Ik durf echt niet met hem in bed te slapen, maar ik durf wel met hem op de bank te slapen. Dan ligt hij op mijn bek of in mijn armen aan de rugleuning kant. Ik zal dan niet zo lekker slapen, maar in ieder geval meer dan helemaal niet slapen.
Mijn man wil ook wel de nacht op de bank doorbrengen, maar dat hoeft hij niet van mij. We kijken eerst hoe het gaat, tot nu toe gingen de nachten redelijk. We kunnen altijd nog naar de bank verhuizen.
Ik heb op mp al voor doeken zitten kijken, maar ik denk dat ik eerst het bezoek aan de kinderarts afwacht. Ik heb een babybjorn draagzak, maar daar mag hij nog niet in en dat is voor hem ook niet fijn, zo’n doek is beter.
Het is nog veiliger om samen in 1 bed te slapen dan op de bank (wist je dat )
Wij hebben het hier zo gedaan:
- kindje NIET in het midden (als ze nog zo jong zijn kunnen ze over het algemeen nog niet kruipen of rollen), zodat de ouders niet alle twee op het kindje kunnen gaan liggen
- als je op je linkerzij ligt, je linker arm gekromd onder je eigen kussen leggen (dit voorkomt zoveel mogelijk het automatisch omrollen van jezelf), je rechterarm over het kindje leggen met je elleboog tegen zijn kontje en je rechterhand onder of tegen zijn hoofdje
- zorg ervoor dat je eigen dekbed niet over het kindje komt. Dit doe je door je eigen deken niet helemaal over jezelf heen te leggen, maar tot net over je rechterzij (als je op je linkerzij ligt). Je kan ook je kindje op je eigen dekbed leggen (vandaar ook niet in het midden ivm omdraaien en trekken aan de dekens door 1 van de ouders)
- mocht je het koud krijgen (al kan ik mij dat niet voorstellen met dit weer) trek dan zelf een shirt met lange mouwen aan
- ben je bang dat je kindje het koud krijgt, kan je het dekentje gebruiken van het kindje zelf, of een slaapzakje
Op de bank is het minder veilig omdat het een kleinere ruimte is, hierdoor kan je gemakkelijker rollen en dus op je kindje gaan liggen, ook al denk je dat je rottiger slaapt en allerter bent als je op de bank samen slaapt. Verder, op de bank ligt je kindje sneller op zijn zijtje dan in je eigen bed.
Als je meer adviezen wil over veilig samen slapen, ga dan naar bv-forum. Daar staat nog veel meer als het goed is.
sluit me bij Debby aan.
Aukje slaapt nu (sinds een wk of 2/3) pas boven in haar bed.
Sliep altijd beneden in de kinderwagenbak, snachts slaapt ze naast ons in de wieg zodat ik ze ook snachts kan aanraken.
En Femke heeft ook heel veel in de draagdoek gelegen (ook refluxbaby, maar in minder mate)
gewoon op je gevoel afgaan en voor de rest niks van aan trekken.
hier ook een vermoeden van verborgen reflux. T.ygo is geboren met 36 wkn en 5dgn. In het zhuis viel mij al op dat hij zo aan het kokhalzen en terugslikken was maar nu thuis lijkt het almaar erger te worden…
Zelfs als ik hem uit bed haal voor de volgende voeding kan hij nog steeds gaan kokken en huilen. Echt veel spugen doet hij niet wel dik geworden melk uit zijn mond duwen en soort herkauwen, ook kijkt hij dan heel vies.
In zijn slaap hoor je hem steeds terugslikken enzo.
Een keer ging het goed mis en verslikte hij zich dusdanig dat hij vergat te ademen :shock: schrok me rot. Hij ademt af en toe ook heel apart…vooral heel hoorbaar zeg maar.
Wiegje etc staan al met hoofdeinde omhoog…Maar helpt niet afdoende.
Het liefst ligt hij tegen mijn opgetrokken knieen aan.
Hebben jullie kindjes ook zo vaak de hik :think: en een wit tongetje met melkaanslag?Tis geen spruw nl.
Wat kun je doen om de pijn te verzachten?
Donderdag moeten we naar de KA voor controle leg het haar dan ook voor.
De nacht is hier wonderwel goed gegaan. We hebben nu ipv 3-4 maar 1 schepje nutriton in de fles gedaan en voor nu lijkt het wel iets te helpen. Ik denk dat zijn darmen ook erg van streek waren gisteren.
Smurf, Stijn heeft ook vaak de hik. Dat was ook een van de vragen die de wijkverpleegkundige stelde of hij vaak de hik had in mijn buik en dat was inderdaad zo.
Om de pijn te verzachten misschien iets van paracetamol gebruiken, maar ze zijn nog zo klein. Ik hoop eigenlijk dat de ka iets van medicijnen voorschrijft, maar meer hoop ik dat het vandaag zo goed gaat met het eten en slapen dat dat ook niet nodig is.
Fijn dat de nacht met Stijn beter is gegaan. Hoe gaat het nu met hem?
Vandaag CB op bezoek gehad voor de intake. Zat mijn verhaal te doen en omdat hij een wit tongetje heeft wilde ze even kijken of het geen schimmel was.
Dus ze pakt hem op, 3 uur na de voeding, burp golf melk :mrgreen: Oke zei ze je hele verhaal en dit er bij: typisch reflux.
Dus gaan ook nutriton door de voeding doen en do even aangeven bij de KA.
Vanmorgen nutriton gehaald. 1 maatschepje door de voeding gedaan van 90cc. Oke hij heeft nog niet gespuugd :thumbup: maarrr heeft slechts 50cc gedronken en heeft gegild van de buikpijn driekwartier lang na de fles
Welke maat speen gebruiken jullie voor de voeding met nutriton…heb nu nog gewoon 1 gebruikt…
Nog 1 keer proberen als hij dan weer buikpijn krijgt wacht ik maar weer tot donderdag bij de KA.
Staat wel op de verpakking niet geschikt voor pre-(dysmaturen)
Wat een gedoe zeg…arme ventje!
@Smurf78 wrote:
Vanmorgen nutriton gehaald. 1 maatschepje door de voeding gedaan van 90cc. Oke hij heeft nog niet gespuugd :thumbup: maarrr heeft slechts 50cc gedronken en heeft gegild van de buikpijn driekwartier lang na de fles
Welke maat speen gebruiken jullie voor de voeding met nutriton…heb nu nog gewoon 1 gebruikt…
Nog 1 keer proberen als hij dan weer buikpijn krijgt wacht ik maar weer tot donderdag bij de KA.
Staat wel op de verpakking niet geschikt voor pre-(dysmaturen)
Wat een gedoe zeg…arme ventje!
3 standen speen… welke fles heb je?
Aukje kon er ook niet tegen.
Meid ik lees net je verhaal, wat vervelend dat het niet zo lekker gaat met Stijn :hug: Wat zei de KA???
Heb op debbie niet zo heel veel meer aan te vullen.
Hier ook kindje met hevige reflux. Moest van ka 2% indikken, maar daar stikte onze meid bijna in, dus hebben in het begin ook veel minder gedaan, inmiddels zitten we goed aan de 2%, ze is bijna 8 maanden en het wordt bij ons jammer genoeg niet minder, de meeste kindjes groeien er binnen een jaar overheen, we hebben nog hoop
Ook hier in draagdoek gehad voor overdag de eerste maanden en een hele tijd tussen mijn man en mij in geslapen. Wij vonden de fijnste manier om het matrasje van de kinderwagenbak hoog tussen onze hoofdkussens in te leggen en ons deken onder het matrasje zodat we er met geen mogelijkheid op konden gaan liggen. Haar matrasje verder gewoon opgemaakt. Verder motilium en wat ik vooral belangrijk vond was losec (of andere zuurremmer). Het scheelt al de helft qua pijn als het niet zo zuur meer is en de slokdarm weer tot rust kan komen. Uiteindelijk bleek onze dochter ook nog een heftige koemelk allergie te hebben, dus blijf vooral goed op je kindje letten. Bij ons was het meteen na het voeden gekrijs van de reflux en na een uurtje of 1,5 begon het gekrijs van de pijn in de darmen door de allergie. Ik denk ook dat je vooral moet doen wat voor jou goed voelt en je kindje heeft pijn dus die wil alleen maar iemand om zich heen voelen. Mijn dochter sliep ook alleen in de draagdoek en dat hebben we dus ook gedaan tot ze een maand of 4 was!
:hug: succes ermee.
En weer een klt nacht vannacht
Ik weet niet wat er allemaal aan de hand is, maar hij blijft maar krijsen, krijsen en krijsen. Speen wil die maar eventjes en dan heeft ie er ook geen zin meer in. De inbakerzak hebben we maar aan de kant gegooid, want ik heb niet het idee dat het helpt. Volgens mij wordt ie er alleen maar gefrustreerder van dat ie zich niet kan bewegen.
Daarstraks de fles gegeven, maar daar werd ie ook niet moe van. Hij blijft maar zoeken en zoeken. Zou dat dan toch zuur zijn wat steeds omhoog komt en wat ie weg wil drinken? Ik heb wel het idee dat er minder omhoog komt, maar waarom moet ie dan zo krijsen?
Ik heb hem nu in de draagzak gedaan en ook daar is het huilen en zoeken. Oeps, hij valt nu net in slaapt volgens mij. :think: Dat kind is doodop joh…
Onze dochter wilde ook absoluut niet in de inbakerzak en ik wilde zelf ook niet doorzetten.
Waarschijnlijk is zijn slokdarm inmiddels zo geirriteerd dat bij elk klein beetje wat er alsnog omhoog komt het vreselijk zeer doet. Dat moet eerst ook weer rustig worden, bij ons hielpen de medicijnen ook pas na een week of 2 omdat het toen allemaal weer wat begon te genezen.
:hug: gewoon lekker in de draagdoek houden, mijn dochter heeft er weken in gehangen en ging gewoon de hele dag met me mee. Naar de wc of wat ik ook ging doen, de hele dag lag ze lekker in de draagdoek en daar heeft ze geslapen!!! Wanneer kun je bij de ka terecht en kan je ha je niet alvast een medicijn tegen het zuur voorschrijven. Begreep van mn kinderarts dat het nou niet zulke heftige medicijnen zijn dat als ze ze onnodig krijgen ze er meteen van alles aan over houden. :hug:
:hug: balen zeg dat het allemaal niet lijkt te werken :hug:
Zoals ik al eerder gelezen heb op de vorige pagina, je zou nog een andere voeding kunnen proberen. Je kindje kan ook een KMA hebben
Onze oudste zoontje spuugde werkelijk alles onder maar dat was dus tgv een ernstige KMA. Hij bleef krijsen wat ik ook deed totdat ik andere voeding gaf die km vrij was. Compleet ander kind :thumbup:
T.ygo heeft echter hele andere symptonen en geen darmkrampen. Vandaar dat ik al snel wist dat het reflux was ivp een KMA.
Ik weet niet zo goed wat het is en of het wel van de verborgen reflux komt of krampjes of wat anders. Afgelopen maandag zijn we bij de ka geweest en die heeft (nog) geen medicijnen voorgeschreven. Volgende week vrijdag belt ze me en als het dan nog niet beter was dan kon ze dat eventueel wel doen.
Het valt me op dat hij vaak alleen tijdens een voedig poept en veel windjes laat met het nodige gepers en rood hoofd. Zijn ontlasting is wel gewoon, dus niet hard ofzo.
Hij wil ook veel op zijn knuisje sabbelen en het lijkt alsof hij na de fles meteen weer honger heeft, maar dat heeft ie niet dat weet ik zeker. Ik denk dat dat dus van de reflux is.
Na mijn vorige bericht heb ik hem boven in zijn bedje gelegd, maar daar was ie het niet mee eens. Er weer uitgehaald, dochter weggebracht naar het kdv. Stijn in maxi cosi mee en ten lange leste viel ie daar in slaap en nu slaapt hij nog. (Ik weet dat ze er niet lang in mogen, maar ben allang blij dat ie slaapt)
Beetje onsamenhangend verhaal, maar ik ben een beetje moe en labiel.
oja, ik heb abc dophilus, sab simplex en polysilane gel besteld en hoop echt dat dat wat gaat helpen (als de klachten van de reflux en darmpjes komen)
Miffy klinkt als een kma.
maarre waar woon je… heb hier Zantac staan (dat is het eerste wat ze je gaan geven) en nexium.
en heb ook koemelkvrije voeding…
als je hier in de buurt komt, zou ik zeggen kom langs en je mag van mij zo wat meenemen en uitproberen…
vind het zo zielig wat je uk moet doormaken. en dat krijsen kan ook van het maagzuur zijn.
die arts vind ik eigenlijk niet kunnen dat je nu weer n week laten aanmodderen.
Wij kregen meteen dezelfde dag medicijnen.
Wij wonen in Brabant, een dorpje tussen Tilburg en Breda.
Ik zit zelf niet te denken aan koemelkallergie. Ik begin steeds meer te denken dat hij last heeft (gehad) van zijn darmen. Net was ie weer even een beetje aan het schreeuwen en hij liet een scheetje. Beetje sab simplex op de speen en nu slaapt ie weer.
Vanmiddag zijn alle middeltjes bezorgd en ik ben ze meteen gaan geven. Even afkloppen, maar vanaf die tijd is het heeeeeeeeel erg goed gegaan. Hij heeft niet meer zo gehuild als vannacht en veel geslapen. Ik hoop dat we dit weekend ook nog zulke dagen hebben, dan geloof ik inderdaad dat dit wondermiddeltjes zijn. Eerst maar eens deze nacht doorkomen…
Misschien is een Osteopaat iets voor jullie?
Mijn zoontje huilde ook zoveel en sliep nauwelijks. Daarnaast nog een aantal andere symptomen die me opvielen. We zaten er helemaal doorheen.
Toen werd mij door de lactatiedeskundige een Osteopaat aangeraden en die man heeft echt een wonder verricht. Ben er 3 x geweest en ons zoontje (9 weken oud) is nu echt tevreden, lacht al als ik hem aankijk en huilt alleen nog maar als hij honger heeft, schone luier wil of moe is.
Een heel ander kind dus.
Mijn zorgverzekering betaald 80% mee.
Ik heb daar van de week al naar geinformeerd, maar wil het eerst nog heel eventjes aankijken. Wij krijgen 35 euro per dag vergoed voor een osteopaat en dat maximaal 10x.
Nou, de nacht zijn we ook weer doorgekomen. Net als de vorige nacht na de nachtvoeding bal. Meneer wilde echt niet meer slapen, terwijl als hij in onze armen lag hij bijna in slaap viel. We weten eigenlijk nog steeds niet wat er dan aan de hand is. Hij krijste in ieder geval niet meer zo hard, het is nu een hard huilen wat ie doet. Uiteindelijk is mijn man na 2 uur met hem op de bank gaan liggen en hebben we allemaal nog een uurtje geslapen.
heftig hoor, ik hoop dat jullie snel weten wat er aan de hand is zodat jullie nachtrust beter wordt. Sterkte!
Weet helaas hoe het is om niet te kunnen slapen vanwege een kind dat zich zo ellendig voelt. Dikke knuf :hug:
Misschien toch iets met zijn nek- of ruggewervels?
J.esse heeft dit ook gehad en sliep heerlijk in de maxi-cosi en bij ons op de arm. Blijkbaar had hij dan minder pijn, omdat hij in een andere houding lag. (Hij is mbv de vacuumpomp geboren, waardoor er een paar wervels scheef zijn gaan staan. Huilen, huilen, huilen, slecht slapen, hazeslaapjes enz.)
Na 3 behandelingen bij de chiropractor was het over!! (Ostheopaat hielp niks bij hem).
Succes en veel sterkte, want dit is slopend.