Verborgen reflux upje 3 30-8

Wij zijn net bij het cb geweest en waarschijnlijk heeft Stijn last van zuur. Ik ben eens gaan googlen (fout! weet ik) en ik herken ontzettend veel in de verhalen van de moeders met kindjes die dit ook hebben.

Is er hier iemand bekend mee en wat hebben jullie er aan gedaan om de ‘last’ te beperken?

Maandag moeten we naar de kinderarts voor controle en dan ga ik dit ook aankaarten.

Hallo Miffy,

Ff een snelle reactie moet zo de deur uit!

Bij ons zoontje is afgelopen maandag de diagnose verborgen reflux gesteld. hij heeft nu Zantac gekregen en ik moet zeggen dat hij al rustiger is na de voedingen.

M.oncif’s klachten:

• onrustig na het voeden (wil alleen maar rechtop)
  • zuur herkauwen en soms teruggeven (brokjes spuug noem ik het)
  • hoofdje naar achter gestrekt
  • hij heeft zelfs bloed gespuugd :cry: .

Wat bij M.oncif helpt is hem na het voeden in een draagdoek te dragen, daar werd hij lekker rustig van. Verder heb ik geen tips omdat wij ook nog niet zo lang bekend zijn met een reflux.

oja wiegje hebben wij bij het hoofeinde verhoogd met boeken!!

sterkte en ik hoop dat Stijn snel opknapt!!

Tes heeft ook een verborgen reflux, staat onder controle van de kidnerarts.

Krijgt 1 x per dag 10mg omeprasol (losec) en 3x 3.0ml motiilium.

Tips

• bedje schuin zetten, min 30 graden
  • minimaal een half uur wat rechtop laten zitten na een voeding, bv in een wipper.
  • goed laten boeren
  • Niet teveel voeden, kindjes zijn geneigd door te blijven drinken omdat dat de pijn verzacht.
  • Voeding indikken met nutriton (johannesbroodpitmeel)

Sterkte, Tes is nu 9 maanden en zit nog volledig aan de meds.

Mijn jongste heeft het ook gehad! Voeding verdikken en alles hielp niet… Hij heeft totdat hij ong 18 maand was zantac gehad! 2 keer daags!

wij hebben eerst (voor het zuur dan)

Zantac en daarna Nexium gekregen eerst via ha en daarna via ka.

En qua klachten dat is hier boven al benoemd

Onze uk heeft (geen verborgen) Reflux en een koemelkallergie.

Pete had last van zuur en bij hem was het voldoende om Nutriton (johannesbroodpitmeel) aan de flesvoeding te voegen.

@Joy wrote:

Tes heeft ook een verborgen reflux, staat onder controle van de kidnerarts.

Krijgt 1 x per dag 10mg omeprasol (losec) en 3x 3.0ml motiilium.

Tips

• bedje schuin zetten, min 30 graden
  • minimaal een half uur wat rechtop laten zitten na een voeding, bv in een wipper.
  • goed laten boeren
  • Niet teveel voeden, kindjes zijn geneigd door te blijven drinken omdat dat de pijn verzacht.
  • Voeding indikken met nutriton (johannesbroodpitmeel)

hier precies zo ook onder controle geweest bij de kinderarts. rest kun je hierboven lezen was bij ons precies zo. jayden is er nu af. ook van de medicijnen. ze groeien er overheen over het algemeen is het tot aan een jaar

Bedankt voor jullie reacties!

Het bedje en de box staan inmiddels schuin. Hij heeft vandaag niet veel geslapen en is erg ontevreden. Hij wil ook echt na een uur alweer drinken. Ik weet niet of het komt dat we nu waarschijnlijk weten wat er aan de hand is, maar het lijkt wel alsof het erger wordt.

Zal ik wachten tot maandag tot we naar de kinderarts moeten (toevallige afspraak omdat Stijn op de neonatologie heeft gelegen) of zal ik morgen johannesbroodpitmeel kopen en kijken of dat al helpt?

@Miffy wrote:

Bedankt voor jullie reacties!

Het bedje en de box staan inmiddels schuin. Hij heeft vandaag niet veel geslapen en is erg ontevreden. Hij wil ook echt na een uur alweer drinken. Ik weet niet of het komt dat we nu waarschijnlijk weten wat er aan de hand is, maar het lijkt wel alsof het erger wordt.

Zal ik wachten tot maandag tot we naar de kinderarts moeten (toevallige afspraak omdat Stijn op de neonatologie heeft gelegen) of zal ik morgen johannesbroodpitmeel kopen en kijken of dat al helpt?

