Hoewel het buiten vandaag helemaal niet lekker is en we de lange mouwen ook weer uit de kast hebben getrokken vind ik het binnen ook niet aangenaam. Toch gaat de verwarming nog niet aan.
Wanneer doe jij je verwarming weer aan. Of heb je hem vanmorgen toevallig aan gezet?
In principe als ik het heel erg koud heb.
Ik vind het niet nodig gelijk te stoken als je ook gewoon een trui en sokken aan kan doen.
Vaak gaat hier de kachel aan als het onder de 5 graden is ofzo…
Het is nu 14 graden, dat vind ik niet koud…
hier in huis is het 19 graden…
We stoken met vloerverwarming en zetten hem eigelijk nooit uit.
Dat betekent dat zolang het buiten warm genoeg is om het huis op 19 graden te houden, de vloer niet word bijgestookt. Maar als de thermostaat op 18,5 zakt dan word de vloer licht bijgestookt. En dan ook nog met laag temp water… ons systeem stookt op water van 35 graden. Lager kan de ketel niet aan.
Dus hier nog niet stoken, tenminste… hij slaat nog niet aan
Overigens lopen de kinderen gewoon nog in korte broeken en t-shirts. Ik heb warmbloedige kinderen. Zelf loop ik in een spijkerrokje en topje… heb het ook snel warm en zeker in huis :mrgreen:
Ik heb het wel snel koud en draag nu dus een vest. De kinderen zijn verschillend, maar er loopt er hier nog een in korte broek, anderen lange broek met shirt/vestje.
Zolang dat afdoende is gaat de verwarming niet aan en dat duurt dus nog wel even. Als een shirt met vest te koud is kan je altijd nog een longsleeve (met vest) aantrekken
hier was t vanochtend ook behoorlijk fris in huis maar in de loop van de dag warmt dat nog wel wat op, hier gaat hij pas aan als t echt koud is hoor, we hebben een palletkachel die dan aangaat, we besparen daarmee toch best een hoop jaarlijks en t is veel schoner voor t millieu
nu doen we het gewoon met wat warmere kleding, dat voldoet nog prima hoor
Hier gaat de verwarming ook pas aan als de truien en sokken niet meer werken.
Dus voorlopig trekken we lekker wat extra’s aan.
Ik vind het trouwens ook heerlijk om op de bank te zitten met een kleedje en een hete kop thee of chocolademelk.
@meissie wrote:
Hier gaat de verwarming ook pas aan als de truien en sokken niet meer werken.
Dus voorlopig trekken we lekker wat extra’s aan.
Ik vind het trouwens ook heerlijk om op de bank te zitten met een kleedje en een hete kop thee of chocolademelk.
Die chocolademelk :drool:
Hier in huis is het nu 20 graden. T is hier snel warm, maar ook heel snel koud. De verwarming gaat hier aan als de termostaat 17,5 graden aan geeft.
Nou, ik heb hem gistermiddag wel even aangedaan hoor. We waren koud en nat geregend en in huis was het ook niet fijn. Dus hij heeft een uur aangestaan ofzo. Toen was het kille eraf.
Het is hier 20 graden zonder te stoken op het moment dus voorlopig gaat de cv echt nog niet aan hoor.
Ik vind het dus alleen 's avonds laat koud, maar dan lig in onder een deken, maar overdag vind ik het (vies) benauwd, en hebben daarom ook altijd de kachel uit met dit weer, het is in huis nu 23 graden, zonder dat de verwarming aanstaat.
Die heb ik nu zojuist aangezet! Tis hier hardstikke koud!!
hier ook verwarming aan
ben een echte koukleum :shock:
Hier gaat ie ook nog niet aan…het is hier in huis nog 21,5 graden en gewoon lekker. Scheelt wel met een rijtjeshuis het blijft hier meestal vrij warm zonder dat we echt hoeven te stoken. Heb in een hoekhuis gewoon en bleef daar aan het stoken omdat het zo koud was altijd.
Hier is het 18 graden in huis en de verwarming staat hier sinds vanmorgen weer aan.
Wij zaten dit weekend in een vakantiehuisje die totaal niet geisoleerd is. Je rook de schimmel en alles was klam en vochtig (dekbed, kleding, kussens echt alles). Dus we hebben de verwarming aan gedaan.
Ik zit al een poosje te tuuren naar mijn verwarming…
wel/niet wel/niet ???
tis 17 graden binnen… brrrrrr
@Gab wrote:
Ik zit al een poosje te tuuren naar mijn verwarming…
wel/niet wel/niet ???
tis 17 graden binnen… brrrrrr
Hier was het vanmorgen ook 17 graden. Echt te koud voor ons, dus ik heb hem een uurtje aangehad. Gewoon om de kou even uit de kamer te krijgen.
Nu de zon schijnt is het al snel weer 22 graden binnen :dance: maar buiten is het nog maar 13 graden…
Hier is het buiten 14 graden maar binnen blijft het nog best lang warm en is het nog ‘gewoon’ bijna 22 graden. Hoef dus ook echt niet te stoken. En een dekentje vind ik heerlijk zelfs mijn kind heeft de gewoonte overgenomen en wanneer hij even nix doet (zeldzaam :lol: ) vraagt hij me om een dekentje op de bank. Al moet ik zeggen dat ik in de winter de gelhaard wel eens mis. Dat is toch een heel ander soort warmte dan van de CV. Dus ooit komt er hier nog wel een houtkachel.
Als we in de huis zitten te vernikkelen dan gaat de kachel aan, maar ook met deze zomer gaat ie niet aan.
Het is hier binnen nog 20 graden.
Moet zeggen dat ik het buiten wel erg koud vind hoor :?
Maar de verwarming die gaat echt niet aan in de zomer dan maar truien aan of deken om.