Mouse! Ik snap je gedachtengang wel. Hier komt hij ook alleen aan als het nodig is. We lopen niet in t-shirt en zetten vervolgens de verwarming op 21 graden. Maar het is nu toch echt weer om de verwarming aan te doen? Als het hier 16-17 graden is huis is, zit ik constant te rillen. Het is dan overal koud, ook in de badkamer. Zeker als je kleine kinderen hebt, dan mag het overal wel wat behaaglijk zijn. Ik ga niet zitten te koukleumen, als dat niet hoeft.
Wij lopen ook niet in tshirt idd. Maar 16-17 gr vind ik echt fris hoor! Dan loop ik buiten ook met een jas aan…19/20 gr is voor mij echt minimaal overdag als ik thuis ben.
bij mij is ie al weken aan, koud en vochtig in huis, oud slechte ventilatie, bah niks aan ,maar die kachel gaat aan want verkleumen doe ik niet.
Hier nog niet aan gehad na de vorige winter. Hebben overdag zelfs nog de deur openstaan…
Hier al een paar keer aangehad.
Staat nu ook aan, lekker op 21 graden, wakker worden met een bakkie koffie.
Dadelijk gaat hij weer naar 20 graden.
We wonen op een hoekhuis dus is het toch sneller koud.
Wij hebben een koud huis en hadden het al snel koud, dus de verwarming lekker warm gezet (nu 1 a 2 weken) maar ik heb vanochtend overleg met mijn man dat het maar uit moet zijn met de pret. We zetten de verwarming op 19,5 als we bezig zijn (huishouden ed.) waardoor we ons warm houden en als we op de bank zitten (dan maar lekker een dekentje en dikke trui). Ook de kids wat warmer kleden en de verwarming alleen warmer als de kinderen de hele dag thuis zijn en als we visite hebben.
Wij hebben de kachel nu al wel weer aan. Siem kruipt en tijgert de hele kamer en keuken door en anders is het wel erg fris voor hem.
net zoals mouse een bejaarde onderbuurvrouw en de woonkamer op het zuiden dus de hele dag gratis verwarming :dance:
ik ben opgevoed met eerst een warm vest en sokken aan doen voor de verwarming aangaat (ik loop thuis vaak met blote voeten)
maar hier heb ik hem nu avonds 2 x een uurtje aangezet, gewoon om het ff wat lekkerder te maken…
het hier nu overdag dan ook gewoon 19 graden binnen zonder dat hij aan staat. voordeel van een bovenwoning denk ik.
@Mutsie86 wrote:
Wij hebben de kachel nu al wel weer aan. Siem kruipt en tijgert de hele kamer en keuken door en anders is het wel erg fris voor hem.
Ja dat heb ik dus ook…al een week of 2 aan want de kleine man ligt wel op de grond en om die nou helemaal in te pakken in de kleren is ook niet fijn voor hem.
Dus gewoon de kachel aan zodat het ventje het niet koud krijgt op de grond…enne mama vind het ook niet erg hoor!! hahahaha :mrgreen:
Hier gaat die 's ochtends op 18 graden, even net wat aangenamer om je bed uit te komen. Hier komt die nog niet hoger dan 18,5 graden.
Bij ons is sinds half september de verwarming weer op zijn programma gegaan en dan springt deze automatisch aan als het onder de 20 graden komt en 'smorgens springt hij voor een uurtje even aan tot zo’n 18 graden omdat we dan maar zo kort thuis zijn.
Als het aan mij ligt gaat hij nog helemaal niet aan. ML overigens die doet hem aan als hij thuis komt en dan loop ik te zeuren dat het warm is in huis
erg wisselend dus… Hier nog niet aangehad, naja… hij staat op 1 in de woonkamer en keuken dus springt wel eventjes aan 's avonds, maar niet vaak en lang ( wij hebben termostaatkranen per verwarming dus geen idee hoeveel graden standje 1 is )
Ik ben opgegroeid met trui eerst aan idd en we hebben vloerbedekking in de woonkamer waar Thijs kruipt, maar vond het wel koud worden de afgelopen dagen… Ik heb ooit eens 600 euro moeten bijbetalen door enthousiast stoken :shock: en probeer er nu gewoon goed op te letten, niet zozeer om het geld ( al is 600 euro een flink bedrag!) maar meer omdat hij toch vaak onnodig aanstond, bijv. 's nachts als we in bed lagen in de woonkamer aan!!
We wonen in een flat, dus gedeelde cv ( blokverwarming) maar onze onderburen stoken juist niet veel en we zitten bovenin. Bovendien gaat veel warmte verloren door geen super isolatie.
Maar goed… Het word t weekend straks weer wat warmer hoorde ik
overdag alles uit, en ramen open…
heb hem nu pas 2x aangehad, maar mijn buren stoken wel voor mij
nou denk dat hij weer uit kan hahahaha!
Vandaag: Bij 14 tot 16 graden trekt vanuit het zuiden een gebied met regen en motregen over het land. Tussendoor is het af en toe droog, het vaakst in het oosten. Vannacht en morgen overdag valt er vooral (lichte) regen in het westen en noorden. Elders is of wordt het snel droog waarna de zon doorbreekt. Zeer zachte lucht stroomt het land in. Het wordt 18 graden op de Wadden en 21 in Limburg. Ook vrijdag is het zacht: 18 tot 22 graden. In het westen kan opnieuw regen vallen. Het weekend verloopt vrijwel droog.
Komende dagen: Zachte lucht stroomt Nederland binnen. Het wordt 20 graden. Daarbij gaat vooral in de middag bovendien de zon schijnen. In de nacht en ochtend valt soms regen. Vanaf zondag blijft het vrijwel droog, maar daalt het kwik.
als we werken blijft hij uit, maar ivm de vocht in huis, laminaat en op de grond spelende kinderen vind ik een beetje comfort ook wel belangrijk, dus net voor het gevoel de kachel aan!
Hier staat ie aan, het is hier erg snel koud in huis, ook al zegt dat ding 19, dat was altijd prima, maar in dit huis is dat gewoon koud, geen idee waarom. Staat hier overdag standaard op 16 ingesteld, maar het is eigenlijk altijd 19 hier en ik zet 'm aan als 't koud is, zoals nu, dan gaat ie even op 20. Als we er niet zijn en 's nachts staat ie standaard op 16 ingesteld.
Hier hoeft de verwarming nog lang niet aan.
In ons huis is het nog 24 graden! De warmte blijft hier zowiezo heel lang hangen. Dus pas in de echte winter beginnen we met stoken…
@Tigru wrote:
Erg leuk hier, ik in dikke kleren onder een deken met de verwarming aan. Manlief in korte broek en t-shirt klagend dat het zo warm is.
Dat hebben wij nou ook altijd :lol: !