Waar wonen jullie en bevalt dat?

Wij zijn vorig jaar februari (dik zwanger van Ian) verhuisd van Eindhoven naar Best. EN dat bevalt OPPERBEST! :mrgreen: ZOu niet meer terug willen naar Eindhoven :shifty: We kunnen hier wel even vooruit: prima kdv, peuterspeelzaal, basischolen en middelbare school. De directe boodschappen kan ik te voet doen (of op de fiets) Verder is alles te krijgen in het dorp. Het enige wat ik iets of wat mis is een soort van reformwinkel/Tuinen.

Ook sport en cultuur zijn goed vertegenwoordigd.

@Karin1981 wrote:

LIefst willen we naar een dorpje net buiten de stad.

Kom maar gezellig hier wonen hoor! :mrgreen:

De redenen die jij noemt, kom je overal tegen. Iedere dorp en/of stad ligt weleens een poos open. Ik heb 2 jaar in Den Haag gewoond, al die tijd was het 1 grote bouwput.

Oveirgens zou ik van me-lang-zal-ze-leven nooit in Lelystad willen wonen. Ik vind het geen mooie stad en het is voor mij gewoon teveel stad. (Snappie wat ik bedoel)

Wij wonen in Dronten en ik vind het heerlijk. Ondanks de groei blijft de sfeer heel dorps en dat spreekt me aan. En ik vind de ruimte in de polder heerlijk. Oké, het is soms balen dat je ff wat verder moet rijden naar een stad (en dan bedoel ik niet Lelystad, maar een sfeervolle stad, zoals Zwolle of Utrecht).

Ik heb een groot deel van m’n leven doorgebracht in het midden en westen van het land, maar ik word er gek van de drukte. Altijd rekening houden met wanneer je de weg opgaat ivm de files. Je kunt je kont niet keren en in de meeste dorpen zijn mensen behoorlijk op zichzelf. In Den Haag viel dat me juist weer mee. Je wordt lekker enthousiast begroet op straat. Maar ja, voor mij toch echt te druk, met zovelen op zo’n klein stukkie.

In mijn vorige woonplaats kende ik na 7 jaar nog niet zoveel mensen als hier binnen een paar jaar.

Ik sluit niet uit dat we toch ooit nog eens terug gaan naar het midden of westen. Mijn man mist het westen erg, dus tja…Maar dan ga ik wel een paar traantjes laten.

En vergis je niet in de huizenprijzen. Polder is zo heerlijk goedkoop! Als wij ooit eens teruggaan naar het midden/westen, gaan we ook zeker in grootte van het huis en de tuin erop achteruit.

Dat heb ik ook , hie in vollenhove zijn de huizenprijzen toch wat lager dan in het westen, wij hebben een behoorlijk huis vrijstaand dus om het huis alleen al zou ik hier niet weg willen.

Toch als ik in amsterdam enz ben, denk ik wel eens, goh hier wonen zou ik ook wel leuk vinden, maar al gauw rijden we dan hier ons dorp binnen, zie ik die enorme ruimte om ons heen en dan denk ik al weer heel anders

wij wonen nu in het Zuid-westen en over een paar maandjes verkassen wij naar Zuid-oost Drenthe … heb er zin in :dance:

Ik woon waar ik geboren ben… en heb wel ergens anders gewond maar dat was het dorp hiernaast haha…

Heerlijk centraal in nederland vlakbij Utrecht en Amersfoort… waar ik dan ook in mijn tienerjaren veel ben wezen filmpje pikken en stadten…

Hier is ook een bios, ziekenhuis( kan er alleen niet bevallen en geen kinderafdeling meer maar de kleine dingetjes gaat prima), een kinderboerderij, veel bos, speeltuinen, bieb en veel activiteiten in het centrum Mijn huis zelf daar hebben we het maar, niet over daar willen we graag weg, maar niet uit de omgeving… aan de rand van de randstad… met de trein ben je zo overal… en anders wel met de auto met 3 snelwegen om ons heen…

Ik werk aan de andere kant van het dorp( door anderen stad genoemd haha) en dat is zo’n 20 minuten fietsen…Ik woon wel aan het randje hoor…

We hebben hier 11 supermarkten waaronder een lidl en aldi en een leuke weekmarkt zelfs 2 keer per week…

@Isabel Sofie wrote:

Tja ik woon aan de andere kant van Nederland, namelijk Grunn…

15 jaar in de stad gewoond en nu bijna 10 jaar in een dorp, tussen Groningen en Drachten… Bevalt me super! Zou niet meer weg willen!

En ik woon volgens mij in een plaats daar vlakbij :mrgreen: In Drenthe, vlakbij de stad Groningen.

Bevalt hier heel erg goed ! Wil hier niet meer weg !

ook hier in de buurt van grunn, hubbie gaat geregeld op de fiets naar het werk 20 km (dat doe ik hem niet na :oops: )

20 km ten noorden van Isabel Sofie & Iteke, daar in het dorp werk ik, ook jaren daar gewoond, ook in de kop van drenthe goed bekend, hubbie leren kennen op de kermis in Roden, dus uit sentiment daar getrouwd :inlove:

er gaat niets boven groningen…( en friesland en drenthe :thumbup: )

gr Louwina

Ik ben geboren en getogen in Apeldoorn, het bevalt mij prima eigenlijk.

Ik wil niet midden in een drukke stad wonen, en we hebben vrienden en familie hier wonen.

Dus nee ik zou ook niet zo snel gaan verhuizen.

@Mutti wrote:

wij wonen nu in het Zuid-westen en over een paar maandjes verkassen wij naar Zuid-oost Drenthe … heb er zin in :dance:

er gaat niets boven zuid-oost Drenthe :angel:

Ik heb in Utrecht gewoond, in 2 wijken (noord en centrum), in Zeist, in Drachten en nu in Emmen.

Emmen bevalt me het beste, met kinderen.

mutti…:

al wat gevonden trouwens?

@lydia wrote:

@Mutti wrote:

er gaat niets boven zuid-oost Drenthe :angel:

Ik heb in Utrecht gewoond, in 2 wijken (noord en centrum), in Zeist, in Drachten en nu in Emmen.

Emmen bevalt me het beste, met kinderen.

mutti…:

al wat gevonden trouwens?

Ja, je hebt een PB.

vanaf dat ik op kamers ging tot nu:

• deventer (2x centrum): super stad :thumbup:
  • dronten: wilde wel op mn knieen kruipend terug :oops: :shifty:

(in lelystad gewerkt en vond het echt niet fijn daar)
  • arnhem: centrum: fijn maar niet helemaal mijn ding
  • son en breugel ( breugel) heerlijk wonen met bos aangrenzend aan tuin: alleen in eindhoven komen met bus was crime: winkels in son waren toen nog een sof.
  • den bosch: noord, vlak aan de maas. héérlijk plek aan water. prachtige stad, heb er erg erg erg erg fijn gewoond.
  • vught: wilden een koopwoning en daar lukte het te vinden wat we zochten. reistijd tot centrum den bosch was nog korter ook dan eerdere woning.

was ik niet gescheiden had ik daar prima kunnen aarden.

woonden dicht bij caferaria waar frans bauer regelmatig kwam :lol:
  • helmond (dicht bij oud-brouwhuis) steenworp afstand van winkelcentrumpie en station. had een appartementje met een loei van een tuin :thumbup: was tijdelijk maar wel ok.

*eindhoven: ingetrokken bij toen vriend, nu man. gestel. vond het prima maar na 3 jaar was ik daar wel klaar.
  • noord-eindhoven. zeer gemengde wijk (dat wilde ik graag) waar ik me helemaal happy voel. álle faciliteiten bij de hand (scholen, gezondheidscentrum, maar ook zeeman en appie enz.) we wonen dicht bij een 2 kilometer grote groenstrook met dierentuintje, speeltuinen, voetbalveldje en sportverenigingen enz enz enz.) En aan het einde van de straat kan je zo het natuurgebied in :dance: dus eigenlijk alles wat een mens zich zou kunnen wensen. tuin met veel privacy: ook een héél groot pluspunt.

ik zou hier maar om 3 redenen weg willen:
  • een groter huis met meer grond kunnen kopen dichtbij alle faciliteiten
  • verhuizen naar nieuw zeeland of ander land
  • buren krijgen wat niet klikt

door alle verhuizingen heb ik gemerkt dat ik vooral voorwaarden heb aan de bevolking van de wijk ( ik vond vooral de véle blanke 2verdieners met caravan, hond en nooit tijd een drama in noord den bosch: ik zei wel eens voor de grap: als je hier een hartaanval krijgt dan vinden ze je om half 6) doe mij maar liever oud/jong arm/rijk door elkaar )…maar vooral aan het huis. ik had een hele waslijst aan wensen aan een huis en hier vonden we dat. ( bv ik wilde een deur naar de tuin vanuit de keuken, een groot raam of deur in de badkamer, een eigen achterom voor fietsen en kliko ( in deventer moest ik door 3 tuinen voordat ik in mijn tuin was: erg gezellig: toenmalige buurvrouw is nog steeds na 15 jaar een vriendin, maar nu zou ik dat niet meer willen)

ook het heel dicht bij de natuur wonen vond ik belangrijk.

mijn man komt uit een minimini dorpje waarbij de tuin grensde aan het bos. hij zou er zo naar toe willen: heerlijk om op te groeien. maar ik ben bang te ver van voorzieningen te zitten. dus voorlopig is dit een super compromis. totdat we iets beter vinden :stuck_out_tongue:

@Anita-1982 wrote:

Wij wonen in Valkenburg (ZH) deze plaats ligt tussen Leiden en Katwijk aan Zee.

Ik vind het een fijn dorp.

20-30 min. fietsen vanaf het centrum (de winkelstraten) van Leiden, en ongeveer 15 minuten naar Katwijk en Rijnsburg. Hier heb je alles wat je nodig hebt.

In het dorp zelf zitten o.a. 2 basischolen, 1 kinderdagverblijf en 2 peuterspeelzalen, 1 grote supermarkt (Hoogvliet) 1 kleine supermarkt, een huisarts, een bakker en een slager en een snackbar…

Alphen aan de Rijn is vanaf hier volgens mij in 30 minuten aan te rijden.

Ook zit je dichtbij Schiphol en Den haag (allebei 30 minuten zonder files).

Zucht… heel goede herinneringen aan Valkenburg! Ik kom van origine uit Oegstgeest (naast Leiden). Op mijn 15e ontmoette ik een hele club mensen uit Valkenburg en zat ik er dag en nacht… hangen in de Terp of in de Peuk… geweldig!

Nu woon ik sinds 15 jaar in Hoorn. Bevalt me hier uitstekend. Hoorn is een hele leuke historische stad waar genoeg te doen is, en pal aan het IJsselmeer. Na 15 jaar kan ik nog steeds verrukt om me heenkijken hoe mooi het hier is. Gaat nooit meer over denk ik… mijn vriend is geboren en getogen in Hoorn en heeft hetzelfde gevoel. Mij krijg je hier niet meer weg!

Ik woon in Nieuw-buinen bevalt supergoed! Leuke buurt en rustig, midden in een woonwijk dus ideaal voor Yeline. Ik heb geen klagen :mrgreen:

@Karin1981 wrote:

Groningen , stad, We wonen in groningen zuid, best elite wijk. Wel aan een drukke straat. Denk niet dat ik hier blijf wonen. LIefst willen we naar een dorpje net buiten de stad.

RODEN :mrgreen:

@alyt wrote:

@Karin1981 wrote:
LIefst willen we naar een dorpje net buiten de stad.

Kom maar gezellig hier wonen hoor! :mrgreen:

Of hier! wahahaha

die “elite-wijk” bevalt ons best :angel: :mrgreen:

(er staan soms ook nog wel eens voor normale mensen betaalbare huizen :smiley: ) voor mij scheelt het misschien ook dat ik hier opgegroeid ben.

@angie72 wrote:

Nou, ik zie dat er wel wat typefoutjes in staan. Vooral de laatste zin moet zijn:

Verhuizen doe je NIET zomaar!

Zijn jullie al wat wijzer over wat je gaat doen ?

Ben ik wel benieuwd naar :smiley:

We blijven voorlopig in Lelystad wonen waar we nu zitten. Er zitten toch ook wel voordelen aan namelijk. Ik ken het hier op mijn duimpje en zit overal op korte afstand vandaan.

Bovendien heb ik hier mijn vrienden, schoonfamilie (waar ik goed mee op kan schieten), mijn eigen moeder heeft MS en woont al een aantal jaartjes in het verpleeghuis op 10 min. afstand, dus ja dat zijn toch ook wel bepaalde redenen om hier te blijven.

En ik woon hier echt voor ontzettend weinig als ik het vergelijk met andere woonplaatsen. Wij huren, maar het huis is onlangs gerenoveerd, ik heb een moderne nieuwe keuken en badkamer, buitenbeplating is vervangen en buitenboel is geschildert.

Nee, zo gek zit ik hier dan nog niet!

Vriend staat wel regelmatig in de file, maar dit is betaalde overwerk tijd, dus ja, is toch een soort spaarpotje. Nu heeft hij een tussendoor route ontdekt en valt het trouwens ook wel mee.

In april komt ons tweede kindje en het is dan toch wel prettig om familie en vrienden in de buurt te hebben.

@angie72 wrote:

Inmiddels woon ik al 32 jaar in Lelystad en het begint me echt de keel uit te hangen op zijn zachts gezegd. Heel Flevoland vind ik al niet hebben eigenlijk.

Omdat mijn vriend voor zijn werk in Alphen a/d Rijn zit denken we er aan om meer in die richting te gaan wonen. Nu ben ik zelf helemaal niet bekend in die regio, binnenkort gaan we eens een dagje rondtoeren om voor mijzelf een indruk te krijgen.

Omdat ik zelf (nog) geen rijbewijs heb moet ik alles op het fietsie doen en wil dus wel een plaats waar alles op redelijke afstand van elkaar ligt.

Vandaar deze vraag aan jullie, misschien woont een van jullie toevallig in deze omgeving?

Groetjes, Angelique

ik heb jaren lang in alphen aan den rijn gewoond… btw, mijn ouders hebben een eensgezinswoning te koop staan daar, door ziekte moeten ze gelijkvloers gaan wonen…

het is een kinderrijke en kindvriendelijke buurt, 6 minuten fietsen van het winkelcentrum, en het fietsen is heeel goed te doen, zelfs naar het centrum, en scholen en weet ik veel wat nog meer. Vlakbij het huis is een park, erg leuk!! WHaha, ojee, loop ik nu reclame te maken voor mijn ouders’ huis… whaha. Nou ja, ik bedoel, alphen is heel leuk om te wonen.