Uitspraak baby-naam

@Madre wrote:

@fiep klophout wrote:
@janet76 wrote:
@Madre wrote:
Ik begrijp niet dat zoveel mensen het moeilijk vinden om de naam van onze 2e goed uit te spreken maar heel veel zeggen dus Miesjah ipv Mika.

Zo moeilijk is de naam toch niet gespeld:

Micah

Er staat toch ook miesjah, maar dan anders geschreven,dus dat vind ik niet zo gek dat mensen dat denken.

nee hoor, een c wordt in de nederlandse taal als ie zo staat uitgesproken als een k. Dus er staat helemaal niet miesjah, maar dan anders geschreven. Een c wordt pas een sj in de combi sch, een s als ie op het begin van een woord staat en een g met enkel een h. Maar in geval van micah, waarbij het tussen twee klinkers staat, zou je het logischerwijs dus uitspreken als mika.

Nou draait het bij namen niet altijd om logica of om de Nederlandse taal, maar als je gaat zeggen dat er ook Miesjah staat, dan klopt dat natuurlijk niet.

Dank voor de uitleg, dat wilde ik dus ook zeggen. Er staat dus geen Miesjaa…Als dat er zou staan zou ik het ook logisch vinden. Maar de c is niet in combi met een s en een h dus spreek je die toch echt uit als een K.

:slight_smile:

Maar goed, als er dus meer mensen als jij denken dan begrijp ik waarom zo veel mensen hem Miesja blijven noemen. 8)

yep, voor mij staat er dus ook Miesja. beetje woordblind ben ik misschien wel maar een -c- en een -h- zo vlak bij elkaar, dat wordt dus -sj-

je moet me er echt op wijzen om me te laten zien dat dat er niet staat.

en zo te lezen ben ik niet de enige :wink:

Ik zou ook gewoon Jenna zeggen en niet Djenna, en Micah gwn als Mika en Keano als Kiejano :mrgreen:

Meeste zeggen indd gewoon Jenna, maar wij zeggen DJenna. Vind dat ook veel mooier bij Talysha passen :thumbup:

Dat is waar… :wink:

Micah vind ik wel heel duidelijk.

Keano zou ik eerlijk gezegd ook keejaano noemen.

Jenna spreek ik ook op z’n hollands uit.

Onze Justin spreek je ook gewoon uit zoals het er staat, op z’n hollands. Veel mensen spreken het uit als djustin. Is het dus niet, ik hou niet van engelse klanken in namen.

Onze Mischa heeft gewoon een -s- in zijn naam, maar wordt nog wel eens uitgesproken als miega.

Noortje is nog nooit fout gegaan. Zou ook niet weten wat je daar van kan maken eigenlijk.

Nou ik vraag me ook af hoe je P.epijn uit hoort te spreken.

Ik zeg ik de vlugigheid iets wat meer lijkt op pupijn, maar oma zegt dus iets wat lijkt op papijn, en dat bezorgt me kriebels… brrrr…

Papijn? Pepijn spreek je naar mijn idee uit als Pupijn! :smiley:

@Sil wrote:

Papijn? Pepijn spreek je naar mijn idee uit als Pupijn! :smiley:

psies!!

mijn moeder zegt de hele tijd djulia ipv j.ulia

@~chantal~ wrote:

Ik zeg ik de vlugigheid iets wat meer lijkt op pupijn, maar oma zegt dus iets wat lijkt op papijn, en dat bezorgt me kriebels… brrrr…

ik zou gewoon pepijn zeggen…

@Cariska wrote:

@~chantal~ wrote:

ik zou gewoon pepijn zeggen…

hihi, ik ook. pepijn vind ik ook niet echt een naam om over te discussieren, pepijn is gewoon pepijn. als je hem papijn had willen noemen, had je um wel papijn genoemd :angel:

hier is de naam ook nog een probleempje, zowel met schrijven als met uitspreken. zoé zegt mijn moeder standaard, en ze is niet de enige (maar wel ver in de minderheid). (ik ken die uitspraak dus helemaal niet als naam…) En mensen die het wel goed uitspreken, schrijven dan weer zowie of zoey. Maar goed, dat rammen we er allemaal wel uit :angel:

Fiep ik ken dus een Zoë die je als zowee uitspreekt.

Ik ram hier nog altijd saaalooooomuh er uit. :wall:

Très français, Zoé.

@Kittycat wrote:

Très français, Zoé.

mais oui, daarom zijn het denk ik ook vooral zuiderlingen die zowee zeggen, die zitten toch dichter bij frankrijk :angel:

Veel mensen spreken de naam van onze oudste ook vaak verkeerd uit.

Inmiddels zijn we het wel gewend en hij verbetert de mensen graag :wink:

Zijn naam is Vincenzo en wordt vaak uitgesproken met de C als S klank

Maar omdat het een italiaanse naam is spreek je de C dus uit als TJ

Vin-Tjen-Zo

Mijn schoonvader heeft het zelfs gepresteerd om hem vlak na de geboorte Vincenzeo te noemen (vinsenseo alsof ik een koffiezetapparaat op de wereld heb gezet en waar hij de eo vandaan haalde?) :wink:

@Broekie wrote:

Veel mensen spreken de naam van onze oudste ook vaak verkeerd uit.

Inmiddels zijn we het wel gewend en hij verbetert de mensen graag :wink:

Zijn naam is Vincenzo en wordt vaak uitgesproken met de C als S klank

Maar omdat het een italiaanse naam is spreek je de C dus uit als TJ

Vin-Tjen-Zo

Mijn schoonvader heeft het zelfs gepresteerd om hem vlak na de geboorte Vincenzeo te noemen (vinsenseo alsof ik een koffiezetapparaat op de wereld heb gezet en waar hij de eo vandaan haalde?) :wink:

:lol: :lol: :lol:

Hier hebben we inmiddels ook allerlei variaties op de naam van onze dochter gehoord. (Schrijfwijzes ook :P)

Het is Keira, uitgesproken door ons als Kieraa. Maar ach we hebben al Kia, Kijra gehoord. Het was de bedoeling gewoon op z’n Engels, maar ja, dat is lastiger hier in Nederland.

wij spreken Lune gewoon uit zoals het er staat. dus beginnen met lu (zoals het merk van de cracottes) en dan ne.

Hier is het Deemiejen en Reijen. Gewoon op het Engels. Moet wel zeggen dat we tot nu toe geen andere manieren hebben gehoord eigenlijk. Ja vrienden van ons willen nog wel voor de grap zeggen Daamiejan zeggen.

Ryan is voor Damian Jij-jen of bjoetje :inlove:

J.aimy word zelfs door mn schoonvader nog verkeerd uitgesproken na ruim 2 jr.

Je zeg t zoals het er staat dus djeeeemie. maar hij presteert t om er jaaa iemie van te maken… en dat al ruim 2 jr lang :roll:

En mn eigen naam. Tja hoe vaak ik dat al niet moet zeggen en moet spellen. je zegt gewoon zoals t er staat A.njella met een j. en niet angela of angella of andjella.

En mn achternaam beginnen we maar niet aan hahaha die moet ik altijd standaard spellen hahaha