Inmiddels woon ik al 32 jaar in Lelystad en het begint me echt de keel uit te hangen op zijn zachts gezegd. Heel Flevoland vind ik al niet hebben eigenlijk.
Omdat mijn vriend voor zijn werk in Alphen a/d Rijn zit denken we er aan om meer in die richting te gaan wonen. Nu ben ik zelf helemaal niet bekend in die regio, binnenkort gaan we eens een dagje rondtoeren om voor mijzelf een indruk te krijgen.
Omdat ik zelf (nog) geen rijbewijs heb moet ik alles op het fietsie doen en wil dus wel een plaats waar alles op redelijke afstand van elkaar ligt.
Vandaar deze vraag aan jullie, misschien woont een van jullie toevallig in deze omgeving?
Groetjes, Angelique
Ik woon dan niet dichtbij Alphen, maar weet wet wat je bedoelt.
Ik kom oorspronkelijk uit Vlaardingen, vlakbij Rotterdam, vond ik vroeger altijd erg een boerenstad. En dat is het ook gewoon. Alles wordt doorverteld en je bent niet echt anoniem. Dus zijn mijn man en ik verhuisd naar een buitenwijk van Rotterdam. Nu ben ik de moeilijkste niet, dus daar wende ik het erg snel, maar toch. Je moet haast overal met de auto naar toe. Stadten zit er niet in, want dan moet je dus met de auto, je kan niet even zeggen, even snel de stad in wandelen. Op de fiets was het dan nog wel enigszins te doen, maar toch was je dan lang onderweg. Dus eigenlijk had ik net zoals jij niets met Rotterdam op.
Toen kwam Lana en gingen we denken om toch weer naar een kleinere stad te gaan verhuizen, gewoon omdat Don dan alles lopend of op de fiets kan doen (ik werk en heb de auto vandaar). Dus zijn we gaan zoeken naar een huisje in Capelle, maar daar konden we niets vinden. En nu, nu zijn we bezig met de verbouwing (en wonen we er ook al) in ons nieuwe huis in… jawel … Vlaardingen. En ondanks dat ik het nog steeds een dorp vind is het zo onwijs makkelijk allemaal.
Ik doe lopend boodschappen, met 5 min ben ik in de stad. Dokter kan ik gewoon op de fiets en lopend doen. Echt ideaal. En voor Lana is het ook een stuk makkelijker. Die kan dalijk als ze wat groter is ook alles lopend of op de fiets doen. In Rotterdam zit je dan toch aan het OV gebonden.
Dus… mijn ervaring is dus prima te noemen. Ben blij dat ik naar een kleinere stad ben verhuisd.
hoi hoi
ik ben van noord limburg naar breda verhuist 5 jaar geleden.
Vindt brabant zowiezo een erg fijn e provincie en breda een hele mooi stad.
ik woon al 27 jaar (bijna 28 jaar) in Rotterdam…
ja opzich bevalt het maar ik verhuis liever naar een warm land :lol: zitten dan alleen dat m’n man moeilijk werk vind :?
Wij wonen in Valkenburg (ZH) deze plaats ligt tussen Leiden en Katwijk aan Zee.
Ik vind het een fijn dorp.
20-30 min. fietsen vanaf het centrum (de winkelstraten) van Leiden, en ongeveer 15 minuten naar Katwijk en Rijnsburg. Hier heb je alles wat je nodig hebt.
In het dorp zelf zitten o.a. 2 basischolen, 1 kinderdagverblijf en 2 peuterspeelzalen, 1 grote supermarkt (Hoogvliet) 1 kleine supermarkt, een huisarts, een bakker en een slager en een snackbar…
Alphen aan de Rijn is vanaf hier volgens mij in 30 minuten aan te rijden.
Ook zit je dichtbij Schiphol en Den haag (allebei 30 minuten zonder files).
Ik woon in E.m.melo.ord en zal er met geen tien stokken weg te meppen zijn. Maar goed, dat komt niet door E.m.melo.ord, maar wél doordat, bij mijn geboorte, de navelstreng volgens mij niet helemaal is doorgeknipt!
Heb wel altijd gezegd: als mijn ouders er, over een jaar of 50 ( :lol: ) niet meer zijn, wil ik hier wel weg…
Ik woon nu zo’n 10 jaar in Amstelveen, maar ben geboren en getogen in Alkmaar… Ik denk dat ik pas sinds een jaartje of 3 kan zeggen dat ik mij thuis voel in Amstelveen.
Alkmaar is echt een heel gezellige stad, dus was Amstelveen een enorme cultuurshock :-). Echt gezellig kan ik amstelveen niet noemen maar voel mij er nu enorm thuis. Voor tigo een perfecte stad om in op te groeien, en je hebt hier alles binnen fietsbereik. In de wijk waarin ik woon een winkelcentrumpje binnen wandelafstand. En dat geldt zo’n beetje voor elke wijk in amstelveen.
