Hier een geboren en getogen Zutphenees :sick: Wil heeel graag weg!! Hubbie komt uit Apeldoorn, maar zou dus nooit terug willen (te dicht bij zn ouders :mrgreen: )
grappig zeg want ik zou ooit wel terug willen. na 13 jaar de grote stad gezien te hebben verlang ik soms wel naar het “rustige” Zutphen.
Ik woon in Koudekerk a/d Rijn, een omliggend dorpje van Alphen aan den Rijn. Ik zou zelf niet zo snel in Alphen willen wonen, maar zoals ik hier al eerder ergens zag in de reacties,… kijk eens in de dorpjes om Alphen heen Ik woon hier trouwens al mn hele leven…
Kroes - ik woon aan de andere kant van utrecht en ijsselstein en nieuwegein enzo zijn geen namen waar mijn hartje sneller van gaat kloppen.
Ik kom uit REO - rotterdam en omstreken en daar wil ik dus noooooooooit naar terug.
Omdat we geen woning konden krijgen in Utrecht - uitgeweken naar Zeist en dat bevalt prima - kindvriendelijke straat, goede scholen in de buurt, bos op loop afstand en een aardig centrum ook op loopafstand en ook zo in utrecht (waar we allebei werken)
Maar denk niet dat we hier ooit zelf iets kunnen kopen - te duur.
Ik woon in Hilversum. Erg leuke stad, maar je moet wel van een stad houden en veel drukte. Je hebt hier veel kinderverblijven en scholen, dus keuze genoeg. Ik kan bijna alles op de fiets of lopend doen. Ik en mijn man willen hier niet meer weg.
Ik woon nu al 7 jaar in Amstelveen en ik voel me hier helemaal thuis. Zit vlakbij het stadshart, sneltram en bus. Heb diverse winkelcentra, scholen etc. op loopafstand van mijn huis. Ik ben geboren en getogen in Amsterdam (Westerpark en daarna Zuidoost) en heb tussendoor nog drie jaar in Londen gewoond.
We wonen nu in een flat (koop) maar ik zou heel graag in een eengezinswoning willen wonen maar dat is financieel helaas niet haalbaar momenteel. We kunnen wel uitwijken naar bijvoorbeeld Uithoorn of Aalsmeer maar ik heb het zo naar mijn zin hier dat ik Amstelveen niet uit wil.
Woh, wat veel reacties! Iedereen ontzettend bedankt hiervoor en ook erg leuk om te lezen allemaal!
Verhuizen doe je niet zomaar en ik vind het erg moeilijk om te bekijken waar je dan wel wilt wonen, ben niet erg bekend met andere woonplaatsen enzo. Overal heb je eigenlijk wel voor- en nadelen en dat zet me dan weer aan de twijfel.
Ikzelf ben geboren in Amsterdam, maar ik was amper 4 jaar toen wij in Lelystad kwamen wonen als eerste bewoner van het huis. Op een gegeven moment op mezelf gaan wonen (binnen Lelystad) en nog twee keer verhuist binnen Lelysad.
Omdat wij ons huis wilden verkopen (was toen nog errug gunstig en had er ook zeker niet langer mee moeten wachten) maar nog geen andere woning hadden zijn wij in mijn ouderlijke huis getrokken. Aangezien mijn moeder alweer een aantal jaren in een verpleegtehuis woont, mijn vader in Frankrijk een huisje heeft gekocht en het huis dus praktisch bijna niet gebruikt werd was dat een aadige optie. Weliswaas toestemming gevraagd bij woningbouw of wij mochten inwonen zijn we dus (vriend, 1 kind en ik) naar mijn ouderlijk huis verhuist. Een heel aparte ervaring moet ik je zeggen.
Ik heb wat veel dingen betreft niets te klagen, heb werkelijk alles binnen 10 minuten fietsen om me heen (behalve het zwembad, daar moet ik met de bus heen) Ik ben binnen 5 minuten in het centrum (lopend!) en bij het station. School is ook op 5 minuten afstand, deze heeft ook een peuterzaal en aangezien tweede op komst is wel handig voor in de toekomst. Genoeg positieve dingen dus, maar…
ik ben zo uitgekeken hier en ze zijn zo bezig in de stad, maar helaas zijn het niet veel verbeteringen in mijn ogen. Fietsverkeer ging vroeger veel over bruggen, tegenwoordig zijn er overal rotondes waar de fietsers voorrang hebben maar niet krijgen en de een na de ander word hier aangereden.
Pffff. sorry het is een heel verhaal geworden, maar ja verhuizen doe je ook zomaar. Vind het errug moeilijk zucht…
Ik woon al 28 jaar in Rotterdam. Sinds 7 jaar in een rustigere wijk en vind het hier heel erg leuk. Het is zeer kindvriendelijk, alles zit in de buurt en ook op loopafstand. Openbaar vervoer en alle uitvalswegen zijn hier ook te vinden.
Groningen , stad, We wonen in groningen zuid, best elite wijk. Wel aan een drukke straat. Denk niet dat ik hier blijf wonen. LIefst willen we naar een dorpje net buiten de stad.
Wij wonen in Rotterdam,om de hoek zit Correct,die van de tv reclame.
Ik zou wel weg willen maar dan helemaal weg uit Nederland,plan is om over 6 a 7 jaar naar Malaga ,SPanje te vertrekken.
Voorlopig blijf ik nog even wonen hier,nog altijd boven mijn moedertje :oops: ,Ik heb wel mijn eigen woning maar toch…ik kom maar niet los he :mrgreen:
Wij wonen inu 5 jaar in Eindhoven, een geweldige stad! Het is de 5e stad van Nederland maar heeft gelukkig niet echt een stadse mentaliteit. Je hebt hier natuurlijk alles, dat is ook fijn.
Ik ben geboren in Arnhem, ook een erg leuke stad, en ik heb een aantal jaren in Tiel gewoond maar daar zou ik nog niet dood gevonden willen worden dat was echt verschrikkelijk!! Ook een aantal jaren in Zaltbommel gewoont, er mooie stad maar klein maar je hebt Den Bosch in de buurt ( ook daar gewoont maar dat was maar een paar maanden)
Ik heb een jaar of 2 nog in Spijkenisse gewoond, ook leuk maar had mij te weinig voorzieningen.
Inmiddels woon ik al 32 jaar in Lelystad en het begint me echt de keel uit te hangen op zijn zachts gezegd. Heel Flevoland vind ik al niet hebben eigenlijk.
Omdat mijn vriend voor zijn werk in Alphen a/d Rijn zit denken we er aan om meer in die richting te gaan wonen. Nu ben ik zelf helemaal niet bekend in die regio, binnenkort gaan we eens een dagje rondtoeren om voor mijzelf een indruk te krijgen.
Omdat ik zelf (nog) geen rijbewijs heb moet ik alles op het fietsie doen en wil dus wel een plaats waar alles op redelijke afstand van elkaar ligt.
Vandaar deze vraag aan jullie, misschien woont een van jullie toevallig in deze omgeving?
Groetjes, Angelique
Ik woon in Zoetermeer. Ik heb het erg naar m’n zin. Ik woon er nu 5 jaar en zou er nooit meer weg willen. Z’meer is in de buurt van Alphen dus misschien een optie?
Hier kun je veel op de fiets doen en ov is ook oke.
Ben in mijn leven heel vaak verhuisd. Geboren in Twente (gewoond in Overdinkel en Losser). Daarna rond mijn 5e naar een heel klein dorpje vlak bij Drachten verhuisd.
Op mijn 11e zijn we naar Raamsdonksveer verhuisd (NB) en ben in Den Bosch gaan studeren. Mijn ouders zijn tijdens mijn 1e jaar HBO naar Drachten verhuisd en ik ben in Den Bosch gaan wonen.
Vond het echt verschrikkelijk daar! Ik woonde in een 1 kamer appartement zonder balkon en met heel veel criminaliteit (in de wijk De Reit). Na mijn studie ben ik daarom achter mijn ouders aan gegaan naar Drachten.
Inmiddels woon ik al weer ruim 8 jaar met heel veel plezier in Drachten. Hier heb ik mijn man ontmoet in het 1e jaar dat ik in Drachten woonde :inlove: .
Het centrum is zo’n 5 minuten lopen, peuterspeelzaal om de hoek, huisarts op loopafstand, niet onbelangrijk mijn ouders en schoonouders op loopafstand :lol: .
Toch zouden we graag Drachten uit willen, misschien wat meer buitenaf rond Drachten. Vanwege de rust, maar ook vanwege vaak meer ruimte om het huis.
Kan me voorstellen dat je uit Lelystad wilt . Mijn vriend komt er vandaan en mijn schoonfamilie woont daar maar ik heb heeeel duidelijk gemaakt dat ik niet in Lelystad ga wonen (of for that matter in Flevoland). Maar goed de redenen die jij o.a. noemt daar heb je denk ik overal wel last van (dat de verkeersituatie er niet beter op wordt, dat ze overal bezig zijn etc.).
Ik ben zelf geboren in Amsterdam, heb daarna lang in Woerden gewoond. Vanaf mijn 15de in Den Bosch en toen weer terug naar Amsterdam. Ruim 2 jaar in Haarlem, weer terug naar Amsterdam waar ik op verschillende plekken heb gewoond en toen Kian kwam zijn we naar Krommenie vertrokken (Zaanstad tussen Alkmaar en Amsterdam in zeg maar). Bevalt op zich prima hoewel ik de grote stad echt nog best vaak mis. Maar goed ik zou mijn kind ook niet in Amsterdam willen laten opgroeien dus dan is de keuze snel gemaakt.