Waar wonen jullie en bevalt dat?

@Isabel Sofie wrote:

Tja ik woon aan de andere kant van Nederland, namelijk Grunn…

15 jaar in de stad gewoond en nu bijna 10 jaar in een dorp, tussen Groningen en Drachten… Bevalt me super! Zou niet meer weg willen!

Hier idem, woon ook heel plezierig in een dorpje tussen Groningen en Drachten in :mrgreen: Bevalt goed en hoeft om mij niet te veranderen!

Ik ben geboren en getogen in en om Alphen a/d Rijn.

Ben er nu 5 jaar ongeveer weg, dus ik weet er alles van :mrgreen:

Ik ben overigens verhuisd, omdat mijn vriend in NH woonde en hij gewoon het grootste huis had :wink:

In Alphen hangt het er echt heel erg vanaf in welke wijk je wilt gaan wonen. Ik heb zelf een paar jaar in een slechte wijk gewoont en durfde gewoon 's avonds de hond niet uit te laten (ik woonde alleen) Mijn ouders en broer wonen nog steeds in Alphen (nette wijk :wink: ) en mijn andere broer is vertrokken met zijn dochtertje, omdat hij het geen stad vond om zijn kind in op te laten groeien.

Advies: ga zeker in een omliggend dorp wonen. Ik ben opgegroeid in een naburig dorpje en dat is toch heel anders dan in de “stad” wonen…

Geboren en getogen in Hengelo (ov)

voor geen goud dat ik hier ooit wegga :mrgreen:

Enschede, helemaal aan de rand, we lopen zo het bos in, heerlijk :thumbup: en vlakbij de duitse grens, zijn zo de grens over handig weant in duitsland is het zo lekker boodschappen doen, net weer andere dingetjes die je er kun kopen enzo…

klein winkelcentrum op loopafstand en een hele grote iets verder weg…

we wonen in een leuke buurt, leuk burencontact en voor de kids andere kids waar ze mee kunnen spelen :thumbup:

Ik woon in maassluis een klein stadje vlabij vlaardingen en rotterdam. Ik ga hier nooit meer weg. Het is de eerste stad aan de waterweg en ik zit zo op het strand in hoek van holland. Maassluis is niet groot, ik woon er al heelmijn leven en mijn schoonouiders en mijn mams wonen er ook, ideaal ivm mijn dochter.

gr Leonie

Ik heb tot andergalf jaar terug altijd in Dronten gewoond. Heerlij dorp en we willen graag weer terug.

En nu wonen we dus anderhalf jaar in Roosendaal(NB) en tja, het is allemaal goed te doen op de fiets, maar ik vind het wel een pokkestad. Mentaliteit is heel anders!! :naughty:

@kimmiejj wrote:

Ik ben geboren in rotterdam P is geboren in delft,

Ik heb een poos in rotterdam gewoond ,toen in spijkenisse en toen in zuidland.Met mijn moeder allemaal.Maar ik ben 2 jaar terug op mezelf gegaan en zijn we naar spijkenisse verhuisd

P heeft in delft zelf gewoond en in den haag en een eigen huisje in vlaardingen gehad.Toen trok hij daarna in bij ons in zuidland.

Maar het beviel ons niet,VInd het er zo saai,maar een paar winkeltje en veder niets.Nu wonen we dan samen in spijkenisse.Niet in de beste wijk,Maargoed het is te doen,Als ik naar beneden loop hebben we winkels,@ supermarkten hier een slager bakker kaasboer drogisterij een toko fotozaak 4 kledingwinkels,een turks bakkertje de blokker ,edel musicstore dierenwinkel juwelier.Schoenenmaker sportwinkel bloemenwinkel. en de primera een fietsenwinkel , en dan buiten nog een tabakswinkel.Het is 2 min lopen naar de metro en dan zit ik in centrum stukje lopen en weer winkels, een paar scholen op loopafstand. speeltuintjes op loopafstand dokter cb fysio tandarts e.d zitten hier in de straat :mrgreen: :mrgreen:

Maar toch is het niet wat we willen,we willen wel verhuizen maar blijven hier nog even,en over een aantal jaar willen we hier toch wel weg

je woont zeker bij de Akkers? :mrgreen:

Ik woon nu bijna 13 jaar in Rotterdam. Eerst in Zevenkamp gewoond en nu 8 jaar in Nieuw terbregge. Superleuke wijk en veilig :thumbup: Ik kom oorspronkelijk uit Zutphen en wie weet wil ik daar ooit weer naartoe verhuizen. Maar ja ook allebei een baan en een koophuis dus ook niet zo makkelijk om te verhuizen.

Ik woon in Nieuwkoop, is een leuk dorp. Alphen is leuk voor één dag en meer niet zeg maar :mrgreen:

Maar goed ik ben dan ook een dorps mens!

ik woon in de buurt van a’foort…

in een dorp

en voor geen goud at ik hier weg ga hoor…

ben hier geboren en nooit weggeweest…

ik zou echt nooit in een stad kunnen wennen…hier is alles echt om de hoek…de HA, de AH, scholen, speelplekken genoeg… snelweg ( A1 en A27)

binnnen een 20 min zit je in de stad a’foort of h’sum we hebben 3 treinstations…de bus rijd elk half uur…

we hebben alles…behalve een ziekenhuis…maar ja die hebben we met 20 min ( als het moet nog sneller :wink: ) rijden…

nee hoor wij zitten goed hier

Ik ben al heel vaak verhuisd, eerst in een aantal dorpen in NH gewoond en in Hoorn. Toen gaan wonen bij mijn vriend in Alphen a/d Rijn. Daar ruim 2 jaar met zeer veel plezier gewoond! In een huurhuis in het centrum. Heerlijk alles in de buurt, school, supermarkt en centrum. Ik kon op de fiets naar m’n werk :thumbup:

Toen wilden we een huis kopen en dat was daar niet te betalen voor ons, aangezien ik maar 12 uur in de week werk en niet meer wil werken.

Dus naar Flevoland gegaan, Almere! En ook hier bevalt het me uitstekend!

Ik sprak laatst iemand die het totaal niet naar haar zin heeft in Almere, en zij is niet de enige :wink:

Ik besefte me toen dat ik veel behoefte heb aan sociale contacten, en die heb ik dankzij m’n kinderen, op het schoolplein maak ik altijd wel een praatje en door m’n werk kom ik ook onder de mensen. Zonder dat schoolplein en zonder m’n werk zou ik doodongelukkig worden, waar ik ook woon.

Ik kom netzoals Claudia-28 uit Hengelo(o)…van oorsprong uit Delden ( kleine stad nabij Hengelo). Een echte tukker ( met Haags bloed :wink: )dus zoals meer hier las ik al wel…

Ik vind het ook prima hier hoor!

En mochten we ooit weg willen…tja Canada trekt ons dan wel :wink: :smiley:

@kaboutertje wrote:

@Isabel Sofie wrote:
Tja ik woon aan de andere kant van Nederland, namelijk Grunn…

15 jaar in de stad gewoond en nu bijna 10 jaar in een dorp, tussen Groningen en Drachten… Bevalt me super! Zou niet meer weg willen!

Hier idem, woon ook heel plezierig in een dorpje tussen Groningen en Drachten in :mrgreen: Bevalt goed en hoeft om mij niet te veranderen!

Daar heb ik ook gewoond :smiley: In M…

@Denise wrote:

@kimmiejj wrote:
Ik ben geboren in rotterdam P is geboren in delft,

Ik heb een poos in rotterdam gewoond ,toen in spijkenisse en toen in zuidland.Met mijn moeder allemaal.Maar ik ben 2 jaar terug op mezelf gegaan en zijn we naar spijkenisse verhuisd

P heeft in delft zelf gewoond en in den haag en een eigen huisje in vlaardingen gehad.Toen trok hij daarna in bij ons in zuidland.

