Wannabe augustus mama's

Lelle, is het nu dus weer donkerder geworde dan gisteren? Of ongeveer gelijk. Wel vreemd als het weer donkerder wordt.

Ik verwacht mijn NOD nou over twee weken. Het weekend van 1 december dus, waar ik eigenlijk al vanuit was gegaan met het vaststellen van de mijn NOD aan het begin van deze cyclus. We zitten dan in Praag met mijn vriends werk. Misschien moet ik dan al een testje doen, dan kan ik misschien al weten of ik voorzichtig moet zijn met eten enzo.

Hai meiden,

Hier een heerlijk ontspannen dagje gehad… ik hoop jullie ook?

Lelle, jij hebt nu toch de sensitesten? Hoe vaag is het streepje nu?

Ik kan je vertellen hoe het afgelopen cyclus bij mij ging.

Het streepje is bij mij ook nooit compleet weg, maar wel heel erg vaag te zien.Dat komt- volgens de theorie- doordat de vrouw altijd wel een klein beetje LH heeft.

Ik had zaterdags nog een heel erg vaag lijntje ( negatief dus), maar toen ik zondagavond weer testte was het streepje nagenoeg even donker als het controlestreepje. ( misschien een tikkeltje lichter)

De maandag was het streepje nog steeds ( bijna) even donker, maar maandagavond werd het al vager. De dinsdag was het streepje weer heel vaag.

De LH piek duurt tussen de 48-50 uur en start altijd vroeg in de ochtend.

Had je bv vrijdagmiddag de LH piek dan is deze vrijdagochtend begonnen en heb je 34-36 uur voor de ovulatie begint. De ovulatie begint 10-12 uur na het maximum van LH piek.Is er eenmaal de eisprong dan heb je nog max. 24 uur om bevrucht te raken.

Jemig, wat een rekenwerk he… maargoed, om je kansen goed te benutten is het wel waardevolle info. :wink:

Volgens sensitest is niet bij iedere vrouw de LH piek even lang te zien op de test, dus je kunt de piek makkelijk missen, helaas. Het beste kun je ’ s middags en ’ s avonds testen.

Hoop dat je er wat aan hebt. :wink:

X Bren.

Even verder reageren nog… :wink:

Amy, misschien is het een idee om nu toch ovutesten te gebruiken?

Hopelijk kan de gyn. je verder tot raad zijn, dit is ook zo onzeker.

Krabje… welkom hier. Ik hoop dat het de eerste IUI meteen raak is! :pray:

Tedski, de spannende wachttijd is nu dus voor je aangebroken :wink: :pray:

Tammy, ik heb net als jij vandaag toch ook een zw. testje gedaan. Gewoon omdat m’n lijf zoveel vreemde signalen geeft. Het was uiteraard negatief, maar het geeft rust.

Weet je… Ik voel nu iedere maand zoveel, alle mogelijke zwangerschapskwaaltjes zijn al voorbijgekomen.Ik denk dat ik - als het zover is- hele andere verschijnselen of zelfs geen verschijnselen zal hebben.Verschijnselen waarvan ik dan denk: ’ huh, dit herken ik niet’ of…’ verrek, ik voel niets’

Dat denk ik echt… en misschien Tammy, zal het bij jou ook wel zo zijn.

Wie weet. :wink:

Lieke, hopelijk heb je morgen de echo! Ik hoop dat het gewoon echt raak is voor je.

Vanaf morgen ga ik al starten met de ovutesten. Ik heb op het moment al wat lichte steekjes in mijn lies, dus ik vermoed dat ik een korte cyclus ga krijgen. ( Is mij niet ongewoon… in het verleden heb ik wel eens een cyclus van 21 of bv. 23 dagen gehad.)

Spannend, want dat zou betekenen dat ik minder lang moet wachten. :roll: :wink:

Fijne avond nog en tot later. :-*

X Bren.

Mijn streepje van mij ovu test was echt super vaag…

Betekend dat eigenlijk dat mijn ei nog zeker de komende 48 uur nergens te bekennen is?

Tja, verder heb ik weinig te melden…

Ja, mijn schoonmoeder kwam aanzetten met een of andere CD ROM van haar zorgverzekering: Hulp bij zwanger worden :evil: :snooty: :hand:

Niet echt leuk, en eigenlijk ook best pijnlijk…

Ook had ze een stapel tijdschriften mee, want tja, misschien kon ik er nog wat van leren.

Het is echt heel lief bedoeld, want ze zou ons nooit opzettelijk pijn willen doen. Maar echt tactisch was het niet. :roll: Ze is gewoon ontzettend enthousiast, aangezien mijn schoonzusje volgende week is uitgerekend.

Ach ja, we gaan gewoon vrolijk verder!

Heb al 2 dagen last van slijmpies, dus mijn ei moet toch wel deze week springen!!!

x

Lautje, je moet er niet vanuit gaan dat de eisprong de komende 48 nog nergens te bekennen is. Ik had vrijdag een test waarbij ik echt een microscoop nodig had, zaterdag had ik hem verziekt maar gisteren was hij gelijk positief, ik hoefde niet eens die 3 minuten te wachten. Gisteren zag ik die test van zaterdag liggen en ik weet dat je die niet meer af mag lezen maar die had die had er blijkbaar langer over gedaan om blauw te worden (na de 10 minuten had ik er niet meer op gekeken) want er zaten dus mooi twee streepjes op. Andere oude tests blijven gewoon maar 1 streepje houden, eigenlijk zoals ze waren toen ik ze afnam. Vanmorgen was het streepje weer nergens te bekennen.

Als ik jou was zou ik blijven doortesten tot je echt duidelijk een positieve test hebt. Misschien kost het wat meer, maar dan weet je wel zeker hoe het bij jou verloopt. Als je dan ook je slijmpjes goed in de gaten houdt dan weet je de volgende keer wanneer je kunt beginnen met testen. (Ik hoop natuurlijk dat er geen volgende keer komt ;)) Je zit 18 dagen tot je NOD dus dat zou betekenen dat je over 4-6 dagen je eisprong hebt. Aan de andere kant als je een onregelmatige cyclus hebt dan kan het ook iets eerder komen.

Over je schoonmoeder: echt alleen schoonmoeders doen dat volgens mij! Hoewel zij natuurlijk ook moeder is, maar eigen moeders verzinnen dat niet volgens mij (of je kunt het beter van je eigen moeder hebben). Mijn schoonmoeder zou dat ook kunnen doen (ze weten niet dat we bezig zijn dus dat scheelt)!

Dank je wel!!!

Mijn cyclus is vrij regelmatig, dus dan blijf ik gewoon doorgaan met testen! Het moet elke dag om dezelfde tijd toch?

Het vier uur niet plassen viel me gelukkig mee! :smiley:

xxx

Mogguh! :wink:

Lautje, inderdaad 2 x daags testen en zeker na 25 min. nog even kijken.

Na 30 min. ( althans bij sensitest) mag je het niet meer aflezen.

Je krijgt de eisprong 34-36 uur na het begin van de lh piek. ( de start van de lhpiek is iedere maand vroeg in de morgen)

Zie je bv dinsdagmiddag een duidelijke teststreep, dan is de piek maandagochtend begonnen.

Ik had zojuist een negatieve ovutest, terwijl ik linksonder nu buikpijn heb. :think: Ik snap het niet… :shifty:

Hmmm, ik kijk nu na 10 min weer even op de ovutest en zie toch een vaag streepje. ( iets minder vaag als gisteravond)

Dat betekent dat de buikpijn niet voor niets is en misschien morgenvroeg de lhpiek begint. :think: :mrgreen:

Het is maargoed dat ik de ovutesten gebruik, want blijkbaar heb ik iedere maand op een ander moment de eisprong.

Het was 2 jaar terug toen ik met de pil gestopt was ook zo. Ik had de ene maand een cyclus van 29 dagen en de volgende maand weer 1 van 21 dagen of 26 dagen.

Tot straks weer. :wink:

Krabje: Wordt ook niet bang, want ben pas bij feriliteitsarts geweest en die vertelde dat hij op zijn kortst 10 dagen mag zijn.

Amy: Das raar, dat het niet echt door gezet heeft. zal als ik jou was zo en zo die afspraak door laten gaan.

Tedski: Heb jij nu een gebroken been?? Ga voor je hopen dat de zwemmers het eitje hebben gehaald en dat die bevrucht is :pray:

Lieke: Hoe gaat het nu???

Lelle: Das inderdaad wel onregelmatig. Bij mij zit er maximaal een week verschil tussen, dat vond ik ook al best lang. Ben nu met ovulavit begonnen, dus ben heel benieuwd of hij dan wat regelmatiger wordt.

Brendaatje: Wat fijn dat je gisteren zo’n lekker ontspannend dagje hebt gehad. Hier was ook lekker ontspanne. Naar scheveningen geweest, bij motorcross gekeken, daarna bios en daarna uit eten geweest. Ik las ergens dat je vertelde dat het beste is om 2 keer daags te testen, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Mijn streepje is ook nooit net zo donker als de controllestreep, maar weet dat als hij de dag erna lichter is, dat dat mijn positieve test was. Ik denk ook wat jij zegt dat als we zwanger zijn, dat ons lichaam dan opeens heel anders reageert dan anders en dat we het misschien niet zouden herkennen als zwangerschapskwaal. Hoorde pas iemand die werd na de eisprong rustiger en maakte zich opeens niet druk om de kwaaltjes en toen was ze zwanger. Keren daarvoor was ze er meer mee bezig met de kwaaltjes enzo.

Lautje: Ik had vorige keer dat de eerste dag dat ik begon met ovulatie nog geen streepje te zien was, dag erna heel licht, dag daarna donkerder (niet zo donker als controllestreep) Dag daarna weer lichter, dus daarvoor was die positief. Zelf vind ik niet echt nodig om 2 keer op dag te testen, maar je moet doen wat jij fijn vind. Lullig van je schoonmoeder, zal ik denk ook niet echt waarderen. Hoe gaat het verder met je??

Ben nog lekker twee daagjes vrij, dus ga die maar goed benutten. Ga zo meteen mijn huisje lekker schoonmaken. Soppen, de was doen, des strijk doen, stofzuigen, enz. Ga maar gauw aan de slag want heb het echt koud.

Ik test 1 keer per dag, elke dag om 5 uur.

Hahahahaha, hubbie stond wel raar te kijken toen ik met mijn maatbekertje en ovu test de badkamer inging… :eh: :wink:

Ben stiekem wel heel benieuwd wanneer de streep donkerder wordt! Ik heb werkelijk geen idee namelijk!

Wel moet het deze week zijn, want ik merk dat mijn buik weer begint op te spelen…

x :-*

Tammy, fijn dat je zo’n leuk, ontspannen weekend hebt gehad! Altijd gezellig… etentje, bioscoop en in jouw geval ook nog motorcross! :thumbup:

Wat betreft de ovutesten: Ik denk dat het per persoon verschilt hoe vaak je moet testen. Wanneer je je cyclus goed kent en weet dat je met 1 x daags testen de lhpiek niet mist, dan is dat natuurlijk prima. Maar sommige vrouwen hebben een kort waarneembare LH piek of voeren de test niet altijd even goed uit ( Te verdunde urine of te vroeg getest), waardoor 2 x daags testen misschien wel beter is.( een volgende keer test je dan hopelijk wel goed) Ik test eigenlijk 2 x daags omdat ik er dan helemaal gerust op ben dat ik de piek goed en optijd waarneem. ( ook al is 1 x daags testen waarschijnlijk voldoende.):wink:

Het was dus niet zozeer een advies die je moet opvolgen, maar wel een tip. :wink:

X Bren.

Heb vanmorgen getest, kon het niet laten Er was een heel vaag, maar dan ook echt een heel, heel, heel vaag streepje te zien. Kan het me alleen ook ingebeeld hebben omdat ik zo graag een streepje wil ontdekken. Zie hem dus nog niet als positief en wacht nu tot woensdag of donderdag en dan test ik opnieuw (donderdag is mijn NOD). Ben wel erg moe (heb vanmorgen zomaar tot 10.30 uur geslapen) en het is net of er iedere keer aan mijn borsten geknabbeld wordt Ook rommelt het nog steeds in mijn buik met af en toe kramp.

Heb ook steeds een zeurderig gevoel in mijn kaken, weet iemand of dit er iets mee te maken kan hebben, is namelijk erg irritant.

@ Lieke, hoe is je echo gegaan???

Lautje: Nou spannend hoor, misschien is die vandaag wel donker, zou zo kunnen zijn. Met welke testen test je?? Ik heb sensitesten in huis, maar moet nog even kijken of ik ze deze ronde ook echt ga gebruiken.

Zelf test ik altijd met ochtend urine, omdat ik onregelmatig werk en niet op een vast moment kan testen. Weet dat beter is om niet met ochtendurine te toen, maar het werkt en vind fijn dus blijf dat doen.

Brendaatje: Nu snap ik je punt, snapte hem al niet helemaal.

Nou ga maar weer verder in huis.

Meiden… even ego, ik heb zo’n onwijze buikpijn nu.

Is dat normaal bij een naderende eisprong? ( Al denk ik dat de eisprong nog 2 dagen op zich laat wachten)

Het is echt pijn onderin de buik bij mijn eierstok.

:think:

Ik wacht het even af… als het maar niet een cyste is. :evil:

X Bren.

Bullie spanndend!!! Inderdaad over 2 daagjes weer een doen. Maar het klinkt hoopvol.

Nou van mijn ovutesten snap ik echt de balle niet van. Weer een vaag lijntje. Het lijntje wat ik elke keer krijg. Manlief zeg dat hij iets donkerder is, maar dat vind ik nog wel meevallen. Morgen maar weer testen. En ik denk dat ik dadelijk mn persona staafjes gaat halen.

graag jullie mening, btw ik gebruik die van matcare, zijn haast hetzelfde als sensitest. (oja manlief heeft hem gesloopt met de foto maken)

Bren, ik begin ook al pijn te krijgen in mijn onderbuik. Maar dat is meer een zeurend gevoel… :think:

Tammy, ik heb inderdaad ook de sensitesten! Ik heb werkelijk geen idee wanneer mijn ei is, dus ben heel benieuwd hoe de test vanmiddag is!

Bullie :pray: :pray: :thumbup: :thumbdown: :pray: :pray:

x

bren het zou natuurlijk ook die cyste kunnen zijn. Als je echt hele erge buikpijn hebt, kan het denk ik niet van een naderende eisprong zijn.

Spannend Bullie! :pray: :pray: :pray:

@ Lelle… Volgens deze info: http://www.matcare.com/nl/lhstrip.php is het toch negatief. Ik zou doorgaan met testen. Ik denk dat de teststreep toch nagenoeg even donker moet zijn als de controlestreep. Lastig hoor. :think:

@lelle wrote:

bren het zou natuurlijk ook die cyste kunnen zijn. Als je echt hele erge buikpijn hebt, kan het denk ik niet van een naderende eisprong zijn.

Nou, het is niet continu hele erge buikpijn.Wel heb ik steekjes bij mijn linkereierstok en af en toe dat het wat heviger pijn doet. ( Ook een keer kramp)

De ovutest wordt wel duidelijker en de cyste zat rechts. :think:

Ik had vorige cyclus ook 3 dagen pijn bij mijn linkereierstok, best hevig af en toe.

Nu ik erover nadenk… het voelt nu wel net zo als toen.

Vreemd, dat je zo’n last kunt hebben van een eisprong. (al houd ik even in m’n achtehoofd dat het misschien wat anders kan zijn)

X Bren.

Nou laten we dan maar hopen dat het je ei is!!

En hij is wel een keer donkerder geweest. Maar de rest ziet er allemaal zo uit. En mijn slijmpjes lijken ook niet op een naderende ei. Ik koop dadelijk denk ik gewoon een persona. Daar komt nooit een lijn op als ik geen ei heb.

pffff waarom is zwnager worden zo ingewikkeld :roll: