Wannabe augustus mama's

De persona testen zonder computer? Waar zijn die dure dingen dan voor als je ze niet hoeft te gebruiken? Hoe zie je de uitslag dan?

Het is de bedoeling dat je gaat testen tegen de tijd dat je ongeveer je ei verwacht (anders kost het je zo’n 28 staafjes)!

Je test het beste met ochtend urine! *Ik vang het altijd op en hang dan de test er 15 sec. in. Je kunt ook zo’n 5 sec. over plassen! (by the way: de info in het doosje weggooien als je niet met een computer werkt, maar de staafjes los gebruikt!)

*Dan doe je de dop erop en wacht je totdat de test streepjes gaat aangeven!

*Om de test goed af te lezen moet je de test met de SCHUINE KANT naar links houden!! Oftewel de dop zit rechts!!!

*Het eerste(linker) streepje geeft je oestrogeen gehalte aan; deze is hoog aan het begin van de cyclus en nà je ei-sprong

*Het tweede streepje(rechter streepje) geeft je LH-gehalte aan; deze is hoog als je ei-sprong nadert.

*Als nu het linker streepje heel blauw is dan heb je nog geen ei-sprong

*Als nu links gaat vervagen in de loop van de dagen en het rechter streepje wordt steeds duidelijker en dus blauwer komt je ei in zicht

*Als beide streepjes gelijk zijn dan zal waarschijnlijk binnen 2 dagen je ei-sprong zijn

*Als het rechter streepje echt blauw is dan komt je ei; meestal geeft de rechter streep twee dagen heel blauw aan; de linker streep is dan vaag of niet te zien

*Als linker streepje weer verschijnt en blauw wordt heb je je ei gehad; het rechter streepje vervaagt weer

*Als je je nod bereikt hebt, kun je de test ook gebruiken om te spieken of je zwanger bent. Een of Twee dagen vantevoren kun je een teststaafje gebruiken: Rechts echt blauw is zwanger, Links heel blauw en rechts vaag niet zwanger

Het schijnt zo te zijn dat als je op je NOD test met een staafje en je bent zwanger dan zou die twee dikke blauwe strepen moeten geven



Ik kreeg bij Kian 2 lichte streepjes 2 dagen voor me nod, dus het zou waar kunnen zijn.

Thanks voor alle info!!

Graag gedaan!!



Btw. bij je eerste herkenbare slijmpjes beginnen met testen.

Ik word meestal rond half 7 wakker om te plassen. Dan plas ik. Drink ik 1 klein glaasje als ik wakker word. En rond 11 uur doe ik dan de ovulatietest. Elke dag. Ik heb meestal zo’n 5 a 6 testen nodig, om een ei te spotten. Bij de persona zitter er 8 in en kosten ongeveer 14 euro.

Heey heey



Daarnet weer een fm gehad. De ene ei was 28 mm, de andere was niet meer gegroeid dus gelukkig maar 1 eitje. (Toch wel een beetje bang, ivm de eerste zwangerschap wat toen ook een tweeling was) Baarmoederslijmvlies was minimaal 5.5 maximaal 6.1. De gyn verwacht echt ieder moment een eisprong dus dat wordt klussen.



Ze vroeg of ik vrijdag nog een keer terug wilde komen om te kijken. Maar ja, wat hebben we aan die info. Ik moet volgende week maandag ook weer terug om bloed te laten prikken om te kijken of er daadwerkelijk een ei sprong is geweest.



Hoe is het met de rest? Lees alleen maar over ovulatietesten :mrgreen: Ik had een keer van iemand gelezen, de gebruikte de ovulatie testen van clearblue, en die knipte ze door de midden zodat het geld bespaarde. En het werk wel!



Liefs, Janine

Ik had nog nooit van die Persona gehoord dus heb het even opgezocht. Maar het is eigenlijk een anticonceptiemanier. Beetje omslachtig lijkt me dit als je dit wilt gebruiken om NIET zwanger te raken…

Hai Dames,



Mag ik me ook bij jullie voegen? ik zat bij de Juli wannabe’s maar vandaag kwamen helaas de :evil: :evil: :evil: dus we gaan nu voor Augustus!!!