Maar het beviel ons niet,VInd het er zo saai,maar een paar winkeltje en veder niets.Nu wonen we dan samen in spijkenisse.Niet in de beste wijk,Maargoed het is te doen,Als ik naar beneden loop hebben we winkels,@ supermarkten hier een slager bakker kaasboer drogisterij een toko fotozaak 4 kledingwinkels,een turks bakkertje de blokker ,edel musicstore dierenwinkel juwelier.Schoenenmaker sportwinkel bloemenwinkel. en de primera een fietsenwinkel , en dan buiten nog een tabakswinkel.Het is 2 min lopen naar de metro en dan zit ik in centrum stukje lopen en weer winkels, een paar scholen op loopafstand. speeltuintjes op loopafstand dokter cb fysio tandarts e.d zitten hier in de straat :mrgreen: :mrgreen:

Maar toch is het niet wat we willen,we willen wel verhuizen maar blijven hier nog even,en over een aantal jaar willen we hier toch wel weg

je woont zeker bij de Akkers? :mrgreen:

Ik woon nu bijna 13 jaar in Rotterdam. Eerst in Zevenkamp gewoond en nu 8 jaar in Nieuw terbregge. Superleuke wijk en veilig :thumbup: Ik kom oorspronkelijk uit Zutphen en wie weet wil ik daar ooit weer naartoe verhuizen. Maar ja ook allebei een baan en een koophuis dus ook niet zo makkelijk om te verhuizen.

ja :mrgreen:

Hier een geboren en getogen Zutphenees :sick: Wil heeel graag weg!! Hubbie komt uit Apeldoorn, maar zou dus nooit terug willen (te dicht bij zn ouders :mrgreen: )

Wij wonen nu in Rijswijk, erg leuk moet ik zeggen.

Ik ben opgegroeid in Scheveningen en ooit wil ik wel weer terug, het is helaas een beetje onbetaalbaar aan het worden.

En voor een huurwoning sta je denk ik wel heel lang op de wachtlijst.

Ik ben geboren in Zoetermeer, en dat vindt ik ook nog steeds wel iets hebben.

Ik zou voor geen goud in Den-Haag zelf willen wonen, (ja Scheveningen blijft toch een dorp op zich he)

Voorburg en Leidschendam zijn ook wel leuk.

Maar dit alles is natuurlijk niet in de buurt waar jij heeb zou willen.

@angie72 wrote:

Omdat mijn vriend voor zijn werk in Alphen a/d Rijn zit denken we er aan om meer in die richting te gaan wonen. Nu ben ik zelf helemaal niet bekend in die regio, binnenkort gaan we eens een dagje rondtoeren om voor mijzelf een indruk te krijgen.

Omdat ik zelf (nog) geen rijbewijs heb moet ik alles op het fietsie doen en wil dus wel een plaats waar alles op redelijke afstand van elkaar ligt.

Vandaar deze vraag aan jullie, misschien woont een van jullie toevallig in deze omgeving?

Groetjes, Angelique

hoi Angelique,

wij wonen in Vleuten, nieuwbouw wijk aldaar… ga eens kijken, nog geen 20minuten vanaf Alphen a/d Rijn… leuke nieuwe wijk… met alles… basisscholen… winkels… zelfs een Hema en een middelbare school (nog in aanbouw)…

zoek eens op google op vleuterweide… :slight_smile:

suc6!!!

Ik woon al bijna 31 jaar in Amsterdam en dat bevalt mij prima. Zou nergens anders naartoe willen eigenlijk.

Sorry, Alphen en contreien weet ik niks van.

Met een onderbreking van 10 jaar eigenlijk altijd in de stad Groningen gewoond. Prima naar de zin en ook bewust gekozen (vriendlief is hier niet weg te slaan trouwens) om vanuit het westen hier weer te gaan wonen. Heerlijk, wat een verademing!

En we wonen op 650m bij mijn ouderlijk huis vandaan waar mijn ouders nog steeds wonen.

xxxx

wij wonen in steenwijk

maar wil er liever weg

veel te rustig

hou van ruring om me heen