waarom gekozen voor KV?

Okee, ik wil dus GEEN nieuwe discussie (laat staan een gevecht) beginnen tussen BV-moeders en KV-moeders…



Maar ik ben gewoon erg nieuwsgierig naar de redenen die moeders hebben om op voorhand te kiezen voor kunstvoeding. Ik bedoel dus niet de moeders die na de zoveelste borstonsteking ermee op zijn gehouden, of moeders die om medische redenen geen BV kunnen geven. Ik ben nieuwsgierig naar de redenen van gezonde moeders die nog voor de geboorte van hun kind besloten hebben dat ze geen borstvoeding willen geven.



Ik zag zelf erg op tegen het geven van BV, maar wilde het toch doen vanwege de gezondheidsvoordelen voor mijn dochtertje. Toen ze er eenmaal was, wilde ze niet bij mij drinken en vond ik dat toch heel jammer, ondanks dat ik vantevoren geen zin in BV had. Daarom vroeg ik mij af welke voordelen KV-moeders zien, of waarom ze hun kind liever niet aan de borst hebben.



Nogmaals: géén discussie (ook al jeuken je vingertjes Yo :wink: ), ik ben alleen maar nieuwsgierig…

Mijn keuze staat er niet bij, althans het was niet echt een keuze om over te stappen op KV… Mijn melkproductie kwam niet op gang…

Juliën heeft de eerste maand borstvoeding gekregen. Een behoorlijk vermoeiende exercitie, want ik moest alle melk kolven.

Ik heb hem de eerste 5 dagen gewoon aan de borst laten drinken, maar dat deed zo ontzettend pijn dat ik gewoon huilend met opgekrulde tenen zat te voeden en er iedere keer als een berg tegenop zag. :cry:



Omdat ik hem toch heel graag borstvoeding wilde geven ben ik gaan kolven. Wat een drama was dat. Iedere nacht 3x EN die kleine voeden, EN dan nog eens een half uur zelf kolven. Na een maand was ik compleet gebroken.



Toen kwam het punt dat ik net niet genoeg melk had om hem te kunnen voeden en we een oplossing moesten bedenken.

Helaas ben ik verkeerd voorgelicht. De kraamhulp had mij namelijk verteld dat je geen 2 soorten voeding door elkaar mag geven. Ik dacht dus dat ik OF bv moest geven, OF fv. Ik had mijn tekort aan bv dus ook mogen aanvullen met fv, maar dat wist ik niet. Wij zijn toen dus overgestapt op fv.



Overigens is dat verder allemaal prima gegaan. Juliën eet als een bouwvakker en heeft nooit ergens last van gehad. Voor mij was het ook een verademing…eindelijk weer een beetje slapen, en geen pijn meer. Ik vind het ook heel gemakkelijk dat mijn partner hem nu ook kan voeden. En omdat ik nu ook weer werk (2 dagen pw, 1 uur van huis af) komt het wel goed uit.



Groetjes,

Martine

Wat vervelend is dat fulltime kolven, hè Martine? Ik kolf ook fulltime, maar heb het gelukkig niet lang 's nachts hoeven doen. Ik had wel genoeg melk, dus ik heb het wel kunnen volhouden tot nu.



Maar jullie besloten dus pas over te stappen toen de BV niet gelukt was. Ik ben benieuwd naar moeders die BV niet wilden proberen. Maar misschien zijn die er wel niet zoveel? Of zou ik het bij ‘zwanger zijn’ moeten vragen…

Helaas kwam mijn melkproductie ook niet opgang, ook wilde mijn zoon de borst niet.

Na een week kolfde ik per borst nog steeds 20cc, te weinig om hem te kunnen voeden.

Helaas.

Hé wat een leuke vraag. Ik geef zelf nog steeds BV, maar ik ben erg benieuwd naar de reacties.

:-*

Sanne

Voor mij staat er ook geen keuze tussen, of ben ik nou zoo kippig :mrgreen:



Ik ben/was erg onzeker en wilde daarom niet beginnen. Ik heb er ook geen spijt van dat ik niet ben begonnen.

Mijn keuze staat er ook niet bij: ik mag geen bv geven vanwege de medicijnen die ik slik. Stoppen met de medicijnen kan ik niet. Jammer maar het is niet anders! Het was wel even slikken want ik wilde graag bv geven, was ook helemaal enthousiast na de voorlichtingsbijeenkomst. Maar goed, ik wil het beste voor m’n kindje, en bv met medicijnen is zeker niet het beste. Ik heb er nu vrede mee door de voordelen van fv ook te zien, namelijk dat m’n vriend hem/haar ook weleens 's-nachts kan voeden, dat ik niet meer op m’n eten hoef te letten (alcohol, sterke kruiden), dat we ‘op schema’ kunnen voeden en dat ik ook weleens langer dan een paar uurtjes weg kan (zonder baby).

Mijn keus dus ook niet. In eerste instantie wilde ik heel graag borstvoeding geven, maar door omstandigheden is dit mislukt en moest ik wel de fles geven, maar daar ben ik nu allang niet meer rouwig om.

Maar dan hebben jullie niet voor flesvoeding “gekozen” je kiest dan voor bv, maar als dat niet lukt moet je overgaan op het alternatief. Dat is toch iets anders als kiezen voor het alternatief.



Ik heb dus wel gekozen voor flesvoeding na 6 maanden. Heb de eerste 6 maanden volledig gekolfd, en vond het toen wel welletjes. Had best door kunnen kolven maar daar had ik genoeg van… Dus vanaf 6 maanden GEKOZEN voor flesvoeding.

Mijn keuze staat er niet bij.

