''Vies'' speelgoed?

theedoeken werken ook heeeeel goed bij reflux (of hydrofiele luiers… :wink: )

@poeizie wrote:

had brigitte kaandorp daar niet een stuk over in een van haar voorstellingen? :mrgreen:

moeders met van die spuugvlekken en zure walm om hun heen :lol:

Klopt helemaal!

“je herkent ze al op afstand” :lol: :lol: :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=RgWbxE8zdC4

Vanaf 6 minuut 15, maar de rest is ook hilarisch :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

ja hij is en blijft goed :mrgreen:

Ik ben dus ook zo,n moeder, ballenbak o, gatver de gatver als ik iets vies vind :?

Helemaal kun je het nooit voorkomen, maar bewust over een ziekhuisvloer laten kruipen :sick:

Ik kreeg in het ziekenhuis al eenpostoel die onder het bloed zat dus laat staan wat er allemaal al niet over de grond gaat en ligt :shifty: :sick:

Snotneuzen word hier direct afgedaan, bij de psz niet, als ik haar ophaal en ze is dus verkouden o, dan erger ik me zooo, gister ook een kind met een vieze snottebel zo,n groen hij kwam haast tot aan zijn lip… ik denk dat hij een jaar of 6 a7 was brrrr.

bijvoorbeeld, we moeten weg en er zit vuil of een vlekje op haar kleding trek ik schoon aan…

@melanie wrote:

Ik ben dus ook zo,n moeder, ballenbak o, gatver de gatver als ik iets vies vind :?

Helemaal kun je het nooit voorkomen, maar bewust over een ziekhuisvloer laten kruipen :sick:

Ik kreeg in het ziekenhuis al eenpostoel die onder het bloed zat dus laat staan wat er allemaal al niet over de grond gaat en ligt :shifty: :sick:

Snotneuzen word hier direct afgedaan, bij de psz niet, als ik haar ophaal en ze is dus verkouden o, dan erger ik me zooo, gister ook een kind met een vieze snottebel zo,n groen hij kwam haast tot aan zijn lip… ik denk dat hij een jaar of 6 a7 was brrrr.

bijvoorbeeld, we moeten weg en er zit vuil of een vlekje op haar kleding trek ik schoon aan…

Joehoeeee herkenning :lol: :lol: :lol:

@Huggie wrote:

@melanie wrote:

Joehoeeee herkenning :lol: :lol: :lol:

Jaaa, ik heb als kind smetvrees gehad, gewoon van mezelf uit hoor, mijn moeder werd er gek van, als ik maar iets aangeraakt had gelijk handen wassen, iedere dag mijn slaapkamer soppen :oops:

Nu niet meer hoor, maar ja ik ben dus ook zo :wink:

Ik deed dus ook niet als een flesje gevvallen was in mijn eigen mond nee, dan ging ik het afdoen met water.

Ik werk zelf in de zorg ja ja, maar het gekke daarvan is, ik ruim dus alles zonder dat ik daar vies van ben, wel handschoenen etc he :wink:

maar kots/poep/urine/bloed alles ruim ik op.,

Maar de ouderen willen wel een over je gezicht aaiën ahhh lieve meid, heel lief bedoeld maar doe dat maar niet, sommige liggen eerst ergens anders te krabben en dan in je gezicht :sick: (poppetje die zijn neus dichtknijpt hebben we helaas niet he :wink: )

@melanie wrote:

Ik deed dus ook niet als een flesje gevvallen was in mijn eigen mond nee, dan ging ik het afdoen met water.

Alleen mijn oudste heeft de fles gehad en hij en de middelste ook een tijd een speentje… maar die stopte ik ook niet in mijn eigen mond voor het teruggeven.

Maar als zo’n ding hier al viel dan was dat altijd NET op een stukje zand ofzo… en zand schuurt dan wel de maag… vind het zelf ook niet lekker :mrgreen:

Toen mijn oudste vrolijk zand ging zitten proeven uit de bak die hij op zijn 1e verjaardag kreeg… had ik daar overigens weer 0,0 moeite mee :shifty:

Maar dingen als direct schone kleren aan bij een vlekje of weet ik het? Eh nee niet bepaald :lol: Laatst expres wat uit de wasmand getrokken toen we naar het bos gingen… was het toch al vies, scheelde weer een broek wassen :o

:lol: :lol: :lol: :lol:

Brrrr ik ben niet snel vies van dingen… maar dat is toch wel smerig ja…

Ik vind het erg overdreven om je kind schone kleren aan te gaan trekken halverwege een dag om een vlekje (natuurlijk wel bij extreem vieze of natte kleding). Niet alleen omdat het gewoon niet nodig is, maar zo blijf je ook wassen…(=slecht voor milieu) Een spijkerbroek dragen ze hier ook gerust een tweede (of derde) keer, ook als er aan de knieen wel te zien is dat ze er mee in de speeltuin hebben gezeten… Ze zijn toch weer vies voor je het weet.

Maar snottebellen vind ik weer heel anders. Ik veegde die toen ze klein waren ook altijd meteen af als ik het zag, maar ja, soms zie je het niet direct he. Een kind van 6 of 7 met snottebellen tot op zn kin vind ik gewoon raar, hier kids van die leeftijd en die maken dat allang netjes op tijd schoon. En met allang bedoel ik dan echt al jaren.

Mijn nichtje van 1.5 maakt haar eigen neus ook al schoon, ze pakt een doekje en roept ‘‘poetsen?’’ 8)

nadeel op die leeftijd is dat het dan meestal over het halve gezicht zit ipv alleen onder dr neus :lol:

@Huggie wrote:

Mijn nichtje van 1.5 maakt haar eigen neus ook al schoon, ze pakt een doekje en roept ‘‘poetsen?’’ 8)

Geweldig he :mrgreen: :inlove:

en hier inpricipe iedere dag schone kleding hoor.

@Huggie wrote:

Onze jongste ook… en de oudste 2 deden dat ook… nu moet ik er toch echt wat van zeggen (gelukkig vegen ze hun neuzen niet af aan hun mouwen of ranzig ranzig aan de theedoek in de keuken wat ik laatst een kind zag doen :shock: ).

Maar als onze jongste buiten valt staat hij ook heel panisch met zijn handjes naar voren ‘vies vies’… ja dan ben ik heel laconiek en laat hem even zien hoe hij zijn handjes afklopt. Inmiddels doet hij dat ook, maar in het begin moest en zou daar een doekje voor komen… maar dat vind ik dus niet nodig :shifty:

@melanie wrote:

@Huggie wrote:

hier altijd iedere dag schone kleren…

en dat stuk over fles enzo… is hier precies hetzelfde…

@Pitje27 wrote:

@melanie wrote:
@Huggie wrote:

Hoe kan het ook anders he :lol:

@melanie wrote:

@Pitje27 wrote:
@melanie wrote:
@Huggie wrote:

Hoe kan het ook anders he :lol:

hahaha… geen idee… :lol: :lol: :lol:

Hahaha nou dan moet ik zeggen dat wij echt de familie flodder zijn…ik neem het niet zo nauw hoor!! trouwens dat deden mijn ouders ook niet en ik ben er niet slechter van geworden…ik ben nooit ziek en kan overal tegen en heb geen allergieën en dergelijke.

Mijn dochtertje is ook nooit ziek en ziet er soms uit alsof ze uit een modderbad komt…soms veeg ik het weg en soms laat ik haar lekker lopen. Ze heeft bijna altijd rouwrandjes onder haar nageltjes, maarja ze wroet ook lekker in de modder en het zand om en ik ga echt niet elk uur haar handjes poetsen hoor!! we gaan hier trouwens ook maar 2 keer in de week onder de douche, maar ze krijgt wel elke dag schoon ondergoed en schone kleren aan en haar haar word elke dag geborsteld en netjes gemaakt.

Verder is gewoon een lekker gezond kind waarvan je kan zien dat ze lekker aan het spelen is…en ach van een beetje vies krijg je weerstand.

En dat van die fles…dat deed ik dus wel.

Maar snotneuzen vind ik wel vies en die poets ik wel weg…

Bij mij zat een meisje in de klas die mocht van haar ouders 1x p/week in bad :sick: :shock: en het zwart zat dus in haar nek, en ze stonk zoooooooo erg :sick:

Die rouwrandjes onder de nagels kun je niet Altijd voorkomen, maar ik hou de nagels zo, kort mogenlijk, vind het zo smerig staan, en mijn meisje duimt dus :wink:

Hier wil ze s,morgens haarlotion in en parfummetje op :inlove: :thumbup:

o, ja en vanmorgen lipgloss :wink:

rouwrandjes kan je niet voorkomen, maar als ze een dag zo hebben gespeeld en er na het douchen nog wat onder zitten… dan gaat het er echt wel onderuit… gewoon voorzichtig met het botte puntje van de babynagelschaar er onderlangs… dat vind ik dan weer kleine moeite en zoveel netter ogen :shifty:

(maar als je ze overdag tegenkomt kunnen die rouwrandjes er ook bij mijn kids gewoon zitten hoor… ga idd niet 5x per dag die nageltjes langs)

@mamaMarije wrote:

rouwrandjes kan je niet voorkomen, maar als ze een dag zo hebben gespeeld en er na het douchen nog wat onder zitten… dan gaat het er echt wel onderuit… gewoon voorzichtig met het botte puntje van de babynagelschaar er onderlangs… dat vind ik dan weer kleine moeite en zoveel netter ogen :shifty:

(maar als je ze overdag tegenkomt kunnen die rouwrandjes er ook bij mijn kids gewoon zitten hoor… ga idd niet 5x per dag die nageltjes langs)

Ik ga ze ook niet 5x p/dag nakijken hoor :lol:

Dat zou wel erg ver gaan he hihihiih