Wannabe augustus mama's

Chantal, dat zegt niks! heb geen verstand van wat jij doormaakt. Maar ik had ook totaal geen gevoel of voorgevoel of ik wel of niet zwanger was. Ook de kwaaltjes kwamen pas in week 6 van de zwangerschap…

Lieke, alweer een jaar, jeetje das best lang. Hebben jullie ook plannen om stappen te ondernemen bij die grens van een jaar?

Tja Tammy, hoe ik me voel? Of het is stilte voor de storm, of ik voel me erg rustig onder de miskraam. Overmorgen een week geleden en dan ga ik testen of het alweer negatief is (klinkt raar om hier tussen jullie berichten neer te zetten). En dan maar kijken wat mijn cyclus doet. Is toch afwachten na een miskraam. En de vorige keer heb ik een curretage gehad, deze keer niet, dus kan zijn dat mijn lichaam anders reageert (?)

Brendaatje…heel herkenbaar. Had de dag van de slechte echo echt zoiets van: dat zwanger worden gedoe kan me gestolen worden ! :x Maar nu ben ik er alweer veel te veel mee bezig. De tijd lijkt dan ook langer te duren, hebben jullie dat ook?

Nou ja vandaag eerst een druk dagje op het werk, na 1,5 weken afwezigheid…pppfff heb toch een zin!

Nienke

Nienke,

De tijd lijkt inderdaad langer te duren als je er veel mee bezig bent. Ik moet wel zeggen dat het scheelt dat ik al een ukkie heb rondkruipen. Met een kleintje gaat de tijd zowieso al wat sneller gelukkig, maar die wachtweken duren nog steeds te lang.

Chantal,

Wat Nienke schreef had ik ook. Ik had geen enkel voorgevoel bij beide zwangerschappen. Bij de zwangerschap van Emma kreeg ik na 6 weken lichte kwaaltjes. Al was er één ding wat anders was voor mijn NOD. Normaal heb ik een opgeblazen buik de week voor mijn NOD en nu was dat helemaal niet zo. Ik had juist zo’n slap buikje. Ik dacht dat dat kwam door dat ik was gaan sporten, maar bleek dus te zijn omdat ik zwanger was. Ik hoop echt voor je dat het meteen de eerste IUI raak is. :pray: :pray:

Fijn dat jullie het gevoel allemaal herkennen. Of eigenlijk is dat helemaal niet fijn natuurlijk, maar fijn voor mij te weten dat ik niet de enige ben met jaloerse gevoelens. Wat Chantal schrijft over of je nu anderhalf jaar of 3 maanden bezig bent klopt helemaal. De vorige keer na drie jaar had ik hetzelfde gevoel als nu na een half jaar. Alleen merkte ik wel dat je steeds minder positief ertegen aan kijkt. Bij onze laatste IUI poging zag ik het zelfs helemaal niet meer positief en had ik de hoop al een beetje opgegeven en toen bleek het raak te zijn.

Nou mijn temp was vandaag weer normaal, dus toch mijn eisprong nog niet gehad. Als ik van mijn cyclus van vorige maand uit ga heb ik mij ei donderdag dus hier moeten we nog even doorklussen. Verder niet veel spannends te melden.

Liefs,

Daniëlle

Nienke: Sorry, haalde je door de war met Lieke, had dus eigenlijk helemaal niet door dat je weer terug was. Wat vervelend meid!!

Sterkte ermee en hoop dat het snel weer raak zal zijn voor je!

Lieke: Ik heb eigenlijk niet echt het gevoel of de tijd vliegt, gevoels matig lijkt het net of we al best lang bezig zijn om zwanger te worden, das nu dus 9,5 maand ongeveer.

Krabje: Vervelend dat je het gevoel hebt dat deze poging niet gelukt is :?

Soms hoef je niks te voelen om zwanger te zijn, dus wie weet.

Brendaatje: Hoe gaat het?? Morgen testen hé. Spannend hoor!

Gisteravond lekker in bad geweest voor het slapen gaan, heb echt geslapen als een blok. Vanmorgen was mijn temp 0,2 graden hoger. Ben benieuwd wat het morgen is. Moet vanavond werken, dus denk dat jullie me of vanmiddag nog even zien en anders morgenochtend.

@ Tammy: het klopt inderdaad hoor, dat het steeds langer lijkt te duren naarmate we er langer mee bezig zijn. Maar dat we nu al bijna een jaar bezig zijn zonder resultaat, dat lijkt dan ineens onwerkelijk. Ik ben het geregeld ook goed zat, dat het maar niet wil lukken. :frowning:

@ Nienke: als we in maart 2008 nog steeds niet zwanger zijn, dan wordt het inderdaad tijd om naar de gynaecoloog te gaan. Ik heb namelijk voor m’n gevoel als ik naar m’n cycli kijk pas vanaf maart 2007 een cyclus met een kans om zwanger te worden, daarvoor was de luteale fase te kort (8/9 dagen) waarschijnlijk omdat ik heeeeeeel lang borstvoeding heb gegeven en m’n cyclus weer op orde moest komen. Nu is het weer ok, m’n LF is zo’n 12/13 dagen. Ik hoop natuurlijk dat het niet zover hoeft te komen, lijkt me heel zwaar, al die onderzoeken en zo.

Wat ik heb meegemaakt in mijn klasje… (Ik ben juf van 4 - jarige) Gisteren komt een mama haar zoontje afhalen… Ze kijkt me aan en zegt ‘Mag ik je proficiat wensen met je zwangerschap?’ :shock:

Ik dacht dat ik het kreeg! Ze dacht iets te zien aan mijn ogen zei ze en doordat ik begin vorige week wat ziek ben geweest dacht ze dus maar dat ik zwanger kon zijn… :o Ik maar ontkennen en binnenin zo hard aan het hopen ‘hopelijk ontdekt ik binnenkort dat ze gelijk heeft’ :pray: zucht

Zoals iedereen hier al zei… 2 weken kunnen toch verschrikkelijk lang duren hé als je moet wachten…

Brenda: Morgen is het dus test - dag bij jou als ik het goed begrijp? Alvast veel succes :thumbup:

Nienke: Veel sterkte meid :hug:

Tammy: Mijn eisprong moet zaterdag of zondag geweest zijn. Die afwisselende steekjes links en rechts zijn ook hier herkenbaar… Laat ons hopen en rustig blijven…

@Brendaatje wrote:

P.s: Ja, Tammy… ik heb ook al vanaf de eisprong vage klachtjes. Ook net als jij rare steekjes en een wat spierpijnachtig gevoel onderin de buik.

We wachten geduldig af. :liar: :wink:

Das precies wat ik ook voelde en tja… echt een positieve test!

Djoesie: :shock: Dat ze dat durfte te zeggen. Hopleijk heeft ze gelijk :pray: :thumbup: :thumbdown: :pray:. Blijf jij die steekjes nu ook voelen??

Brendaatje: Hoe gaat het met jou???

Lindaa: Hopelijk mag dat dan voor ons iets goeds betekenen, vandaag voel ik het menstruatie gevoel niet echt, maar wel steekjes. Ook wat gespannen borsten en een ander gevoel in mijn onderbuik, ook soort gespannenheid. kan niet goed uitleggen.

Ha die meiden!!!

Toen ik thuis kwam, lag er gewoon een pakje op me te wachten!!! :shock:

Een schitterend babypakje, sokjes en een mutsje! :inlove: Ben helemaal verliefd gewoon… Met een kaartje erbij, van Sint Lelle! :inlove:

Lelle, dank je wel voor al die keren dat je me gerust wist te stellen en voor het feit dat je altijd voor me klaarstaat!

Nooit gedacht dat ik een van mijn beste vriendinnen via het internet zou ontmoeten!

( Nu nog in het echt, maar ik weet zeker dat het gaat klikken!!! )

Luv Joe!!! :-*

xxx

Lautje: Wat lief van haar, zeg!! Ook ik heb een goede vriendin via het internet leren kennen. Leuk om zo je vriendenkring uit te breiden. Hoop echt voor je dat het pakje op het juiste moment binnen is gekomen. Wanneer verwacht je je NOD??

Wat lieff!!! :inlove:

Heb vandaag het eerste rompertje van mijn moeder gekregen! :slight_smile:

Ow nou zie ik het, dacht waarom post Brenda nou niet, komt omdat ze pas vanavond terug komt :wink:. Dom, had het gisteren gelezen :doh:

Was ik trouwens vergeten neer te zetten, maar gisteren ochtend werd ik wakker en had ik erg last in mijn linker lies. Een soort spierpijn, had voor ik naar bed ging niks geks gedaan, was na een uurtje weer weg. Vond alleen beetje gek, herkent iemand dit??

@Tammy wrote:

Lautje: Wat lief van haar, zeg!! Ook ik heb een goede vriendin via het internet leren kennen. Leuk om zo je vriendenkring uit te breiden. Hoop echt voor je dat het pakje op het juiste moment binnen is gekomen. Wanneer verwacht je je NOD??

Bij een cyclus van 28 dagen, zou mijn NOD vrijdag zijn…maar ik denk toch dat hij later is. Heb namelijk nog geen roze verlies, en dat heb ik normaal altijd twee dagen van te voren. Mijn ei was natuurlijk laat, dus denk dat mijn NOD ergens begin volgende week zal zijn!

xxx

Jeetje zeg, wat is het hier rustig zeg :shock:

Tot morgen maar weer dan :-*

Hai meiden,

Pfff wat was het een drukke dag gister. :shock: Ben pas een uurtje thuis.

Gisterochtend tussen Ter Apel en Groningen gereisd, ( en een uur omgereden ivm verkeerd rijden) omdat we de studentenkamer van mijn vriend nu eindelijk kunnen leeghalen. ( eindelijk opgezegd) Daarna sinterklaas gevierd met de neefjes van m’n vriend en familie en toen nog teruggereden naar R’dam. Het was wel heel gezellig… m’n vriend en ik hebben ook nog even romantisch gelunched bij een brasserie in Groningen. :inlove:

Lindaaa… ik hoop dat wij- met dezelfde klachtjes- dezelfde mooie positieve test in handen mogen houden. :inlove:

Hoe gaat het met jou?

We herkennen de onrust bij het wachten op de NOD allemaal inderdaad… :roll:

Persoonlijk vind ik het daarom erg fijn dat dit forum er is. Ik kan hier veel herkenning, steun en afleiding vinden. :thumbup:

Lau… wat leuk dat je in Lelle zo’n goede vriendin hebt gevonden! :thumbup: Wat lief van haar ook, zo’n cadeautje. :inlove:

Djoesie… wauw, das ook wat! Hopelijk heeft ze het hartstikke bij het rechte eind. :mrgreen:

Tammy…hoe gaat het? Ook weer een wachtdag overleefd!? ( en we zijn weer een nieuwe ingegaan. :shifty: ;))

Ik heb toch ineens ernstig mijn twijfels of ik straks test. :roll:

Sinds gister heb ik toch ineens zulke wisselende gevoelens. Ik was megapositief, maar ik voelde dinsdagavond een korte, typische menstruatiekramp waardoor ik ben gaan twijfelen.

Hoe dan ook… ik voel wel weer allerlei subtiele dingetjes:

Ik voel af en aan steekjes, rare sensaties in de buik en het is continu wat strak/spierpijnachtig. Ook had ik dinsdag even dat het in mijn lies aan het zeuren was??

Mijn borsten zijn gevoelig, maar nog steeds soepeler dan anders en ik kan niet van al het voedsel genieten. Vlees en andere waren ruiken abnormaal sterk.

:sick:

Misschien test ik, maar ben er nog niet over uit.

Oh, oh, wat ben ik toch een muts. :roll:

Ik ga zo maar eens slapen.

Tot later vandaag. :-*

@Brendaatje: Groningen, the place to be! :smiley:

Ik zou gewoon een test doen hoor, ik voelde ook een soort spierpijn, een soort menstruatiekramp (maar toch voelde ik gewoon dat ik niet ongesteld zou worden) en had last van mijn borsten. En oh ja, mijn buik was ook meteen al opgezet. Alleen als je test weet je het 100% zeker natuurlijk…

Op dit moment voel ik niet zo heel erg veel meer. Af en toe voel ik nog wat in mijn buik, dat spierpijnachtige. Voel af en toe wat steekjes in mijn liezen. En natuurlijk ook nog steeds erg gevoelige borsten. (en moe natuurlijk, maar ja… dat was ik waarschijnlijk ook wel wanneer ik niet zwanger was geweest)

Ik ga duimen voor nog meer augustus-mama’s!!!

Brendaatje: En en, heb je getest?? Zo niet, dan zou ik er morgen gewoon een tegenaan gaan gooien. Zeg altijd wie niet waagt wie niet wint, maar moet wel zeggen dat ik zelf wacht met testen tot ik echt overtijd ben. De kwaaltjes die jij opnoemt zijn wel heel hoopvol :pray:. Sinds gisteren voel ik heel weinig af en toe wat kleine steekjes daaronder in en heb gevoel of het van binnen wat opgezet is. Dat spierpijn achtige gevoel heb ik niet echt meer :?. Maar goed moet ook nog 8 dagen tot mijn NOD, in ieder geval als hij 14 dagen is en anders, heb ik aanstaande maandag mijn NOD. We wachten het gewoon af, dat lukt me zo goed :liar: :wink:

Lindaaa: Dat duimen kunnen we hier goed gebruiken :pray:

Ik voel nog steeds erg weinig… :roll:

Ook nog geen roze verlies, dus mijn ongie duurt nog zeker 2 dagen!

( Omdat ik niets voel, ga ik er een beetje van ut dat het niet raak is )

xxx

Lautje: Het gebeurt best vaak dat mensen niks voelen en toch zwanger zijn. Ondanks dat ik zo nu en dan wat voel ga ik er nog steeds vanuit dat het niet raak is. Denk dat je zoiets echt kan gaan voelen als je een positieve test in handen hebt.

Denk ook dat dat zelfbescherming is…

Merk dat ik in de eerste 3 maanden bij alles dacht dat het wel raak moest zijn. Nu geloof ik niets meer wat mijn lichaam aangeeft :naughty: , zwanger ben ik pas met een positieve test in mijn handen! :wink:

x

Yep, positieve test is pas duidelijkheid voor mij. Zijn er eigenlijk al dames die binnenkort hun NOD hebben? (kun je niet zien als je een berichtje typt).

Hier vanmorgen naar het ziekenhuis geweest voor nacontrole. Alles zag er goed schoon uit en de gyn zei dat we het beste 1 cyclus konden afwachten. Dat was ik ook van plan. Gewoon lekker ongedwongen alles en dan zien we wel waar het schip strand. Een augustus mama zal ik zeker niet worden, maar ja er is nog geen wanna-be-sept mama’s :wink:

Marieke, zeker druk met de verjaardag van Roos? Nog wel getest vanmorgen?

Groetjes Nienke