Ik ben flesvoeding gaan geven omdat de borstvoeding op was. Sterre woog met een leeftijd van vier weken 3500 gram terwijl ze met haar geboorte 3560 was. Dus snel op flesovergegaan.

Ze kreeg trouwens als sinds twee weken de laatste voeding een fles zodat ik optijd kon gaan slapen.

groetjes

Ik heb aangegeven: het intieme contact staat me tegen…MAAR is absoluut niet onder de noemer “geen gelebber aan m’n tiet” te brengen! Waarom ben je eigenlijk nieuwsgierig? Daar ben ik nieuwsgierig naar :wink:.

Vind het handiger en hou er niet van overal mijn tiet eruit te moeten halen en dat kolfen? tja, ik zou me dan echt zo’n melkmachine voelen…zo zou ik mij voelen he?! En tegenwoordig is flesvoeding ook heel goed dus waarom niet? (ik hoef op deze laatste zin trouwens geen antwoord hoor, haha laten we het gezellig houden! :mrgreen: )

Ik wilde heel graag Bv geven, maar Helaas kwam mijn melkproductie niet opgang, ook was Joeri een beetje lui. We moesten hem constant wakker maken. Aan het eind van de eerste week moesten we hem bijvoeden.

Met twee weken lag hij in het ziekenhuis (urineweg infectie). Terug uit het ziekenhuis heb ik nog twee weken volgehouden, elke voeding 20 min bv en het fles erbij

En op een gegeven moment was het op.

Gelukkig doet hij zeer goed op fles! :thumbup:

Ik wilde heel graag Bv geven, maar Helaas kwam mijn melkproductie niet opgang, ook was Joeri een beetje lui. We moesten hem constant wakker maken. Aan het eind van de eerste week moesten we hem bijvoeden.

Met twee weken lag hij in het ziekenhuis (urineweg infectie). Terug uit het ziekenhuis heb ik nog twee weken volgehouden, elke voeding 20 min bv en het fles erbij

En op een gegeven moment was het op.

Gelukkig doet hij zeer goed op fles! :thumbup:

Hmmm blijkbaar hebben de meesten eerst bv geprobeerd :think: Ik trouwens ook hoor, heb er alleen geen druppel melk uitgekregen… Met 7/8 keer op een dag kolven en Kaylee 3 keer per dag aanleggen in het ziekenhuis, dat 8 dagen lang en geen druppel kwam eruit :cry: Dus toen maar overgegaan op de fles, met spijt in het hart (en nog steeds).



En de fles handiger??? Dat vind ik dus absoluut zeker niet… Hele gedoe met flesjes uitkoken, meeslepen als je ergens heen gaat… En ik voed op verzoek, dan is t nog irritant om te zorgen dat ze per dag genoeg en niet te veel krijgt ook, want je moet er altijd op gokken dat ze die dag wel of niet nog een keer komt. Neuh handig zou ik t niet noemen.

@nannietje wrote:

Daar ben ik nieuwsgierig naar :wink:.




Hi hi, nou, om twee redenen. Ten eerste omdat ik me moeilijk kan voorstellen dat je een kidje dat graag aan de borst wil dat zou weigeren. Ik had ook veel twijfels, maar toen ik Lara zag zoeken waren die meteen weg. Dus wil ik graag snappen waarom andere moeders daar geen moeite mee hebben. En ten tweede omdat Lara dus niet aan de borst wil drinken (wat ik dus erg naar vind) en als jullie nou met allemaal geweldige redenen komen, dan ga ik daar misschien nog het voordeel van inzien :smiley: .

Maar ik zie inderdaad dat bijna niemand echt vrijwillig voor KV gekozen heeft. En ik was nu juist zo benieuwd naar vrouwen die wel écht daarvoor gekozen hebben.

Ik ben nooit van plan geweest borstvoeding te geven. Misschien zou het wel kunnen hoor, maar na 9 maanden zwanger en een bevalling en daarna weer in shape zien te komen, vind ik het mooi geweest . Ook wil ik niet alle voedingen alleen doen en vind ik het ook heel aandoenlijk om mijn man met zijn grote handen dat kleine poppetje de fles zien te geven. Ik heb daarnaast idd angst voor hangborsten. Ik ben nu voor de derde keer zwanger en tot nog toe staan ze nog overeind en daar ben ik wel een beetje trots op. Daarnaast vind ik het niet prettig om te pas en te onpas met mijn borst bloot te “moeten”. Al met al verschillende redenen dus.



Ik en mijn zus zijn ook met de fles grootgebracht, mijn zoontje van 3 heeft ook geen borstvoeding gehad en is kerngezond…ik heb respect voor vrouwen die het wel doen, maar ook voor vrouwen die het niet doen. Ik heb respect voor moeders in het algemeen! :smiley:

Hoi,

Ik wil zelf dolgraag bv geven en probeer er helemaal voor te gaan… Mijn zus is 35 weken zwanger en die gaat helemaal voor kv terwijl daar geen medische rede voor is… Ze heeft wel haar borsten laten vergroten maar volgens mij hoeft dat geen belemmering te zijn voor bv…

Ik denk dat bij haar de reden is dat ze verkeerd is voor gelicht… Mijn moeder is ook zeer negatief over bv en maakt zich nu al druk over het feit dat de beeb van mij straks niet uit een fles wil drinken :wall: …



Ik zelf vind het jammer dat ze het niet wilt gaan proberen want misschien gaat het wel erg makkelijk maar ze zal dat nu nooit weten…



Ik wil niemand aanvallen hiermee hoor… Je moet doen waar je jezelf het prettigst bij voelt want dan voelt de beeb zich ook prettig (lijkt me)…



Groetjes babylover