Uitspraak baby-naam

Micah zou ik uitspreken als Mika, Micha als Miesjaa.

@Nienke123 wrote:

Beide zou ik uitspreken als miesjaa.

@Nienke123 wrote:

Ik precies hetzelfde.

Maar ja, La.na noemen ze ook Lara of Lama :snooty: Tis toch echt LaaNaa :inlove:

Le.vy blijft Leevie :inlove:

Het zou echt niet in me opgekomen zijn eigenlijk dat Micah Mischa moest worden zeg maar… Gewoon zoals het er staat-Micah/Mika dus.

@janet76 wrote:

@Madre wrote:
Ik begrijp niet dat zoveel mensen het moeilijk vinden om de naam van onze 2e goed uit te spreken maar heel veel zeggen dus Miesjah ipv Mika.

Zo moeilijk is de naam toch niet gespeld:

Micah

Er staat toch ook miesjah, maar dan anders geschreven,dus dat vind ik niet zo gek dat mensen dat denken.

nee hoor, een c wordt in de nederlandse taal als ie zo staat uitgesproken als een k. Dus er staat helemaal niet miesjah, maar dan anders geschreven. Een c wordt pas een sj in de combi sch, een s als ie op het begin van een woord staat en een g met enkel een h. Maar in geval van micah, waarbij het tussen twee klinkers staat, zou je het logischerwijs dus uitspreken als mika.

Nou draait het bij namen niet altijd om logica of om de Nederlandse taal, maar als je gaat zeggen dat er ook Miesjah staat, dan klopt dat natuurlijk niet.

@Madre wrote:

Ik begrijp niet dat zoveel mensen het moeilijk vinden om de naam van onze 2e goed uit te spreken maar heel veel zeggen dus Miesjah ipv Mika.

Micah

dat begrijp ik ook niet :naughty:

onze 2e heet ook micah :wink:

@janet76 wrote:

@Madre wrote:

Micah

Er staat toch ook miesjah, maar dan anders geschreven,dus dat vind ik niet zo gek dat mensen dat denken. Ik dacht ook dat dat er stond. Ik zou er ook helemaal geen mika van maken.

Dus een naam als bianca spreek jij dan ook uit als biansja?

:think:

Onze zoon heet Keano

spreek je uit als Kiejaano

Zijn opa en soms ook oma spreken het uit als keejanoo

Hoe vaak we ook verbeteren, het blijft keejanoo (of 't jonkie haha)

Ik zou ook zeggen Keejaano :think:

Weet niet of ik het al eens heb gevraagd hier, maar hoe denken jullie dat je Jenna uit spreekt dan ??

Van de 10 mensen zeggen het er 9 fout…

@naatjuh1988 wrote:

Onze zoon heet Keano

spreek je uit als Kiejaano

Zijn opa en soms ook oma spreken het uit als keejanoo

Hoe vaak we ook verbeteren, het blijft keejanoo (of 't jonkie haha)

Er staat toch ook Keejano? :shifty:

Uitgesproken Kiejaano zou ik schrijven als Kyano (of Keyano als je de e wilt gebruiken).

Jenna heb ik al een keer gelezen in 1 van je topics… ik spreek het dus ‘verkeerd’ uit, maar ik ken dus ook een Jenna en dat spreek je wel echt uit met een J klank en niet met Dj.

@romata wrote:

Weet niet of ik het al eens heb gevraagd hier, maar hoe denken jullie dat je Jenna uit spreekt dan ??

Van de 10 mensen zeggen het er 9 fout…

In 1ste instantie gewoon op z’n Hollands… Jenna dus.

Toen keek ik naar de naam van je oudste dochter en toen dacht ik Djenna.

Ik als Djenna.

Zat er niet een Jenna in Dallas of Dynasty ofzo :think: Ik ken het van zo’n soort serie.

[edit: gevonden; het was Dynasty, Jenna Wade, het liefje van Bobby, gespeeld door Priscilla Prestley (http://www.ultimatedallas.com/characters/snap6.htm)]

En Keano als Keejano. Kiejano zou ik met een y schrijven (Kyano).

En Keanu Reves heet Keanu.

romata, ik zeg eigenlijk altijd op zijn hollands Jenna :wink:

Dacht dat Jayden ook niet zo moeilijk was… :wink: het is dus Djeden. Mensen maken er soms Jeden van. Jayden zelf zegt Dede of Deden :inlove:

ik zou djenna zeggen.

kwam gisteren in een boek de naam Sybil tegen (siebiel??)

@Cariska wrote:

ik ken 2 sybillen (sybils? :angel: ), en die spreek je beide uit als siebil, dus met een i ipv een ie op het eind.

Jenna spreek ik uit als jenna, met een j van jas.

@fiep klophout wrote:

@Cariska wrote:

ik ken 2 sybillen (sybils? :angel: ), en die spreek je beide uit als siebil, dus met een i ipv een ie op het eind.

Jenna spreek ik uit als jenna, met een j van jas.

In het Nederlands zou ik Sybil ook uitspreken als Siebil.

In het Engels wordt het Sibil (hoe heet die actrice ook weer? Sybil Shepard ofzo?)

Dat is eigenlijk net als met Jenna… in het Nederlands Jenna met een J klank, in het Engels net als namens Julia met een Dj klank.

Keano zou ik uitspreken als KIE-Ja-NO er staat wel een e maar door de “engelse” uitspraak wordt dat bij mij dus een IE klank

@fiep klophout wrote:

@janet76 wrote:
@Madre wrote:

Micah

Er staat toch ook miesjah, maar dan anders geschreven,dus dat vind ik niet zo gek dat mensen dat denken.

nee hoor, een c wordt in de nederlandse taal als ie zo staat uitgesproken als een k. Dus er staat helemaal niet miesjah, maar dan anders geschreven. Een c wordt pas een sj in de combi sch, een s als ie op het begin van een woord staat en een g met enkel een h. Maar in geval van micah, waarbij het tussen twee klinkers staat, zou je het logischerwijs dus uitspreken als mika.

Nou draait het bij namen niet altijd om logica of om de Nederlandse taal, maar als je gaat zeggen dat er ook Miesjah staat, dan klopt dat natuurlijk niet.

Dank voor de uitleg, dat wilde ik dus ook zeggen. Er staat dus geen Miesjaa…Als dat er zou staan zou ik het ook logisch vinden. Maar de c is niet in combi met een s en een h dus spreek je die toch echt uit als een K.

:slight_smile:

Maar goed, als er dus meer mensen als jij denken dan begrijp ik waarom zo veel mensen hem Miesja blijven noemen. 8)

Keano zou ik uitspreken als Kiejano

Jenna als Jenna (niet Djenna).