lieke; wat spannend zeg!! ik duim voor je dat je gewoon echt zwanger bent!!
ik zou ook nu ongi moeten zijn. vanaf woensdag lichtbruin geconstateerd. maar in 4 dagen nog geen tampon vol… denk dat ik mijn afspraak woensdag met de gyn ook maar gewoon laat staan, tenzij het nog heftig door gaat breken…
ben wel deze week ontzettend moe, vanochtend tot 11 uur doorgeslapen…
Dames, allereerst bedankt voor jullie welkom!!
Lelle: Het kan zijn dat je je ei nog niet hebt gehad. Je luteale fase hoeft niet 14 daen te zijn maar kan ook korter zijn. Als je gaat tempen kun je achteraf wel zien wanneer je ei was en hoe lang je luteale fase is.
Ik vind zelf de digitale ovutest van CB handig. Je kunt hem niet verkeerd aflezen. Of een leeg rondje of een lachend gezichtje als hij positief is.
Tammy: Mag je rustig vragen hoor!!! De kans dat wij op een natuurlijke manier zwanger worden is heel erg klein. Ik heb een tekorte luteale fase (zo’n 8 tot 10 dagen) en de kwaliteit van het zaad van hub is niet zo goed. We kijken nu eerst of het wil met iui en anders gaan we door naar ivf.
Liefs, Chantal.
Hoi Dames,
Lieke,
Pff wat apart! Ik zou ook maandag direct de HA bellen. Misschien kunnen ze een echo laten maken om te zien of er idd een vruchtje zit.
Krabje,
Welkom hier. Succes met je IUI poging. Spannend allemaal of niet? Wij zijn van onze eerste zwanger geworden met IUI (en clomid). Hopelijk is het jullie eerste poging meteen raak.
Ik las hier over ovulatietesten… mijn ovulatie testen gaven helemaal niets aan. Ja alleen een controlestreep. Mijn temperatuur gaf weer wel duidelijk aan dat er een eisprong heeft plaats gevonden. Vreemd dus :think: Hier is mijn lichaam weer lekker bezig. Ik ben misselijk, moe en heb weinig eetlust. Ik ben super chaggie de laatste dagen, en toen ik vanmiddag op de kade naar de intocht aan het kijken was met mijn meissie kreeg ik tranen in mijn ogen van blijdschap. Dus OF mijn ongi komt nu heeel snel (moet nog 3 tot 4 dagen wachten minimaal), OF het is raak. Ik gok op het eerste… Ik jank me altijd suf de dag voor mijn menstruatie dus grote kans dat het dit weekend al komt. Afwachten maar weer.
Nou ik ga zo mijn bedje al opzoeken… heb het even gehad voor vandaag.
Liefs,
Daniëlle
Danielle, heb je die IUI niet nodig dan om zwanger te worden? Of proberen jullie het eerst gewoon op de ‘normale’ manier? Apart dat je altijd zo’n huildag hebt.
Ik had net weer slijm waar ik draden van kon trekken en heb eigenlijk de hele dag al pijn in mijn buik en nu ook in mijn onderrug. Een beetje vreemd is dat wel aangezien menstruatiekachten niet bij een eisprong horen, toch?
Tedski die klachten kunnen zeker van een ei zijn.
En Chantal ik heb een luteale fase van 12 dagen. Maar mijn cyclus is altijd erg onregelmatig dus vandaar dat ik ovutesten gebruikt. Die van Cb vind ik te prijzig dus vandaar de persona staafjes, ben ik heeel tevreden over.
En tempen gaat bij mij niet op, daar zijn mijn nachten te onrustig voor. Moet veel plassen en Kian wordt vaak wakker.
Krijg je nog wel extra hormonen erbij om je luteale fase langer te maken tijdens je iui?
Danielle het kan 2 kanten op! En wij gaan dan natuurlijk duimen voor de leukste!
@Chantal: Welkom hier! Ik hoop voor je dat je na al die tijd een augustus 2008 mama gaat worden! Ik vind je onderschrift trouwens prachtig!
Verder voor iedereen een heel fijn weekend!
@Tedski wrote:
Danielle, heb je die IUI niet nodig dan om zwanger te worden? Of proberen jullie het eerst gewoon op de ‘normale’ manier? Apart dat je altijd zo’n huildag hebt.
Ik had net weer slijm waar ik draden van kon trekken en heb eigenlijk de hele dag al pijn in mijn buik en nu ook in mijn onderrug. Een beetje vreemd is dat wel aangezien menstruatiekachten niet bij een eisprong horen, toch?
Ik weet niet of we weer IUI nodig hebben. Je hoort zo vaak dat het bij een tweede makkelijker gaat dat we het eerst zelf wilden proberen. Maar ik heb al wel een afspraak voor 2 jan bij de gyn staan. Gewoon om eens te overleggen of het niet verstandiger is meteen met IUI te beginnen. Liever niet natuurlijk, liever ben ik dan natuurlijk al zwanger :lol:
Menstruatieklachten kunnen zeker wel bij een eisprong horen hoor. Ik heb soms last van ovulatiepijn. Voelt exact als ongi worden, maar wordt het dan alleen niet. Afgelopen maand verloor ik zelfs bloed tijdens mijn eisprong.
Hier nog geen duivels gezien. Ik heb soms wel eens als ik ongi moet worden de dag van te voren dat ik zo´n raar gevoel in mijn baarmoeder-onderbuik heb. Kijken of ik het uit kan leggen en of het jullie dan bekend in de oren klinkt. :roll: Als je last hebt van lucht in je darmen dan voel je dat zo heen en weer schieten in je buik, en borrelen… Dat heb ik dan wel eens als ik ongi moet worden, alleen dan in mijn baarmoeder. Alsof alles daar van binnen aan het loslaten is en wacht tot de sluisen open gaan. Het borrelt daar dus en je kunt het zelfs aan de buitenkant van mijn buik voelen. Meestal als ik dat voel lig ik in bed en als ik dan opsta stroom ik ongeveer leeg. Nu had ik dat gevoel en ben ik dus nog niet leeg gestroomd. Zooo irritant dat afwachten. :lol: Hmm volgens mij kom ik nogal warrig over (sorry het is ook nog zooooo vroeg :lol: )
Ik ga met mijn meissie maar eens kijken wat ze in haar schoen heeft gehad. Het schoen zetten gisteren was echt heel leuk. Ze snapte er niets van. En waarom stonden papa en mama nou voor haar schoen te zingen?? En dat gekke oranje ding… die was niet lekker :lol:
:lol: leuke foto van haar eerste schoenzetten
Over dat geborrel: ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ook wel eens heb alleen weet ik dan niet of het mijn darmen zijn of dat het mijn menstruatie is. Meestal probeer ik dan op de wc te zitten maar dat lukt dan niet, meestal wordt ik daarna dan ongesteld. Dus eigenlijk erg herkenbaar.
Vanmorgen toch nog een ovulatietest gedaan en wat denk je? Positief! Die slijmpjes van gisteren waren dus duidelijk ook van de eisprong. We hebben in elk geval op het goede moment geklust, nu maar hopen dat het raak is
Purpled: Dus je hebt ervaring met iui en clomid. Even een vraag je voor je. Op het moment dat je clomid hebt gebruikt, kon je toen “voelen” dat er eitjes groeiden??? Ik heb steeds zo’n last onderin mijn buik. Denk zelf dus idd van de groei van de follikels.
Morgen heb ik de 1e fm en dan zullen we het wel zien.
Lelle: Nee krijg geen extra medicatie voor luteale fase.
De persona staafjes ken ik zelf niet. Maar hoop dat je gauw een posotieve ovutest hebt en daarna een positieve zwangerschapstest.
Lindaaa: dank je wel. Ik vond het onderschrift zelf ook heel erg mooi. Zegt wel heel veel en het is waar.
Ik hoop dat we allemaal gauw zwanger zijn.
Kijken jullie naar babyboom??? Wat vinden jullie van het programma?
Liefs, Chantal.
Even een update…
Vanmorgen de verloskundige gebeld. Morgenochtend moet ik de praktijk terugbellen en dan wordt er z.s.m. een echo geregeld om te zien OF er een zwangerschap te zien is, en zo ja… of dat een vitale zwangerschap is… Ze vond het ook een heel vreemd verhaal van die menstruatie. Intussen gisterochtend en vanochtend weer een positieve zwangerschapstest gehad. Jammer dat ik nu alleen die van Matcare in huis heb, want die vind ik niet het duidelijkst. Verder gister en vandaag klein beetje bloedverlies gehad, wat vegen op het toiletpapier. Al met al durf ik nog steeds niets te hopen. De kans is denk ik klein dat het allemaal goed zit. Gelukkig heb ik geen buikpijn.
Oh ja… en natuurlijk hoop ik voor jullie ALLEMAAL dat het snel gaat lukken.
Sorry, beetje ego om alleen m’n eigen verhaal hier neer te zetten.
@Chantal: Als ik er aan denk, kijk ik naar babyboom. Ik vond dat stukje dat ze met 100 man die test gingen doen erg vreemd, maar verder vind ik het een goed programma. Het laat duidelijk zien dat het niet vanzelfsprekend is dat elk stel maar direct zwanger is. En dat vind ik goed!
@Krabje wrote:
Purpled: Dus je hebt ervaring met iui en clomid. Even een vraag je voor je. Op het moment dat je clomid hebt gebruikt, kon je toen “voelen” dat er eitjes groeiden??? Ik heb steeds zo’n last onderin mijn buik. Denk zelf dus idd van de groei van de follikels.
Morgen heb ik de 1e fm en dan zullen we het wel zien.
Nee ik had geen last van mijn onderbuik voor zover ik me kan herinneren. Misschien groeien er door de clomid meerdere (ik had er vaak 3) follikels en heb je daarom wat last van je buik. Als je echt pijn krijgt zou ik wel meteen de gyn bellen want dat kan duiden op overstimulatie. Welke hoeveel clomid heb je gekregen? Spannend je eerste fm. Je zult vast van de week nog wel een paar keer moeten. Ik weet nog goed dat ik de eerste IUI zo gespannen was dat mijn cyclus veel langer duurde als normaal. Toen moest ik dus extra vaak naar het zkh. :roll: Succes morgen!
Purpled: Het is niet echt dat ik buikpijn heb, tis meer dat ik mijn buik voel. En wbt de spanning, ik probeer er zo winig mogelijk aan te denken. Ik zie wel wannneer de iui plaats gaat vinden. En hoe vaak ik naar het zkh moet voor de fm.
Lindaaa: Ja idd, de massale zw test vond ik ook niks, maar voor de rest. Tis elke week weer huilen, zoveel herkenning en vooral omdat we nu echt starten met de mm.
Lieke: Ik ga voor je :thumbup: :thumbup: :thumbup: en dat het een goede zwangerschap is!!!
Liefs, Chantal.
Krabje: Is een lutealle fase van 10 dagen te kort dan?? Dat is toch echt net op het randje, had vorige keer luteale fase van 10 dagen, keer daarvoor 12 dagen. Wel heel spannend allemaal voor jullie. Hoop dat het raak zal zijn Ja ik volg babyboom ook, vind het een heel interesant programma. Moet wel zeggen dat ik soms beetje angstig van wordt, dan hoop ik maar dat er ooit bij mij wel een wondertje zou mogen komen te groeien. Zit soms ook wel met tranen in mijn ogen, vind echt goed dat ze zo’n programma hebben gemaakt.
Purpled: Kan het zijn dat je misschien te laat bent begonnen met ovulatietesten?? Raar dat je geen streepje had, maar dat ej temp wel gestegen is. Hopelijk is het deze ronde gewoon raak en hoef je niet naar ed gyn Echt lief die foto, leuk lijkt me dat die eerste keer. Papa en mama vind het volgens mij lekker dan de kleine . Dat geborel wat je vertelt herken ik wel, maar dan van mijn darmen, heb zelf als ik ongesteld moet worden een onrustug gevoel in mijn baarmoeder.
Lelle: Hoe onregelmatig zijn jou cyclussen??
Lindaa: Jij ook fijn weekend!!
Tedski: Waar wacht je nog op, nog even een keer goed klussen met je mannetje . En dan 14 dagen wachten, ga voor je duimen.
Lieke: Ben hier echt heel hard voor je aan het duimen
Nou fijne dag nog, misschien kom ik vanmiddag nog even langs, maar ligt eraan wat we gaan doen. Wilde zelf hapje gaan eten met mijn mannetje en filmpje pakken, maar weet niet of hij daar zin in heeft. Bekijken we zo nog even. Fijne dag :-*
Tammy: Een “normale” luteale fase is tussen de 12 en 14 dagen lang.
Maar bij ons is die max 10 dagen en dus veel te kort. (volgens de gyn)
Maar je moet niet te angstig worden, blijf vooral positief denken.
Hub en ik gaan er nog steeds van uit dat het ons WEL gegund is om een beeb te mogen krijgen.
lieke; spannend hoor!! ik duim voor je!!
hier is mijn ongi alweer over :eh: in totaal dus maar 4 dagen geweest, zonder rood bloed, zonder buikkramp, nog geen tampon vol over 4 dagen… :eh: gelukkig woensdag naar de gyn…!
Lieke, helemaal niet erg hoor als je alleen over jezelf hebt! Soms heb je dat even nodig Wel goed dat je morgen gelijk mag komen. Spannend.
Chantal: ik kijk ook Babyboom maar ik moet op donderdagavond naar school dus kijk ik op uitzendinggemist. Ik vind het erg leuk en leerzaam om het te zien.vond ook die massale zwangerschapstest een beetje vreemd. Zou betekenen dat al die vrouwen een zelfde cyclus hebben. Bovendien zat die alleenstaande vrouw er ook bij en die wist natuurlijk dat ze niet zwanger kon zijn.
Tammy, mijn vriend is wel een lieverd. Met mijn gebroken been vindt hij het ook spannend (net als ik) dus vraagt ie elke keer of ik dan nu op mijn vruchtbaarst ben Vanmorgen die vet positieve test laten zien en toen zei hij: moeten we vanavond nog maar een keer We hadden vanmorgen geen tijd… gisteren ook geklust dus hopen dat we goed zitten. Qua tijd in elk geval wel, maar ja altijd nog maar afwachten of het allemaal gaat zoals het hoort.
Amy dat is ook gek, zo’n korte menstruatie. Ben benieuwd wat de gyn zegt.
@Amy82 wrote:
lieke; spannend hoor!! ik duim voor je!!
hier is mijn ongi alweer over :eh: in totaal dus maar 4 dagen geweest, zonder rood bloed, zonder buikkramp, nog geen tampon vol over 4 dagen… :eh: gelukkig woensdag naar de gyn…!
Wie weet Amy. Mijn “ongi” was ook zonder buikkramp. En dan nu een positieve test. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Hier ook voor het eerst de schoen gezet. Volgens mij snapt hij alleen nog niet van wie hij het gekregen heeft. Maar hij weet wel heeeeel goed wie piet en klaas zijn.
tedski wanneer verwacht je nu je nod
Lieke ik hoop echt dat je heeeeel snel een echo hebt, dat zou heel veel duidelijkheid scheppen.
enne ego zijn, dat zou ik ook zijn als je in zoveel onzekerheid zit.
Tamara voordat ik (jaren geleden) aan de pil begon had ik al een hele onregelmatige cuclus, 1 x in de 6 maanden was geen uitzondering. Na de bevalling van Kian ben ik helemaal niet ongesteld geworden en ben ik uiteindelijk toch maar weer aan de pil gegaan. Nu variert het zo beetje van 45 dagen naar 30 dagen. Erg opletten op me lichaam dus. Maar met teunisbloemolie zit ik nu onder de 35 dagen.
En wat me cyclus nu aan het doen is… ik heb geen idee. vanmorge weer een lichte lijn op de ovutest. Ik word er nu wel een beetje kriegel van.
Morgen maar weeeer testen. hij moet toch ook een keer weggaan lijkt mij.