''Vies'' speelgoed?

Ik vind het gewoon knap dat je het voor elkaar krijgt 2x per dag je kind in bad of onder de douche te doen. Hier 2x per week en dan ben ik blij dat het weer klaar is :shifty: (ik was wel voor ze naar bed gaan handen/gezicht/billen hoor :wink: )

@WoLa wrote:

Ik vind het gewoon knap dat je het voor elkaar krijgt 2x per dag je kind in bad of onder de douche te doen. Hier 2x per week en dan ben ik blij dat het weer klaar is :shifty: (ik was wel voor ze naar bed gaan handen/gezicht/billen hoor :wink: )

2x per dag :think: ?

is 1x niet meer als genoeg?

maar is het bij jullie dan zo,n gevecht ?

hier niet, hier gaat ze graag in bad, lekker schuim of olie erin :thumbup:

speelgoed erin en spelen maar :thumbup:

Nee geen discussie daar gaat het niet om. Is het zo,m “knuffelbeertje met liedjes”? Daar heb ik er meerdere van en die neem ik af met een doekje met gewoon afwassop ofzo.

En ja soms sloop ik ook de batterijen eruit en gooi het ding in de was en ze doen het nog steeds!! Hier ook twee chronisch verkouden kindjes dus af en toe nodig schoonmaken.

Verder is hier het CB ook echt ranzig eigenlijk

Ik vind je hebt ‘vies’ en ‘vies’: een kindje met rouwrandjes(weer een nieuw woord geleerd overigens :wink: ), grasvlekken op de knieen en wat modder in z’n gezicht is gewoon lekker buiten wezen ravotten, dus prima! 'S avonds in bad en klaar is kees.

Maar een snottebel die tot je kin hangt :sick: die veeg ik dus altijd weg. Helaas heeft vooral Jasper nogal de neiging om dat ook wel eens aan z’n mouw te doen, maar dan komt ie steevast een paar tellen later bij me: Mama, shirtje is vies, vanavond maar in de was doen he? :roll: Dus nu hebben we overal in huis van die tissuedozen en daar pakt ie dan vaak gewoon zelf een doekje voor z’n neus uit :dance:

Verder ben ik ook van het type: zand schuurt de maag :wink: en van een beetje modder is nog geen kind slechter geworden…

Maar hier hebben ook al een keer kindjes gespeeld die net ziek zijn geweest, en ik weet dat dit van die kindjes zijn die speelgoed graag in hun mond stoppen, en tja dan heb ik’t ook gewassen :slight_smile: Ging gelukkig gewoon om Duplo dus die heb ik in de vaatwasser gestopt en klaar :wink:

Speeltjes met batterijen hebben wij ook wel, maar niet zo veel eigenlijk, dus ik zou niet weten wat ik ermee zou doen :think: in de meeste gevallen is het ook nog eens van hard plastic gemaakt dus kun je het gewoon met een doekje afvegen, maar een knuffeltje met batterijen :think: ik zou’t zelf niet zo snel openknippen, daar ben ik dan weer te huiverig voor. Maar zoals iemand anders al zei: buitenkant met een nat doekje en dan een week in de vriezer :shifty:

eisblume…hier zeggen altijd als je zwarte nagels heb… heb je de kat begraven… dus denk vandaar rouwrandjes… :wink:

@Pitje27 wrote:

eisblume…hier zeggen altijd als je zwarte nagels heb… heb je de kat begraven… dus denk vandaar rouwrandjes… :wink:

rouwrandjes kende ik dus al wel, maar deze uitdrukking niet :lol:

Bad/douche is hier om de dag.

Elke dag dan heb ik kids die de jeuk overal hebben staan, minder vaak vind ik zelf niet fris. De andere dagen gaat er even een lap over natuurlijk.

Meestal 1x in de week uitgebreid badderen, andere keren onder de douche.

