Wij zaten dit weekend in een vakantiehuisje die totaal niet geisoleerd is. Je rook de schimmel en alles was klam en vochtig (dekbed, kleding, kussens echt alles). Dus we hebben de verwarming aan gedaan.
Hier ook pas als het koud is, en dan heb ik al een vest aan gedaan! Nu wel lange mouwen (dun shirt) en sokken en sloffen. Heb het aangenaam nu. Als ik het met een vest overdag koud heb (in de avond pak ik nog een deken) dan gaat ie aan. Maar dat is sowieso onder de 18 graden. Ben nu eenmaal een kou kleum.
Erg leuk hier, ik in dikke kleren onder een deken met de verwarming aan. Manlief in korte broek en t-shirt klagend dat het zo warm is. En warmer dan 21,5 graad wordt het hier niet met de verwarming aan!
Wij hebben wandverwarming die een constante warmte afgeeft en je beter niet uit kunt zetten ivm spaarzaamheid. In de zomer staat hij wel heel laag maar het is beslist niet koud in huis. Hier in de woonkamer is het nu 22 graden. Lekker aangenaam en dat zonder de verwarming hoog te zetten
Zolang ik nog in een T-shirt loop (zoals nu) gaat hier echt geen verwarming aan. We wonen in een er goed geisoleerd huis. 's Winters erg fijn maar 's zomers blijft de warmte er heel erg in hangen. Ik heb dus ook echt de ramen open vandaag. Meestal dus ergens in oktober voor het eerst.
Hier de verwarming nog niet aan gehad. Een paar weken geleden wel bijna aangezet, maar met een dik vest aan en pantoffels ging het toen prima. Ik bedenk me net dat ik wel de leidingen moet isoleren ofzo of het water kouder moet zetten, want die worden best warm als de verwarming aan staat. En m’n zoontje snapt nog niet wat ‘nee, niet aankomen’ betekent…
Hier staat hij nu op 19,5 dus heb de kachel nog niet aan.
Heb nog een raam open staan in de kamer die kan eerst wel dicht mocht ik het koud krijgen.
Zit ook nog in een shirtje, lange mouwen zou wel kunnen maar als ik dan bezig ben heb ik het zo snel warm.
Ik los het eerst wel op met sokken/trui/vest voordat de kachel aangaat, je lichaam moet ook eerst weer even wennen aan de temperatuur.
Wel gister de winterjas voor dochter maar even besteld want die gure wind hier buiten en nog wat graden kouder dan kan die jas ook wel aan helemaal op de fiets enzo.
Ik vind het niet nodig gelijk te stoken als je ook gewoon een trui en sokken aan kan doen.
Vaak gaat hier de kachel aan als het onder de 5 graden is ofzo…
Het is nu 14 graden, dat vind ik niet koud…
Ik had het vandaag echt kkkkkoud…Toch de kachel niet aangedaan omdat ik het gewoon vertikte hem in augustus aan te doen. Net gedouched en zit nu met warme jogingbroek en warme sokken op de bank…Straks een dekentje erbij…
Bij mij is het dus niet alleen een gevoel van, als het koud is, maar ook een seizoensding ofzo…In augustus de kachel aan moeten doen vind ik gewoon stom…
Hier staat de automatische thermostaat aan op 20 als we thuis zijn en op 16 als we werken en snachts. Vanmorgen was het heerlijk warm in de badkamer maar er stonden beneden ook ramen open. En toen ik net thuis kwam was hij ook even aan geweest. Heb ik geen problemen mee hoor! Het gasverbruik is al behoorlijk afgenomen door de spouwmuurisolatie, dus ik ben al lang blij…
Bij mij is het dus niet alleen een gevoel van, als het koud is, maar ook een seizoensding ofzo…In augustus de kachel aan moeten doen vind ik gewoon stom…
die valt voor mij idd beetje in hetzelfde rijtje als pepernoten in juli, paaseitjes in januari en potchrysanten in de 'zomer’vakantie etc.
Hier is de verwarming nog niet aan geweest, maar wel al veelvuldig onder dekentjes gezeten.
Oh wacht… niet helemaal waar… wij zaten dit jaar in een reeds opgezette tent en daarin stond een kacheltje en die hebben we gister aangehad (want oh wat was het koudddddddddd).
Wij zaten dit weekend in een vakantiehuisje die totaal niet geisoleerd is. Je rook de schimmel en alles was klam en vochtig (dekbed, kleding, kussens echt alles). Dus we hebben de verwarming aan gedaan.
Jakkes…wel een klacht ingediend hoop ik.
Ja zeg dat wel JAKKES…nadat we de verwarming hadden aangedaan was ik weer vrolijk. :oops: :mrgreen:
En we hebben zeker een klacht in gediend. Maar tsja of er wat mee gedaan wordt? k Ben wel ziek geworden (door de schimmel en vochtigheid).
Ik heb wel een trui aan gedaan, want had t best koud, maar vind het ook nog te vroeg voor de kachel. In de loop van de dag wordt het altijd wel weer richting de 20 in huis. Zonde om dan even te gaan stoken als 't met een trui ook kan.
Gastkindje werd gebracht in een t-shirtje, dus die heb ik maar even lange mouwen aan gedaan, zeker omdat ie ook op de grond ligt (is 9 maanden)
hier ook lekker lange mouwen. Verwarming sloeg aan omdat het ‘koud’ zou zijn hier, tis fris maar heb hem gauw weer uit gezet, vind het nog een beetje overbodig nu…