Waarom je medicijnen goed op moet bergen.... :-(

bedankt voor de waarschuwing



hier liggen de paracetamol na de griepgolf ook nog in onze nachtkastjes :shock: zal ze zo eens opruimen

Wat knap om toch dit te plaatsen dan via een omweg via een modie…



top gehandeld hoor petje af.



Dat is ook de reden waarom het goed afgelopen is, je adequate handelen en niet twijfelen…





ik snap niet dat ie t lekkere snoepjes vind :shifty:



Bedankt voor de herrnnering, :thumbup:

ben ik nou gek of hoe zit dat. Zit met verbazing dit topic te lezen :think: :think:



Natuurlijk kan het voorkomen dat je per abuis iets laat rondslingeren maar kom op zeg, hier in huis staat alles buiten bereik van kinderen!!!



het is mij ook overkomen hoor. We kwamen terug van vakantie, stonden achter in de tuin met de buuf te kletsen en mer zat ff de tuin paddestoelen op te smikkelen. Dus hup na de seh en daar werd haar maagje ook leeggepompt.



Maar d at er ouders zijn die med rondlaten slingeren, snap ik echt niet hoor.

@Jennifer77 wrote:



Maar d at er ouders zijn die med rondlaten slingeren, snap ik echt niet hoor.






Vooropgesteld, je hebt gelijk dat men geen medicijnen rond moet laten slingeren.

Maarr…de betrokken mama had het NIET rond laten slingeren, dus niet open en bloot op tafel of op de grond. Maar in het nachtkastje.

En helaas heeft zij een zeer nieuwsgierig kind die in de kastjes, laatjes kijkt! Zij heeft al spijt genoeg! En zal dit haar niet meer overkomen hopelijk!



Hier leren wij allemaal weer van om extra alert te zijn!



Groetjes,

Moon

hoho…vooropgesteld, het is zeer betreurend wat er is gebeurd en gelukkig is het goed afgelopen.



Maar in je nachtkastje laten liggen…kom op zeg…ook dat vind ik rondslingeren daar kunnen kinderen gewoon bij. Kinderen zijn altijd op ontdekking uit. Dat weet iedere ouder toch? Erg naief gedacht vind ik het als je denkt dat kinderen daarin niet gaan snuffelen. HET ZIJN KINDEREN!!!



waar het mij om gaat is dat veel mensen reageren of ze het licht voor het eerst hebben gezien. Dit is toch algemeen bekend.

Net als het schrijven via een modie? Uhh waarom? Bang om de feiten onder ogen te komen?

Het is heel vervelend dat het gebeurd is en het is definitief niet met opzet gebeurd, maar ik vind het wel nalatigheid. Net als ik het toen bij ons ook nalatigheid vond. Wij hadden beter op moeten letten. As simple as that.

@Jennifer77 wrote:

Natuurlijk kan het voorkomen dat je per abuis iets laat rondslingeren maar kom op zeg, hier in huis staat alles buiten bereik van kinderen!!!


Ja? Geen snoertjes/stekkerdraden loshangen waar je kind zich aan op kan hangen? Geen koortjes van de luxaflex waar ze net wel, net niet bijkunnen? Je weet zeker dat al jouw planten in huis niet gifitg zijn? Geen potje visvoer dat ze kunnen pakken als ze er een stoeltje bij pakken? Fornuis helemaal afgeschermd? Ze kunnen no-way bij aanstekers of lucifers?



Een ongelukje zit in zó’n klein hoekje… Wij dachten hier ook alles goed geregeld te hebben, maar de waarheid is dat wij gewoon niet kunnen zien wat een kind allemaal ziet. Dana vind het bijvoorbeeld leuk om met het riempje van de kinderstoel te spelen. Die klikt ze dan achter de stoel dicht, en vervolgens steekt ze haar hoofd erin. Dikke pret, maar niet voor mij. Dat bedoel ik dus, je kunt niet alles voorkomen.



En ja, meest voor de hand liggend is natúúrlijk dat je je medicijnen en schoonmaakmiddelen buiten grijpgrage handjes hebt liggen, dat weet iedereen. En toch… En zo gaat het gewoon.



Fijn dat dit topic toch geplaatst is op deze manier, want ik denk dat het iedereen weer even wakker schudt. De mama in kwestie heeft goed gehandeld.

uh nee, alles is buiten bereik van de kinderen. Handig he een nieuw huis verbouwen en alle snoeren in de muur verwerken. Het gaat hier om de medicijnen en niet om dergelijk andere zaken. Overprotected, nee hoor, gewoon gezond verstand.



Zeker heeft moeder goed adequaat gehandeld. Ondanks of het braken verstandig was of niet.

Oooh…dus DAAROM werd het anoniem geplaatst. En ik maar denken dat het een beetje ott was om het niet zelf te plaatsen. Ik ging er niet vanuit dat er mensen zijn die dan TOCH met hun vingertje gaan lopen zwaaien.



Maar nu snap ik het. Wat ben ik toch naief eigenlijk… :wall:

natuurlijk zit een ongeluk in een klein hoekje, helemaal mee eens. Voor een paar jaar terug stonden 3 vriendinnen en ik op krap 1,5 m2 om de sallontafel hete koffie in te schenken. de kleine meid van mijn vriendin dartelde steeds om die tafel heen. En in oogwenk, fractie van een seconde greep ze het kopje…hetwas gebeurd waar we bij stonden, het ging zo ongelovelijk snel. Zo zielig. Maar WIJ waren verantwoordelijk.

Het kleintje heeft er geen schade aan overgehouden door adequaat handelen van moeders.

@Nefarious wrote:

Oooh…dus DAAROM werd het anoniem geplaatst. En ik maar denken dat het een beetje ott was om het niet zelf te plaatsen. Ik ging er niet vanuit dat er mensen zijn die dan TOCH met hun vingertje gaan lopen zwaaien.



Maar nu snap ik het. Wat ben ik toch naief eigenlijk… :wall:




ik zou zeggen verklaar je nader



ik zwaai niet met mijn vinger. Ik zeg enkel de waarheid :wink:. Ik ga niet oeh en ahhh en zielig doen, terwijl ik eigenlijk anders bedoel.



hetzelfde als ouders, inclusief mijzelf die verbaasd zijn dat de kinderen een zooitje hebben gemaakt omdat ze alles onder hebben gekalk met sudo of lipstick of weet ik veel wat. Ja hallo, wij moeten die zooi opruimen :wall: :wall: :wall: (gelukkig kun je om dit soort acties wel vaak achteraf lachen)

@Jennifer77 wrote:

@Nefarious wrote:
Oooh…dus DAAROM werd het anoniem geplaatst. En ik maar denken dat het een beetje ott was om het niet zelf te plaatsen. Ik ging er niet vanuit dat er mensen zijn die dan TOCH met hun vingertje gaan lopen zwaaien.



Maar nu snap ik het. Wat ben ik toch naief eigenlijk… :wall:




ik zou zeggen verklaar je nader



ik zwaai niet met mijn vinger. Ik zeg enkel de waarheid :wink:. Ik ga niet oeh en ahhh en zielig doen, terwijl ik eigenlijk anders bedoel.


De persoon in kwestie zal heus wel weten dat zij en partner verantwoordelijk waren voor het niet opsluiten van paracetamol. En ze zal heus wel weten dat soms mensen iets kunnen vergeten. Nooit een strip rennies in je nacht tafel laatje gevonden van een jaar oud of zo? Nooit een pijnstiller genomen en in een vergeetachtig moment niet meteen de strip achter slot en grendel gezet?

Ze wilde mensen hiervoor waarschuwen zodat het een ander niet zou overkomen. Maar ze wilde niet dat ze een trap na zou krijgen. Vandaar posten via een mod ipv het bericht zelf plaatsen, met alle gevolgen van dien.

Lekker makkelijk om NU haar erop te wijzen dat ze onvoorzichtig was. Ik denk dat dat wel duidelijk was aan haar post en hoe kl0te ze zich erbij voelt. is het dan nodig om te verklaren dat JIJ het zo goed voor mekaar hebt en dat je “met stomme verbazing” zit te lezen dat een ander soms iets kan vergeten?

Lekker ge-edit terwijl ik mijn antwoord al aan het geven was. :doh:



Maar goed. Als jij hier had gepost dat je kind een giftige paddestoel in een onbewaakt moment naar binnen had gewerkt, en dus haar maag moest laten leegpompen, had je het dan ook ‘normaal’ gevonden als iemand hier zei dat ze met stomme verbazing zitten te lezen hoe onvoorzichtig je was geweest?

tja meid, sorry maar dan is de waarheid klaar blijkelijk erg hard.



Wat had je dan verwacht dat we met zijn allen lekker zielig gaan lopen doen, nee das lekker schijnheilig.



