''Vies'' speelgoed?

Smerig kind dan :lol: :silenced:

:mrgreen:

Ik zou ook echt totaal geen benaming weten hoor!

Maar vies kindje… Nee…

:stuck_out_tongue:

@Huggie wrote:

En trouwens OMG, ik vroeg me gewoon af wat jullie met dit speelgoed deden, als het gelijk weer zo’n oneindige discussie wordt dan pas ik hoor, daar heb ik écht even geen zin in.

ik zou er echt niks mee doen, zou niet eens in mijn hoofd opkomen dat je zo iets dan meteen in de was moet gooien oid, omdat er een kindje met een snottebel aangezeten heeft.

Ik was eigenlijk aan het wachten op een plot met dat een kindje er op ging zitten waarvan een poepluier lekte of zo :mrgreen: :angel:

:mrgreen:

@fiep klophout wrote:

Ik was eigenlijk aan het wachten op een plot met dat een kindje er op ging zitten waarvan een poepluier lekte of zo :mrgreen: :angel:

Ze had het toch over bruine (?) vegen op het gezichtje? :silenced: :mrgreen:

@Hupsakee wrote:

@fiep klophout wrote:

Ze had het toch over bruine (?) vegen op het gezichtje? :silenced: :mrgreen:

Mwuhahaha! :smiley:

Ik ben nog viezer dan mijn kind denk ik, dus ik zou het zonder nadenken oppakken en aan hem geven. :angel:

Ik zou hem denk ik ook gewoon gewassen hebben!

@Mariiyelle wrote:

Dat gaat niet… :mrgreen:

@Huggie wrote:
Ja het is dus speelgoed met een batterij erin, die kan je er niet uithalen, het is gewoon zo’n muziekknuffeltje, weggooien vind ik ook weer zo overdreven…

Ik zou gewoon met een nat doekje poetsen als het zonde is om weg te gooien.

@Huggie wrote:

En trouwens OMG, ik vroeg me gewoon af wat jullie met dit speelgoed deden, als het gelijk weer zo’n oneindige discussie wordt dan pas ik hoor, daar heb ik écht even geen zin in.

Het was mij waarschijnlijk niet opgevallen dus deed ik niets… :oops:

Maar ja ze zit bijna tegen smetvrees aan las ik toch ergens :oops: , dus kan me haar denken wel voorstellen dan hoor.

misschien wel vast tip voor volgende keer CB… speelgoed meenemen dat schoongemaakt kan worden!

Want kan me voorstellen als je hier nogal gevoelig voor bent… het gewoon niet fijn is. Kijk dat ik (en meer dames hier) er geen moeite mee hebben, zegt niks… wij zijn jou niet en jij ons niet en je bent vast niet de enige.

Dus volgende keer iets in de tas wat in de machine kan of wat je goed af kan wassen ofzo.

@Rooike wrote:

@Mariiyelle wrote:

Dat gaat niet… :mrgreen:

Als je naatje open maakt en vervolgens dicht naait? En anders idd met een vochtig doekje schoonmaken!

Ik ben een echte “das-goed-voor-de-weerstand-moeder” :oops: dus ik zou me er niet al te druk om maken :oops: :wink: maar ik kan me voorstellen dat als jij je er niet lekker bij voelt, je er iets aan wilt doen.

Ten eerste snap ik niet goed, dat je het wel bij de rest van het speelgoed teruggelegd hebt, en dan nu vraagt wat je moet doen :think:

Ik zou inderdaad een stoombadje of een vriezer aanraden als je alsnog het speelgoedje schoon wilt maken.

Ik heb het dus níet bij de rest van het speelgoed terug gelegd :mrgreen:

Ik ben gewoon wat moeilijker dan jullie allemaal :angel:

@ gab… meen je dat nou serieus met dat uitslag?

