Uitspraak baby-naam

Over de naam “Mats” valt niet veel te struikelen. Vind het wel irritant dat we continue te horen krijgen:

“Mats, wat ben jij gematst zeg!”

of:

“Het zijn weer de Matsweken bij c1000!”

In het begin had ik het wel verwacht en lach je een beetje mee ookal denk je “wauw… origineel zeg!”

Inmiddels ben in zover dat ik heel sarcastisch reageer: “HA HA HA, wat een goeie :clap: !!!”

Misschien een beetje kinderachtig van mij (had ik mijn kind maar geen Mats moeten noemen) maar ik stoor mij er gewoon onwijs aan!

hier ook altijd mensen die t verkeerd zeggen sommige denken DJ of Djey maar je zegt t echt zoals je t schrijft met nadruk op A Djay ik verbeter mensen ook niet meer tenminste niet de mensen die ik maar 1 x zie of zo maar vind t soms wel vervelend maar snap hun wel…

Mn zusjes zoontje heet Taro is ook appart maar zeg je niet zo snel verkeerd

hier is nog een naam bijgekomen en ook die gaat veelal verkeerd misschien ook wel logisch

kimberley gewoon kimberley geen afkortingen

angélina = andjelina maria elisabeth

alisjha= alisja geen alicia julliénna= sjuljenna juanita = gwanita

destiney omara angel = eendjel

nagéamo spreek je uit als nakeeamo (dus meer gay :mrgreen: ) dus geen nageamo of nakiamo je hoort de g niet die spreek je uit als een ki

tweede naam angélo spreek je uit als ankilow met een lange ki en low dus geen angelo of angeelo (letterlijk)

derde naam pasquenelle spreek je uit als paskinel dus geen paskenelle

groetjes nathalie expert in moeilijke namen verzinnen :smiley:

Ik dacht dat je Charity niet verkeerd kon uitspreken maar er zijn mensen die Sjaritie zeggen ipv Sjeritie

en Devani is gewoon Deevaanoo

Wij dachten ook een echte Hollandse naam te hebben, een logische naam. Wij houden zelf niet van die Amerikaanse of Engelse namen, of namen die anders uitspreken dan ze geschreven staan,

Maar nu blijkt Jurian ook niet zo’n simpele naam :shock:

Het is gewoon juu-rie-jan. Helemaal op zijn Hollands. Maar mensen vragen er wel eens naar hoe het nu moet, of het is juu-rie-jen of djuu-rie-jen.

Het valt niet mee om een echt oerhollandse naam te bedenken blijkbaar, die ook nog eens normaal uitgesproken wordt :wink:

hier is jayden een x uitgesproken als jai-din :eh: :wall:

Talysha spreek je uit als taliesja

(boa)

jayden is in het begin (toen kenden veel mensen de naam nog niet) vaak verkeerd gezegd: jaa-den, jee-den…

tyone gaat vaak goed (taairoon)

kae.yen is nog vaak kaaj-un of keej-un, maar de klemtoon ligt op yen, dus kee-jèn…

Damian = DEE-MIE-JUN :smiley:

Sinterklaas heeft het gepresteerd om Tycho uit te spreken als Teigo… :wall: :wall:

@Krabje wrote:

Sinterklaas heeft het gepresteerd om Tycho uit te spreken als Teigo… :wall: :wall:

Hahaha, gelukkig is het hem vast nog niet opgevallen dat de hulpklaas een foutje maakte! :wink: :mrgreen:

@kantjeboord wrote:

@Krabje wrote:

Hahaha, gelukkig is het hem vast nog niet opgevallen dat de hulpklaas een foutje maakte! :wink: :mrgreen:

En het ergste is… Er waren op dat moment 3 jongens die Tycho/Tygo/Tigo heter en hij zei het bij alle 3 fout :wall: :wall:

@Krabje wrote:

@kantjeboord wrote:
@Krabje wrote:

En het ergste is… Er waren op dat moment 3 jongens die Tycho/Tygo/Tigo heter en hij zei het bij alle 3 fout :wall: :wall:

Wat een domme klaas! die moet uit het Klazenbestand worden geschreven of worden bijgeschoold!

Toen Noëlle (uitspreken als Nowelle dus) geboren werd en we smsjes rondstuurden naar onze vrienden zei een van onze vrienden tegen z’n zus; Leuk zeg dat ze een meisje hebben gekregen maar wie noemt z’n kind nou Noelle?

hier Dave Noëll dus Deef no-el

en Jade Angie dus jeed endjie

lievie wilde Angie niet als eerste naam watn iedereen zou die wel verkeerd uit gaan spreken…

en wat blijkt iedereen zegt Angie goed maar Jade lijkt toch wel erug moeilijk :roll:

Jaa-dee Djeed jaadhu

hahaha

op het cb hebben ze de uitspraak zelfs op haar map geschreven… en verdikkie nog steeds zeggen ze het ELKE keer fout :doh:

zzegt wel wat he :wink: :roll: :wall:

Joh, mijn oudste heet Manja, niets moeilijks aan. maar ze maken er zo vaak Marja van of vragen: “hoe heet ze?” "nou gewoon, Anja met een M er voor! :smiley:

Mijn zoon heet Damian Je zegt Deemijun . Zo wordt hij tot nu toe gelukkig genoemd, alleen de oma van mijn vriend krijgt het er niet in, dus proberen we haar demi-jan te laten zeggen, om het voor haar makkelijker te maken. (Mensje is bijna 80 en behoorlijk aan het dementeren)

Mooie naam hè :inlove:

Bij ons is het wel al regelmatig verkeerd gezegt.

Mijn naam werd en word ook altijd verkeerd gezegt, ik ben het onderhand gewend.

Ik moet de eerste nog tegenkomen die Fedde verkeert uitspreekt

Maar Tygo wordt ook weleens Tijgo genoemt

Marith spreek je uit als: Maarith (klemtoon op de a)

Dus we noemen haar geen Mariet.