4 pagina’s vol verbazende moeders…kom op zeg

@Nefarious wrote:

Lekker ge-edit terwijl ik mijn antwoord al aan het geven was. :doh:



Maar goed. Als jij hier had gepost dat je kind een giftige paddestoel in een onbewaakt moment naar binnen had gewerkt, en dus haar maag moest laten leegpompen, had je het dan ook ‘normaal’ gevonden als iemand hier zei dat ze met stomme verbazing zitten te lezen hoe onvoorzichtig je was geweest?
uh ja, want wij als ouders waren verantwoordelijk!!! Niets meer en niets minder. En ja destijds schaamde ik mij ook rot. Maar dit soort zaken gebeuren helaas.

maar waar het mij omgaat is dat er meerdere ouders zijn die zo vol verbazing reageren…dat was mijn punt. Niet om de getroffen moeders een schop na te geven zoals jij dat claimt. Dat maak jij ervan. Ik n iet

@Jennifer77 wrote:

maar waar het mij omgaat is dat er meerdere ouders zijn die zo vol verbazing reageren…dat was mijn punt. Niet om de getroffen moeders een schop na te geven zoals jij dat claimt. Dat maak jij ervan. Ik n iet


Het feit dat er zoveel moeders zijn hier die een “oh god ja da’s waar ook” moment hebben wijst erop dat het echt niet altijd zo vanzelfsprekend is dat alles achter slot en grendel zit. En omdat iedereen weet dat ongelukken kunnen gebeuren gaan veel mensen niet zeggen “Goh, je had echt beter op moeten letten hoor”. De reacties zijn meer een arm om de schouders, zo van “don’t beat yourself up over it”



En dit: Maar in je nachtkastje laten liggen…kom op zeg…ook dat vind ik rondslingeren daar kunnen kinderen gewoon bij. Kinderen zijn altijd op ontdekking uit. Dat weet iedere ouder toch? Erg naief gedacht vind ik het als je denkt dat kinderen daarin niet gaan snuffelen. HET ZIJN KINDEREN!!! Wijst niet op jouw verbazing dat andere moeders hier verbaast zijn. DIT is iemand een trap na geven. Hoe jij het ook wilt aankleden.

Ja juist en dat verbaast mij dan ook!!!

Het is voor mij al 8 jaar al niet meer dan de normaalste zaak om alles van medicatie een kilometer ver van kinderen af te houden. Het verbaast mij dan ook dat er vele ouders zijn die nachtkastjes blijkbaar niet als gevaar zien. In mijn beleving vind ik het dan ook naief als er zo gedacht word. Nothing more, nothing less!!


En dit: Maar in je nachtkastje laten liggen.....kom op zeg....ook dat vind ik rondslingeren daar kunnen kinderen gewoon bij. Kinderen zijn altijd op ontdekking uit. Dat weet iedere ouder toch? Erg naief gedacht vind ik het als je denkt dat kinderen daarin niet gaan snuffelen. HET ZIJN KINDEREN!!!! Wijst niet op jouw verbazing dat andere moeders hier verbaast zijn. DIT is iemand een trap na geven. Hoe jij het ook wilt aankleden.


dat is jouw interpretatie, niet de mijne. Ik wijs slechts op de waarheid. Want het feit blijft, nachtkastjes zonder slot zijn toegankelijk voor kinderen.
Deze verbazing strookt met de image die kok mij geeft. En dat, nefarious is mijn interpretatie.


Het is jammer dat de moeder is kwestie het via een modie wilt schrijven. Ik weet hoe zoiets ook voelt. Nee je doet het niet expres en je kunt jezelf wel voor je kop slaan 10, 20 keer wat 100 keer. Het is ons allemaal wel een keer overkomen op wat voor manier dan ook.
Maar het feit blijft wel, ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen daden.

Oooh wat een schrik! Verwijt jezelf niks hoor! Dit kan iedereen overkomen, en ik vind niet dat je jezelf er voor hoeft te schamen! Wel goed van je dat je het hier neerzet zodat iedereen weer eens met zijn neus op de feiten wordt gedrukt!



Gelukkig is het goed afgelopen!



Hier kreeg ik overigens van VGZ een gifwijzer toegestuurd toen ik Jim aanmeldde voor Zoe’s groeiwereld. Hij is helaas op A3 formaat, anders had ik geprobeerd hem in te scannen voor de liefhebbers, maar volgens mij kan je ze zo krijgen bij de apotheek, daar zag ik ze van de week liggen…

@Tante Soesa wrote:

maar volgens mij kan je ze zo krijgen bij de apotheek, daar zag ik ze van de week liggen…


Krijgen…? Kopen! :wink: Kost rond de €5.

@Sis wrote:

@Tante Soesa wrote:
maar volgens mij kan je ze zo krijgen bij de apotheek, daar zag ik ze van de week liggen…


Krijgen…? Kopen! :wink: Kost rond de €5.




Ja, belachelijk veel geld vind ik! :evil: :evil: Ze zouden ze moeten uitdelen!



gaat meteen eens boven kijken of hier niets rondslingert wat er niet hoort



:hug: Voor de betrokken moeder maar wát een kordaat optreden! :clap: