Vraagje over speelgoed van vroeger(jeugdsentiment hihihi)

En van die armbandjes met een stukje ijzer erin, dat dan om je arm krulde als je het hard tegen je pols sloeg… laatst nog een voor mijn dochter gekocht!

En die plop-dingen: een halve bal (waar je dan om de een of andere reden ‘voor de veiligeheid’ een gaatje in moest maken met een spijker) van rubber, die je om moest klappen, op de grond leggen en dan sprong ie omhoog…

Nooit geweten dat die ruikende poppetjes dufties heetten maar die had ik ook!

En met een tennisbal in een oude panty en dan tegen de muur slaan: achter de molen groeit een bloem…

En in dat kader ook nog: e-la-stie-ken (erin, eruit, erop, eruit, halve draai, kippekruit! :lol: Of ging dat bij jullie anders?)

diegene die die slak bedoelde kijk is op deze site :mrgreen: :mrgreen:

http://www.80stoysale.com/keypers.html



deze had ik (de roze :mrgreen: )

@GroeneVrouw wrote:





En met een tennisbal in een oude panty en dan tegen de muur slaan: achter de molen groeit een bloem…


herkenning !!!
maar hoe ging dat ook alweer psies?
weet jij dat nog ?
weet de tekst ook niet mer helemaal

ja groenevrouw, die plopballen, hoe heten die oo kweer?

en een lolo bal, zo’n bal met een schijf erom heen, was net een planeet…

Moest je dan met 2 voeten op staan en springen :mrgreen:



en ja elastieken, maar vooral hier hele zomers lang stoepranden… om even een klein zijsprongetje te maken, van het speelgoed weg

Ik ben van 1982,het duftyhuis kreeg ik van een nicht die iets ouder is :mrgreen:

@Simba83 wrote:

diegene die die slak bedoelde kijk is op deze site :mrgreen: :mrgreen:

http://www.80stoysale.com/keypers.html



deze had ik (de roze :mrgreen: )





dit zegt me werkelijk helemaal niets… :think:

echt nog nooit gezien

@Simba83 wrote:





hadden jullie deze ook???




JAAA laatst voor Justin gekocht ze zijn er nog :mrgreen:

@Simba83 wrote:

diegene die die slak bedoelde kijk is op deze site :mrgreen: :mrgreen:

http://www.80stoysale.com/keypers.html



deze had ik (de roze :mrgreen: )





JAAAA ik had die rose GEWELDIG!!! :dance: :dance:

Ik ben helemaal blij :mrgreen:

@jet wrote:

@Simba83 wrote:
diegene die die slak bedoelde kijk is op deze site :mrgreen: :mrgreen:

http://www.80stoysale.com/keypers.html



deze had ik (de roze :mrgreen: )





dit zegt me werkelijk helemaal niets… :think:

echt nog nooit gezien




mij ook niet, nog nooit gezien (misschien van NA mijn tijd, ben van '75)

Ik van 1982 dus kan best dat deze later waren :mrgreen:

Pegje is van 1981 met haar had ik het hierover op msn.

ik ben van 83 en zowel ik als mijn zusje hadden hem

dus ik denk ook wel dat ze van iets later zijn



maar ik was er helemaal gek van mijn slakje :inlove:

oeh… ik zie allemaal speelgoed dat ik niet ken… ben van bouwjaar '74 dus dat zal ongetwijfeld de verklaring zijn… :lol: :eh:



achter de molen staat een bloem ken ik dan weer wel, maar het vervolg van dat versje…ehm, even denken (en thnx dat gaat mooi mijn hoofd niet meer uit haha)

elastieken, touwtjespringen (groot touw), stoepranden, hinkelen, landjepik en stabal deden wij buiten. Knikkeren niet te vergeten.



binnen speelde ik met lego (fabuland :inlove: ) en later technisch lego. Ook hadden wij playmobil met indianen en paarden. Staat zeer waarschijnlijk nog bij mijn ouders op zolder te wachten op Yvan en zijn neefje :inlove: . Ook barbies waren favoriet (en Fleur en Sindy)

Ik ben van '73, ik ken de helft niet van wat jullie noemen… :mrgreen: En barbies kreeg ik niet bv.



Wij speelden heel veel met Lego, maar ook heel veel buiten. We hadden een weiland met lang gras om in te spelen bv. Daar maakten we dan een doolhof in door paadjes met plat gras te maken. We hadden ook een omgevallen wilg en de takken waren dan een schommel. En een wip die ook rond kon draaien en dan speelden we dat we een grasmaaier waren… urenlang… :lol: . Of we gingen bij de weg staan en als de auto voorbij kwam moesten we voorbij de schuur zijn. Of we liepen naar het bosje dichtbij, daar was een hondegrafje (van ‘Dikkop’) en het huis van de barones. Maar dat is allemaal niet wat jullie bedoelen he?! haha! Voel me echt een ouwe trien nu… 8) :wink:

@Pleun wrote:

Ik ben van '73, ik ken de helft niet van wat jullie noemen… :mrgreen: En barbies kreeg ik niet bv.



Wij speelden heel veel met Lego, maar ook heel veel buiten. We hadden een weiland met lang gras om in te spelen bv. Daar maakten we dan een doolhof in door paadjes met plat gras te maken. We hadden ook een omgevallen wilg en de takken waren dan een schommel. En een wip die ook rond kon draaien en dan speelden we dat we een grasmaaier waren… urenlang… :lol: . Of we gingen bij de weg staan en als de auto voorbij kwam moesten we voorbij de schuur zijn. Of we liepen naar het bosje dichtbij, daar was een hondegrafje (van ‘Dikkop’) en het huis van de barones. Maar dat is allemaal niet wat jullie bedoelen he?! haha! Voel me echt een ouwe trien nu… 8) :wink:




ahaha, die activiteiten laten hier ook belletjes rinkelen! :smiley:

gelukkig zijn hier meer ouwe trienen op KOK :shifty: :-*

Ooo gelukkig Hazze… hahaha!!

En weet je… ik ga er ook echt mijn best voor doen om onze kindjes een soortgelijke jeugd te geven. Mag best hier en daar een Wynx naar binnen (die ken ik, goed he?! hahahaha!!), maar de weegschaal slaat uit naar buiten… hoop ik… :pray:

dat hoop ik ook! Lekker buiten spelen! Hier spelen gelukkig wel heel veel kinderen buiten en we wonen in een heel (lees extreem :lol: , want nieuwbouwwijk) kindrijke buurt, dus gaat vast wel lukken! :pray: :thumbup:



maarreh… wat is een wynx ? die ken ik dan weer niet… :oops:

Zeg ik het nog verkeerd ook… :doh: :lol: . Het is ‘Winx’!! Ga maar kijken: http://winx.startpagina.nl/

Ik ken ze, omdat de dochters van Franck er helemaal weg mee liepen. Films, popjes, stickers, boekjes, pennen… oma was helemaal op dreef… :roll: :lol:

:lol: tnx! weer wat geleerd… je moet wat he… op 1e kerstdag op KOK… hahaha… :wink:

@Hedwich wrote:

herkenning !!!

maar hoe ging dat ook alweer psies?

weet jij dat nog ?

weet de tekst ook niet mer helemaal




Achter de molen staat een bloem

een molenbloem, een molenbloem

Achter de molen staat een bloem

een molenbloem!



Wat zijn de kleuren van die bloem,

die molenbloem, die molenbloem? 2x



Rood, oranje, geel en groen

die molenbloem, die molenbloem 2x



Dat zijn de kleuren van die bloem

Die molenbloem!



Je moest dan op elke lettergreep naast je slaan met die bal (links-rechts), en dan elke keer op bloem (en groen) tussen je benen door tegen de muur. Heb heel wat panties versleten op die manier… en van elastieken waren er ook meerdere versjes, maar die weet ik niet meer.



Wel nog van handjeklappen:

Down, down lady,

down down, oleole,

sisi lady, sisi oleole



Jimmyjimmy in de hel,

jimmyjimmy chocomel,

chocomel is cocomel

en cocomel is uit!



en:

er is een vrouw vermoord

achter het gordijnenkoord

ik heb het zelf gezien

het was op nummer tien

het bloed liep langs de trap

het leek tomatensap

ik nam er een likje van

ik werd er misselijk van

ik bel de politie op

die schreef mijn naam erop

mijn naam is:

iadearikketikkethea

ollebollewhiskey, elastiek,

williewortel, okay!

(dat laatste stukje weet ik niet meer zeker trouwens!)



tsja, jeugdsentiment… :mrgreen:

@GroeneVrouw wrote:



en:

er is een vrouw vermoord

achter het gordijnenkoord

ik heb het zelf gezien

het was op nummer tien

het bloed liep langs de trap

het leek tomatensap

ik nam er een likje van

ik werd er misselijk van

ik bel de politie op

die schreef mijn naam erop

mijn naam is:

iadearikketikkethea

ollebollewhiskey, elastiek,

williewortel, okay!

(dat laatste stukje weet ik niet meer zeker trouwens!)



tsja, jeugdsentiment… :mrgreen:




Haha die ja :lol: Zo had je nog veel meer van die liedjes alleen weet ik ze allemaal niet meer :think:



En inderdaad elastieken en dan had je ook nog zo’n bal aan een draad dat om je enkel moest en dan moest je hem rond laten draaien en er over heen springen. En ik zag hier Fabuland voorbij komen… daar heb ik een politiebureau van (ja ik heb hem nog steeds :mrgreen: ).



En op een gegeven monent had je ook zo’n rage met die speentjes. Hadden jullie ook zo’n gigantische verzameling??