Waarom je medicijnen goed op moet bergen.... :-(

Een forummer die liever anoniem blijft vroeg me dit te plaatsen:



Mijn oudste was op zijn slaapkamer aan het spelen en ik was ondertussen mijn jongste in bad aan het doen. In een onbewaakt moment heeft mijn oudste het traphek open gekregen en is naar onze slaapkamer gegaan en heeft daar in ons nachtkastje zitten te rommelen en dus Paracetamol gevonden die daar lagen omdat mijn man onlangs griep te pakken had.

Hij heeft ze gewoon ingenomen omdat hij dacht dat het snoepjes waren.

Niet veel later kwam hij naar mij toe met lege strip en zei: lekkere snoepjes!

Heb meteen mijn jongste uit bad gehaald en zo snel mogelijk afgedroogd.

In zijn blootje op zijn kamer gezet met traphek dicht en naar oudste gegaan met emmer en heb hem laten overgeven.

Daar ontdekte ik een wit spoor in zijn braaksel dus heb meteen mijn man gewaarschuwd dat hij de HAP moest bellen ivm paracetamol en mijn man wist meteen genoeg. Dus hij bellen en ik ondertussen blijven proberen of me oudste nog meer kon overgeven. Dit was niet zo dus heb ik mijn jongste heel snel in joggingpak gehesen en ben naar de HAP gereden.

Daar hebben ze de maag van mijn oudste leeg gepompt met slang via neus naar maag.

Het is allemaal gelukkig goed afgelopen en doordat ik dit verhaal doe wil ik iedereen meteen erop wijzen dat medicijnen echt in het medicijnenkastje moeten na gebruik.



Damn… wat moeten jullie geschrokken zijn zeg… maar wat heb je meteen goed gehandeld :thumbup:



Ik zal in het vervolg denk ik wel beter opletten met rondslingeren van mijn medicijnen, want ook ik (en ik denk een hoop mede mama’s en papa’s) heb nog wel eens wat in mijn nachtkasje liggen als ik ziek ben, en denk er ook niet meteen aan om het veilig op te bergen!!!



Ik hoop dat jullie snel over de schrik heen komen en je alsjeblieft niet schuldig voelen, dit soort dingen gebeuren soms nu eenmaal, en het is gelukkig goed afgelopen. En daar leer je weer van…



PS. Jammer dat je je genoodzaakt voelt dat je dit anoniem moet plaatsen, al denk ik wel te begrijpen waarom je dat doet…

Dikke knuffel,



ook mijn angst dat het kan gebeuren



:hug: :hug: gelukkig is het goed afgelopen

anonieme mama, dikke knuffel voor jou…

kan ieder van ons overkomen hoor meis !

voel je niet schuldig… :-*



gelukkig is het allemaal goed afgelopen…



liefs

Gerda

Wat een schrik…

:hug:

:hug: wat zal je geschrokken zijn zeg :hug:



hier had Luna de rennies te pakken :wall: gelukkig vond ze ze smerig en had ze gelijk weer uitgespuugd

Wat een schrik zeg. :shock: :shock:



Gelukkig is het goed afgelopen. :hug:

dat is schrikken !!!





:hug: :hug: :-*





wel goed, dat je het wel wil posten op kok !!

is toch even een reminder voor iedereen







evt. tip om een kind te laten braken; water met mosterd laten drinken.

JEMIG :shock: dat is echt schrikken, gelukkig liggen medicijnen hier goed opgeborgen…



Wel heb ik nog een andere aanvulling op veiligheid:



Misschien dom van ons maar wij hadden een messenblok op het aanrecht… totdat mijn dochter een aantal weken geleden aan kwam lopen met een steakmes. Ik ben me werkelijkwaar nog nooit zo kapot geschrokken.



Dus dames wees gewaarschuwd, ik weet zeker dat ik niet de enige moeder ben met een messenblok op het aanrecht.



Gelukkig is het allemaal goed afgelopen :thumbup:

zo wat schrikken zeg!! gelukkig is het goed afgelopen!!



Fenna zat laatst met haar mond aan een fles dreft , heb gelijk alles opgeborgen, geen idee of het kwaad kan eigenlijk?

:shock: Wat erg, wat zullen jullie vreselijk zijn geschrokken!



Ik begrijp je keuze om liever anoniem te blijven, maar vind het ook heel goed van je dat je het op een andere manier hebt opgelost, om ons toch te kunnen waarschuwen. :thumbup:



Ik denk dat iedereen weleens in huis wat laat rondslingeren dat gevaarlijk kan zijn, of het nu medicijnen, scharen, lucifers, schoonmaakmiddelen zijn…wat een eng rijtje trouwens…brr…

Negen van de tien keer gaat het goed, maar het zal je maar gebeuren…



Het doet me ook denken aan een poos geleden, toen een kindje van Kok van een plant had gegeten. Ik weet niet meer wie dat was. Die plant bleek giftig…wat hebben we meegeleefd!

Een ongeluk zit in een klein hoekje…



Sterkte hoor! :hug:

Jeetje schrikken hoor!

Dit kan iedereen overkomen, is het niet met paracetamol dan wel met iets anders.



Je hebt daarna goed gehandeld en gelukkig is het verder goed afgelopen.



Dikke knuffel voor de schrik :hug:

Hier ook een keer Chris naast me gehad staan, “Mama, ik vind die snoepjes niet lekker”

:shock: ehhh, welke snoepjes :think: :shock: sjips ik zie een wit pilletje.

Meteen gevraagd waar hij die gepakt had, dat kon hij me niet vertellen, zéér frustrerend.

Uiteindelijk bleken het zoetjes te zijn, ik heb er aan geproefd en aangezien ik wist hoe zoetjes smaken wist ik ook meteen dat het dat was.

Die keer had ik geluk, ik had nl. ook medicijnen op mijn nachtkastje liggen :oops:

Die liggen nu op een plank in de boekenkast waar Chris er absoluut niet bij kan.



Ik snap dat je geschrokken bent en ik begrijp ook wel waarom je dit anoniem doet, hoewel ik van mening ben dat dit iedereen kan overkomen.

Maar zoals als gezegd, toch goed dat je een manier hebt gevonden ons te waarschuwen :thumbup:

En een knuffel voor je zoontje, die zla het ook wel een hele ervaring hebben gevonden :hug: :hug:

Godzijdank dat het goed is afgelopen



Ik heb het zelf gehad met mijn hond een engelse bulldog, die had een doosje ibruprofen opgegeten doodziek is hij ervan geweest, heeft zelfs 2 weken in Utrecht gelegen in het dierenziekenhuis. Gevolg was dat hij nu nog maar 1 werkende nier heeft en de andere is verwijderd.

Godzijdank leeft hij nog steeds en is al 12 jaar.



Sindsdien ben ik dus erg opruimerig geworden met de medicijnen.

:shock:

jeetje dat is schrikken!

oohh dat is schrikken



gelukkig is het goed afgelopen

het kan iedereen gebeuren dus voel je vooral niet schuldig :hug:

pfff wat zullen jullie geschrokken zijn!

maar wat goed dat je dit toch hier laat plaatsen!!

maakt ons allemaal weer extra allert en oplettend denk ik…





gelukkig dat het goed is afgelopen! hopelijk voel je je iderdaad niet al te schuldig, want je bent niet de eerste bij wie dit overkomt, en ik vermoed ook absoluut niet de laatste! :hug:

:hug: wat zullen jullie geschrokken zijn zeg.

Hier heb ik direct de hele zooi opgeruimd. :think:

ons medicijnkastje is te klein, maar alles ligt nu boven op de kast (waar de kids niet bij kunnen).

Sterkte nog en bedankt dat je het wilde delen.

ondanks dat het anoniem is, wat ik volkomen begrijp. :hug:

Jeetje zeg! Gelukkig is het goed afgelopen. En snap heel goed dat je anoniem post, want jeetje wat zul jij je beroerd voelen.

Maar zoals al eerder gezegd, voel je niet schuldig, dit is hoe de dingen kunnen gaan. En nu zijn we weer allemaal alert en gewaarschuwd.



:hug:

jeetje wat een schrik!!!



hier ligt ook genoeg in bereik, en ja ook al weet je dat je het moet opruimen… helaas gebeurd het vaak pas als het te laat is.



Heel veel sterkte!!



:hug: