Waarom je medicijnen goed op moet bergen.... :-(

jeetje, dat is schrikken zeg!

Bedankt voor de waarschuwing.

Ik had al gereageerd, maar kwam nog ff kijken en zag dit:



Hedwich schreef:

evt. tip om een kind te laten braken; water met mosterd laten drinken




kleine toevoeging toch ff, lieve Hedwich. :-*



het is dikwijls oké om je kindje te laten braken.

Maar soms helemaal niet !!!

Dan veroorzaak je soms meer kwaad dan goed.

Dat is afhankelijk wat het kindje (of volwassenen natuurlijk ook) ingenomen hebben.

Neem dus best altijd contact op met antigifcentrum fo huisartenpost of dergelijke voor je je kindje probeert te laten braken. Als het braken spontaan gebeurt, is het een andere zaak natuurlijk.



liefs

Gerda

@oessie wrote:

zo wat schrikken zeg!! gelukkig is het goed afgelopen!!



Fenna zat laatst met haar mond aan een fles dreft , heb gelijk alles opgeborgen, geen idee of het kwaad kan eigenlijk?


ja, heel gevaarlijk! Net als shampoo, is ook groot alarm als ze dat innemen.

klopt !!!



eig zou iedereen een gifwijzer in huis moeten hebben

daar staat in wanneer je een kind wel en niet moet laten braken

met chemische middelen ieg NIET laten braken

Oh help! Je hebt wel heel goed gehandeld hoor :thumbup:

:hug:



En wat betreft de gifwijzer. Als aakomend gastouder wil ik de nieuwe gifwijzer hebben en deze kost €4,50 en de verzendkosten zijn 4 euro :shock: Voor iets dat door de brievenbus past. Verder vind ik eigenlijk dat zoiets gratis verkrijgbaar moet zijn. Maar op http://www.gifwijzer.nl kost het € 8.50.

Wat schrikken zeg meid!! :o

Gelukkig hebben jullie snel en goed gehandeld!! :thumbup: :hug: :-*



Senne had laatst van de dreft gedronken oessie, erna is hij vanzelf beginnen braken, met schuim…

Ik heb meteen de ha gebeld en ik moest hem melk laten drinken, géén ander drinken want dat kan schuimen in de maag veroorzaken wat heel gevaarlijk kan zijn…

Gelukkig is hij er gewoon met de schrik van afgekomen!!

Voortaan staat ons afwasmiddel bovenaan in een kast! :hand:

Ik hoop dat jullie de link willen laten staan bij wijze van uitzondering.



Als je ooit twijfelt over wat je kind ingeslikt kan hebben kun je het hier opzoeken


http://www.gifwijzer.nl. Als je ziet dat je kind véél heeft ingenomen (dus niet een klein slokje of 1 pilletje) altijd huisarts of HAP bellen. Zij kunnen je sneller helpen.

Op gifwijzer.nl staat ook op wát je moet doen (bij het ene is melk verstandig, bij het andere weer water drinken. Soms helemaal niet braken, soms juist wel.)

Probeer altijd een voorbeeld of verpakking mee te nemen naar de hulpverlening.


Lieve anoniem. Ik krijg ik mn werk helaas heel vaak te maken met dit soort 'gevallen'. Ik ben blij dat je je verhaal met ons deelt en hoop dat je oudste alweer goed is opgeknapt! Smaken die wij vies vinden (laat maar eens een paracetamol op je tong smelten) kunnen kinderen juist lekker vinden omdat hun smaakpapillen nog in ontwikkeling zijn.
Daarom is het goed je te realiseren dat iets wat wij liever laten liggen, door kinderen wel degelijk 'lekker' gevonden kan worden.

Wat een handige site, dankjewel! :thumbup:

Goed om het te melden en gelukkig is het goed afgelopen :hug:



Wij hebben hier in huis veel schadelijke medicijnen en tot nog toe gelukkig altijd goed opgeborgen geweest voor Anne. 1 Ding wat ik nooit gedaan heb en nu wel ga doen is de schoonmaak middelen wegzetten. Anne was nooit alleen op bv badkamer of beneden, de laatste tijd komt het weleens voor en moet ik als de wiedeweerga die spullen wegzetten.

jeetje dan schrik je je i.d.d. kapot. Maar zoals vele al zeggen; jij kan er niets aan doen en het kan iedereen overkomen :hug:

Hier hebben we de medicatie hoog op een kast liggen dus daar kan Boaz niet bij.

:hug: even een dikke knuffel voor de geschrokken mama.

Oh meissie toch :hug:

Zoals ik al in het discussie forum schreef vorige week…in een onbewaakt moment had Ava een mesje te pakken gekregen en at vrolijk met de snij-kant van het met in haar mond, op de grond. Madam is een alles-vreter, en alles wat zij vindt gaat haar mond in. Nog nooit met Noah gehad dus wij zijn redelijk ‘luie’ ouders. Mijn codeine tabletten lagen dus bijvoorbeeld op mijn laptop tafeltje waar Ava spoedig bij zou kunnen. Als er iemand wel een kandidaat voor het ziekenhuis en maagpomp is, is zij het wel. Dus nu moeten we er aan wennen om alles weg te stoppen. :shifty:

@gerda wrote:

anonieme mama, dikke knuffel voor jou…

kan ieder van ons overkomen hoor meis !

voel je niet schuldig… :-



gelukkig is het allemaal goed afgelopen…



liefs

Gerda




kan mij niets anders dan bij gerda aansluiten!

en toppie voor je snelle handelen :thumbup:

:hug: :hug: :hug: :-

jeetje mina… wat goed dat je zo snel gehandeld hebt zeg!!



ik denk dat ik dit verhaal ff print… manlief bewaard veel in zijn nachtkastje… zo’n heerlijk scherp velletangetje tot ook wel eens tubetjes medicinale zalf… en dochterlief kroop laatst door de badkamer met een tue canesten in haar mond (wel met dop er op)



probleem is… wij hebben niet echt een medicijnkast… ja, een deur in de gang boven, die maar 10 cm diep is of zo met plankjes, en daar staan alle dingen op, maar als de deur te hard opengaat, waait alles van de plankjes af en flikkert op de grond… de deur heeft ook geen slot…



dusss… ik denk dat ik van die kratjes met deksels ga kopen… en we hebben in de slaapkamer nog een loze kast met hoge diepe planken… denk dat ik het daar maar ga neerzetten…

Lieve anonieme mama,



ik sluit me aan bij de rest: voel je niet schuldig meis. Je hebt echt super goed gehandeld! Wat zal je geschrokken zijn :hug:

En wat lief en attent dat je dit met je mede-mama’s deelt!



Knuffel voor Oudste :hug: :-*

Oooooh tjeemig wat schrikken!!!

:hug: :hug: :hug: voor de mama (en papa en het jongentje)!



Mijn medicijnen (voor mn schildklier) staan in het bovenste keukenkastje.

Sarah Louise kan er gelukkig nog lang niet bij, en Thomas weet dat die pillen voor mij zijn en dat hij daar heel ziek van zal worden. Gelukkig is dat voor hem genoeg om ze niet intressant te vinden en zal ze dus ook nooit pakken (maar hij is al 4 1/2 dus hij snapt al wat meer).

Maar laatst stond Sarah Louise ook ineens met een schaar in haar hand :shock: , had ik op de eettafel laten liggen :doh: !

Hoe oplettend je ook bent, zulke dingen kunnen altijd gebeuren.

O jeetje, de schrik zal er goed in zitten! Heel goed om ons zo attent te maken, een ongelukje zit in een klein hoekje!



Wel wonderbaarlijk dat de paracetamol lekker gevonden werden. Zo zie je maar voor een kind is de wereld anders dan voor ons!

@Pinkie wrote:

O jeetje, de schrik zal er goed in zitten! Heel goed om ons zo attent te maken, een ongelukje zit in een klein hoekje!



Wel wonderbaarlijk dat de paracetamol lekker gevonden werden. Zo zie je maar voor een kind is de wereld anders dan voor ons!




Waanzinnig he!? En probeer ze dan maar eens andijvie of spruiten te laten eten. :wall:

Wat zullen jullie geschrokken zijn! :hug:



@Karin2 wrote:





En wat betreft de gifwijzer. Als aakomend gastouder wil ik de nieuwe gifwijzer hebben en deze kost €4,50 en de verzendkosten zijn 4 euro :shock: Voor iets dat door de brievenbus past. Verder vind ik eigenlijk dat zoiets gratis verkrijgbaar moet zijn. Maar op http://www.gifwijzer.nl kost het € 8.50.



Je kan gifwijzers ook bij de apotheek kopen, dan bespaar je je de verzendkosten!

Oh jee, wat erg! Je hebt goed gehandeld. Goed om het ons te vertellen, dan word je weer even op scherp gezet. Hier ook een halve apotheek in huis dus reden genoeg om goed op te letten.



Ga vandaag gelijk een gifwijzer kopen bij de apotheek, geen idee wat ik zou (moeten) doen in zo’n geval. Denk dat ik in paniek 112 zou bellen. :oops: :shifty: