''Vies'' speelgoed?

@Huggie wrote:

Ik vroeg me af wat jullie doen met speelgoed dat vies is geworden en níet in de was kan.

Gister was ik namelijk op het consultatiebureau waar ik speelgoed op de grond liet vallen, omdat ik alleen was en een halfnaakte dochter op de commode had liggen was ik niet in staat het direct op te pakken, vervolgens kwam er een peuter aanrennen die het meteen pakte en ermee ging zitten gooien.

Ik stopte het speelgoed even later in mijn tas en bij thuiskomst durfde ik het gewoon bij haar speelgoed te leggen, bang dat het vies is, begrijp me niet verkeerd hoor, als ik weleens wat in de tuin laat vallen ofzo pak ik het gewoon op en klaar, heb geen smetvrees ofzo (komt alleen in de buurt :shifty: :lol: )

Maar goed, dit speelgoed kan ik dus níet wassen :think:

Ik maakte hieruit op dat je het gewoon tussen de rest van het speelgoed gelegd had :eh: :think:

@longlegs wrote:

@Huggie wrote:
Ik vroeg me af wat jullie doen met speelgoed dat vies is geworden en níet in de was kan.

Gister was ik namelijk op het consultatiebureau waar ik speelgoed op de grond liet vallen, omdat ik alleen was en een halfnaakte dochter op de commode had liggen was ik niet in staat het direct op te pakken, vervolgens kwam er een peuter aanrennen die het meteen pakte en ermee ging zitten gooien.

Ik stopte het speelgoed even later in mijn tas en bij thuiskomst durfde ik het gewoon bij haar speelgoed te leggen, bang dat het vies is, begrijp me niet verkeerd hoor, als ik weleens wat in de tuin laat vallen ofzo pak ik het gewoon op en klaar, heb geen smetvrees ofzo (komt alleen in de buurt :shifty: :lol: )

Ik maakte hieruit op dat je het gewoon tussen de rest van het speelgoed gelegd had :eh: :think:

denk dat daar het woordje niet vergeten is?

@mamaMarije wrote:

@longlegs wrote:
@Huggie wrote:

denk dat daar het woordje niet vergeten is?

Oeps, inderdaad, het belangrijke woordje vergeten inderdaad :wall: :doh:

hier ook een “dat is goed voor de weerstand” mama, dus ik zou er ook niks mee doen eigenlijk.

Hier thuis spelen ook vaker zoveel kids, dat ik echt gek van mezelf zou worden als ik me er zo bezwaard door zou voelen (bijvoorbeeld door smetvrees e.d.).

Voortaan iets meenemen wat je gewoon kunt afdoen met een doekje laterna?

Maar ik ben even benieuwd: hoe doe je dat straks? Als er bijvoorbeeld kinderen komen spelen, en ook speelgoed van jullie in de mond doen of op een kinderdagverblijf-PSZ, want daar heb je dan geen zicht op.

Als je tegen smetvrees aan zit, is dat dan niet ontzettend moeilijk, vooral voor jezelf?

Niet aanvallend bedoeld he, vraag het me af.

Ja dat is zéker weleens moeilijk, nou was het smetvrees-grapje wel hoog gegrepen hoor, ik hou gewoon van schoon en opgeruimd, laten we het daar op houden :wink:

Zal wennen worden voor mij dus :slight_smile:

@AnneK wrote:

En om heel eerlijk te zijn, vind ik ook dat er sommige kinderen zijn die er niet zo fris bij lopen… wij noemen dat hier “hontig” of “mottig” :silenced: . Mag niet, weet ik, maar aan sommige kinderen kun je gewoon zien dat ze al een tijdje geen water hebben gezien.

Ik vraag me echt af hoe je dat kunt zien.

Ik herken het ook helemaal niet…Ik zie nooit echt vieze kinderen eigenlijk. Natuurlijk zie je weleens een kind met appelstroop om zn mond, zwarte handjes of snottebellen, maar dat is toch vuil wat er ook net vijf min op kan zitten dus om dan maar te concluderen dat ze al een tijd niet zijn gewassen :eh:

Ik ben dus ook zo’n ‘das goed voor de weerstand’ moeder. Het zou niet eens in me opkomen om er iets mee te doen eigenlijk.

