VICTORIA is bevallen!!!!!Welkom Sophie!!!!!!

Hier geen po, maar ik wil ook niet thuis bevallen :wink:

Big shirt heb ik al, badjas heb ik niet en wil ik ook niet :angel:

Matrasbeschermer ook nog niet gedaan, heb het al warm zat 8)

Ik heb 3 doosjes zoogcompressen.

O en ik moet nog vitaminen D en K of wat was het nu ook alweer :think:

@Renee74 wrote:

Oh meiden, ben blij dat ik hier even kom spieken. De po helemaal vergeten :doh: . Staat gelijk op mijn to-do-lijstje. Bedankt Faizaa :smiley: .

:wink: ik moet em dus ook nog halen…

De vorige keer is de po helemaal niet gebruikt. Ik was hem nu dan ook totaal vergeten. Maar goed, je moet hem toch in huis hebben.

Victoria, volgens mij hoef je vitamine D en K nog niet in huis te halen. Voor K hebben we toen een recept van de vk gekregen. D is sowieso pas vanaf twee weken nodig.

Oké goed om te weten Renee :thumbup:

Het is toch wel fijn om K alvast in huis te hebben hoor. De kraamweek is al zo druk, zeker voor je man. Als je het al in huis hebt (gewoon bij de drogist te koop) is het weer een dingetje wat je niet in de kraamweek hoeft te kopen :slight_smile:

hier ook de vitamine K en D al in huis…

@faizaa wrote:

mmmmmmmmmm :think: moet ik ook nog gaan halen,dat moet als je bv gaat geven toch???

Yep, maar dat kan ook nog wel in de kraamweek hoor.

Ennu, po is hier nevernooitniet gebruikt. Wat ik wel handig vond wat zo’n ruggesteun. Kon ik hier ook bij het hulpmiddelencentrum lenen :thumbup:

@juulisjuul wrote:

@faizaa wrote:

mmmmmmmmmm :think: moet ik ook nog gaan halen,dat moet als je bv gaat geven toch???

Ja vitamine K alleen de eerste paar maanden volgens mij en vitamine D eerste 4 jaar… zoiets… maar ja klopt in geval van BV geef je die… anders niet… in FV zitten ze automatisch… maar vraag dit voor de zekerheid even na want weet het niet meer precies… :think:

Eerlijk gezegd vind ik de po ook :thumbdown: heb em de vorige keer alleen gebruikt om mijn onderkantje in te weken ivm de hechtingen… en niet vaak… een keer of 2… zat helemaal niet lekker…

Waar ik heeeeeeeeeel erg tegenop zie is… POEPEN… ik wil dus echt niet poepen tijdens de bevalling… met Sanae is dat niet gebeurd… maar je doet er niks aan… en ze zeggen ook dat het je niet boeit als het eenmaal zover is… maar toch… lijkt me VRESELIJK… misschien is die po daarvoor? :think: om een eventueel drolletje op te vangen of zo… :oops: :think:

De Po is om de placenta in op te vangen :angel:

Haaaaaaaaaaaaaaaaaaai ik tel weer mee hoor :angel:

@renzosmam wrote:

De Po is om de placenta in op te vangen :angel:

Haaaaaaaaaaaaaaaaaaai ik tel weer mee hoor :angel:

owwwww… de placenta… :oops: ja mijn zusje zag die de vorige keer en zei: tjeeee daar kun je een aardig soepje van trekken hahahaha… :mrgreen:

Rare familie… geen blad voor de mond… kennen wij niet… :angel: :oops:

@faizaa wrote:

owwwww… de placenta… :oops: ja mijn zusje zag die de vorige keer en zei: tjeeee daar kun je een aardig soepje van trekken hahahaha… :mrgreen:

… “en tenslotte serveren wij u een soepje van …” :shock: :sick:

maar zeer de moeite waard om eens nader te bekijken, vonden wij wel tenminste! De VK had het ons aangeraden om dat te doen, maar het is wel heel bijzonder hoor… zolang het ‘huisje’ van je beeb geweest… heel erg wonderbaarlijk zeg maar! :thumbup:

@hazze wrote:

@faizaa wrote:

… “en tenslotte serveren wij u een soepje van …” :shock: :sick:

maar zeer de moeite waard om eens nader te bekijken, vonden wij wel tenminste! De VK had het ons aangeraden om dat te doen, maar het is wel heel bijzonder hoor… zolang het ‘huisje’ van je beeb geweest… heel erg wonderbaarlijk zeg maar! :thumbup:

Ja heb ook spijt dat ik dat niet gedaan heb… mijn man en zusje hebben het dus wel gezien maar ook heel snel… ze zei dus dat het net een stuk rundvlees was met gaten hihi…

Maar ik hoop op een thuisbevalling en dan ga ik dat zeker eens van dichtbij bekijken… zeker! :thumbup:

Zo ben weer terug van de gyn.

Bloeddruk was keurig 75/130 :thumbup:

Wel even bloed geprikt, kijken of de jeuk iets met mijn lever te maken heeft.

Verder gaan ze vrijdag met mij een plan maken, dat houdt in;

• dat ze eerst kijken of mijn baarmoedermond al rijp is, want is dit niet het geval dan kun je dus niet inleiden.
  • Ze kunnen dan ook kijken of ik opgenomen wil worden of gewoon dagelijks langs kom voor een ctg-scan.

Dus vrijdag weet ik eigenlijk pas meer :shifty:

@victoria wrote:

Zo ben weer terug van de gyn.

Bloeddruk was keurig 75/130 :thumbup:

Wel even bloed geprikt, kijken of de jeuk iets met mijn lever te maken heeft.

Verder gaan ze vrijdag met mij een plan maken, dat houdt in;

• dat ze eerst kijken of mijn baarmoedermond al rijp is, want is dit niet het geval dan kun je dus niet inleiden.
  • Ze kunnen dan ook kijken of ik opgenomen wil worden of gewoon dagelijks langs kom voor een ctg-scan.

Dus vrijdag weet ik eigenlijk pas meer :shifty:

Die uitslag van de lever… krijg je die niet meteen… of weet je al waar die jeuk aan ligt?

En wat dan als je baarmoedermond wel al rijp is, word je dan meteen ingeleid?

Spannend zeg…

Ik krijg morgen de bloeduitslag.

En als de baarmoedermond rijp is, misschien dat ik dan maandag kan worden ingeleidt.

Maar dat is nu giswerk, ik weet het echt niet :shifty:

Wanneer heb jij weer controle?

En wat zie ik nou, je hebt jezelf hier vanmiddag goed vermaakt.

Poepen :shock: en soep trekken van de placenta :sick:

@victoria wrote:

Ik krijg morgen de bloeduitslag.

En als de baarmoedermond rijp is, misschien dat ik dan maandag kan worden ingeleidt.

Maar dat is nu giswerk, ik weet het echt niet :shifty:

Wanneer heb jij weer controle?

En wat zie ik nou, je hebt jezelf hier vanmiddag goed vermaakt.

Poepen :shock: en soep trekken van de placenta :sick:

:mrgreen: ja vieze praat gedaan hier… sorry meid… maar het is zo leuk om ook in jouw topic mee te kletsen… hoop niet dat je het erg vindt…

Spannend dus vrijdag… wie weet is maandag jouw dag!!!

Morgen heb ik weer controle…

Ga toch even nog een paar dingen vragen… :wink:

Iedereen is hier welkom hoor :lol:

We zitten toch samen in hetzelfde schuitje :wink:

Ben benieuwd naar jou controle morgen :-*

Hoe voel jij je verder?

hey victoria,

hoe sta je zelf precies tegenover inleiden dan? is het een wens die van jou uit kwam of iets wat de gyn een tijd geleden opperde?

ik zou vit d en k gewoon in huis halen hoor, snap nog steeds niet waarom dat neit op al die lijstjes staat. je hebt het toch nodig (want jaaaa die bv gaat lukken :dance: ) dus haal maar alvast!

net als je baby zijn eventuele andere “bijprodukten” tijdens het persen niet echt tegen te houden hoor :wink: En geen vk of gyn die ervan zal opkijken als het je gebeurt.

Toch fijn voor je Victoria dat je gyn meedenkt enzo. Ben je gerust genoeg om vanuit huis evt elke dag een ctg te krijgen of wil je toch liever opgenomen worden? Wie weet is de dame jullie allemaal voor en bedenkt ze voor maandag al dat het tijd is papa en mama eindelijk in het echt te zien…