Vraagje over speelgoed van vroeger(jeugdsentiment hihihi)

Ik was met Pegje op msn en we hadden het over ons speelgoed van vroeger.

Dufty’s :inlove:

Troelie woelies :inlove:

Trollen :inlove:

My little pony :inlove:



Maar ook dit speelgoed waarvan wij helaas niet meer weten hoe het heet :frowning: wie weet het wel en maakt ons blij :mrgreen:



Een zwaan van plastic met een sleutel , en daar had je zoveel verschilende van,daar kon je wat in stoppen.



Ik had zelf een slak!!!

ja ik ben benuwd wat er uit gaat komen diaan :inlove: :inlove:



maar ehh dit is waarschijnlijk de stilste avond van het jaar dus vandaag zullen we niet veel verwachten denk ik hihihi

Ik moet alleen maar aan de Popples van mijn zussen denken waar ik nooit mee mocht spelen… :inlove: maar volgens mij had je die niet in zwanen-vorm :mrgreen:



Ja mijn zus had ook een popple(of hoe schrijf je dat :doh: )

Een witte die vond ik zo leuk en ik mocht er bijna niet mee spelen :frowning:

Maar toen kreeg ik een oranje :inlove:

Dufty :inlove:

ja die had ik ook popples leuk zeg en ook in het klein had ik er een een gele :inlove: :inlove:

Ja die dingen had ik ook allemaal :mrgreen:



En ook:



Polly pocket

Moncchichi

Lolobal



En deze beertjes





En het goedkoopste speeldgoed wat we zelf altijd maakte… smurfensnot :lol:



Jeugdsentiment… Heerlijk!

Speelboom, heb hem weer opnieuw gekocht :mrgreen:



Lang leve MP :thumbup:

die heb ik nog !!!

nou ja , okee, de boom staat bij mijn ouders

de trap is stuk, maar verder is ie nog steeds gaaaaf

O ja ik had volgens mij een paard :think: en dan kon je met een sleutel iets in zn zadel stoppen. Mennn hoe heette dat ook alweer?

Leuk topic…ik had ook een Popple en een Dufty huis…My Little Pony’s…en ik zie die zwaan zo voor me, maar hoe het heet… :think:

ik had ook een popple, my little pony, het strawberry shortcake poppetje (ik weet pas sinds kort dat ze zo heet, want er is nu een tekenfilm van :mrgreen: )

een vriendinnetje had dufties, daar speelde we vaak mee



verder later inderdaad smurfensnot, gats wat leuk vies :smiley:

Voor de rest kan ik buiten lego en barbie niet zo goed bedenken



wel leuk om te weten, uit welk bouwjaar komen jullie? ik ben van april '78

Wat een leuk topic (krijg meteen allerlei flashbacks :wink: )

Ik heb vroeger ook een duftyhuis gehad, die poppetjes roken toch altijd zo lekker?

Ik heb een blauwe troeliewoelie gehad en een roze popple.

En die zwaan kan ik me ook wel herinneren met ik zou niet weten hoe die heet.



Ik ben van juni '80 trouwens :dance:

Wat een feest van herkenning! Ik ben van januari 79 en het lijkt er op of jullie alleemaal van rond die tijd zijn :smiley:



Ik had ook dufties, my little pony en die beertjes! En natuurlijk barbie, en popples had ik ook en ik had ook een troetelbeertje. Die zwaan zie ik ook zo voor me, maar ik had hem zelf niet en heb ook geen idee hoe dat heette.

:inlove: Dufty-huis ja!! Met inderdaad die stinkende poppetjes ( :sick: was er maar 1 bij die lekker rook…)

Verder hier ook 1 paarse popple, zooo leuk, was een rugzak en dan kon je 'm ‘popple-en’ (???) door het lijfje in de rugzak te proppen, dan werd ie zo’n bal :inlove:



Paschal, een vriendinnetje van mij had die speelboom, die is echt leuk!!!

( :silenced: krijg nou ook de neiging om op MP te gaan speuren naar oud speelgoed… :oops: )



Purpled: jaaaa de beertjes :inlove: had héle families daarvan, met bijbehorende picknick-tafels etc. Geweldig :inlove:



Troeliewoelies zegt me weer niets :think:

Net als die ‘sleutelbeesten’… :think:

(ben van maart '79, dus zou het moeten weten :mrgreen: )





Och en smurfensnot :sick: :sick: :sick:

net als armbandjes maken van oude panty’s :doh: :doh: :doh:

Ow wat grappig dit :slight_smile:

Ik herken wel wat maar hat het zelf niet, maar ik ben van 76 misschien dat dat wat scheelt.

Ik had wel de monchi-chi (schrijf je dat zo). Die van mijn zusbleef puntgaaf, en die van mij was helemaal afgragd. Ik deed alles met dat ding, buitenspel, slapen, spelen, nog net niet douchen omdat dat nooit mocht :slight_smile:

Verder had ik heel veel smurfen en het smurfinnenhuis…

Ik was meer het knutsel typje, en rollenspel typje. Had ook een postkantoortje en een winkeltje waar ik mij uren mee vermaakte. Ben deze sinterklaas nog op zoek geweest voor een postkantoortje voor tigo (die is net zoals ik was) maar volgens mij bestaat dat niet meer

Ik speelde vroeger vooral met mijn babypop, met lekker ruikend hoofdje, en met de barbies.

Of mijn eerste pick-up. Zoeen in een koffertje.

En toen ik wat ouder was heb ik uren sieraden zitten maken van electriciteitsdraden en kralen.

ik was helemaal verslaafd vroeger aan lego en aan de barbies haha



en we hadden van die trollen, en bij de Spar kon je voor poppetjes sparen van David de Kabouter…



en mn zusje had ook zo’n stinkend poppetje, volgens mij iets van;



cherry merry muffin, ze kookt goed, ze ruikt goed, ze ziet er goed uit! :think: :mrgreen:



verder weet ik het eigenlijk niet meer zo goed… :oops:

ik speelde vooral met

  • barbie’s en my little pony’s
  • spirograph
  • knijpbeestjes, die aan een touw in mijn kamer hingen
  • loopveer over de trap 100x heen en weer
  • zo’n slak met sleutel had ik ook, en mijn zusje had er ook weer 1 maar

    dat was weer een andere
  • zo’n trollenverzameling die waren ook leuk net als die david de

    kabouterpoppentjes





    ik ga nog even verder denken!!!



hadden jullie deze ook???????