JBP zou ik gewoon proberen meid! kan echt geen kwaad hoor…Succes hopelijk helpt het!

miffy

hier ook een kindje met een verborgen ruflux en een zichtbare ruflux maar nu heeft mijn zoontje ook nog eens een maagje dat de voeding heel langzaam verteerd

is al met 3 maanden oud geopereerd aan de poortwachter(spier tussen de maag en de darmen)

we hebben afgelopen maandag een ph metrie meeting gehad om te kijken hoe veel zuur hij in zijn maagje heeft en de test was negatief

nu gaat hij weer een slik foto krijgen om verder dingen te onderzoeken

dit is niet om je bang te maken want kindjes met ruflux worden geod geholpen met medicijnen

maar die van mij die spuugd de hele dag door

alles wat hij eet of drinkt komt er voor een gedeelte weet uit

en ze weten niet helemaal zeker wat hij heeft

ik zou zeggen ga naar de ka en laat die kijken of het idd reflux is en dan gaan ze kijken of de medicijnen gaan helpen

ik hoop voor je dat je zoontje met medicijnen er snel vanaf is en niet zo veel last er meer van heeft

heel veel sterkte

liefs tamara

Hier 3 refluxers gehad, waarvan de laatste er het meeste last van heeft gehad (was ook van de ene op de andere dag zo goed als over).

Gewoon met JPB beginnen, cb is vaak terughoudend wil van alles uitproberen (we zien volgende week wel verder…ja duh…)en ondertussen ben je zelf op en je kindje heeft pijn.

Ook inbakeren wil soms helpen.

Noor kreeg Losec (heel onhandig om te geven) en heeft ook even motilium gekregen, maar dat was lastig omdat dat een kwartier voor het drinken moest…

Sterkte ermee :-* .

Bedankt weer voor jullie antwoorden!

Ik zit er eventjes een beetje doorheen. We zijn vanmorgen begonnen met de Nutriton door de voeding te doen. Het lijkt eigenlijk alleen maar erger te worden. Hij heeft vanaf die tijd bijna niet meer geslapen en ontzettend veel gehuild. Eigenlijk hebben we maar constant met hem rondgesjouwd (fout, ik weet het) en zelfs dan was ie moeilijk in slaap te krijgen.

Daarnet was echt drama en ik weet nu even niet wat wijsheid is. Hij had maar hoogit 40cc uit de fles gedronken en begon ineens weer hartverscheurend te huilen. Ik kon niet anders dan met hem mee huilen. Hij liep weer helemaal rood aan en bleef er in hangen. Hij werd een beetje blauw ervan. Hij weigerde de fles pertinent. Later toen ie rustig was heeft ie nog wel iets gedronken, maar niet veel. Nu is ie helemaal knock out, maar op zijn rug of zij liggen ho maar. Dan begint ie meteen te schreeuwen. Hij ligt nu bij mijn man in zijn armen. Ik heb geen idee hoe het vannacht zal gaan… zie er nu al tegenop :frowning:

Miffy Nutriton ligt zwaar op de maag… Aukje kon hier niet goed tegen, dus ben ook gestopt, ook op aanrade van de ka.

Levy heeft vanaf dag 1 gehuild. Liep de hele dag met hem in de draagdoek waarin hij rechtop zat. Overdag sliep hij NIET. Na 6 weken met een huilend kind gelopen te hebben die ook nog eens bij ons in bed lag omdat hij anders dus ECHT niet sliep 's nachts, heb ik een osteophaat gebeld en mocht gelijk komen.

Dit heeft wel enigzins rust gegeven aan Levy, maar nog bleef hij huilen na zijn voedingen. Echt huilen van de pijn. Na een paar weken (hij was al vanaf zijn geboorte verkouden en ben 3x naar de ha geweest) stikte hij 's nachts in zijn slaap. Heb het 2 nachten aangekeken en toen nogmaals de ha gebeld.

Op die vrijdag konden wij gelijk komen. Zij constateerde dat zijn longentjes niet helemaal schoon klonken en moest naar het ziekenhuis voor een second opinion. Daar hebben ze geluisterd, en idd, zijn longentjes klonken niet schoon. Pufjes meegekregen voor zijn longen en maandag terugbellen.

Maandag gebeld met de mededeling dat het wel iets beter leek te gaan. Maar we moesten toch maar even langskomen voor de zekerheid. Ik heb hem die dag daar moeten achterlaten, want hij werd per direct opgenomen en aan de zuurstof gelegd. Prednison en ab werden gelijk gegeven plus daar bovenop Losec, Motilium en JBPM.

Wat bleek, hij had dus verborgen reflux. Doordat hij zich continu verslikte is het zuur in zijn longen terechtgekomen waardoor hij dus heel erg benauwd werd, daarboven op heeft hij die verkoudheid gehad en nog eens de griep erbij. Hij zat tegen een longontsteking aan.

De advizen van het ziekenhuis waren:

• zoveel mogelijk rechtop zijn voedingen geven (handig als je bv geeft :wall: )
  • bv blijven gegeven omdat dit licht verteerbaar is voor het maagje, dus minder last
  • bedje 10% van de lengte van het bedje omhoog
  • niet te vaak voedingen geven, beter grotere hoeveelheden in 1x, dan vaker kleinere beetjes. Hoe vaker je een voeding geeft, hoe vaker je kindje last heeft van de reflux.
  • wat betreft het slapen, doen waar jij je goed bij voelt. Bij mij was dat dus de HELE dag in de draagdoek, 's nachts tegen mij aan in bed (hij heeft de eerste 5 maanden zijn eigen bedje niet eens gevoeld)
  • motilium niet 15 min van te voren geven, maar direct voor de voeding zodat de voeding gelijk kan indikken in het maagje met de motilium.
  • JBPM niet voor of na de voeding geven (ik gaf bv) maar een paar slokjes bv en dan weer een lepeltje JBPM. Voedingen duurde erg lang op deze manier maar goed
  • na de voeding minimaal een half uur omhoog houden, dus op je schoot laten zitten

Volgens mij heb ik nog meer adviezen gekregen, maar die weet ik zo 1,2,3 niet meer.

Hopelijk heb je er wat aan, want zoals de rest hier, weten hoe het is.

Wat betreft je opmerking “Fout” over het bij je dragen. Alleen als JIJ voelt dat het fout is, dan is het “fout”. Ik vond het juist prettig om hem bij mij te dragen, zo kon ik hem ook gelijk in de gaten houden met het verslikken tijdens zijn slaap (als hij sliep).

Verder, refluxkindjes zijn erg onrustig. Slapen weinig tot niet overdag, zijn schrikachtig en als ze slapen, zijn ze bij het minste of geringste geluid of beweging wakker.

Het ziekenhuis heeft Levy dan ook gelijk vanaf het moment dat hij daar was, ingebakend.

Heel veel sterkte!

Oh ja, de enige ALLERBESTE tip die ik heb gekregen…

accepteer dat je kindje weinig slaapt, dan ben jezelf ook een stuk rustiger

Levy is nu 9 maanden, maar slaapt nog steeds erg weinig en is nog steeds bij het minste of geringste wakker. 's Nachts slaapt hij soms nog bij ons, omdat hij als hij wakker wordt graag mij of papa wil voelen. Onze reden om Levy bij ons in bed te laten slapen was heel simpel… als hij WEL sliep als hij bij ons in bed lag, dan hadden we allemaal rust en onze slaap. En slaap is HEEEL erg belangrijk heb ik toen wel gemerkt.

We hebben het hier geaccepteerd en wij zijn een stuk rustiger geworden hier.

Verder wilde ik nog even kwijt, dat (reflux)kindjes graag bij je willen zijn. Ze hebben nu eenmaal pijn en het enige wat ze dan willen is bij mama zijn, mama voelen en mama ruiken. Dat is vertrouwd, dat is wat ze kennen.

Ook al is Stijn dan nog maar 3 weken, ik herken ontzettend veel in je verhaal. Op dag 5 hebben wij al een ui in zijn kamertje gelegd omdat hij verkouden was en volgens mij is dat nog steeds zo.

Het schrikachtige wordt alleen maar erger, iedere keer als ik me omdraai en naar hem kijk maakt ie wel een schrikkende beweging. Hij is inderdaad ook erg onrustig. Ik hoop echt dat de kinderarts maandag een beetje meedenkend is en dat ze niet meteen zoiets heeft van, o nee alweer zo’n moeder die al weet wat er met haar kind aan de hand is.

Ik vind het niet erg om hem bij me te dragen, maar het is best zwaar als je geen draagdoek hebt. Bovendien heb ik nog een dochter rondlopen en ook die wil haar aandacht. Het is gewoon erg lastig en ik probeer me er wel aan over te geven, maar dat valt niet mee.

De vermoeidheid speelt natuurlijk ook wel mee en dat hij weinig slaapt is ook niet zo’'n ramp, maar als hij niet slaapt dan huilt hij en dat is minder prettig. Het is gewoon verrekte lastig en dan nog het meest voor het manneke zelf.

Zeg tegen de ka dat wat je vind, wat je waarnemingen zijn, wat de klachten zijn, hoe klein en nutteloos jij zo ook vindt. Voor een ka kan het iets heel anders zijn.

Verder las ik je vraag over hoe het vannacht zou gaan. Ik zeg… maar dat is mijn eigen ervaring. Hou je kindje lekker bij je. 's Avonds op schoot in slaap vallen? Lekker doen, heb je iig een rustig avondje :wink: 's Nachts bij je in bed (wel op de juiste manier doen, op het borstvoedingsforum staat precies hoe je het veiligst kan slapen met je kindje in je bed)? Als je kindje dan wel slaapt… waarom niet?

Ik ben van mening (en die is heel erg veranderd sinds Levy want bij Lana had ik precies het tegenovergestelde :lol: ) dat mensen niet zijn gemaakt om alleen te slapen. Kijk naar onze afstammelingen, kijk naar de natuur om je heen. Bij bijna elk zoogdier slapen moeder en kind samen. Misschien een rare vergelijking, maar ik kon me er wel in vinden.

Hoop dat je vanavond een rustig avondje hebt.

Meid, koop een draagdoek. Hierbij heb je 2 vliegen in 1 klap. 1 je jongste is bij je en is stil, 2 je hebt je handen dan vrij voor je oudste.

Ik zat in dezelfde situatie :hug:

Debbie, bedankt voor je verhaal…wat een herkenning ook voor mij!

M.oncif is nu ook onder behandeling van de KA, de zantac lijkt een beetje te helpen.

Miffy ff een knuffel voor jouw :hug: !! Ik hoop dat het vannacht meevalt!