Op het cb vond ik het hoekje met knuffels wel echt goor. Daar wilde ik dan niet van dat ze er mee speelden, maar ja, die zagen er ook echt uit alsof ze er al tien jaar lagen en nooit gewassen waren…

kan het me best voorstellen dat het moeilijk is soms :hug:

Hopelijk kun je je er soms wat meer overheen zetten, of lichtelijk aan wennen…,zodat je er geen hinder van zult hebben in ieder geval.

@Cin. wrote:

Hopelijk kun je je er soms wat meer overheen zetten, of lichtelijk aan wennen…,zodat je er geen hinder van zult hebben in ieder geval.

:-*

Jouw onderschrift is van een liedje toch? Ohhh ik kan er níet opkomen, geef eens een hint :lol:

@Huggie wrote:

@Cin. wrote:

Jouw onderschrift is van een liedje toch? Ohhh ik kan er níet opkomen, geef eens een hint :lol:

Lamaar… I BELIEVE I CAN FLY :wink:

@Lune wrote:

@AnneK wrote:

En om heel eerlijk te zijn, vind ik ook dat er sommige kinderen zijn die er niet zo fris bij lopen… wij noemen dat hier “hontig” of “mottig” :silenced: . Mag niet, weet ik, maar aan sommige kinderen kun je gewoon zien dat ze al een tijdje geen water hebben gezien.

Ik vraag me echt af hoe je dat kunt zien.

Ik herken het ook helemaal niet…Ik zie nooit echt vieze kinderen eigenlijk. Natuurlijk zie je weleens een kind met appelstroop om zn mond, zwarte handjes of snottebellen, maar dat is toch vuil wat er ook net vijf min op kan zitten dus om dan maar te concluderen dat ze al een tijd niet zijn gewassen :eh:

hihi dan heb ik hele vieze kids soms :shifty:

Hier hebben beide kids soms ook dat ze velletjes hebben die wat bruiner van kleur zijn (zit dan nieuw vel onder en dat oudere vel moet dan los laten). Dit ziet er soms ook uit alsof ze minder gewassen worden (hebben ze voornamelijk in de nek namelijk), maar ja het zij zo!

Bedoel als mensen dan meteen zouden concluderen dat mijn kids niet gewassen worden.

Ik ga echt niet de velletjes van hun nekje afschrubben helemaal, zodat andere mensen geen andere gedachten zouden krijgen.

Dan heb ik heel soms in het jaar maar vieze kids :inlove:

@Huggie wrote:

@Huggie wrote:
@Cin. wrote:

Ja! :mrgreen: :thumbup:

@Huggie wrote:

@Huggie wrote:
@Cin. wrote:

:lol: :lol: :lol:

@Gab wrote:

[

sorry hoor, mijn tim gaat 2x per dag in bad of douche, maar als hij goed verkouden is, heeft hij ook vegen in zijn gezicht, ik kan me poetsen als wat, maar alles in onmogelijk, maar een vies kind heb ik niet, alleen snot en snot verkouden :naughty:

dus ik heb een vies kind ???

2x per dag in bad/douche?? Heeft hij dan geen droge huid? Onze zoon gaat 3x per week en voor de rest een beetje poedelen bij de wastafel.

Een beetje afweerstoffen kan vast geen kwaad, ook niet van een ‘vies’ kindje

Hier ook een daar krijgen ze weerstand van moeder en zou er dus ook niks mee gedaan hebben op teruggeven na.

Toen ik mn dochter krap 1 jaar op de grond zette bij de allergoloog met een rijstewafel in haar handje terwijl ze rondkroop kreeg ik bijna applaus :wink: want “tegenwoordig mochten kindjes nergens meer mee in aanraking mogen komen van de ouders en dan als ze 4 zijn, of eerder als ze geluk hebben naar een psz oid te gaan, opeens allemaal virussen ed. krijgen die dan soms nog erger zijn als dat ze ze jong krijgen”" . En dat ik haar zo jong al etend op de vieze ziekenhuis vloer zette was blijkbaar een uitzondering.

En idd mijn dochter gaat maar 3x in de week onder de douche, heb ik ook vast een heel vies kindje :wink:

Dus beetje zonde om het popje weg te gooien, of ff boven het stoom houden, in de vriezer of een paar dagen laten liggen vind ik goed advies. Ik vraag me alleen wel af hoe je dat doet als je kindje samen speelt met een ander kindje, dan zullen ze soms :eh: ook wel dingen van elkaar afpakken en in elkaars mond stoppen. En van buiten af een kindje als “vies” bestempelen lukt niet altijd, sommige schone kindjes, kunnen de ergste virussen hebben :o

Dan heb ik ook een vies kindje. :wink: Zoonlief heeft reflux, en ook al verschoon in zn shirt 4x op een dag… als ie 5 minuten na een schoon shirt weer wat spuugt, poets ik het op met een slab. :wink: Als ik voor ieder spuugje moet verschonen, draait mijn wasmachine echt de hele dag denk ik.

loesje… allergioloog dat is in een zkh?

daar laat ik mijn kinderen dus echt niet over grond kruipen…

(moet zeggen toen mijn vader daar lag werd het specifiek gezegd dat er geen kinderen mochten komen, er was wel een kinderen en die kroop dus ook en die moesten ze van de vpk meteen gaan douche (was geen oncologie ofzo hoor… een gewone normale afdeling)

@pitje:Jep allergoloog is in het ziekenhuis, is gewoon een poli. Allergoloog was echt van mening dat veel allergieen voorkomen konden worden als mensen niet te hygienisch waren.

Kan me voorstellen dat op sommige afdelingen het niet kan (zoals ze dan ook aangeven), maar mijn dochter heeft ook verschillende keren op de kinderafdeling gelegen en daar ook met allerlei speelgoed gespeeld en met allemaal andere zieke kindjes. De echt besmettelijk zieken worden daar toch apart gehouden.

@lala: Hier ook zo’n vies ruikend reflux kindje :wink: . Rook zelf ook de halve dag naar zuur spuug, maar ging me toch ook niet elke keer omkleden hoor, dan kon ik elke voeding schone kleding aantrekken, want mijn dochter spuugde zoveel dat zelfs de spuugdoek (lees dik badlaken) die we gebruikte doorlekte omdat die zo nat was.

had brigitte kaandorp daar niet een stuk over in een van haar voorstellingen? :mrgreen:

moeders met van die spuugvlekken en zure walm om hun heen :lol:

@Loesje79 wrote:

@pitje:Jep allergoloog is in het ziekenhuis, is gewoon een poli. Allergoloog was echt van mening dat veel allergieen voorkomen konden worden als mensen niet te hygienisch waren.

Kan me voorstellen dat op sommige afdelingen het niet kan (zoals ze dan ook aangeven), maar mijn dochter heeft ook verschillende keren op de kinderafdeling gelegen en daar ook met allerlei speelgoed gespeeld en met allemaal andere zieke kindjes. De echt besmettelijk zieken worden daar toch apart gehouden.

bij ons op de kinderafdeling wordt al het speelgoed afgedaan als er mee gespeeld is (weet natuurlijk niet in de kinderruimte, maar als je iets op de kamer hebt gehad wel...zal wel met besmetting te maken hebben)

maar de mening over allergie... dat geloof ik wel hoor... vroeger was dat er allemaal niet en nu wordt het steeds erger...

@lala: Hier ook zo'n vies ruikend reflux kindje :wink: . Rook zelf ook de halve dag naar zuur spuug, maar ging me toch ook niet elke keer omkleden hoor, dan kon ik elke voeding schone kleding aantrekken, want mijn dochter spuugde zoveel dat zelfs de spuugdoek (lees dik badlaken) die we gebruikte doorlekte omdat die zo nat was.

Ohh dat klinkt bekend. Ik ben handig geworden in ontwijken ;), nu krijgt de vloer de volle laag haha. Slabben zijn niet aan te slepen. (het wisselt erg, vorige week ging het super, vandaag loop ik de hele dag al spuug te ruimen als ie kruipt)