@melanie wrote:

Bij mij zat een meisje in de klas die mocht van haar ouders 1x p/week in bad :sick: :shock: en het zwart zat dus in haar nek, en ze stonk zoooooooo erg :sick:

Wat raar zeg, van een weekje niet douchen als er normaal gespeeld wordt en wel gewoon opgefrisd zou een kind echt niet kunnen/moeten gaan stinken en al helemaal geen zwart in de nek.

Ik heb een kind met een zeer droge huid. Op advies van de dermatoloog gaat zij een keer per week onder de douche en niet vaker (tenzij erg noodzakelijk natuurlijk). Als ze vaker zou gaan zou het zich ws ontwikkelen tot eczeem.

Ze ruikt altijd fris en zwarte vegen poetsen we met een washandje gewoon weg. In de zomer was het overigens niet echt haalbaar, toen ging ze twee keer per week wel, maar ze is nu vooral binnen aan het spelen en dan wordt ze gewoon veel minder vies.

Ook doen we elke dag de haren netjes en voor het slapen zet ik wat water in de gootsteen en weekt iedereen met hulp van nagelborsteltje de viezigheid van zn handen.

Twee keer per dag douchen vind ik eigenlijk erg overdreven. Slecht voor de huid, waterverspilling… Ik snap best dat het soms niet anders kan, maar als het niet nodig is vind ik het echt onzin. Hier douchen ze in principe om de dag.

@Lune wrote:

@melanie wrote:
Bij mij zat een meisje in de klas die mocht van haar ouders 1x p/week in bad :sick: :shock: en het zwart zat dus in haar nek, en ze stonk zoooooooo erg :sick:

Wat raar zeg, van een weekje niet douchen als er normaal gespeeld wordt en wel gewoon opgefrisd zou een kind echt niet kunnen/moeten gaan stinken en al helemaal geen zwart in de nek.

Ik heb een kind met een zeer droge huid. Op advies van de dermatoloog gaat zij een keer per week onder de douche en niet vaker (tenzij erg noodzakelijk natuurlijk). Als ze vaker zou gaan zou het zich ws ontwikkelen tot eczeem.

Ze ruikt altijd fris en zwarte vegen poetsen we met een washandje gewoon weg. In de zomer was het overigens niet echt haalbaar, toen ging ze twee keer per week wel, maar ze is nu vooral binnen aan het spelen en dan wordt ze gewoon veel minder vies.

Ook doen we elke dag de haren netjes en voor het slapen zet ik wat water in de gootsteen en weekt iedereen met hulp van nagelborsteltje de viezigheid van zn handen.

Twee keer per dag douchen vind ik eigenlijk erg overdreven. Slecht voor de huid, waterverspilling… Ik snap best dat het soms niet anders kan, maar als het niet nodig is vind ik het echt onzin. Hier douchen ze in principe om de dag.

Dit was op de middelbare school :wink:

Hier vanaf haar geboorte al een gevoelige huid, de exceem word steeds minder… nu een heeeeeeeel klein plekje nog ini mini plekje…

Maar ik geloof niet dat dat komt omdat ik zo schoon ben :snooty:

ik heb zelf ook een heel gevoelighuid .

Ik ben dus gegene van 2 x per dag douchen :angel:

Niet omdat Tim zo vies is, maar in de avond gaan mijn draakjes met zijn 2-en onder de douche! lekker makkelijk…

Ikzelf douche liever in de ochtend, en ik kan mijn draak tim niet alleen laten, dus hup kleding uit, en even mee met mij, en zo kan ik in de ochtend op mijn gemak mijn haar en zo doen :lol:

terwijl tim in het laagje water blijft spelen…

Denk gewoon een doekje met dettol (of babydoekjes doen wonderen!!)

Afnemen.

Zelf ben ik wel dat er altijd een washandje klaar ligt.

Snottebellen worden afgeveegd, modder word afgeveegd zodra we uitgespeeld zijn, elke dag word hier gedouched.

Wij douchen dus ook niet zo vaak omdat we anders mega uitdrogen en dan verschrikkelijke jeuk krijgen. Mijn meisje gaat overigens ook 2x in de week naar zwemles en gaat daarna nog onder de douche daar, en hier thuis dus dan nog 1 of 2 keer in de week…denk dat dat vaak genoeg is.

Er is ook een onderzoek geweest naar westerse ziekten en die worden veelal veroorzaakt door mensen die hier nu veel te schoon zijn. In westerse landen komen ziektes als Diabetes enzo veel meer voor dan vroeger en dat schrijft men mede toe aan het te schoon en hygienisch zijn.

In de afrikaanse landen komen deze ziekten bijna niet voor omdat men daar dus niet zo heel schoon zijn en het lichaam dus veel meer zelf doet, maar ze hebben daar weer meer last van infecties enzo omdat ze geen medicijnen hebben om wonden te genezen.

@Nikita wrote:

Wij douchen dus ook niet zo vaak omdat we anders mega uitdrogen en dan verschrikkelijke jeuk krijgen. Mijn meisje gaat overigens ook 2x in de week naar zwemles en gaat daarna nog onder de douche daar, en hier thuis dus dan nog 1 of 2 keer in de week…denk dat dat vaak genoeg is.

Er is ook een onderzoek geweest naar westerse ziekten en die worden veelal veroorzaakt door mensen die hier nu veel te schoon zijn. In westerse landen komen ziektes als Diabetes enzo veel meer voor dan vroeger en dat schrijft men mede toe aan het te schoon en hygienisch zijn.

In de afrikaanse landen komen deze ziekten bijna niet voor omdat men daar dus niet zo heel schoon zijn en het lichaam dus veel meer zelf doet, maar ze hebben daar weer meer last van infecties enzo omdat ze geen medicijnen hebben om wonden te genezen.

Diabetes omdat we TE schoon zijn dat is de rijnste onzin die ik OOIT gehoort heb :roll:

Misschien andere dingen zou kunnen maar diabetes ach kom op zeg :snooty:

Ik zelf kan de dag niet starten zonder douche…voel me dan echt smerig…ik elke dag dus…

Jo en Eli 3 tot 4x per week douchen. Meestal om de andere dag,mits het nodig is een keer extra (of juist minder).

In de zomer als ze veel buiten spelen en echt vies worden,gaan ze wel een keer extra. Eli i.v.m. de eczeem slaat nog wel eens een douche over.

Haren wassen maar 1 tot 2x per week. Ze hebben beide nog zeer fijn en kort haar en er gaat geen gel o.i.d. in…

@melanie wrote:

@Nikita wrote:

Diabetes omdat we TE schoon zijn dat is de rijnste onzin die ik OOIT gehoort heb :roll:

Ik zou het niet de reinste onzin noemen hoor!! mijn stiefzoontje van 11 heeft al 7 jaar diabetes type 1…het komt niet voor in de familie en het is bij hem dus niet erfelijk…de artsen weten eigenlijk niet waarom hij het gekregen heeft. Ze schrijven het dan toe aan een fout in het inmuumsysteem. En waardoor word je inmuumstysteem opgebouwd…door bacteriën van buitenaf, maar aangezien de generatie van tegenwoordig vrij weinig bacteriën binnenkrijgen heeft het lichaam geen kans om het inmuumstysteem op te bouwen…met als gevolg dat de kinderen van nu veel sneller ziek worden als er wel een bacterie binnenkomt.

Wij zijn lid van het diabc en krijgen eens in de zoveel tijd het blad en daar stond een aantal jaren geleden het artikel in.

En het is combi van stress…

@Nikita wrote:

Hallo ik heb diabetes, en dat komt niet omdat ik te schoon ben (wat ik wel ben natuurlijk :shock: ) Diabetes komt door een verkeerde levenstijl (in mijn geval met daarbij een genetische afwijking met meer kans op stofwisselingsziekten)

Nee nee ik ben anti van zulke uitspraken :hand:

@Nikita wrote:

@melanie wrote:
@Nikita wrote:

Ik zou het niet de reinste onzin noemen hoor!! mijn stiefzoontje van 11 heeft al 7 jaar diabetes type 1…het komt niet voor in de familie en het is bij hem dus niet erfelijk…de artsen weten eigenlijk niet waarom hij het gekregen heeft. Ze schrijven het dan toe aan een fout in het inmuumsysteem. En waardoor word je inmuumstysteem opgebouwd…door bacteriën van buitenaf, maar aangezien de generatie van tegenwoordig vrij weinig bacteriën binnenkrijgen heeft het lichaam geen kans om het inmuumstysteem op te bouwen…met als gevolg dat de kinderen van nu veel sneller ziek worden als er wel een bacterie binnenkomt.

Wij zijn lid van het diabc en krijgen eens in de zoveel tijd het blad en daar stond een aantal jaren geleden het artikel in.

En het is combi van stress…

Nou dan wil ik dat artikel wel es lezen, imuumsysteem wordt inderdaad aangevallen maar dan van binnenuit door eigen lichaamscellen (dus vernietiging van alvleeskier, hier staat hygiene los van.

Please verdiep je beter in de materie (alleen al voor je stiefzoon dan)voordat je dit soort dingen plaatst.

Komt nl een beetje over of dat smeerkezen (ironisch bedoeld) (al dan niet uit eigen wil) allemaal kans lopen op diabetes terwijl het een “welvaartstziekte is”

Mmm, volgens mij wordt er hier een beetje afgedwaald…

Ik zou geen speelgoed meenemen wat je niet kan wassen, maar ook niet teveel in handen geven van mn eigen kindje, want ook zij heeft wel eens snottebellen;) Ze heeft ook een muziekknuffeltje, maar die hangt bij haar bedje (eerst boven de wieg) en daar kan ze niet bij! Knuffelen en spelen doet ze met ander speelgoed.

Ze is nu snotverkouden, heeft echt een loopneus en die is rood van het afvegen. Ik vind kindjes met snotneusjes niet echt fris, maar je kan dat niet voorkomen. Echt vies vind ik het als er aangekoekte snottebellen over het hele gezichtje zitten, want dat is niet echt nodig volgens mij (en zo zou ik ook niet naar het cb gaan).

Maar goed, jouw speeltje is dus al vies… Met een natte doek afnemen werkt niet echt bij een knuffeltje dus ik zou het ook een nachtje in de vriezer leggen geloof ik. Batterij eruit halen zou ik pas doen als het ding echt vies is, dus inderdaad zwart of vol snot…

@Getty wrote:

Nou dan wil ik dat artikel wel es lezen, imuumsysteem wordt inderdaad aangevallen maar dan van binnenuit door eigen lichaamscellen (dus vernietiging van alvleeskier, hier staat hygiene los van.

Please verdiep je beter in de materie (alleen al voor je stiefzoon dan)voordat je dit soort dingen plaatst.

Komt nl een beetje over of dat smeerkezen (ironisch bedoeld) (al dan niet uit eigen wil) allemaal kans lopen op diabetes terwijl het een “welvaartstziekte is”

Ha Getty,

Het klinkt misschien vreemd, maar er zit misschien toch waarheid in hoor. Ik heb even een artikel voor je opgezocht. Diabetes type 2 is erfelijk bepaald en te weinig bewegen en/of overgewicht kunnen een daarbij een rol spelen. Maar bij type 1 denken ze dat de hoge mate van hygiëne waarin kinderen in westerse landen opgroeien wel degelijk een rol speelt. Daar lopen steeds meer onderzoeken naar. Bij allergie, astma en hart/vaatziekten is een dergelijk verband al duidelijk aangetoond.

Ziekte bij kinderen op steeds jongere leeftijd

Naar schatting zes- Ã zevenduizend Nederlandse kinderen onder de vijftien jaar hebben diabetes (suikerziekte). Het aantal nieuwe gevallen stijgt jaarlijks met 3 procent. Diabetes kent twee bekende vormen: type 1, waarbij het lichaam geen insuline aanmaakt en type 2, dat samenhangt met overgewicht en erfelijkheid.

Opvallend is dat bij kinderen diabetes op steeds jongere leeftijd ontdekt wordt. „Het afweersysteem bij mensen met diabetes type 1 maakt een fout�, legt kinderarts Henk-Jan Aanstoot uit. „Het kan zijn dat dit komt omdat we te hygiënisch zijn gaan leven. Hierdoor is ook het aantal allergieën toegenomen. Maar de precieze oorzaak weten we niet.�

Het gebrek aan voldoende beweging bij kinderen kan tot diabetes type 2 leiden. Dit komt bij 4 procent van de kinderen met diabetes voor. Ter vergelijking: bij Amerikaanse diabetici met dezelfde leeftijd heeft 50 procent deze zogenoemde ’ouderdomsdiabetes’. „Maar we zien type 2 ook bij Nederlandse kinderen langzaam groeien�, aldus Aanstoot.

Nog een interessant artikel over de negatieve kant van hygiëne op het immuunsysteem:

Met tuberculose vaccineren tegen allergie

Tuberculose beschermt tegen allergie. Mycobacteriën lijken daarmee een geschikte kandidaat voor een vaccin tegen deze welvaartsziekte.

Door Annemarie Eek
© bionieuws

Kinderen in Zuid-Afrika met een Mycobacterium tuberculosis-infectie hebben minder last van allergie dan ongeïnfecteerde kinderen. Dat blijkt uit het onderzoek waar Charlie Obihara op 7 maart op promoveerde. Obihara, kinderarts in het Wilhelmina Kinderziekenhuis in Utrecht, onderzocht in Kaapstad bijna negenhonderd kinderen tussen de 6 en 14 jaar oud.

De resultaten van Obihara ondersteunen de hygiënehypothese. Die stelt dat allergie toeneemt, omdat infectiedruk afneemt door verbeterde hygiëne. Westerse kinderen leven in kleine gezinnen met schone kamertjes en zijn keurig gevaccineerd en volgestopt met antibiotica. Ziektekiemen krijgen geen kans, het immuunsysteem krijgt amper stimulatie en reageert vervolgens op onschuldige stoffen. Dan krijg je allergie, aldus de hypothese.

In Westerse landen is het aantal gevallen van allergie sinds de jaren zestig inderdaad explosief toegenomen, terwijl dat in ontwikkelingslanden min of meer gelijk is gebleven. Genetische factoren spelen bij allergie een rol, maar vooral de omgevingsfactoren zijn veranderd. ‘In Noord-Europa heeft de helft van alle kinderen tegenwoordig last van allergie’, vertelt Obihara. ‘Het immuunsysteem is dan echt scheefgegroeid.’

Natuurlijk blijft wel gelden dat de toegenomen hygiëne ook veel goeds heeft gebracht. Maar wellicht zijn we een beetje doorgeschoten als het om onze kinderen gaat. Af en toe lekker vies worden, is waarschijnlijk heel goed. :mrgreen:

Ik vind het gek ja maar goed.

En ik weet ook dat we van het onderwerp af weken maar dit raakte me

Maar dan ben ik wat betreft mijn kids toch goed bezig want die horen soms thuis in een varkensstal haha.

Ik ga hier soms echt grof tekeer met speelgoed schoonmaken ja maar inderdaad buiten spelen dan mag Jesse echt (bijna )alles.

De douche en de wasmachine doen dan hun werk wel weer