Ik ben Christa, 26 jaar . Ik en mn man willen graag ons eerste kindje…

We hopend dat het deze ronde raak mag zijn. Dit is onze 2e ronde. NOD word nu 4 December :pray:



Liefs

Ja inderdaad meestal wordt hij daar ook niet voor gebruikt. Heel veeeel vrouwen gebruiken hem om zwanger te worden. lijkt mij ook logischer.



Janine 28 mm is een behoorlijke zeg! waarvoor wil je toch vrijdag niet de echo, je zou dan wel kunnen zien of je ei bevrucht is of niet. Ik zou elke echo aangrijpen. Je weet gelijk waar je aan toe bent. Of je ook niet zo lang te wachten.

En laten we hopen dat die 6,1 genoeg is :pray:

Maar nu eerst hup aan de klus!!!



Van dat doorknippen heb ik ook wel eens gehoord. Zelf nog nooit gedaan.

Christa je staat er op! Nieuwe ronde nieuwe kansen!

Lelle, geen idee in wat voor ronde ik zit… verwacht over 19 dagen de nod dus 24 november… voor op het lijstje… en ben 27 en ga voor de 1e

Dank je wel, we gaan ons best doen!! :dance:

We gaan gewoon weer lekker aan de klus, das toch ook geen straf?? Eigenlijk zijn er zoveel voordelen om nog niet zwanger te zijn, maar eigenlijk wil je dat ook niet allemaal weten…

Dat is zeker geen straf haha :lol:

Ik weet nu al haast zeker dat als ik zwanger word ik kots en kots misselijk zal worden. Ik ben er nu al gevoelig voor met stress enzo…

dus bereid me maar voor op het ergste. Het heeft wel meer nadelen denk ik ja, maar ach die neem ik er voor lief bij (zeg ik nu :wink: )

Ik gok dat ik ook erg misselijk zal zijn tijdens de zwangerschap, maar daar wil ik liever nog even niet aan denken… :wink: haha

Ik had er 's ochtends niet zo veel last van, maar ik hing 's avonds altijd boven de pot tot een week of 14 denk ik. Dus ik zou geen idee hebben hoe ht nu zou kunnen zijn. Ik weet wel dat ik alles voor lief neem. Want wat je eraan overhoud, daar heb ik alles weer voor over. Maarja eerst maar eens die positieve zwangerschapstest in me handen krijgen.



Gisteren naar Paul de leeuw geweest en het was TOPPIE!!! Wat een heerlijke avond :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: op paul en op een danser. Wat een stuk!!! :lol:

Ik had inderdaad al hele leuke dingen over paul de leeuw gehoord. Heb gewoon spijt dat ik geen kaarten heb geregeld. Maar ja… je kan ook niet alles! Ben groot fan van Marco, dus vond het al knap van mezelf dat ik geen kaarten besteld had. Ach laatst nog vrijwilliger geweest op de fanclubdag en daarna een etentje met Marco gehad als bedankje, daar kan ik wel weer een poosje op teren! :slight_smile:



Maarre geen leuke foto van die lekkere danser dan? :wink: hahaha

Ik had ook graag heen gewild, maar was natuurlijk weer lekker laat met regelen… :cry:

Helaas pindakaas, komt vast wel een DVD of zoiets van uit hoop ik.

Ik ben ook wel benieuwd naar die lekkere danser!!! :drool:

Net terug van de HA, ik moet nog een half jaar wachten omdat ik pas 3 maanden bezig ben. Hij wilde me nu nog niet doorverwijzen voor die korte luteale fase. Hij vond hem wat aan de krappe kant maar bij hem was niet bekend dat dat nou zo’n probleem zou geven bij het innestelen.



Ik moet gewoon een snel zwemmend ei produceren :mrgreen:





Jaaa lelle laat eens een foto van die danser zien!

ik zal eens opzoek gaan, ik hoop dat ik hem kan vinden. Heb zelf geen foto’s genomen, helaas denk ik nu

Hallo allemaal,



Het clubje wordt al leuk gevuld zo, gezellig. Ik denk ook dat ik erg misselijk ga worden mocht ik zwanger raken. En vooral duizelig, heb namelijk een erg gevoelig evenwichtsorgaan. Maar goed, het is dan voor een goed doel en dan heb ik het er erg graag voor over :slight_smile: