Uitspraak baby-naam

Onze meid heet Lianne, maar mijn oma maakt er nogal eens Ilanne van. Maar goed, het mensje is ook 86. :slight_smile:

Ach ja, mijn zoon heet Marein en daar maakte mijn oma altijd Reinier van, maar dat kwam omdat ze een hersenbloeding had gehad. We wisten wat ze bedoelde. :wink:

Kevin gaat bijna altijd goed, hoewel 2 mensen het wel heel Hollands maakten met Keejvin.

En m’n oma vraagt altijd naar Sarah, ach da’s ook een mooie naam :wink:

Charlene schrijf je het maar je spreekt het uit als SHEURLIEN.

@Nienke123 wrote:

Ze heet dus Jinthe […]. En tot nog toe geen mensen die Jinthe verkeerd uitgesproken hebben […]

Het is toch mensen gelukt om Jinthe verkeerd uit te spreken, ik heb al Djinthe en Jinthie gehoord. :think:

Wat kan er nou mis gaan met Friso zou je denken?!?!?

Nou, veel mensen (ook (naaste) familie) noemen hem…

Floris :roll:

Tja…

En onze tweede heet Boudewijn, en die noemen ze…

Diederik

maar zo heet zijn vader, dus dat is nog wel te verklaren.

Toch, als mensen eenmaal wat in hun hoofd hebben kun je lullen als Brugman, maar dat krijg je er niet meer uit. Ik maak me er maar niet druk om.

Groetjes,

Femke

Luna spreek je uit als Loena maar soms hoor ik mensen weleens Luuna zeggen ach zolang ze het zelf prima vind en ernaar luistert

en Odin spreekt voorzich lijkt mij :think: :eh:

Mijn zoontje heet Liam en wij spreken het uit als Li-Am, dus op zijn hollands. Wat ik wel vaak heb is dat ik moet spellen hoe hij heet omdat mensen niet goed verstaan of het nou een M is of een N. Onze kraamhulp kreeg ook door gegeven (na ons telefoontje) dat ze op bezoek moest bij familie *** met dochtertje Lianne :eh:

Hier een T.hiska geen uitspraak probleem dacht ik zo maar…

Triska

Truska

Trieska

Thieska

Thisha

Ciska

Thista

Tirza

Tessa

Thissa

Had ik niet verwacht :shifty:

Nu Sem zo hoog in de namen top 10 staat wordt Sam steeds vaker Sem genoemd :wall:

dylana is niet moeilijk uit te spreken alleen schrijven hebben mensen moeite

dilana of zelfs een keer dylama haha

of delana

en charissa is vaak garissa of sharissa

je zegt sjarissa

xxx

Ella spreek je gewoon uit als Ella, lekker makkelijk toch? waarom zeggen sommige dan elle???

Diégo wordt vaak uitgesproken met een gggg maar je spreekt het dus op zijn Engels uit

Met Siènna zijn we nog geen rare dingen tegen gekomen maar ik ben wel benieuwd hoe hier gedacht wordt dat haar naam uitgesproken wordt…? :mrgreen:

siejenna ?

@romata wrote:

siejenna ?

Dat zou ik ook denken :thumbup:

bijna goed als je de nadruk NIET op de j legt (spreek je zeg maar uit als j en h samen) dus niet sie-jenna

@Clari wrote:

bijna goed als je de nadruk NIET op de j legt (spreek je zeg maar uit als j en h samen) dus niet sie-jenna

Ja precies, gewoon als 1 gestroomlijnd woord, zeg maar.

@D. wrote:

@Clari wrote:

Ja precies, gewoon als 1 gestroomlijnd woord, zeg maar.

Indd :thumbup:

:thumbup: jaaaaaaaaa helemaal goed :clap:

hoe denk je dat je Talysha uitspreekt dan ?

Veel mensen zeggen het ook fout !!