Hier ook de kachel nog niet aan gehad. Merk wel dat het is afgekoeld, want ik begin het `s nachts kouder te krijgen.
hier ook nog geen kachel aan het is hier in de woonkamer 20 gr dus warm zat nog
hier staat nog steeds de raam de hele dag open…
Wij hebben de verwarming ook nog niet aan maar het is ook nog 21 graden in huis dus vind ik het nog niet nodig eigenlijk. Wanneer we het koud krijgen gaat hij wel aan want ik wil niet in de kou zitten.
Wat leuk dat jullie een electrische open haard hebben Becky, dus dat geeft wel voldoende warmte? Is dat qua stroom niet heel duur? We zouden graag een echte open haard willen maar dat lijkt ons nogal kostbaar omdat we nu geen schoorsteen hebben en dat allemaal gemaakt moet worden dus misschien is zoiets wel wat…
wij hebben ook zo’n electrische kachel. Maarre we hebben een keertje gekeken naar de meterstand toen dat ding aan stond :shock:
Is dus ook nooit meer aan geweest!
Maar misschien de nieuwere versies, dat die voordeliger zijn?
Wij hebben nu al wel deze week de vloerverwarming in de badkamer aan gedaan. Schiet 's ochtends automatisch aan en weer uit en 's avonds weer.
We merkten dat het water niet meer wou opdrogen en het is vooral 's ochtends wel fijn om warme voeten te hebben met wassen/jezelf gereedmaken/plassen etc
ik heb vandaag toch sterk de neiging om hem aan te zetten…
brrr wat heb ik het koud, ondanks mijn sokken/sloffen en vest die ik al extra aanheb
@knipoogje1983 wrote:
ik heb vandaag toch sterk de neiging om hem aan te zetten…
brrr wat heb ik het koud, ondanks mijn sokken/sloffen en vest die ik al extra aanheb
Hier idem. T was 19 graden in huis. En geen zonnetje. Dus echt opwarmen doet het dan ook niet.
Ik zag net in mijn auto dat het buiten 12.5 graden is… :?
Verwarming nog niet aangehad zolang het nog niet zó koud is dat ik t af kan met sokken en een vestje erbij aan, blijft ie uit ook.
Overigens bepaal ik wanneer ie aangaat, A. heeft 't toch altijd warm :lol:
hier was het net zo ontzettend klam en onaangenaam in huis… dat ik even een halfuurtje de verwarming aan heb gezet.
Nu is het weer behaaglijk (met trui en sloffen aan overigens hoor maar klammigheid krijg je er niet uit met een trui/sloffen/dekentje).
Denk dat het door de zwangerschap komt, maar ik heb het warm en constant behoefte om te luchten, dus de deur staat hier open zelfs… ( al is het op een kiertje ) Elise heeft nergens last van en Jesse ook niet… Meestal ben ik trouwens een erge kouwkleum maar heb het tijdens zwangerschappen zo warm… En hub draait avonddiensten dus die is amper thuis momenteel… scheelt weer stookkosten We hebben wel de dekbedden weer op het bed gelegd, eerst lag alleen de hoes erop maar dat vonden we toch wel erg koud worden nu ( tijdens de bevalling zal die er ook wel weer afgaan als we thuis mogen bevallen )
Hier nog niet aan gehad, wel aangedacht, wat was ik koud vandaag, maar wat sloffies aangetrokken :mrgreen: :mrgreen:
Nog niet aangehad,het is hier ook nog 20 graden in huis dus nog niet nodig.
's avonds op de bank pak ik wel een fleece deken maar overdag ben ik toch meestal wel bezig en krijg ik geen kou.
Als het wat kouder wordt doe ik eerst een trui of vest aan en sloffen.
ik gooi het topic weer ff omhoog… begin het nu toch wel wat kouder in huis te krijgen hoor… wilde proberen tot eind oktober de verwarming niet aan te hebben, vorig jaar ook in september/oktober weinig gestookt ( ik heb meters op de verwarming dus kan het per verwarming zien ) maar ik vind het toch wel akelig koud worden in huis hoor…
Wie heeft de verwarming al aangehad/nog uit staan? De afgelopen dagen gewoon onder het dekentje op de bank 's avonds, maar op een of andere manier vind ik het nu een stuk kouder… :eh:
Maar als het koud is, doe je de verwarming toch gewoon aan? Ik snap dat niet zo goed…:roll: Je gaat toch niet zitten te verkleumen als het niet hoeft? Het is 's nachts rond het vriespunt en gisteren overdag was het buiten maar een graad of 9. Of is het dan een financiele kwestie? Hier gaat de kachel aan ongeacht de maand, daarvoor hebben we dat ding.
Je kunt het niet vergelijken met vorig jaar, want toen was het stukken warmer. Toen hadden we om deze tijd nog een t-shirt en capri aan, zelfs november was warm. Pas in december koelde het ineens af, daarvoor was het gewoon veel te warm voor de tijd van het jaar.
Wij hebben de kachel geloof ik afgelopen woensdag voor het eerst aangezet. En ik vind het wel weg lekker hoor, vooral als je 's ochtends de badkamer in gaat!
Wij wonen in een flat met boven en onder ons bejaarden die de hele dag door stoken, dus we hoeven zelf de verwarming amper aan, tenzij het echt vriest buiten. Toen we hier in februari 2011 kwamen wonen hebben we welgeteld 5 dagen de verwarming aangehad, meer was niet nodig tot juli (toen wilde de kraamverzorgster perse dat de verwarming aan was).
Hier blijft de verwarming zoveel mogelijk uit, omdat ik het dus gewoon niet nodig vind. Ik zit eerder zelf met een dikkere trui in huis dan de verwarming aan te doen, tenzij het echt te koud wordt.
Om de verwarming aan te doen ‘omdat je hem toch hebt’ is niet zo mijn ding, ja natuurlijk hebben we hem, maar het kost geld, dus kan je net zo goed vermijden om hem aan te doen als het niet nodig is
Ik denk dat wij hem handmatig een keer of 3 hebben aangezet, s avonds.
Verder regelt hij het zelf…de thermostaat is ingesteld.
Op vrije dagen 19 gr en zodra het kouder wordt gaat hij aan. S nachts staat hij op 15. Als we werken staat hij op 17 ingesteld. Ongeveer een half uur voor we thuiskomen weer op 19 dan is het lekker aangenaam en kom je niet in een kil huis thuis uit je werk.
Eergisteren ging ik s nachts naar het toilet (dat is nu weer aan de orde haha) en toen hoorde ik de cv aanslaan. S nachts koelt het blijkbaar dus toch behoorlijk af.
Bij ons thuis was het ook altijd koud. Brr ook al liep ik in warme truien. En nu weiger ik om kou te lijden in mijn eigen huis. Net als Jippie vind ik ook dat ik niet voor niets een cv ketel heb.
Hier gaat de verwarming aan als t onder de 15 graden komt overdag.
In de nacht staat de verwarming op 12 graden
Mocht het echt heel koud in huis zijn,dan doe ik m handmatig aan.
Alleen in de winter(vriesweer) dan staat de verwarming vaker aan( ook snachts).
Het is hier in huis overdag gemiddeld 18 graden,dan gaat de cv niet aan.