Vraagje over speelgoed van vroeger(jeugdsentiment hihihi)

@Mama_jeanet wrote:

Ik ben van juni '80 trouwens :dance:




Leuk, ik ook :smiley:

ik word helemaal blij en nostalgisch van het speelgoed dat jullie noemen. Poppels en dufty’s en die beertjes en monchichi. mijn troeliwoeli’s heb ik nog :dance:

die zwaan…ik weet wat je bedoelt, van plastic. je zou er geheimen in kunnen bewaren en dan openen met die sleutel, al gingen die dinegn natuurlijk ook zo open met wat duwen :roll:

zat er niet iets van ‘secret’ of ‘lock’ in de naam? :think:

@GroeneVrouw wrote:



er is een vrouw vermoord

achter het gordijnenkoord

ik heb het zelf gezien

het was op nummer tien

het bloed liep langs de trap

het leek tomatensap

ik nam er een likje van

ik werd er misselijk van

ik bel de politie op

die schreef mijn naam erop

mijn naam is:

iadearikketikkethea

ollebollewhiskey, elastiek,

williewortel, okay!

(dat laatste stukje weet ik niet meer zeker trouwens!)



tsja, jeugdsentiment… :mrgreen:




Dat laatste stukje ging bij ons anders.

Na: ik bel politie op, kwam:



Politie nam niet op

Ik bel de brandweer op

De brandweer nam wel op

Ik zei: hallo met

Anjadanja dikke dikke danja

Willie Wortel elastiek

De bieb de bieb de bibliotheek

De dis de dis de discotheek

Draai je om

Tik de grond

Geef elkaar een hand en een discokont



Bij de laatste zin gaf je elkaar dan onder je benen door een hand en een ‘discokont’ :mrgreen: .

@elisaatje wrote:

die zwaan…ik weet wat je bedoelt, van plastic. je zou er geheimen in kunnen bewaren en dan openen met die sleutel, al gingen die dinegn natuurlijk ook zo open met wat duwen :roll:

zat er niet iets van ‘secret’ of ‘lock’ in de naam? :think:




nou ben ik wel heel benieuwd naar die zwaan… die zegt me ook even niets…

Ben van '82.



Hier speelde ik altijd met barbies en little pony, maar ook lego en playmobil. En mini steck, hebben jullie daar ook mee gespeeld.



De rest zegt me niet zoveel.



Maar elastieken en stoepranden en belletje trekken en heitje voor een karweitje etc etc spoorzoekertje, ben blij dat ik kinderen heb. Over een paar jaar mag het weer :wink:

Die zwaan is net zoiets als mijn slak.

Deze link ga iemand hier,hierop staat ook de zwaan!!!

http://www.80stoysale.com/keypers.html





Ik speelde ook meer buiten als binnen!!!

Ik kwam thuis uit school,gooide mijn tas neer,dronk iets en dan dag mama ik ga naar buiten :lol: iedere dag.

Rolschaatsen deed ik heel erg graag :mrgreen: en hutten bouwen :mrgreen:



Justin speeld ook heel graag buiten :inlove:

Keypers, jaaah, dat was 'm!! :smiley:

dankje voor het vinden :thumbup:

(ik zat met de naam toch wel een beetje in de buurt :stuck_out_tongue: )



ministeck heb ik ook veel gedaan, leuk hoor

@Amy82 wrote:





en mn zusje had ook zo’n stinkend poppetje, volgens mij iets van;



cherry merry muffin, ze kookt goed, ze ruikt goed, ze ziet er goed uit! :think: :mrgreen:




Strawberry Shortcake poppetjes! Ik vond ze geweldig, had er een hele rits.. ehm.. die heb ik nog, alleen liggen ze nu verspreid door de kamer van mijn dochter :oops:

Je had er een heleboel, en ze roken allemaal anders.. ik vond die geuren heeerlijk, ik zat er de hele dag aan te snuffen :inlove:



Kijkend naar dat plaatje, zie ik er zo tien die ik had :oops:

diana ik zie dat we er uit zijn hihih het zijn inderdaad de keypers die ik bedoelde :inlove: :inlove: :inlove: ik vind ze nog steeds leuk :inlove: :inlove:

Ik ben van '72 en speelde veel met



Monchichi

Lolobal

Knikkeren

Babypop

Opmaakpop

Playmobiel

Barbies

Elastieken

Smurfensnot (zelf maken van shampoo)

Wát een leuk topic! Ik kom zoveel bekende dingen tegen (maar ook heel veel waar ik nog nooit van gehoord heb, ik ben van '75)



Wat ik heel leuk vond om te lezen was van de molenbloem. Dat heb ik zooooooveel gedaan. Ik heb er zelfs nog een 8mm filmpje van, in 1982 was dat!



Verder speelde ik veel met de monchichi aapjes, lolobal, (Fleur)barbie, hihi, stoepranden, buskruit, lego, babypop, jojo (was écht een rage een jaar), knikkeren.



Je had ook een keer van die plakspinnen. Die gooide je tegen het raam en dan “kropen” ze heel langzaam naar beneden.



En verder speelden we gewoon bijna altijd buiten. TV was alleen op woensdagmiddag voor kinderen (VPRO) en computer was er nog nauwelijks en hadden wij ook niet.

elastieken geweldig!!!

en bakken vol knikkers haha, met zelfgemaakte knikkerzakjes op pad :mrgreen:

spaarde jullie ook die mappen flippo’s :mrgreen:

en wat ik ook deed wat de balletjes van de vulpen sparen :mrgreen:

Plakinktivissen! Ja, die had ik ook… ik deed hele wedstrijden. Op mijn kamerdeur zette ik een parcour uit met stift (vond mijn moeder erg leuk), en dan smeet ik er een paar van die plakinktvissen tegenaan, en dan kijken welke het snelst beneden was :smiley:



En die balletjes van vullingen van vulpennen inderdaad! Die spaarde ik ook :smiley:

:smiley: Geweldig dit!

Kennen jullie toevallig ook van de slakjes met een glow-in-the-dark-effect? Ze zaten in een soort zakje/tasje? Gaat er bij iemand een belletje rinkelen :mrgreen: ?

Wat grappig… Ik klik op de ‘keypers’ link en de beer met de honingpot had ik…



Maar ik kan me geen sleutel herinneren… Volgens mij had mijn beertje wel een gleuf…

@Suuus wrote:

:smiley: Geweldig dit!

Kennen jullie toevallig ook van de slakjes met een glow-in-the-dark-effect? Ze zaten in een soort zakje/tasje? Gaat er bij iemand een belletje rinkelen :mrgreen: ?






JA die waren ook zo leuk!!! :inlove:

Ik speelde hier vroeger mee, maar er zijn maar weinig mensen die het nog kennen: Pin y Pon







Je had er een hele verzameling van met huizen, boerderijen, echt heel leuk speelgoed (niet voor de allerkleinsten).

Dit stamt uit de jaren 80…

@Debby81 wrote:

Ik speelde hier vroeger mee, maar er zijn maar weinig mensen die het nog kennen: Pin y Pon







Je had er een hele verzameling van met huizen, boerderijen, echt heel leuk speelgoed (niet voor de allerkleinsten).

Dit stamt uit de jaren 80…




He ja, dat komt me bekend voor. :think: Daar heb ik ooit wat van gehad volgens mij.

ik voel me ooooooooud :oops: :lol:



monchichi…ja van die hele kleine…

en nog veel meer mini’s die je dan in zo’n “fraai” bruine houten box met kleine vakjes aan de muur hing :eh: :sick:



waar ik gek op was waren die kleine knijpbeestjes…ik had een zeilkoord door de kamer gespannen en daar hing mijn collectie aan :inlove:



krimpie dinkie, zoutdeeg en veel playmobiel…

die tennisbal/panty combi ken ik ook :shifty:



maar meestal was ik druk met knikkeren :inlove:

of thuis met sporten op de sportclub :thumbup:

@Guusje wrote:

en nog veel meer mini’s die je dan in zo’n “fraai” bruine houten box met kleine vakjes aan de muur hing :eh: :sick:




Oftewel een letterbak! :mrgreen:

Knijpbeestjes had ik ook HEEL veel :inlove: