Ik vroeg me af wat jullie doen met speelgoed dat vies is geworden en nÃet in de was kan.
Gister was ik namelijk op het consultatiebureau waar ik speelgoed op de grond liet vallen, omdat ik alleen was en een halfnaakte dochter op de commode had liggen was ik niet in staat het direct op te pakken, vervolgens kwam er een peuter aanrennen die het meteen pakte en ermee ging zitten gooien.
Ik stopte het speelgoed even later in mijn tas en bij thuiskomst durfde ik het gewoon bij haar speelgoed te leggen, bang dat het vies is, begrijp me niet verkeerd hoor, als ik weleens wat in de tuin laat vallen ofzo pak ik het gewoon op en klaar, heb geen smetvrees ofzo (komt alleen in de buurt :shifty: :lol: )
Maar goed, dit speelgoed kan ik dus nÃet wassen :think:
Ik weet niet wat voor speelgoed het is, maar misschien afdoen met een nat doekje??
Tsja, dat peuters met speelgoed gooien, daar zou ik me niet zo druk om maken. Doet die van ons ook, raapt het weer op, en gooit weer verder :mrgreen:
Zo vies wordt het daar nou ook weer niet van… toch?
En op het kdv of psz of zo, daar spelen ze toch ook met speelgoed van elkaar? Heeft ook op de grond gelegen enzo.
Groetjes, Marieke
Een nachtje in de diepvries?
Ja het is dus speelgoed met een batterij erin, die kan je er niet uithalen, het is gewoon zo’n muziekknuffeltje, weggooien vind ik ook weer zo overdreven…
Ik denk dat juist op een CB,waar veel kleine kids over de vloer gaan het niet zo vies is als je zou denken…natuurlijk loop je van alles binnen,maar niet meer dan thuis ook gebeurt.
Zo vies kan het vast niet zijn…
Je hoeft het natuurlijk niet te wassen om te ontsmetten…misschien met een vochtig doekje de oppervlakte met wat dettol insmeren?
Boven een kokende pan water hangen en uitstomen?
Persoonlijk zou ik er niet veel mee doen…misschien een vochtig doekje…
Anders idd een nachtje vrieskist…als je het een rustig gevoel geeft…
Hier is ooit een muziekdingetje kapot gegaan in een knuffel…heb de knuffel open gemaakt op de naad en het doosje vervangen…misschien kan je zo bij de batterij?? Even eruit halen en weer terugstoppen??
Succes in ieder geval…als je besluit het gewoon bij haar speelgoed te leggen,dan zal er vast niet veel aan de hand zijn…
idd even naadje open, batterijding eruit, knuffel wassen, batterijspul er weer in. Naadje dicht naaien.
Als de batterij op is, moet je er toch ook bij kunnen?
sorry dat ik het zo zeg…
maar wat denk je strakjes als je kind naar school gaat of PSZ ?
daar wordt ook niet elke dag grondig het speelgoed schoongemaakt !
of wat denk je van een ballenbak ??
Een kinder indoor speelzaal ??
Maar ik maak me wel zorgen. omdat je zegt vies geworden :
omdat een andere peuter het heeft opgepakt en gegooit,
op een CB ??
ik zou me echt eerder zorgen maken in een ballenbak, met 20 snottebellen?
ik vind het cb hier echt wel vies hoor, die vloer… als je daar kruipt met een witte maillot is hij echt zwart :roll:
maar ik zou er niet zo moeilijk over doen als het speelgoed betreft, gewoon afkloppen en afdoen met een doekje is voor mij genoeg.
(ik vind die indoor speeltuinen ook zo vreselijk vies maar ik ga er vrijdag toch heen met de meiden, oude kleding aan en snoetenpoetsers mee :mrgreen: )
zelf zou ik een gevallen speelgoedje dat door een peuter op is geraapt niet bestempelen als vies :shifty:
Dan zou mijn halve huis smerig zijn namelijk :mrgreen:
En tuurlijk dan is het zijn eigen speelgoed waar hij verder mee speelt, maar nee… daar heb ik echt geen moeite mee.
Tis wat anders als ik diezelfde peuter net met een giga snotklodder onder zijn neus had zijn rondstappen, die aan zijn handen af had zien vegen en TOEN met het speeltje van mijn kind was gaan smijten :o
@mamaMarije wrote:
zelf zou ik een gevallen speelgoedje dat door een peuter op is geraapt niet bestempelen als vies :shifty:
En tuurlijk dan is het zijn eigen speelgoed waar hij verder mee speelt, maar nee… daar heb ik echt geen moeite mee.
Tis wat anders als ik diezelfde peuter net met een giga snotklodder onder zijn neus had zijn rondstappen, die aan zijn handen af had zien vegen en TOEN met het speeltje van mijn kind was gaan smijten :o
't was een beetje een vies kindje, vegen over z’n wangen, lopende snotneus, je kent het wel, anders zou ik er wellicht een heel ander beeld bij hebben gehad.
:mrgreen:
Ik zou me er ook niet zo druk om maken…
Anders gewoon met een doekje erover met wat dettol ofzo.
Thanks voor alle tips :thumbup:
@Huggie wrote:
@mamaMarije wrote:zelf zou ik een gevallen speelgoedje dat door een peuter op is geraapt niet bestempelen als vies :shifty:
't was een beetje een vies kindje, vegen over z’n wangen, lopende snotneus, je kent het wel, anders zou ik er wellicht een heel ander beeld bij hebben gehad.
:mrgreen:
sorry hoor, mijn tim gaat 2x per dag in bad of douche, maar als hij goed verkouden is, heeft hij ook vegen in zijn gezicht, ik kan me poetsen als wat, maar alles in onmogelijk, maar een vies kind heb ik niet, alleen snot en snot verkouden :naughty:
dus ik heb een vies kind ???
Ho ho zeg, niet gelijk zo hoor…
Het was een jochie wat gewoon nogal ‘‘vies’’ oogde, dusdanig ‘‘vies’’ dat toen hij het speelgoed oppakte en ermee ging zitten gooien ik er geen schoon gevoel bij had.
Sorry als je je aangesproken voelt :roll:
En trouwens OMG, ik vroeg me gewoon af wat jullie met dit speelgoed deden, als het gelijk weer zo’n oneindige discussie wordt dan pas ik hoor, daar heb ik écht even geen zin in.
@Huggie wrote:
En trouwens OMG, ik vroeg me gewoon af wat jullie met dit speelgoed deden, als het gelijk weer zo’n oneindige discussie wordt dan pas ik hoor, daar heb ik écht even geen zin in.
Wat ik er mee deed…gewoon, afschudden en terug geven…
Maar, kan me voorstellen als het je eerste kindje is en nog zo klein,dat je daar net even anders mee omgaat…je zal vast niet de enige zijn het denkt. Ik herken mezelf er niet echt in,maar dat zegt niets…
Op je reactie, ik snap dat je met een vraag zit,maar je plaatst hem wel op een openbaar forum,waar veel mensen komen. Mensen met diverse visies en meningen. Niet direct een mening waar je op zit te wachten,maar kan me ook wel voorstellen dat niet iedereen zelf kan invullen waar jij wel of niet op zit te wachten…dat blijft op een forum altijd lastig. Zeker als de reacties en visies sterk afwijken van die van een ander.
Ik probeer bijv. nog te reageren vanuit jou gedachtengang,maar zegt niet dat ik hem ook deel…eigenlijk niet zelfs…ik heb namelijk ook zo’n kindje die graag zijn snot aan zijn mouw afveegt en lekkere strepen achterlaat,maar verder prima in orde is (hygienegewijs dan). Na een tijdje geef je je er aan over. Ben me zeer bewust van de oordelen die mensen daar op kunnen hebben,maar goed…daar doe je niets aan. Ga me er dus ook niet druk om maken.
Als je kindje verder een goede weerstand heeft mag een beetje vuil/snot geen verschil maken.
ik voel me niet aangesproken…
maar een vies kindje vindt ik gewoon een verkeerde benaming,
dan praat je over vieze ouders…
ik werk bijna dagelijks met kleine kids, en vies vindt ik als een kind een luier aan heeft wat voor de helft aan de knietjes hangt, vd plas en poep, of helemaal onder de uitslag zit…
of enorm zuur stinkt, dat is in mijn ogen vies…
maar een snottebel… zeker met net lopende kindjes…
dan met die lieve zachte witte wangetjes, heb je snel vegen, maar of dat zo vies is ??
huggie… ik snap je wel… had en heb dit ook hoor… vind dat ook vies…
(zit ook tegen het smetvrees aan… :oops: )
in jouw gevallen zou ik zoals bf zei het batterijding eruit halen en dan wassen en terugdoen.
of heel goed vochtig (of zelf enigsinds nat) maken en dan goed laten drogen.
@Gab wrote:
sorry hoor, mijn tim gaat 2x per dag in bad of douche, maar als hij goed verkouden is, heeft hij ook vegen in zijn gezicht, ik kan me poetsen als wat, maar alles in onmogelijk, maar een vies kind heb ik niet, alleen snot en snot verkouden :naughty:
dus ik heb een vies kind ???
Die van mij heeft nooit snot en vegen, maar hij gaat maar 2x per week in bad. Ik denk dus dat mijn schone manneke viezer is dan jouw verkouden mannetje. :lol:
Ik zou het speelgoedje gewoon geven. Beetje bacteriën is heel gezond. Anders een paar dagen wegleggen? De meeste virussen overleven maar kort buiten het menselijk lichaam.
@Gab wrote:
of enorm zuur stinkt, dat is in mijn ogen vies…
Voor iemand die dan met kids werkt, vind ik dit ook een slechte benaming.
Kan het kindje ook niets aan doen wel?
Ook al doet moeders zijn kleertjes steeds in de was en het blijkt een spugertje te zijn…
Ik vind een “VIES KINDJE” zowiezo geen benaming, ook al hangt de pamper half op de knietjes of weet ik veel wat! :silenced: