VICTORIA is bevallen!!!!!Welkom Sophie!!!!!!

Ik ben het vergeten de 2e keer… :oops: … is ook handig met dit weer… gewoon “per ongeluk” vergeten en dan maar héél hard hopen dat het vruchtwater niet in bed terecht komt :wink: :mrgreen: !

Hoe gaat het lopen vandaag…? Warm hè, om heel zwanger te zijn :hug:.

Yep voor mij hoeft het niet zo warm te zijn :?

Gelukkig hoeven we niet heel de zomer 8)

Vandaag komt de kraamzorg voor het intake gesprek :angel:

Ik zou graag dezelfde kraamzorg willen als de vorige keer :wink:

Het gesprek is goed gegaan en ze gaan proberen om dezelfde kraamvrouw te regelen.

Mits ze natuurlijk niet ingepland staat ergens anders.

Maar dan krijg ik iemand die meer aandacht voor ons en ons meisje heeft regelen, dus ik krijg geen leerling of stagiaire :thumbup:

Ook zei ze dat ik moest zorgen, omdat ik in het ziekenhuis ga bevallen, dat ik binnen het uur ons meisje probeer aan te leggen.

Dat ik dit niet meteen een half uur moet doen, maar even een paar minuutjes en dat ik haar goed moet laten happen.

Victoria, super geregeld. Hoop dat dat een geruststelling voor je is!? V.w.b. dat aanleggen… ja, dat klopt hoor… maar niet alleen om de bv op gang te brengen, maar het helpt ook om jouw baarmoeder sneller samen te laten trekken en dus genezen! Bij mij moesten ze bijna de placenta operatief verwijderen totdat ik Tosca aanlegde… de stoot oxytocine die dan door je lijf schiet daardoor heeft ervoor gezorgd dat de placenta alsnog loskwam! En schaam je niet om hulp te vragen als het aanleggen niet direct lukt. Er is vast wel iemand op de verloskamers die er verstand van heeft en je erbij kan helpen :thumbup: !

Wat goed zeg dat ze zo meedenken!!!

Ik hoop voor jullie dat dezelfde kraamhulp weer komt :pray: :-*

Ja ik vond het ook lief dat ze zo mee dacht.

De vorige keer vertelde ze helemaal niets over borstvoeding.

Nu vroeg ze van alles.

Morgen heb ik weer een ctg-scan en controle.

Zo gaat een week toch best snel :shifty: Nog even en ons meisje is er :inlove:

Vandaag was alles weer goed

Ook mijn bloeddruk was keurig 80/130

en toch kan ik niet wachten om te bevallen

en tuurlijk weet ik dat het beter is voor ons meisje om zolang mogelijk in mijn baarmoeder te blijven

hopelijk heb ik de kracht om het aan te kunnen :pray:

nog even victoria… :pray: :inlove:

Nog heel even Victoria :-*

En ik weet zeker dat je de de kracht hebt meis, je bent een bikkel!

Oh en het slapen gaat perfect :liar:

Ik moet er al tig keer uit om te plassen, maar de maagzuur wordt ook steeds erger :sick:

Dus vannacht 2x eruit om vanillevla te drinken :angel:

Maar ik kan nu al wennen aan nachtvoedingen :thumbup: :wink:

nachtvoedingen zijn veel makklijker dan wakker worden van maagzuur :wink:

dat gaat een eitje worden straks :mrgreen:

Oh gelukkig :thumbup:

@victoria wrote:

Maar ik kan nu al wennen aan nachtvoedingen :thumbup: :wink:

Zo is het. Ik heb zelden beter geslapen dan toen Jelmer eenmaal geboren was :mrgreen: Weg maagzuur, 2x per dag naar de plee is dan al veel en ach, zo’n voedinkje 's nachts doe je dan “fluitend en met 2 vingers in je neus” :lol:

@annemarie69 wrote:

@faizaa wrote:
@annemarie69 wrote:
ik had 'm gewoon direct op het matras liggen en dan een hele lading andere soortige matrasjes daar nog op (ach, met 2x al een kraampakket gehad te hebben verzamel je wat van die dingen :wink: ) en dan verder het bed opmaken.

Maar dat is dan minder warm? dus 1 matrasje met zo’n plastic ertussen en de rest gewoon stof? sorry hihi maar dan is het me ECHT duidelijk :oops: :wink:

sorry Victoria 8) voor een beetje topicvervuiling…

ik deed eerst dat groene plastik ding direct op het matras. Dan van wat van die grijs/groene kraampakketdingen, dan molton en hoeslaken. Naar mijn gevoel was dit minder warm en zweterig. Duidelijk? En knap vruchtwater trouwens wat zijn weg vindt naar mijn matras met zo’n lading zeiltjes enzo erop :wink:

Ik begrijp em :oops: :mrgreen: Ik zie er met dit weer echt enorm tegenop… en ik vind Jassie’s tip dan ook heeeeeel erg aanlokkelijk :mrgreen: Maar ik heb dure matrassen en zou wel heel erg zijn als die vies worden… :frowning: Ik stel het nog even uit… zou weer iets minder warm worden en dan misschien toch maar dat zeiltje…

Victoria… het gaat goed met jou en je meisje lees ik… fijn!!!

Maagzuur hier niet echt last van, maar neem er wel iets voor… en het is meer het lopen en bukken wat echt niet meer gaat… ik sleep een dreumes mee en heb echt opruim-tik… dus dan lig ik s’nachts wakker van de pijn… heel vervelend…

Hoe zit het met de harde buiken? Merk je al veel gerommel in je buik?

Hier heeft manlief last van de opruimtik :mrgreen:

Is ook erg aandoenlijk :angel: :inlove:

Hier niet echt gerommel nog, jij wel?

En ik leg ook pas het matje als het wat afkoelt hoor.

Heb ook dure matrassen, dus hoop niet dat mijn water breekt als ik in bed lig :shifty:

Ik was achteraf maar wat blij dat mijn thuisbevalling een ziekenhuisbevalling werd. Bij de geboorte van mijn dochter spoot het vruchtwater eruit, de verloskundige moest er een stap van naar achter doen… :mrgreen: Zou zonde zijn geweest van ons nieuwe behang dat er toen net een maandje op zat… :mrgreen:

Wens je trouwens veel succes deze laatste dagen/weekjes (?) hoor. Probeer er ook nog een beetje van je beeb in buik te genieten. :think: :-*

@victoria wrote:

Hier heeft manlief last van de opruimtik :mrgreen:

Is ook erg aandoenlijk :angel: :inlove:

Hier niet echt gerommel nog, jij wel?

En ik leg ook pas het matje als het wat afkoelt hoor.

Heb ook dure matrassen, dus hoop niet dat mijn water breekt als ik in bed lig :shifty:

Dat is wel heeeel erg handig, een man met opruimtik… lief hoor! :inlove:

Nee gerommel niet echt… wel harde buiken s’nachts en s’avonds na een drukke dag… maar voor de rest nog weinig…

@faizaa wrote:

Dat is wel heeeel erg handig, een man met opruimtik… lief hoor! :inlove:

Nee gerommel niet echt… wel harde buiken s’nachts en s’avonds na een drukke dag… maar voor de rest nog weinig…

Ja zeker handig :thumbup:

En jou man ook handig? Of heb jezelf nesteldrang :wink:

@Elise wrote:

Ik was achteraf maar wat blij dat mijn thuisbevalling een ziekenhuisbevalling werd. Bij de geboorte van mijn dochter spoot het vruchtwater eruit, de verloskundige moest er een stap van naar achter doen… :mrgreen: Zou zonde zijn geweest van ons nieuwe behang dat er toen net een maandje op zat… :mrgreen:

Wens je trouwens veel succes deze laatste dagen/weekjes (?) hoor. Probeer er ook nog een beetje van je beeb in buik te genieten. :think: :-*

O lekker :liar: :liar:

Nou ik ben ook blij om in het ziekenhuis te bevallen.

Lekker daar alle troep :angel: