Overigens niet dat ik daar mee bezig ben, bij Roos was het zonder gericht klussen na het stoppen van de pil in ronde 3 raak en bij de mk met wel gericht klussen, dag 19/17/15 voor Nod meteen raak. Nu ook op dag 19/17/15 geklust alleen vind ik het moeilijk te beoordelen of mijn cyclus nu alweer normaal is.
We shall see :mrgreen:
Het wordt tijd dat de eerste zwangere zich hier meld, want we zitten elkaar echt helemaal gek te maken.
Ik heb (behalve de steekjes dan) nog geen kwaaltjes.
Duurt een eisprong eigenlijk een hele dag :think:
De eisprong of ovulatie is het moment waarop de rijpe Graafse follikel barst en de eicel vrijkomt. Dat gebeurt ongeveer 14 dagen voor het einde van de menstruele cyclus. Kort voor de eisprong plooien de eileider en de franjes aan het uiteinde ervan zich rond de eierstok waar de rijpe eicel klaarzit voor de eisprong.
Het moment van ovulatie is seizoen gebonden: in de lente treedt de ovulatie 's nachts of 's morgens op, in de herfst en de winter laat in de middag of 's avonds. :shock: haha leuk weetje!
Wanneer de eicel loskomt, wordt ze gewoonlijk binnen enkele minuten opgevangen door de franjes van de eileider. Ritmische samentrekkingen van de baarmoeder en de eileiders zorgen voor een golfbeweging van vocht waarop de eicel de eileider verder binnendrijft. Het transport van de eicel vanuit de eierstok naar het middelste bredere deel van de eileider (ampulla) gebeurt in minder dan zeven uur. Nadien blijft de eicel ongeveer 72 uur in de ampulla. Maar ze is slechts gedurende 24 uur na de eisprong bevruchtbaar. De bevruchting moet zich bijgevolg ten laatste op die plaats voltrekken.
Na 72 uur begint het transport van de eicel, bevrucht of niet, naar de baarmoeder.[/b]
Dat is inderdaad een leuk weetje.
Maar ik heb die steekjes dus al sinds vanochtend.
Misschien weet mijn ei niet welk seizoen het is :mrgreen:
Hmmm…misschien was dan gister je ei en vormen de ritmische bewegingen de steekjes? :think: :mrgreen:
Gek dat er binnenin je zoveel gebeurt.
Ik vond het zelfs een beetje een ranzig idee dat er in me misschien zaadjes aan het “vechten” zijn om een eitje te kunnen bevruchten.
En helemaal raar dat ik ondertussen gewoon mijn werk doe, eten kook of wat dan ook.
Maar niet teveel bij nadenken.
Hallo,
Dit is net onze eerste ronde, vind het echt super spannend allemaal. Ik ga er eigenlijk ook niet vanuit dat het in 1x raak zal zijn… :think:
Maar wie weet…
Ik zit het hele forum al af te speuren wat de eerste symptonen kunnen zijn, maar ik weet best dat dat bij iedereen weer heel anders is. Maar stel dat ik die symptonen krijg haha. Wanneer kun je uberhaupt je eerste ‘kwaaltjes’ krijgen?
Ik zal geduldig moeten wachten!
Groetjes Christa
Thanks ben nieuw hier haha :oops:
Geeft niet, we maken je wel wegwijs :mrgreen:
Maaruhm nu via mij ff niet meer, ga ons bedje opzoeken, morgen weer een lange dag werken, best zwaar nog steeds.
Sweet dreams allemaal, droom maar lekker over eitjes/slijmpjes/misselijkheid enz enz :mrgreen:
Dag lieffies!
Liefs Marieke
Christa, welkom hier, en veel succes met zwanger worden.
Samen maken we er een gezellige tijd van.
Meiden, ik ga douchen en dan lekker slapen.
Morgen ben ik de hele dag vrij, en omdat de schilders nog steeds aan het werk zijn kan ik in huis niet veel doen, dus ik heb alle tijd om te KoK-en.
Trusten en tot morgen
Ik ga ook mn bedje op zoeken…slaap en droom lekker allemaal
Liefs Christa
ff crea bea geweest :mrgreen:
Wauw Amy, leuk hoor. Plak je tegenwoordig nog je vakantiefoto’s in? Ik plak alleen nog de leukste foto’s van onze dochter in, de rest gaat allemaal op cd-rom, lekker makkelijk.
Ooohhh :doh: Marieke, sorry! blond he! (niet echt, maar goed). Op MSN! Tja, en ik keek nog wel of jij online was, maar zag je niet. Alleen mijn oma, moeder en broertje zag ik online staan.
Vanmorgen weer een hoge temp, dus die dip van gisteren kwam echt door de verstoorde nachtrust. Apart he, dat je daar dus echt op kunt vertrouwen, die temp. Nu 6 dagen hoge temp gehad, dus nog ongeveer een weekje…
Groetjes Nienke
Trouwens Marieke, jij was ook niet helemaal wakker gisteren. In het dec 2005 mama topic stond al eerder dat Jes een goede echo had…(wijsneus ben ik he? :lol: )
Ben weer alleen aan het werk vandaag, dus kan af en toe spieken. Ben echt ff aan een weekje vakantie toe trouwens. Heb hier net de druktepiek gehad en dan kak je in he?
gr. Nienke
@Marieke1978 wrote:
Nadien blijft de eicel ongeveer 72 uur in de ampulla. Maar ze is slechts gedurende 24 uur na de eisprong bevruchtbaar. De bevruchting moet zich bijgevolg ten laatste op die plaats voltrekken.
Na 72 uur begint het transport van de eicel, bevrucht of niet, naar de baarmoeder.[/b]
Heb dit vaker gelezen inderdaad. Dan denk ik echt, hoe kan het dan nog steeds niet raak zijn na 10 mnd. We klussen ons rot (ehhh niet letterlijk natuurlijk) rond de eisprong :oops:
Ach, ik weet ook wel dat de kans ongeveer 20 % is per maand. Maar als ik effe de balen heb denk ik niet meer realistisch
goede morgen ladies!!! mijn god wat kletsen jullie wat af zeg, niet normaal. En allemaal laat naar bed. Wij lagen om 8 uur al in bed! hubbi moest er vroeg uit vanmorgen, en ik vind het altijd heerlijk om relaxed op bed te liggen.
Christa welkom!!!
amy super leuk gedaan! met welk programma heb je dat gedaan? ik heb helaas die frames niet?
en hoevoel je je nu, nu dat je nod eraan zit te komen?
Noortje bedankt voor de tip! ik hoop dat het nu weer beter gaat. en die wachtweken duren ontzettend lang, pfffffff
Hier gisteren wat gevoeld, wat erg op een innesteling leek. Ik was er totaal niet mee bezig, was eten aan het opscheppen voor kian en was aan het bedenken hoe ik die appelmoespot ging open maken, en daar ineens een heel vervelend gevoel, wat na enkele seconde weg was. Ik durf er niet op te hopen en ga er maar vanuit dat het niet zo is. maar je gaat dan toch zitten denken . bij kian heb ik het toen ook gevoeld.
Willen jullie voor mij duimen! Nog 1 weekje pfff en dan weten we het.
Zal ik er dab ook maar wat vage klachten tegenaan gooien?
Ik heb nog steeds zo’n vreemd gevoel in mijn buik, het zit ongeveer ter hoogte van mijn navel, en dan aan de rechterkant.
(muts die ik ben, er is natuurlijk helemaal niks aan de hand)