Waarom je medicijnen goed op moet bergen.... :-(

Jee zeg wat een schrik :hug: Goed dat je zo snel gehandeld hebt en ook je jongste niet alleen in bad hebt laten liggen in alle paniek.

Ook heel fijn dat je het ons laat weten via Lydia. Even weer een eyeopener voor veel van ons.

Waar ik me over verbaas is dat Jennefer met kinderen van 7 en 4 jaar nog steeds alles achter slot en grendel schijnt te hebben. Op die manier zijn je kinderen bij een ander in huis een gevaar voor zichzelf. Ze hebben namelijk nooit geleerd om van spullen die ergens liggen of hangen af te blijven. Immers alles is bij jullie opgeruimt. En bij de gemiddelde nederlander met kinderen in die leeftijd is dat niet altijd zo. Bij ons liggen de ibuprofen ed gewoon in de keukenla. netjes naast de pennen en kleurpotloden. dit is niet altijd zo geweest hoor. Maar toen de jongste en jaar of 3 was ben ik hem gaan leren dat hij niet overal aan mag komen. En eerst moet vragen voor hij iets eet of drinkt. En zo doet hij het ook.

Wij hebben bijvoorbeeld altijd kaarsen aan zodra het donker wordt, ook onze haard gaat gewoon aan. En als ik sta te koken mogen ze gewoon de keuken in.

Ik vindt heel duidelijk dat je kinderen iets moet leren. En dat doe je niet door alles weg te zetten. Natuurlijk wel als ze heel klein zijn. maar zo ergens tussen 3 en 4 jaar kun je ze wel iets leren. En dat gaat bij de meeste mensen ook gewoon goed! De problemen zie ik vaak bij de gezinnen waar alles weg wordt genomen en waar de bescherming in mijn ogen gewoon veel te beklemmend is…

Schrikken zeg en ook wel weer een behoorlijke eyeopener.

Hier zijn we ook al weer 2 weken ziek en jawel hoor een onderzoek door mijn nachtkastje en dat van mijn man leverder op:

1 half stripje zuigtabletjes voor keelpijn

2 halve stripjes paracetamol

1 tube cortisonecreme

Ik schaam me dood om het te bekennen maar ja je gebruikt het en ruimt het daarom op maar niet zorgvuldig.

Ik ben het overigens eens met een aantal mensen, heb gelijk heel mijn huis maar eens geinspecteerd en ben tot conclusie gekomen dat als mijn peuter zou willen hij een boel kwaad zou kunnen:

• neem een stoel mee uit de kamer naar de wc, ga erop staan, klim op de achterkant van de wcpot en je kunt bij de wceend waarvan het dopje met kindvriendelijke sluiting niet goed dicht is
  • loop de keuken in en doe de lade’s open: bestek, alle soorten en maten, blikopeners, vleesmessen, bbqspiezen etc etc.
  • neem de stoel vanuit de kamer door de wc en de keuken mee naar de bijkeuken, klim op de stoel, daarna op de diepvries en dan kun je met veel moeite, ook als je een meter groot ben mss wel bij de schoonmaakspullen.

-het touwtje van de lamellen hangt in een rolletje aan een spijker bovenin, neem wederom die stoel…

Wat ik bedoel, is dat kinderen eigenlijk nooit zonder toezicht ergens zouden kunnen zijn want dat het, in mijn ogen, nooit onmogelijk is dat een kind iets te pakken krijgt waarmee hij iets zou uithalen wat niet zo handig is zeg maar. Maar ja kun jij je kind altijd toezicht bieden, wil je dat=

Nogmaals, ik ben blij dat het gepost is want het is volgens mij voor velen een eyeopener.

natas

Ariel, dat vind ik ook wel een akelige gedachte hoor.

Ben het helemaal met je eens dat kinderen moeten leren ergens af te blijven, maar helaas is het nu eenmaal zo dat kinderen niet altijd luisteren naar wat je zegt.

Ik vind het gedurfd om een pakje ibuprofen binnen grijp-bereik te leggen, onder het mom ‘daar mogen jullie niet aankomen’.

Dat gaat misschien 10 keer goed, maar het zal net die 11de keer maar anders zijn.

Kinderen moeten absoluut luisteren, maar ik vind ook dat je ze tegen zichzelf moet beschermen.

Juist omdat zij de consequenties van hun daden nog niet kunnen overzien.

Ik leg de gevaarlijke dingen absoluut weg.

En dat hij bijvoorbeeld niet aan een (ik noem maar iets) breekbare kandelaar mag komen, daar zou ik hem niet voor wegzetten.

Maar het enige dat gebeurd als hij er tóch aanzit, is mogelijk een kapotte kandelaar.

Als je gevaarlijke spullen binnen handbereik laat, is het gevolg niet te overzien.

Verder voor de TS (niet Lydia :wink: ), heel erg vervelend wat er is gebeurd.

Ondanks dat ik Jen begrijp, kan ik me ook heel goed voorstellen dat je iets per ongeluk laat slingeren. Zulke dingen gebeuren nu eenmaal.

Zeker in een laatje, ipv open en bloot.

Gelukkig is het goed afgelopen, maar ik begrijp dat de schrik er goed in zit.

Er is in ieder geval 1 positief iets uitgekomen, je vergeet waarschijnlijk nooit meer om je medicijnen op te bergen.

nou, ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om die gekke gangkast van ons op te ruimen. Heb een hemnes comodekast, zo’n hoge met twee laden boven in (kleine), daar heb ik nu mijn medicijnen in gestopt.

Zoonlief luisterde beter dan dochterlief…die zit echt overal aan. Zoon stopte nooit wat in zijn mond… dochterlief de kleinste kruimeltjes van de grond.

heb laatst in de keuken op een donkere vloer naar twee verdwaalde peperkorrels zitten zoeken :mrgreen: voor het geval zij die eerder zou vinden dan ik…

Het is ook afh. van hoe je kind is… nachtkastje is ook gewild hier om open en dicht te doen… daar stop ik dan ook niets in…

Maar ze idd leren dat ze niet overal aan mogen komen! dat doe ik zeker… ga ook niet alles weghalen (tot op zekere hoogte)…

ze moeten ook weten dat er spullen zijn die alleen van papa en mama zijn…