Anjella, mijn achternaam is zo simpel, maar nog wordt het verkeerd geschreven. Zijn 5 letters, maar word vaak 1 letter vergeten.
Zelfs mijn naam roept nog vragen op.
“Roos, zoals de bloem?”
Of: R.o.s.e?
Onze jongste dochter heet Anne Lynn, spellen gaat heel vaak fout, met een streepje, aan elkaar, ane lynn, anne lyn, anne lin
En er zijn dus ook mensen die niet weten hoe je het uitspreekt; ze zeggen annelijn, of annelien…
Bij onze oudste gaat het wel goed; noa is gewoon noa! Al wordt er af en toe wel eens een h achter geschreven…
Liesbeth, als ik aan Anne Lynn denk, denk ik aan Annuh Lin zeg maar… Of heb ik dat verkeerd?
Liesbeth, als ik aan Anne Lynn denk, denk ik aan Annuh Lin zeg maar.. Of heb ik dat verkeerd?
Ja dat klopt!
hahaha leuk topic dit. Precies de reden waarom wij een makkelijke, Hollandse naam wilden. En toch… presteren mensen (zelfs familie) om Coen met een K te schrijven.
Gelukkig maakt het voor de uitspraak niet uit.
En nee, heb nog nooit iemand gehoord die er Soen van maakte Of So-en.
damon = demen
abigail = ebbiekeel
jacelynn = djeeslin
dus eigenlijk allemaal op zijn engels hihi.
hier het meeste problemen met Jade haar naam die ze verkeerd uitspreken
Jade = djeed uitgesproken
Xandy = ksandie uitgesproken
Luna = Loena uitgesproken
kyan= kiejan uitgesproken…
Fleur is toch verder niks van te maken ?
Je spreekt het uit zoals je het leest …
Elise gaat altijd goed,
Thijs ook geen probleem,
maar Jesse… Is op zn nederlands dus jes-su en geen jessie (op zn engels )
maar mensen maken er ook jessur van ( op z’n turks?)
Mn schoonouders zegt steeds ruBEN
Terwijl wij graag hebben dat de klemtoon op ru ligt en de e wordt uitgesproken als een u… dus (fonetisch) RU-bun
Vonden wij zelf een vrij logische wijze, zij dus niet… (‘want dat staat er toch niet…’ :shifty:)
hihi… EstHe, daar moest ik pas nog aan denken. Hier in de omgeving hoor ik ook vaak twee verschillende uitspraken mbt Ruben. Erg grappig.
@Kwakje wrote:
hihi… EstHe, daar moest ik pas nog aan denken. Hier in de omgeving hoor ik ook vaak twee verschillende uitspraken mbt Ruben. Erg grappig.
Wij kenden zelf maar 1 uitspraak, dus waren vrij verbaasd over de variatie van mn so :lol:
Klinkt niet leuk
@lunastar wrote:
kyan= kiejan uitgesproken…
Mijn dochter heeft een Kyan in de klas die je al Kiejun/Kiejen uitspreekt en mijn zoon heeft een Kian in de klas die je als Kiejan uitspreekt.
@EstHe wrote:
Mn schoonouders zegt steeds ruBEN
Terwijl wij graag hebben dat de klemtoon op ru ligt en de e wordt uitgesproken als een u… dus (fonetisch) RU-bun
Vonden wij zelf een vrij logische wijze, zij dus niet… (‘want dat staat er toch niet…’ :shifty:)
Ik heb echt nog NOOIT gehoord van RuBEN :think: Volgens mij spreek je zegmaar eigenlijk alle namen uit met de klemtoon op de eerste lettergreep of de 2e bij een naam met 3 lettergrepen, tenzij specifiek aangegeven met een leesteken, zoals Aimée of Rhodé.
Ik denk eigenlijk dat in de NL taal de klemtoon gelegd wordt op de één na laatste lettergreep…Zoals bij onze 4 lettergrepen; catheLIJne
Iemand die Karin heet wordt toch ook geen kaRIN genoemd :eh:
@Lily2006 wrote:
@EstHe wrote:Mn schoonouders zegt steeds ruBEN
Ik heb echt nog NOOIT gehoord van RuBEN :think: Volgens mij spreek je zegmaar eigenlijk alle namen uit met de klemtoon op de eerste lettergreep of de 2e bij een naam met 3 lettergrepen, tenzij specifiek aangegeven met een leesteken, zoals Aimée of Rhodé.
Ik denk eigenlijk dat in de NL taal de klemtoon gelegd wordt op de één na laatste lettergreep…Zoals bij onze 4 lettergrepen; catheLIJne
Iemand die Karin heet wordt toch ook geen kaRIN genoemd :eh:
Hahaha precies! Dat zeiden wij dus ook :lol: (met een andere voorbeeldnaam dan )
Ondertussen gaat 't beter gelukkig enige die het nu nog verkeerd uitspreekt is ons 3jarig nichtje :inlove: Luben :lol:
In Belgie is dat wel anders.
wat kunnen mensen toch creatief met uitspraken zijn zeg! grappig eigenlijk.
de laatste tijd gaat het bij ons wel goed. alleen gaan mensen zijn naam nu ook afkorten. daar krijg ik me toch een partij jeuk van :wall: het klinkt ook gewoon niet!
opa en oma hebben er een handje van en die roepen de hele tijd: en j.es heb je nog lekker geslapen? :wall: :wall:
Hier valt het gelukkig mee met de uitspraak…
De oudste is leila djeliene - uitspraak
De middelste indie mielou - uitspraak
De jongste mik eeden - uitspraak
Alleen van Aiden wordt nog wel een jayden gemaakt :? We hadden juist aiden gedaan omdat jayden te vaak voorkomt nu…( jayden was de jongensnaam voor indy haha)
Gewoon Siem :lol: :mrgreen: