje: neen geen tekenen, ben wel ziek nu. Keelonsteking
Vanavond naar de dokter (eindelijk kan er nu niet meer onderuit :mrgreen: ) en eens een bloedtestje laten doen; ook laten testen op toxoplasmose.
Ik heb nooit geweten dat een cyclus zolang kan duren :?
Ja hoor, heb er zelfs 1 gehad van 74 dagen!! (wil je niet bang maken, het kwam door het ontpillen en ik had dan ook geen eisprong)
:thumbup: :thumbup: :thumbup:
Nienke
@Marieke, mijn cyclus is ongeveer 30 dagen. Maar een dag meer of minder kijk ik niet meer van op hoor!
@Lotte, luister naar jezelf en je lichaam meid. Als jij denkt dat het beter is om een maand te wachten, dan moet je dat doen. En als jij denkt dat je het aan kunt, dan moet je ervoor gaan! Wat voor opleiding ga je eigenlijk doen? Ben niet aagje of zo hoor… :liar: :mrgreen:
@Nienke, Clomid is een hormoon die de eigroei bevordert. Deze wordt ook wel gegeven als je cyclus helemaal overhoop ligt. Aangezien ik de laatste tijd heel erg in de knoop zat met m’n cyclus en dat we al zooooo lang bezig zijn, mag ik nu Clomid gebruiken. Hierdoor is de kans dat er een ei goed groeit groter. (Er is zelfs een kans dat er 2 groeien en dat is natuurlijk helemaal geweldig!) En is het ook beter te plannen wanneer we moeten klussen… Normaal wordt Clomid ook wel gegeven als je bezig gaat met IUI. Maar door mijn overgewicht staan alle behandelingen even op ROOD… :?
@Femmieke, alvast beterschap. Enneh… succes bij de ha met je bloedtestje . Hoezo trouwens Toxoplasmose? Ik hoor dit vaker, wat is het eigenlijk?
Mijn langste cyclus is 45 dagen geweest! GRRRRRRR…!!! Nu gelukkig niet meer! Ik werd er echt heel onzeker van en vertrouwde mijn lichaam helemaal niet meer.
Verder geen nieuws!
Liefs,
Noortje
@Nienke, ik ben inderdaad iet meer aan het ontpillen.
Ben al bijna een jaar “pilvrij”.
Dat geeft me trouwens een heerlijk gevoel.
@Noortje, ik volg een verkorte opleiding voor verzorgende niveau 3.
Erg leuk om te doen, maar dat komt natuurlijk oook omdat het me makkelijk af gaat.
We zitten alweer op de helft van de eerste periode van 10 weken, dus de tijd vliegt voorbij.
@Femmieke, alvast beterschap. Enneh... succes bij de ha met je bloedtestje Bidden . Hoezo trouwens Toxoplasmose? Ik hoor dit vaker, wat is het eigenlijk?
Toxoplasmose kan gevaarlijk zijn voor je ongeboren kindje.
Vooral als je katten hebt kan een extra testje geen kwaad. Ze testen dan of je immuun bent ervoor of niet.
Als het niet zo is moet je extra oppassen met rauw vlees en kattenbakken enzo!
Dat op moet passen met het verschonen van de kattenbak als je zwanger wil worden of bent wist ik, maar weten jullie ook hoe het zit met het knuffelen van de kat???
Onze kat vind het erg fijn om 's avonds bij me op schoot te kruipen en te knuffelen.
@Lotte wrote:
Dat op moet passen met het verschonen van de kattenbak als je zwanger wil worden of bent wist ik, maar weten jullie ook hoe het zit met het knuffelen van de kat???
Onze kat vind het erg fijn om 's avonds bij me op schoot te kruipen en te knuffelen.
Ik denk niet dat dit echt kwaad kan!
En ik heb al veel katten gehad, heb kattenziekte in huis gehad. Ik ben zwaar gebeten geweest, volgens mij ben ik wel immuun [/url]
na een heerlijk weekje vakantie kom ik mij hier ook aan melden. Ik heb geen idee hoe deze cyclus gaat lopen en het kan zelfs zo zijn dat ik geen juli mamma kan worden, maar we gaan van het positieve uit. Hopelijk is er snel een ei in aantocht.
mijn duimen draaien in iedergeval voor iedereen
Hoi Lelle,
Ik ken je verder nog niet, maar ik zag dat je een cyclus van 42 dagen hebt gehad.
Ben je net gestopt met de pil?
Groetjes Lotte
Hey Lelle ook weer welkom hier :-* Jij ook succes he meid!
Liefs Marieke
Lelle welkom!
Wie is de eerste voor de komende NOD? Duurt nog ff natuurlijk.
Vanmorgen weer temp 36,4. Dit is nu al 3 dagen, dus ik geloof dat daar nu regelmaat in komt. Kan ik tenminste zien wanneer mijn eisprong is geweest en wanneer ik mijn NOD kan verwachten, zodat ik mijn banner kan aanpassen. Die staat op 28 dagen, maar ik heb geen idee :think:
Groetjes Nienke
Hallo,
Mag ik ook nog meedoen? Ik ben Lieke, 33 jaar en heb een dochtertje van 3 jaar en ben inmiddels 10 maanden verder zonder resultaat… nog geen broertje/zusje op komst… Of misschien nu wel??? Dan zou ik nog een juni mama worden. Wie weet. (vrijdag of zaterdag is m’n NOD)
Alle nieuwe dames welkom!
Gisteren plaatste ik nog een berichtje dat ik hoopte dat we het zonder de mmm wel af konden dit keer, en nu heb ik Donderdag een afspraak gemaakt met de HA. Vorige week tot donderdag ongesteld geweest. Toen 2 dagen niets en nu ineens sinds zondag ontzettend veel bruine afscheiding (sorry voor het vieze praatje) :oops: Ik heb ook wat pijn in mijn onderbuik. Geen idee wat dit nu weer kan zijn, maar ik schiet natuurlijk gelijk in de stress. De eerste cyclus dat we weer gingen klussen wist ik zeker dat ik zwanger was. Ik had roze bloed/slijmverlies op de dag dat mijn innesteling had moeten zijn en ik was sinds dat moment zelfs misselijk. Twee dagen overtijd en toen werd ik toch ongi. Sindsdien is mijn cyclus helemaal in de war. Tussentijds bruine afscheiding enzo… Ik ben een beetje bang dat het de eerste cyclus toen toch raak was en dat er iets is blijven zitten wat er niet hoort te zitten. Enne waar ik me nog meer zorgen over maak… mijn cyclus is altijd normaal geweest (28 dagen) en heb nooit bruine afscheiding tussendoor gehad. En toen met die normale cyclus was het al moeilijk zwanger te worden… hoe moeilijk wordt het nu dan wel niet met een niet normale (voor mij normale) cyclus. Ik zou het liefst meteen naar de gyn rennen voor een inwendige echo om te zien of alles er normaal uitziet :roll:
Enne van klussen komt ook weinig nu, want die afscheiding is in zo’n grote hoeveelheid dat ik het niet echt fris vind om te klussen. Bovendien lijkt het me dat het geen zin heeft. Maar goed… Donderdag zou mijn eisprong zijn… hopelijk heb ik dan even een afscheiding vrije dag :lol:
Liefs van een onzekere Daniëlle