Met de sneltram zit je zo in amsterdam en de A9 loopt dwars door amstelveen en zit je zo op de snelweg.
Het enige nadeel vind ik is dat er geen trein rijdt in amstelveen, en je dus eerst altijd met die sneltram moet voordat je op een trein kan stappen
Ik kom uit de buurt van elburg, maar ben gestrand in de kop van noord-holland.
Woon hier heerlijk nu, eigen huis, om de hoek de winkels, 5 min lopen naar de dokter/bieb/gemeentehuis/politiebureau/middelbare school en 3 basisscholen.
Voor een grasveldje, achter tuinen dus geen inkijk en we hebben een lange tuin met garage. Ik wil hier dus niet meer weg.
Ik zou best wel weer terug willen verhuizen, maar daar zijn de huizen een stuk duurder en woon je in een nieuwbouw waarbij de achtertuin paar meter reikt en je bij de achterburen naar binnen kan kijken. Echt niet
Ik zou ook kijken naar wat je dagelijks doet en of je dat daar ook weer kan doen.
En kijk naar mentaliteit.
Ik kom zelf ook uit Lelystad, nouja, niet geboren, maar wel de meeste jaren van mijn leven gewoon (Punter, waterwijk en Amsteldiep)
En de mentaliteit is daar echt anders als in Alphen aan den Rijn, want de grap wil… dat ik daar ooooook heb gewoond.
Ik was 11 toen we erheen gingen en werd met de nek aangekeken, ik en mijn ouders ook. We waren “te Amsterdams” volgens de dorpsbewoners (ook zoiets, het is een dorp en geen stad en dat krijg je te horen ook)
Mijn ouders zijn weer terugverhuisd naar de Polder toen ik 14 was.
Ik zou eerder kiezen voor Leiden, Leiderdorp, Delft of idd een dorp als Rijnsburg of Valkenburg ZH.
Wat betreft kijken of je daar kan doen wat je nu doet, dat zeg ik omdat ik daar hier echt de fout mee ben ingegaan.
We hebben gekeken naar het huis, de buurt sprak aan, er zaten goede scholen en het is niet gek ver van de stad. Maar niet gek ver van de stad betekent toch nog 35 minuten op de fiets, te lopen is het niet en je hebt toch vooral de auto nodig.
Ik was gewend om lopend van alles te kunnen doen en als uiterste de fiets en dan kon ik de halve stad doen. Elke dag ging ik met de kinderen naar de kinderboerderij, even naar de winkel, even naar mijn vriendinnen.
Toen zat ik hier en bleek wandelen niet leuk te zijn want er was niets om heen te wandelen. Kinderboerderij zit gewoon in een andere plaats (wel te fietsen, maar dan 30 minuten onderweg) dichtsbijzijnde speeltuin is 30 minuten lopen enz…
Ik bleef meer binnenhangen dan bij mij past en dus droeg dat bij aan de heimwee die ik toch al had.
Heb na Lelystad in 2002 de move naar Zwolle gemaakt en daar had ik helemaal mijn draai gevonden. Zozeer zelfs dat we nu terugverhuizen naar Zwolle… zijn we 2 jaar weggeweest.
Dus ik woon straks weer in Zwolle en daar krijg je me met geen tien paarden weg :dance:
Ik woon in Leiden en ben er opzich heel tevreden mee. Woon dichtbij het centrum, maar wel rustig. Is 5 a 10 min. fietsen naar het centrum. Zit ook binnen no time op de snelweg. Basisschool op loopafstand en middelbare school op fiets of loopafstand. Pinautomaat op de hoek. Treinstation op 5 min. loopafstand. Alphen a/d Rijn is zo’n 20 minuten met de auto. PB me maar als je meer info wilt
ik woon in enschede ( aan de rand)met 10 minuten loop ik in het bos, en ben met 10 minuten in de binnenstadt
we hebben een winkelcentrumpje om de hoek en een groot winkelcentrum dichtbij,
ik wil hier nooit meer weg!
de scholen zitten op loopafstand en de psz ook (liggen naast elkaar)
een hele kinderijke buurt met hele goede buren
wij wonen in Albergen klein dorpje vlakbij Almelo.
Ik wil hier ook niet meer weg.
ben hier praktisch geboren (ziekenhuis in Almelo)
het is hier ons kent ons, soms wel een nadeel, maar zie er meer voordelen in.
De school is in de buurt, veel kinderen, rustig, geen criminaliteit!
He Albergen! Haha daar heb ik ook gewoond! (De Weer tegenover de school) (Overigens; waar niet in die hoek gewoond, Tubbergen, Albergen, Reutum, Mander, Duitsland, :mrgreen: en zo’n 5 jaar in Hengelo)
Maaruh, wij wonen nu in Nieuwegein, en ga volgend jaar heel hard terug naar Twente :mrgreen: Zijn al druk aan het zoeken en voorbereidingen treffen voor het verhuizen!
Vind het hier vreselijk… de mentaliteit ook. Ligt mij hier gewoon niet. En gelukkig vinden John en de kindjes Twente ook helemaal leuk! De vrijheid etc. Het is daar toch anders! :thumbup:
Nu dus druk aan het zoeken… helemaal richting duitse grens zal het wel niet worden i.v.m. het werk van John. Zitten nu rond Goor/Holten etc te kijken, is vlak langs de A1 dus erg praktisch voor hem :thumbup:
Heb er nu al zooo’n zin in! Ons eigen huisje in het oosten :inlove:
Ik ben geboren in rotterdam P is geboren in delft,
Ik heb een poos in rotterdam gewoond ,toen in spijkenisse en toen in zuidland.Met mijn moeder allemaal.Maar ik ben 2 jaar terug op mezelf gegaan en zijn we naar spijkenisse verhuisd
P heeft in delft zelf gewoond en in den haag en een eigen huisje in vlaardingen gehad.Toen trok hij daarna in bij ons in zuidland.
Maar het beviel ons niet,VInd het er zo saai,maar een paar winkeltje en veder niets.Nu wonen we dan samen in spijkenisse.Niet in de beste wijk,Maargoed het is te doen,Als ik naar beneden loop hebben we winkels,@ supermarkten hier een slager bakker kaasboer drogisterij een toko fotozaak 4 kledingwinkels,een turks bakkertje de blokker ,edel musicstore dierenwinkel juwelier.Schoenenmaker sportwinkel bloemenwinkel. en de primera een fietsenwinkel , en dan buiten nog een tabakswinkel.Het is 2 min lopen naar de metro en dan zit ik in centrum stukje lopen en weer winkels, een paar scholen op loopafstand. speeltuintjes op loopafstand dokter cb fysio tandarts e.d zitten hier in de straat :mrgreen: :mrgreen:
Maar toch is het niet wat we willen,we willen wel verhuizen maar blijven hier nog even,en over een aantal jaar willen we hier toch wel weg
Tja ik woon aan de andere kant van Nederland, namelijk Grunn…
15 jaar in de stad gewoond en nu bijna 10 jaar in een dorp, tussen Groningen en Drachten… Bevalt me super! Zou niet meer weg willen!
ik woon in Vollenhove en wil hier niet meer weg, je hebt hier in principe alles wat nodig is en alles is lopend te doen… je hebt hier een parkje, een haven, wat restaurants, een super, een bakker, een slager, enz enz… oja en heb gehoord dat hier ook een aldi komt, zou mooi zijn hoef ik daarvoor niet de auto te pakken naar emmeloord! :dance:
Ook ik heb 2 jaar in Alphen a/d rijn gewoond en ons 1e kindje is daar geboren. Zoals ze zelf zeggen zijn ze een dorp met stadsalure maar ik vond er echt niets aan. zoals al eerder gezegd zou ook ik kiezen voor 1 van de omliggende dorpen/steden zoals Nieuwkoop, Hazerswoude ofzo.
Moet ik zeggen dat ik op het platteland opgegroeid ben en in eens flat 8 hoog zat daar!! Woonde er nog geen week of mijn fiets was gejat en dan wordt er doodleuk gezegd ga maar ff bij het azc kijken
mijn dorp/stad is het niet
Wij wonen in Vlaardingen en ik kan best zeggen dat ik een beetje heimwee heb naar Twente waar ik vandaan kom, ik zou als ik de kans kreeg meteen vertrekken naar Twente.
Helaas hier een koopwoning, allebei hier een baan dus tja zo makkelijk gaat het gewoon niet.
Wel zijn we erover uit dat we ooit zeker naar twente gaan maar wanneer dat moment daar is… :think:
Overigens is de reden niet zo zeer de stad of het platteland maar omdat bijna al mijn sociale contacten daar liggen.
Ik woon heerlijk bovenin Friesland.
In een klein plattelandsdorpje.
We hebben hier een huis gekocht.
Ik ben ook in deze streek geboren, dus dit is echt ´thuis´ voor mij.
We hebben hier een grote supermarkt, bakker, slager, bank, en nog een aantal winkels.
De stad is ook maar 10 minuten rijden hier vandaan.
Ik zit hier de komende jaaaaaaaaaaren wel goed hoor!
Ik woon in Dronten!! (maar goed met Flevoland ben je bekent)
Ik vind het hier heerlijk wonen. We hebben alles behalve een ziekenhuis :shifty: !!
In Lelystad zou ik ook voor geen goud willen wonen net als Almere!!
Als wij ooit weggaan dan gaan we terug naar ENS, Emmeloord of Harderwijk.