Verborgen reflux upje 3 30-8

Wij krijgen 35 euro per dag vergoed voor een osteopaat en dat maximaal 10x.

Misschien handig om te weten dat je meestal maar 1, 2 of 3 behandelingen nodig hebt.

Gaat het al beter?

Hij heeft gisteren de hele avond gekrijst, we werden er gek van. Toch geprobeerd op bed te leggen, maar hij werd niet stil. Rond half 1 is mijn man met hem naar beneden gegaan en hebben ze geslapen tot 4.15 uur.

Toen de fles gegeven, om 5.00 uur in bed gelegd en toen hebben we allemaal geslapen tot 7.00 uur, heeeerlijk. 7.30 weer fles, ging niet zo heel goed, maar zojuist is ie weer naar bed gegaan en het is stil (voor zolang als het duurt).

We hebben de nutriton uit zijn voeding gehaald, want volgens mij is dat de oorzaak van het probleem en ik ben begonnen met de abc dophilus.

Eens kijken wat deze dag brengt…

Oh tis afschuwelijk als je kindje zo huilt… Sterkte vandaag.

@Miffy wrote:

Bedankt weer voor jullie antwoorden!

Ik zit er eventjes een beetje doorheen. We zijn vanmorgen begonnen met de Nutriton door de voeding te doen. Het lijkt eigenlijk alleen maar erger te worden. Hij heeft vanaf die tijd bijna niet meer geslapen en ontzettend veel gehuild. Eigenlijk hebben we maar constant met hem rondgesjouwd (fout, ik weet het) en zelfs dan was ie moeilijk in slaap te krijgen.

Daarnet was echt drama en ik weet nu even niet wat wijsheid is. Hij had maar hoogit 40cc uit de fles gedronken en begon ineens weer hartverscheurend te huilen. Ik kon niet anders dan met hem mee huilen. Hij liep weer helemaal rood aan en bleef er in hangen. Hij werd een beetje blauw ervan. Hij weigerde de fles pertinent. Later toen ie rustig was heeft ie nog wel iets gedronken, maar niet veel. Nu is ie helemaal knock out, maar op zijn rug of zij liggen ho maar. Dan begint ie meteen te schreeuwen. Hij ligt nu bij mijn man in zijn armen. Ik heb geen idee hoe het vannacht zal gaan… zie er nu al tegenop :frowning:

ik herken dit als geen ander.

wij hebben bijna 5 weken zo rond gelopen.

uiteinderlijk de kinderfysio gebeld en jahoor het was een verborgen reflux, kinderarts gebeld en medicatie gekregen, dit hielp wel iets maar niet veel hij is van 15 a 16 uur huilen per dag naar gemiddeld 10 uur per dag gegaan dus was nog niet echt optimaal.

uiteinderlijk een osteopaat geprobeerd. hier zijn we 2 keer geweest werd orlando gelukkig iets rustiger van maar nog altijd veel huilen gemiddeld 6 uur per dag uiteinderlijk ook nog een gyropractor geprobeerd dit hier ook maar nog altijd bleef hij huilen. uiteinderlijk was ik zo einde raar dat ik het met iemand over heb gehad op de kinderdagverblijf van mijn andere zoon en die rade mij infacol aan, ik denk ik haal het gewoon op en ik zie wel heb nu al zoveel geprobeerd.

ik gebruik het nu anderhalve week, ik heb het idee dat mijn kind omgewisseld is met een ander kind :lol: hij is nu zo ontzettend vrolijk… hij huilt alleen nog bij het in slaap komen en verder is het een heel vrolijk jongentje hij lacht veel en begint al echt te kletsen.

ik hoop dat je er iets aan hebt.

groetjes maaike

Jeetje wat een openbaring, ik herken mijn ventje precies in jouw verhaal Miffy. Ik werd door lieve forumvriendin op dit topic gewezen en wat herkenbaar.

Morgen dagopname, gaan ze kijken wat hij mankeert, ga dit gelijk aankaarten.

-alleen maar bij me willen liggen

-onverzadigbaar, na fles en na bv maar blijven vragen en happen

-slaapt alleen rustig als hij bij me ligt

-leg ik hem in zijn bedje dan alleen maar onrustig, veel geluiden maken, snel wakker, gaat over in huilen

-laatste tijd alleen maar huilen, krijsen, over de rooie, niks helpt, onrustig, ontevreden, totdat hij bij me ligt

-hoor vaak raar klokkend geluid vanuit zijn keel komen, klinkt beetje als verstopte afvoer, dat het niet wegstroomt ofzo

-slikt veel

-veel de hik

-als hij dan ligt te slapen bij me dan af en toe trekt hij huilgezicht of hij begint ineens in volle paniek te gillen en slaapt dan weer verder

-als hij bv heeft gehad en hij is klaar dan gaat hij altijd helemaal naar achteren hangen met zijn hoofdje

en maar onrustig en druk he, slaapt verschrikkelijk weinig en als hij slaapt dan is hij ook van het minste geringste wakker

klinkt dat als verborgen reflux?

Ohja sinds anderhalve week, erg weinig ontlasting, wel gewoon dun, maar hij laat alleen maar winden als hij bij me drinkt of de fles krijgt en dat zijn ook tegenwoordig alleen die momenten dat als hij dan poept, dat hij het dan doet.

Klinkt als reflux, mijn meisje heeft 3 maanden gehuild. En ik herken elk woord van wat je typt. Zet alvast je bed schuin, door handdoeken onder je matras te leggen bijvoorbeeld. Hoe is het een uur na de voeding??

Ik zou je echt adviseren om bij een erkende osteopaat langs te gaan, en start anders met Gaviscon en of in overleg met je ha met zantac. :hug:

Ik weet niet of het verborgen reflux is, maar de kans is wel heel erg aanwezig als ik het allemaal zo lees.

Na mijn laatste post zijn we nog naar de osteopaat geweest en we zijn begonnen met inbakeren. Daarna de methode van Ria Blom gestart en ik moet zeggen dat dat wel een verandering teweeg heeft gebracht. Het is huilen is toen drastisch verminderd. Toen begon hij alleen weer heel erg te krijsen tijdens de flessen. Dit resulteerde in een ziekenhuisopname voor een aantal dagen ter observatie. Conclusie: een slappe luchtpijp (hebben alle babies ivm met not niet volledig ontwikkelde kraakbeenringen), die dichtklapt tijdens het drinken, waardoor hij geen lucht krijg en in paniek raakt. Nu met tips van een prelogopediste en kinderfysio gaat het weer goed. Nadat we thuis waren heeft ie wel weer even een paar dagen veel gehuild, maar dat dat gaat nu ook weer beter.

Maar met name de rust en regelmaaat en het inbakeren hebben hier wonderen gedaan. Hij heeft trouwens ook nog medicijnen gekregen tegen de reflux en die zijn na een week of 2 goed gaan werken en toen leek hij er pas minder last van te hebben. Nu een aantal weken later gaat dat ook prima en mogen we zelfs gaan afbouwen.

Succes met jullie kindjes!

@Lady28 wrote:

-alleen maar bij me willen liggen deed Levy ook

-onverzadigbaar, na fles en na bv maar blijven vragen en happen zo proberen ze het zuur weg te slikken

-slaapt alleen rustig als hij bij me ligt Levy ook

-leg ik hem in zijn bedje dan alleen maar onrustig, veel geluiden maken, snel wakker, gaat over in huilen komt waarschijnlijk omdat hij plat ligt, probeer eens het bedje aan het hoofeinde een stuk omhoog te zetten

-laatste tijd alleen maar huilen, krijsen, over de rooie, niks helpt, onrustig, ontevreden, totdat hij bij me ligt Levy ook

-hoor vaak raar klokkend geluid vanuit zijn keel komen, klinkt beetje als verstopte afvoer, dat het niet wegstroomt ofzo nog een keer… waarschijnlijk het zuur

-slikt veel hij slikt het zuur weg

-veel de hik erg typisch voor kindje met reflux

-als hij dan ligt te slapen bij me dan af en toe trekt hij huilgezicht of hij begint ineens in volle paniek te gillen en slaapt dan weer verder komt het zuur omhoog

-als hij bv heeft gehad en hij is klaar dan gaat hij altijd helemaal naar achteren hangen met zijn hoofdje overstrekken, waarschijnlijk tegen het zuur

en maar onrustig en druk he, slaapt verschrikkelijk weinig en als hij slaapt dan is hij ook van het minste geringste wakker heel herkenbaar voor een kindje met reflux, Levy heeft dit nu nog steeds

Ik herken met alles Levy erin. Echt typisch een gevalletje van verborgen reflux die Levy van mij.

Zou als ik jou was maar snel naar een ka gaan.

@Lady28 wrote:

Jeetje wat een openbaring, ik herken mijn ventje precies in jouw verhaal Miffy. Ik werd door lieve forumvriendin op dit topic gewezen en wat herkenbaar.

Morgen dagopname, gaan ze kijken wat hij mankeert, ga dit gelijk aankaarten.

-alleen maar bij me willen liggen

-onverzadigbaar, na fles en na bv maar blijven vragen en happen

-slaapt alleen rustig als hij bij me ligt

-leg ik hem in zijn bedje dan alleen maar onrustig, veel geluiden maken, snel wakker, gaat over in huilen

-laatste tijd alleen maar huilen, krijsen, over de rooie, niks helpt, onrustig, ontevreden, totdat hij bij me ligt

-hoor vaak raar klokkend geluid vanuit zijn keel komen, klinkt beetje als verstopte afvoer, dat het niet wegstroomt ofzo

-slikt veel

-veel de hik

-als hij dan ligt te slapen bij me dan af en toe trekt hij huilgezicht of hij begint ineens in volle paniek te gillen en slaapt dan weer verder

-als hij bv heeft gehad en hij is klaar dan gaat hij altijd helemaal naar achteren hangen met zijn hoofdje

en maar onrustig en druk he, slaapt verschrikkelijk weinig en als hij slaapt dan is hij ook van het minste geringste wakker

ik herken dit helemaal het is net orlando.

wij zijn naar de kinderarts geweest met hem en hebben medicatie gekregen die we nu na een maand alweer aan het afbouwen zijn.

de medicatie heeft iets geholpen maar nog niet zoveel als we graag zouden willen.

wij zijn anderhalve week geleden begonnen met infacol en dat werkt geweldig het is te koop bij heel veel drogisten en kost maar 8 euro bij ons is het een hele verademing geweest.

ik ben zelf helemaal geen voorstander van medicatie en gelukkig is mijn kinderarts dat ook niet.

af en toe gebruiken we nu nog de santac omdat we op sommige momenten merken dat hij toch nog last van zuur heeft maar dit is maar 1 hooguit 2 keer per week.

ik raad je aan gezien de kinderartsen vaak toch een aantal dagen wachttijd hebben om de infacol eens te proberen.

groetjes maaike

Infacol is tegen krampjes, maar helpt niets tegen reflux!

Het enige wat Infacol doet is de lucht uit de voeding in de maag halen. Het kan wel zijn dat de voeding iets dikker wordt in het maagje en dit kan enigszins verlichting geven bij reflux.

Maar bij ernstige reflux helpt infacol niet. Hiervoor ben je toch echt aangewezen op Johannesbroodpitmeel (verdikking die je door de voeding heen doet) en medicatie.

Levy heeft vanaf zijn geboorte reflux. En zit vanaf zijn 6de week aan de medicatie. Hij is nu 10 maanden en nog heeft hij de medicatie nodig. We waren het wel langzaam aan het afbouwen maar dat ging dus niet goed.

En ik ben echt niet vóór medicatie, maar in dit geval is het dus echt noodzakelijk en zal ik voorlopig aan de medicatie blijven voor Levy.

@Miffy wrote:

Infacol is tegen krampjes, maar helpt niets tegen reflux!

dat klopt infacol helpt tegen darmkrampjes en opgekropte lucht.

maar 9 van de 10 reflux kinderen hebben ook deze klachten erbij.

proberen kost je 8 euro.

een kind zonder pijn is onbetaalbaar lijkt mij.

ik wou in eerste instantie ook niet geloven dat het kon helpen.

maar heb het uiteinderlijk na 10weken een gillend kind te hebben gehad toch geprobeerd en nu is hij een stuk rustiger.

ik zeg niet dat het bij elk kind werkt want ieder kind reageerd anders, maar een kind met pijn is toch het ergste voor je als ouders zijnde…

mij kon het niet schelen dat ik niet sliep dat ik geen eigen leven meer had het enige wat voor mij belangrijk was, was dat mijn kind minder/geen pijn meer zou hebben.

wij hebben ontzettend goede ervaring met infacol, ik wil dit meegeven aan andere mensen wat iemand er verder mee doet moet hij/zij helemaal zelf weten ik zal het absoluut niet opdringen.

ik heb meegemaakt hoe het is dat je kind gild van de pijn tot het geen stem meer over heeft, orlando heeft dagen zo hard en veel gegild dat hij gewoon zijn stem kwijt was.

ik dacht dat ik door de grond zou zakken, ik voelde me zo machteloos.

ik weet hoe het is om een reflux te hebben want heb er zelf ook bijna 3 jaar mee gelopen gelukkig ben ik er nu vanaf.

ik weet dus wat voor pijn mijn kleine mannetje heeft gehad en dat wens je niemand. geen enkel kind maar ook geen enkele volwassene want het is echt mega pijnlijk.

en dat een kind wil blijven drinken met een reflux is heel normaal, het is namelijk als je iets drinkt dan is de pijn even weg helaas begint de reflux na de voeding weer dus dan ben je weer terug bij af, je komt dan in een fisuele cirkel en dat is niet fijn. ik gaf orlando gewoon om de 4 uur zijn fles en tussendoor kleine beetje water dit is niet zo zuur als het weer omhoog komt.

groetjes maaike

Stijn had in het begin ook last van erge krampen en wij gebruikten Sab Simplex. Dat is ongeveer hetzelfde als Infacol alleen komt het uit Duitsland en heeft het een ander smaakje. Nu heeft hij (volgens mij) geen last meer van krampen, maar we gebruiken het nog wel. Baadt het niet dan schaadt het niet toch?

Stijn zit vanaf een week 4-5 aan de medicijnen tegen de reflux. Deze begonnen pas na een week of 2 te helpen. Nu mogen we 1 van de alweer afbouwen.

@Miffy wrote:

Stijn had in het begin ook last van erge krampen en wij gebruikten Sab Simplex. Dat is ongeveer hetzelfde als Infacol alleen komt het uit Duitsland en heeft het een ander smaakje. Nu heeft hij (volgens mij) geen last meer van krampen, maar we gebruiken het nog wel. Baadt het niet dan schaadt het niet toch?

Stijn zit vanaf een week 4-5 aan de medicijnen tegen de reflux. Deze begonnen pas na een week of 2 te helpen. Nu mogen we 1 van de alweer afbouwen.

zo denk ik dus ook, baadt het niet dan schaadt het niet. volgens mijn kinderarts kan het absoluut geen kwaat en mogen we het gewoon gebruiken zolang we ons maar aan de aanbevolen hoeveelheid houden.

en ik merk dat orlando erg veel baat heeft aan de infacol. hij is nu veel vrolijker dan voorheen.

ik ben zo blij dat ik het geprobeerd heb ik merk dat het voor hem zeker heeft geholpen, ik gebruik het nog elke dag voor elke fles, het is voor ons een hele verademing geweest.

Ohhhhh, maar begrijp me niet verkeerd! Ik bedoelde het ook niet verkeerd. Wat ik bedoelde was eigenlijk dat je niet alleen maar infacol gaat gebruiken tegen reflux. Ikzelf ben van mening dat je infacol best kan gebruiken, maar als je kindje reflux heeft, dat je ook rekening moet houden met het feit dat hij andere medicatie er naast nodig heeft.

Maaike, wat jij zegt herken ik heel erg. Levy was dus ook een huilbaby. Helaas bracht infacol geen verlichting voor hem. Was het maar waar :frowning:

Trouwens, ik heb hier nog een dicht flesje Infacol staan. Als iemand die wilt hebben, wil ik hem wel verzenden. Ik doe er niets mee. Staat hier maar te staan. De houdbaarheidsdatum ligt nog ver weg, dus hij is nog goed.

@Debbie & Lana wrote:

Ohhhhh, maar begrijp me niet verkeerd! Ik bedoelde het ook niet verkeerd. Wat ik bedoelde was eigenlijk dat je niet alleen maar infacol gaat gebruiken tegen reflux. Ikzelf ben van mening dat je infacol best kan gebruiken, maar als je kindje reflux heeft, dat je ook rekening moet houden met het feit dat hij andere medicatie er naast nodig heeft.

Maaike, wat jij zegt herken ik heel erg. Levy was dus ook een huilbaby. Helaas bracht infacol geen verlichting voor hem. Was het maar waar :frowning:

Trouwens, ik heb hier nog een dicht flesje Infacol staan. Als iemand die wilt hebben, wil ik hem wel verzenden. Ik doe er niets mee. Staat hier maar te staan. De houdbaarheidsdatum ligt nog ver weg, dus hij is nog goed.

ik snap wat je bedoelt, orlando had al andere medicatie namelijk motilium en santac voot zijn reflux maar bleef veel pijn te houden:(

gelukkig zijn we nu helemaal van de motilium af (hij raakte er ontzettend van aan de diarree van echt mega spuit luiers soms wel 10x per dag schone kleren omdat alles onder de poep zat)

hij gebruikt nu af en toe nog santac tegen de maagzuur de voeding komt soms nog wel omhoog maar door de santac is het nu niet meer zo zuur. en door de johannesbroodpitmeel is zijn voeding dikker waardoor het minder makkelijk omhoog komt, en dan nu de infacol erbij, het is voor ons een verademing en ik snap dat jij baald dat het voor jullie geen zin heeft gehad. ik begrijp hoe het is als je een huilbaby hebt.

giovanny mijn zoon van 6 jaar was de eerste maanden bijna voor alles allergies. koemelk kleurstoffen smaakstokken e nummers en ga zo nog maar even door echt zo’n ramp.

gelukkig was hij er snel vanaf.

lorenzo daarin tegen was vreselijk makkelijk en ook echt een heerlijk ventje en nog altijd die eet en drinkt bijna alles.

en dan komt orlando een echt huilbabytje naja door ons vaak gilbaby genoemd omdat hij niet huilde maar gilde.

nu met behulp van medicatie is het veel beter

iedereen moet uiteraad zelf besluiten welk middel hij/zij wil gebruiken en wil proberen wel vind ik dat mensen de positieve en negatieve kanten moet horen zodat je kan beslissen wil je bepaalde risico’s nemen.

en wil je bepaalde homepatische producten gebruiken of niet.

wil je een ostheopaat of gyropractor proberen of niet.

ik heb mega veel dingen geprobeerd en mega veel kosten gemaakt voor mijn kind en niets is me teveel ik ben van mening dat als het in je macht ligt je kind te kunnen helpen dat je dat als ouder zijnde ook moet doen.

ik vond het vreselijk om mijn kind met pijn te zien en wou zo graag dat ik het van hem over kon nemen helaas kon dit niet.

Maaike, hoe oud is Orlando nu?

Ben ik wel benieuwd naar. Omdat ik nu inmiddels alweer ruim 7 maanden aan de meds zit.

Wij gebruiken hier trouwens ook Motilium 3x 1,5 ml en JBPM. En ipv Santac gebruiken wij nu Losec 1x 10 mg. Santac werkte niet zo goed bij Levy. Daarnaast gebruiken wij hier nog andere medicatie, maar dat is voor zijn luchtwegen en longen en uiteraard voor zijn oorontstekingen, maar dat is weer een ander verhaal. Alhoewel het wel allemaal met elkaar te maken heeft.

@Debbie & Lana wrote:

Maaike, hoe oud is Orlando nu?

Ben ik wel benieuwd naar. Omdat ik nu inmiddels alweer ruim 7 maanden aan de meds zit.

Wij gebruiken hier trouwens ook Motilium 3x 1,5 ml en JBPM. En ipv Santac gebruiken wij nu Losec 1x 10 mg. Santac werkte niet zo goed bij Levy. Daarnaast gebruiken wij hier nog andere medicatie, maar dat is voor zijn luchtwegen en longen en uiteraard voor zijn oorontstekingen, maar dat is weer een ander verhaal. Alhoewel het wel allemaal met elkaar te maken heeft.

orlando is nu bijna 3 maand.

wel hebben we het bedje nog altijd iets omhoog en al die andere dingen meer… maar gelukkig geen motilium meer…

hij kreeg de motiliium 4x daags 1.7ml santac 2x daags 1.5 ml en dan nog 1x daags lactulose 4 ml

Sneu is dat he. Zo’n kleintje en dan al zoveel meds. :frowning: Ben tegenwoordig ongeveer 5 min kwijt aan het klaarmaken van zijn meds. En dat kind maar sterven van de honger :roll: :slight_smile: Maar ja, het is voor een goed doel zeg ik maar.

Maar die kleine van jou heeft ook een hoge dosering gehad. En daar gaat het nu beter mee met hem? Netjes hoor. Hopelijk wordt het met de tijd steeds minder.