waarom gekozen voor KV?

Hee Marcella, wat goed dat je gewoon durft te zeggen: ik wilde niet meer.

Als je BV geven zo onprettig vindt, dan kan ik me voorstellen dat dat voldoende reden is om te stoppen.

Goed dat je het bij Aniek nog zo lang hebt volgehouden :thumbup:



Enne… ‘de bout hachelen’ , nooit van gehoord, maar we houden 'm erin :mrgreen:

ik heb niet gestemd omdat mijn antwword er niet bij stond.

ik heb namelijk wel bv gegeven en zou dat ook graag blijven doen, alleen mijn productie liep terug en was niet meer op te krikken en ook de voedingsstoffen waren verdwenen, dus noodgedwongen naar fv over.

ik had geen andere keuze, en het heeft wat tranen gekost, maar nu chayenne aan de fles is, vind ik het ook wel goed.







Ps. laat ieder in haar waarde.

@Charissa wrote:

Mijn keuze staat er niet bij, althans het was niet echt een keuze om over te stappen op KV… Mijn melkproductie kwam niet op gang…




Hier nog een… Vind het nog steeds jammer :cry:

Ik heb het ook een tijd jammer gevonden Debbie, maar tja heb op een gegeven moment de knop omgezet…Als ik zie hoe mijn kleine/grote dreumes zich ontwikkelt (en dat op KV :mrgreen: :mrgreen: ) ben ik hartstikke trots! :inlove:

Ja dat wel… ik weet ook dat dit het beste is voor Lana omdat zij 2 dagen lang echt pure honger heeft gehad :cry: als ik daaraan denk komen gelijk de tranen weer (zoals nu :cry: ). Ik bedoel, ze komt op deze wereld en lijdt gelijk twee dagen lang honger :cry: :cry: :cry:



Zo effe mezelf weer bij elkaar rapen :frowning:



Lana doet het prima op de kv. Ze was in 2 dagen tijd weer flink aangekomen toen :dance: Maar dat intieme dat mis ik wel hoor. Aan de andere kant is het nu ontzettend makkelijk, want als ik er niet uit wil gaat Don haar de fles geven. En dat zou niet mogelijk zijn met bv, maar ik weet zeker dat als ik ooit een 2de krijg, ik het weer ga proberen.

Je doet het prima als moeder! En Lana is een prachtmeid en heerlijk om te horen dat ze het zo goed doet!



Theo vond het ook heerlijk om Loïs 's avonds de fles te geven, lekker met haar liggen op de bank en de fles erbij…Intimiteit heb ik ook gemist en ga bij een eventuele tweede gewoon weer proberen om BV te geven…

Naar is dat hè, debby, als je kleine niks te eten krijgt. Lara wilde niet drinken aan de borst en heeft dus ook drie dagen niks gegeten. Toen moesten we haar wel KV gaan geven. Ik ben toen gaan kolven en gelukkig kwam het bij mij toen wel op gang en kon ze BV uit een flesje gaan drinken. Maar die eerste keer dat ze 35 cc nutrilon dronk (slurpte van een lepeltje :inlove: ) en eindelijk tevreden in slaap viel… ik kon wel juichen en janken tegelijk :?



Ze drinkt nu nog steeds moedermelk uit een flesje en ik mis het intieme ook wel. 's Nachts een flesje klaar moeten maken ipv lekker bij je in bed nemen… Ik vind ze ook onhandig die flesjes hoor. Maar: Lara heeft wel al twee keer een weekendje bij opa & oma gelogeerd, dat had anders niet gekund. Dat vrije weekend heb ik toch maar mooi bij elkaar gekolfd :mrgreen: .

Bij mijn eerste had ik geen voeding in de melk want hij groeide niet, viel alleen maar af.

Dus ik ben niet van plan om weer door die hel te gaan, daarom ga ik voor flesvoeding deze keer.



groetjes,

Lydia

Ik had bijna geen borstvoeding… :cry:

ik heb niet kunnen kiezen…vanwege medicijnen…

(en een nare ervaring met een vervelende man…)



maar vooral omdat ik mijn medicijnen wil kunnen innemen…zodat we allebei vrolijk de lente/zomer door kunnen komen. :wink:

anders ben ik die hele tijd ziek en dat is niet bevordelijk voor ons allebei.

Jammer dat je maar 1 optie aan kunt geven, ben wel begonnen met BV maar…:

  • lukte voor geen meter (Demi snapte echt niet wat die tepel in d’r mond moest)
  • dat gelebber aan m’n t…t maakte me ook niet blij
  • ik uiteindelijk de enige baby die exceem en allergie vrij is tussen allemaal BV kindjes heb (terwijl Demi dus na twee weken FV kreeg ipv BV)



    hangtieten is onzin want die krijg je toch (spreek uit ervaring… :inlove: )





    groeten muts

Ik zie dat de meeste stemmen staan op “geen zin in”(20%) en wil het intieme niet. (17 % )

Die antwoorden verbaasden mij heel erg veel! Ik schrijf nu al 2 jaar op dit forum, heb ondertussen een zoontje van bijna 2 en ik ben nog maar 2 mensen tegen gekomen die er eerlijk voor uit kwamen dat ze geen bv wilden geven omdat ze er geen zin in hadden, of het intieme niet wilden delen. Dat het een gevoel is, en en dat ze het daarom al lang voor ze zwanger waren wisten dat ze het niet zouden geven. Ookal weten ze dat het beter is om bv te geven… Ik vond het altijd raar, dat er maar zo weinig mensen waren die zo dachten, of er voor uit wilden komen. Vandaar dat ik dat niet deed…Op een ander forum werd er niet zo aanvallend gereageerd en durfde ik wel voor mijn mening uit te komen.

Ik durf dat hier ook nog wel omdat deze topic niet als discussie bedoelt is én ik zie dat er meerdere mensen zijn die hetzelfde denken als ik.



Ik heb dus ook gekozen voor het intieme. Ik kan niet uitleggen waarom precies niet, dat is inderdaad een gevoel. Ik ben trouwens ook heel preutst wat mijn borsten betreft, misschien dat dit er ook mee te maken heeft.



( ik hoop overigens dat er niemand aanvallend uit de hoek komt nu, daar heb ik geen zin in, als ik dat wilde dan had ik wel op een bv/kv discussie gereageerd! )

Evelien, ik vind het top dat je zo eerlijk bent!! :thumbup:

ja hoor eerlijkheid…tegenover jezelf en je kindje…daar gaat het om.

als ik niet mijn medicijnen had…tja dan had ik ws nog kv gegeven…

dat een persoon…je hele leven zo kan beinvloeden he? ik kan het van mijn vriend nog hebben…maar er echt van genieten nee, maar daar blijft het dan ook bij. ik hou niet van lichamelijk contact krijgen…geven dat vind ik niet erg…krijgen dan krijg ik het benauwd. ik haat die persoon top op het bot…en wat was er nu gebeurt…niet eens zoveel…hij kwam met twee handen op mij af en op die hoogte …mijn geheugen blokkeert hierna…het volgende wat ik me kan herinneren is dat ik wegren…

en de pure angst ( ik was een jaartje of 15) er is niets gebeurt…behalve dan misschien dat hij mij heeft aangeraakt…of niet.

en nee er is nooit wat meegedaan…mijn ouders en vriend weten het niet eens…alleen mijn vriendin, en nu jullie.

maar goed het heeft dus behoorlijk indruk gemaakt op het meisje wat ik toen was.

nu zou ik die vent helemaal verrot gescholden hebben…hahaha


maar ja das verleden tijd en we zijn 15 jaar verder…en als dit het enige is. nou dan ben ik er klaar mee hoor.ik heb een prima band met mijn mannetje :inlove: ik ben de enige die hij echt vertrouwd :inlove: en mijn vriendje is nr 2.

dus ook met kv is de “band” er, het gaat om de liefde die je erbij uitdraagt naar je kleintje. niet om wat je geeft. (kv/bv)

colle :-*

@colle wrote:



dus ook met kv is de “band” er, het gaat om de liefde die je erbij uitdraagt naar je kleintje. niet om wat je geeft. (kv/bv)




Mooi gezegd! :thumbup:

:oops: dank jullie, ik word er verlegen van

Ik had dit onderwerp nog niet gezien…



Mijn keuze staat er ook niet bij omdat ik niet uit eigen keuze met kv ben begonnen…



Ik heb het geprobeert, maar het is niet gelukt…



Mensen willen nooit een discussie starten, maar dit onderwerp is gewoon bijna altijd een discussie…En als er dan geen discussie wordt gevoerd is het een leuk onderwerp, maar zodra er feiten op tafel worden gelegd opeens niet

]meer…



Dat je kiest voor kv, prima, maar ga niet de feiten over kv en bv ondermijnen…



Daarom mijn supergrote shock: 4 personen denken niet dat bv gezonder is…



anyway…maar weer snel back ontopic, anders is het niet gezellig…



Ik heb 10 weken bv gegeven en daarna noodgedwongen overgestapt naar kv…

Ook bij ons was het niet een keuze…

Ik heb BV geprobrobeerd alleen is het na 5 weken gestaakt, door stress/2 x borstontsteking/kolven en doordat Jurjen sonde voeding heeft gehad is de productie langzaam aan achteruit gegaan.



Jurjen is nu 3 weken aan de kunstvoeding en hij doet het goed :slight_smile:

Maar had liever borstvoeding doorgegeven als het kon…Ik vindt het dan ook wel jammer maar niet erg…





xx

famke

@eveline wrote:

Ik zie dat de meeste stemmen staan op “geen zin in”(20%) en wil het intieme niet. (17 % )

Die antwoorden verbaasden mij heel erg veel! Ik schrijf nu al 2 jaar op dit forum, heb ondertussen een zoontje van bijna 2 en ik ben nog maar 2 mensen tegen gekomen die er eerlijk voor uit kwamen dat ze geen bv wilden geven omdat ze er geen zin in hadden, of het intieme niet wilden delen. Dat het een gevoel is, en en dat ze het daarom al lang voor ze zwanger waren wisten dat ze het niet zouden geven. Ookal weten ze dat het beter is om bv te geven… Ik vond het altijd raar, dat er maar zo weinig mensen waren die zo dachten, of er voor uit wilden komen. Vandaar dat ik dat niet deed…Op een ander forum werd er niet zo aanvallend gereageerd en durfde ik wel voor mijn mening uit te komen.

Ik durf dat hier ook nog wel omdat deze topic niet als discussie bedoelt is én ik zie dat er meerdere mensen zijn die hetzelfde denken als ik.



Ik heb dus ook gekozen voor het intieme. Ik kan niet uitleggen waarom precies niet, dat is inderdaad een gevoel. Ik ben trouwens ook heel preutst wat mijn borsten betreft, misschien dat dit er ook mee te maken heeft.



( ik hoop overigens dat er niemand aanvallend uit de hoek komt nu, daar heb ik geen zin in, als ik dat wilde dan had ik wel op een bv/kv discussie gereageerd! )




Ik ben het helemaal met je eens! Ik heb ook gekozen voor het intieme. Ik ben niet zo zeer heel preuts, maar ik heb gewoon zo’n gevoel van: Nee, geen polonaise aan mijn lijf. En ik vind het ook prettig dat ik er dan niet “alleen” voor sta met de voedingen.

Er stond gisteren trouwens een stuk over borstvoeding in de Metro. Maar kan het stuk niet van internet halen omdat ik niet lid ben helaas. Het kwam er uiteindelijk op neer dat mensen die echt alleen maar voor BV zijn, niet moeten doen alsof dat “heilig” is en dat iedereen zijn eigen keus moest kunnen maken.