die websites gaan meestal uit van een luteale fase van 14 dagen. Maar niet iedereen heeft dat. Ik heb er 1 van 12. Dus als ik die websites zou aanhouden zou ik altijd 2 dagen er naast zitten!! Het is gewoon ontzettend fijn dat je lichaam het nu aan geeft. Kun je ten minste van je eigen lichaam opaan.
En inderdaad positief blijven!! op naar een geslaagde ronde!!!
Goedemorgen allemaal,
Ik wil me ook aansluiten bij jullie. Zal even wat over mezelf vertellen voor de gene die me nog niet tegen zijn gekomen. Ik ben dus Tamara 22 jaar en mijn mannetje 23 jaar en zouden het geweldig vinden als er een wondertje in me zou gaan groeien. We zijn er sinds Maart dit jaar serieus mee bezig. Het wordt ons eerste kindje. Ik heb Lelle een PBtje gestuurd met de info voor het lijstje.
Misschien dat ik me niet super veel laat zien, wil klein beetje afstand bewaren, maar als ik er ben, zal ik een berichtje plaatsen.
Tot snel weer :-*
Tammy, lieverd WELKOM!!! :-*
Op naar een mooi kerstcadeau toch?
xxx
je staat op het lijstje!!!
Hier net een ovutest gedaan. Viel een beetje tegen. Ik had hem echt wat donkerder verwacht. Vanavond ga ik er denk ik nog 1 doen, of misschien ook niet. Maar in iedergeval wel morgenochtend weer. Ben bang dat me cyclus op deze manier toch weer net zo lang is. Mijn ei doet er volgens mij gewoon heel lang over totdat die rijp is, pfffff.
Lelle, als mijn cyclus 28 dagen is, kan ik dan gewoon op dag 11 beginnen met die ovu testen?
x
Ja dat is denk ik vroeg genoeg.
Dan begin ik gewoon op die dag!
Dacht ook wel dat dat vroeg genoeg zou zijn!
x
Hallo allemaal,
Bianca, GEFELICITEERD!!! :dance: :dance: :dance:
Ben zelf echt aan het aftellen. Wat duren die laatste dagen voor je NOD dan lang zeg :x Heb wel spierpijn in mijn buik, af en toe steken in mijn borsten (vooral 's avonds) en ben bij vlagen misselijk. En ik heb afgelopen zaterdag die 2 krampsteken onderin mijn buik gehad. Heb dus wel weer goede hoop, maar wil niet teveel hopen aangezien mijn lichaam me al vaker voor de gek heeft gehouden. Maar op de een of andere manier heb ik nu het idee dat het echt raak is :?
Lautje: Laten we het hopen . Denk dat dag 11 een prima dag is om te beginnen met ovulatietesten. Ik heb ze ook in huis, maar moet nog even kijken of ik ze ga gebruiken.
Lelle: Je eisprong hoeft niet persee 14 dagen voor de menstruatie te komen, wist je dat?? Bij mij is het 10 dagen van tevoren. Aan de ene kant wel fijn, want hoef dan niet zo lang te wachten, aan de andere kant iritant want moet langer wachten op vruchtabe periode.
Bullie: Spannend hoor
De rode :twisted: zijn hier weer weg, dus het klsufeest kan weer beginnen. Heb deze ronde wel erg last van mijn borsten en steken in mijn buik gehad. Nu is mijn ongesteldheid weg, maar voel mijn borsten nog steeds, steken af en toe, best iritant. Herkent iemand dit?? Heb zelf eigenlijk nooit last van mijn borsten voor menstruatie. Elke maand heb ik weer andere klachtjes heel lastig om daar je vinger om te leggen. Nou ga even eten en dan naar mijn werk. Tot snel :-*
Hi Tammy,
Ik heb het deze maand ook heel erg gehad! Mijn borsten waren verschrikkelijk gevoelig, zelfs nu nog af en toe… :roll:
Ik heb nu al pijntjes in mijn buik, terwijl het echt mijn ei nog niet kan zijn!!!
Ik vertrouw mijn lichaam echt niet meer, elke maand heb ik weer nieuwe pijntjes en kwaaltjes!
xxx
Tammy ik denk niet dat dat jij mij bedoelde over de luteale fase, want die is bij mijzelf ook maar 12 dagen.
Waarom zou je de ovutesten niet gebruiken?
bullie
Van mijn borsten heb ik nooit zoveel last. Behalve dat ze af en toe lekken, maar dat is al jaren :roll:
Haihai,
Herkenbaar meiden. Mijn menstruatie is nog niet geheel voorbij maar ik voel me zwanger. :shock: :think:
Ik heb gevoelige tepels, ben misselijk en erg moe.
Het slaat nergens op, dat weet ik… maar raar is het wel.:shifty:
Ik vraag me wat af he… Ik heb eigenlijk continu het sterke gevoel dat het op korte termijn niet gaat lukken om zwanger te worden.
Een vervelend gevoel, die ik niet echt kan verklaren. Hebben meer meiden dat gevoel?
Bullie… spannend!
Femmieke… :hug:
Ieder die in de klusperiode zit, succes! :mrgreen:
X Bren.
@Brendaatje wrote:
Haihai,
Ik vraag me wat af he… Ik heb eigenlijk continu het sterke gevoel dat het op korte termijn niet gaat lukken om zwanger te worden.
Een vervelend gevoel, die ik niet echt kan verklaren. Hebben meer meiden dat gevoel?
Ja, hier nog eentje...... :(
Het is gewoon een gevoel, geen idee waarom!
x
@Brendaatje wrote:
Haihai,
MELD!! Ik heb dat gevoel heel erg. Ik heb ook altijd gezegd, nog voor we begonnen, dat we nog maar moeten zien of het allemaal gaat lukken. Niet om negatief te zijn, maar er is een bepaald percentage waarbij het niet lukt, en dat komt ergens vandaan.
Dat ik bang ben dat het niet lukt is ook de reden dat we nu begonnen zijn. Ik ben nu in de avond bezig met een opleiding en het zou dus eigenlijk niet heel handig zijn, maar ik wil niet wachten tot ik ermee klaar ben omdat ik dan 30 ben. Als het dan allemaal niet wil lukken ben ik zo 32-33 voor we andere dingen kunnen gaan proberen.
[/quote
Hier nog iemand die dat gevoel heeft. Denk dat dat gevoel komt, omdat dat onze angst is. Denk dat wij niet de enige zijn, denk dat de meeste meiden die zwanger willen raken met dat gevoel rond lopen. Wel fijn om te lezen dat meer meiden dat hebben.
Ook fijn om te lezen dat er meer meiden zijn die zich zwanger voelen, terwijl ze ongesteld zijn geweest. Vond dat heel vervelend.
Lelle: Denk dat het stukje inderdaad voor iemand anders bedoelt was, weet alleen even niet voor wie.
Iemand vroeg waarom ik geen ovulatietesten wilde gebruiken deze ronde. Ik moet op aanraden van feriliteitsarts door gaan met temp, daarbij draag ik sinds vorige maand maansteen. Omdat ik korte luteale fase heb ben ik begonnen met ovulavit, dat schijnt daar heel goed tegen te helpen, kan de menstruatie regelmatiger van worden. Heb het gevoel dat als ik ook nog ovulatietesten ga gebruiken er echt teveel mee bezig ben.
Ben nu aan werk, dus even echo berichtje. Misschien tot vanavond :-* [/spoiler]
Nu al 3 dagen een vet positieve ovulatietest… Dat heb ik tot nu toe nooit gehad. Klussen hebben we de afgelopen dagen genoeg gedaan. Maar maak me wel een beetje zorgen, morgen moet de ovulatietest negatief zijn, anders klopt er toch iets niet. En nee… ben niet zwanger. Net ongi geweest en ook m’n temp is laag. Snap er niks van.
NU WEET IK HET NIET MEER!!
dit heb ik net elders op het forum geplaatst (zwanger worden na mk):
Dames, geen idee of ik m’n onderwerp hier moet plaatsen.
Even in het kort. Al een jaar proberen we zwanger te worden, en ook al een jaar gebruiken we als hulpmiddel ovulatietesten.
Aangezien ik nu al 3 dagen een positieve ovulatietest had, heb ik voor de zekerheid een zwangerschapstest gedaan ervan uitgaande dat deze negatief uit zou vallen. … nu blijkt de test positief te zijn, niet heeel duidelijk, maar duidelijk genoeg. (1 van matcare en 1 van CB).
MAAR, 9 dagen geleden ben ik ongesteld geworden precies op de NOD dag, dit heeft 4 dagen geduurd. Een test was toen negatief.
Wat moet ik nu hiermee? Waarschijnlijk heb ik een hele vroege miskraam gehad en heb ik nu gewoon nog wat HCG in m’n urine? Iemand ervaring hiermee? ? Ik durf niks te hopen.
@Brendaatje wrote:
Haihai,
hier nog iemand :( met wat ik afgelopen maanden heb meegemaakt... ik zou eerst januari 2008 mama zijn, maar heb het sterke gevoel dat ik van die 2008 alweer 2009 mag gaan maken :( :wall:
@Lieke74 wrote:
NU WEET IK HET NIET MEER!!
dit heb ik net elders op het forum geplaatst (zwanger worden na mk):
Dames, geen idee of ik m’n onderwerp hier moet plaatsen.
Even in het kort. Al een jaar proberen we zwanger te worden, en ook al een jaar gebruiken we als hulpmiddel ovulatietesten.
Aangezien ik nu al 3 dagen een positieve ovulatietest had, heb ik voor de zekerheid een zwangerschapstest gedaan ervan uitgaande dat deze negatief uit zou vallen. … nu blijkt de test positief te zijn, niet heeel duidelijk, maar duidelijk genoeg. (1 van matcare en 1 van CB).
MAAR, 9 dagen geleden ben ik ongesteld geworden precies op de NOD dag, dit heeft 4 dagen geduurd. Een test was toen negatief.
Wat moet ik nu hiermee? Waarschijnlijk heb ik een hele vroege miskraam gehad en heb ik nu gewoon nog wat HCG in m’n urine? Iemand ervaring hiermee? ? Ik durf niks te hopen.