Tygo had nogal wat uitslag en dat kwam door zijn allergie … dan is hij toch niet vies? :think:

maar goed wat ik er mee zou doen … uhhh niets

tenzij er echt snottebellen aan hangen of modder vlekken

ik denk niet dat het uithalen van de batterijdoos baad heeft

want dan heb je waarscheinlijk ook nog de contraktjes

of is het gewoon zo’n knuffeltje wat je op de buik moet drukken waarbij het contaktje zelf aan het doosje zit?

dan zou ik het weer wel doen en dan wassen.

maar uhhh je hebt tegenwoordig van die speciale stoom apparaten bij de tv shops :mrgreen:

maar ben zelf ook een moeder van “dat is goed voor de weerstand”

aan een deurkruk zitten vooralsnog meer bacterien dan de wcbril … volgens onderzoek althans :wink:

@poeizie wrote:

Tygo had nogal wat uitslag en dat kwam door zijn allergie … dan is hij toch niet vies? :think:

Nou het ging niet alleen om de uitslag, maar als een kind van 14 maanden, te lang in een luier zit, en die was echt super zwaar, dan heb ik het nog maar niet over de lucht…

En Rooike had gelijk, kind is zelf niet vies, maar gaat wel om de ouders natuurlijk…

Ik was er behoorlijk van geschrokken!

Maar het gaat nu helemaal off topic :silenced:

en dan komt je kind op school of op de peuterspeelzaal… :wink:

Echt niet zo heel schoon hoor.

Hier ook een " daar krijgt ze weerstand van" moeder.

Maar goed, ik ben dan ook zo’n typ dat bij Niek en peet die beide fiepten, de gevallen fiep in d’r eigen mond stak en zo weer teruggaf :shifty:

Die knuffeltjes veel te lang niet wastte, tot ze bijna stijf stonden zeg maar en dan dacht ik… oj… volgens mij is een wasbeurtje nu niet overbodig…

Die een speelgoedje wat een andere kindje had ondergekwijld indien mogelijk gewoon even afspoelde en zat er stof bij dan doen billendoekjes wonderen… krijg je zelf chocomelk redelijk mee weg.

Zou niet gauw iets weggooien hoor.

Geen smetvrees dus, allesbehalve zeg maar…

Ik zou dus met een billendoekje aan de slag gaan, dan laten drogen en hup… klaar 8)

@Gab wrote:

@poeizie wrote:

Nou het ging niet alleen om de uitslag, maar als een kind van 14 maanden, te lang in een luier zit, en die was echt super zwaar, dan heb ik het nog maar niet over de lucht…

En Rooike had gelijk, kind is zelf niet vies, maar gaat wel om de ouders natuurlijk…

Ik was er behoorlijk van geschrokken!

Maar het gaat nu helemaal off topic :silenced:

oh dan had ik het verkeerd begrepen

Ik kan me de reactie van Huggie goed voorstellen hoor, zeker bij m’n eerste was ik ook zo. Nu, bij de 2e ben ik iets milder geworden :wink: … was vorige week op het CB en Nina was lekker aan het spelen op de speelmat en lekker aan het sabbelen op de blokjes die daar lagen :shifty: . Op dat moment zit ik me op te vreten met de gedachte dat ze volgende week ziek/ verkouden zal zijn (toevallig is ze nu ook verkouden, maar dat kan ook van d’r broer komen :lol: ). Maar dan denk ik ook: op een KDV gebeurt dit ook.

Mijn oudste had ik dit nooit laten doen, die had ik netjes op m’n schoot gehouden tijdens het wachten :wink: .

En om heel eerlijk te zijn, vind ik ook dat er sommige kinderen zijn die er niet zo fris bij lopen… wij noemen dat hier “hontig” of “mottig” :silenced: . Mag niet, weet ik, maar aan sommige kinderen kun je gewoon zien dat ze al een tijdje geen water hebben gezien.

Maar om terug te komen op je vraag; ik zou het speeltje met een vochtig doekje afnemen met wat Dettol. Al heb je zelf maar het gevoel dat het schoon is :wink: .

Groetjes, Anne