Wij hebben ook gekozen voor makkelijk uit te spreken namen. Van Sander en Anna kun je ook moeilijk iets anders maken…
En ikzelf heet Helena. Dit spreek je uit als He-Le-Na en niet als Hellena.
Zelfs mijn beste vriendin kan mijn naam niet goed uitspreken… :eh:
De namen van mijn kids spreekt gelukkig niemand verkeerd uit, maar mijn naam is voor sommige nogal lastig.
Ik heet dus Jeanet dus zonder TE en hoeveel mensen toch Jeanette zeggen of op zijn engels Janet.
Een vroegere vriendin van me maakte het helemaal erg die sprak het elke keer uit als Sjenet :sick: :sick: :silenced:
Onze dochter heet Kate, uitgesproken als Kaate, dus op zijn Nederlands.
We wilden een naam die ook in het Engels uitspreekbaar is. We dachten ook nog eerst om de naam met dubbele a te schrijven, maar dat zorgt waarschijnlijk voor meer problemen. Nu zal onze dochter de eerste keer mensen vaak moeten verbeteren maar als ze een keer weten dan zal het wel meevallen.
Groeten
Isle
dat is wel appart isle. jou naam trouwens ook, ik de snelheid dacht ik dat er ilse stond.
Thanx Maria.
Mijn vriend is met Kate op de proppen gekomen en ik vond het wel leuk en origineel.
Mijn nickname is Isle. Mijn echte naam is Ilse. Maar isle typt veel fijner :lol:
Groeten
Isle
Mijn dochter heet Roosmarijn.
Dat moesten we toen ze net geboren was bij vrijwel iedereen verbeteren, van Rozemarijn naar Roosmarijn. Nu zijn er nog maar een paar mensen die het fout doen.
Ik vind het nog niet goed als mensen haar Roos of Roosje noemen, dat mag ze zelf bepalen als ze dat wil. Mijn vader (haar opa) weet dat, dus hij noemt haar Tulp. Ik noem haar zelf wel eens “La Reina” (De koningin)
Ikzelf heb een verkleinde jongensnaam, dus kregen mijn ouders heel veel geboortekaartjes met “gefeliciteerd met jullie zoon!”
@Bagheera wrote:
Onze dochter heet Kimberly. Dat er mensen zijn die Kimberley schrijven: daar kan ik nog wel mee leven.
Maar dan wordt er gezegd: Kimmetje! AAAARGH!! Mijn haren gaan dan echt overal omhoog staan!
Als ze zeggen: Kim dan roep ik er meteen “berly” achteraan. Kom op zeg, ze is 5 maanden oud, ze wee tnog niet eens dat ze Kimberly heet en dan al die afkortingen. brrr…
Wat ik wel weer schattig vind is hoe de 3jarige dochter van mijn zus het uitspreekt: Kimmely. :inlove:
Dat vind ik ( van haar ) wel zoooo schattig, maar vrienden of familie hoeft echt geen Kim, Kimmie, kimmetje of wat voor achterlijke verbasteringen te roepen, dan krijgen ze met mij aan de stok. :twisted:
We hebben een meisje in de klas gehad die Kim heet, nou ze is zo genoemd dus ik heb totaal geen problemen met die naam.
Ik heet Renate, en dan noemen ze me Renaaaaaaat… klemtoon op aaaaaaaat [walg, kots] Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon Ru-naa-tu te zeggen?
Leuk Topic dit :mrgreen:
Nu we bezig zijn voor een tweede, zitten we al een beetje om ons heen te kijken voor namen. En gisteren zei ik tegen mijn lief “Kimberley dan?” (met e ). Zei hij “doe maar niet want dat wordt standaard Kim”. :think: Ik zei nog “echt niet, als ik mijn kind Kimberley noem dan moet de rest dat ook maar doen, anders had ik haar wel gewoon Kim genoemd”. Maar zo werkt het dus blijkbaar niet, aangezien ze het bij jou wel standaard doen :think: Kimberley wordt dus geschrapt (ik haat afkortingen… gebruik ze zelf ook nooit… mensen die mij Vic noemen :sick: Of mijn vriend Syd :sick: of zelfs een keer Kaylee: Kay, maar dat wordt meteen afgestraft )
dubbel :mrgreen:
:silenced:
@Vicky wrote:
@Bagheera wrote:Onze dochter heet Kimberly. Dat er mensen zijn die Kimberley schrijven: daar kan ik nog wel mee leven.
Maar dan wordt er gezegd: Kimmetje! AAAARGH!! Mijn haren gaan dan echt overal omhoog staan!
Als ze zeggen: Kim dan roep ik er meteen “berly” achteraan. Kom op zeg, ze is 5 maanden oud, ze wee tnog niet eens dat ze Kimberly heet en dan al die afkortingen. brrr…
Wat ik wel weer schattig vind is hoe de 3jarige dochter van mijn zus het uitspreekt: Kimmely. :inlove:
Dat vind ik ( van haar ) wel zoooo schattig, maar vrienden of familie hoeft echt geen Kim, Kimmie, kimmetje of wat voor achterlijke verbasteringen te roepen, dan krijgen ze met mij aan de stok. :twisted:
We hebben een meisje in de klas gehad die Kim heet, nou ze is zo genoemd dus ik heb totaal geen problemen met die naam.
Ik heet Renate, en dan noemen ze me Renaaaaaaat… klemtoon op aaaaaaaat [walg, kots] Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon Ru-naa-tu te zeggen?
Leuk Topic dit :mrgreen:
Nu we bezig zijn voor een tweede, zitten we al een beetje om ons heen te kijken voor namen. En gisteren zei ik tegen mijn lief “Kimberley dan?” (met e ). Zei hij “doe maar niet want dat wordt standaard Kim”. :think: Ik zei nog “echt niet, als ik mijn kind Kimberley noem dan moet de rest dat ook maar doen, anders had ik haar wel gewoon Kim genoemd”. Maar zo werkt het dus blijkbaar niet, aangezien ze het bij jou wel standaard doen :think: Kimberley wordt dus geschrapt (ik haat afkortingen… gebruik ze zelf ook nooit… mensen die mij Vic noemen :sick: Of mijn vriend Syd :sick: of zelfs een keer Kaylee: Kay, maar dat wordt meteen afgestraft )
Ik heb het wel erg overduidelijk gezegd en de dame in kwestie laat het nu wel uit haar hoofd hoor, mijn boodschap is over gekomen :dance:
En bij iemand anders heb ik gevraagd: “Kim?? Ik ken geen Kim…” Dus die haalt het ook niet meer in zijn hoofd om de naam af te korten, gelijk "korte"metten mee maken :mrgreen:
Leuk Topic (ook leuk om namen op te doen voor ons kindje hihihi)
Onze oudste (is al te oud voor een banner) die heet Charon, ook dit kan zelden uitgesproken worden zoals het hoort hahaha, het wordt al snel SHARON, of Sherrun (uitspraak) Maar je spreekt het uit als TJAARON
Haar naam komt uit de sterrenkunde en ze draagt de naam van de maan van de planeet Pluto!
Onze zoon heet TIM, dat KUN je bijna niet verkeerd uitspreken!
Maar kom maar op met NOG meer leuke namen, wij moeten nog een jongensnaam, onze meisjesnaam hebben we al voorbij zien komen! :?
Kabouterknuffel!
Wonder boven wonder krijgen wij geen hele rare uitspraken. Met Nova hebben ze vaker moeite want aai wat word ze vaak Noa genoemd :wall:
Tyas (tiejas) is wel eens Tei-jas genoemd maar bij die ene keer is het gebleven
De namen van mijn kinderen:
Dano: tja, kan je weinig aan veranderen. Zoals je het zegt, dus
Ayla: Aaaijla. (Dus niet Eela, zoals in Amerika)
Jody: Djody.
Mitchel --> Mit-sjel
Er wordt wel vaak gevraagd of het met 1 l of 2 ll-en wordt geschreven. Maar ik vind de 2e overbodig, dus gewoon met 1 l
Coven --> Koo-vun
Er was 1 iemand die vroeg of je het niet uit moest spreken als Ca-vun, mag wel maar liever niet
Benthe = Bent-he… aj euh … gewoon bente :lol:
alleen dan een H ertussen
Hoi!
Grappig topic inderdaad! Onze Olivier heet Olivier op zijn Nederlands en niet op zijn Frans: GEEN Ooolievjeee…
groetjes!
hoi hoi
wel grappig topic nou nu komen die van mij die steevast verkeerd of verkleind uitgesproken worden
kimberley word kimmy genoemd ze word 10 en is daar zelf dus niet zo blij meer mee of kemberlie :eh:
alisjha word uitgesproken als aliesja of erger nog alicia je spreekt gewoon a LIS ja met de nadruk op lis
angélina word uitgesproken als ansjelina maar je spreekt het uit als andjelina
destiney word wel goed uitgesproken maar hier word des van gemaakt soms zelfs door onzelf :oops:
wel worden er vaak schrijffouten gemaakt vooral bij alisjha meestal word de h achteraan gezet of de j na de h de juf van alisjha presteerde het zelfs een keer om alisjha een streep door haar naam te geven en het fout neer te zetten omdat ze dacht dat het niet goed was :roll: terwijl alisjha dus vol bleef houden dat het er wel goed stond en de juf natuurlijk vol bleef houden dat het niet goed was ben heel boos geweest
groetjes nathalie
Geinig dit!
Yuri is dus altijd een probleem :lol: Met schrijven gaat het standaard verkeerd maar dat is iedereen vergeven want er zijn zoveel varianten!
Maar de uitspraak…Het is dus Joerie. Maar heel vaak hoor ik Juurie, Jurrie oid. En nog erger de afkorting Joer… :silenced: klinkt als…
Mayra: mai-ra (en geen maajraa of maajaa :roll: )
Ian: Ie-jun (en geen iejan, aai-jun of jan, ja zelfs dat maken ze ervan :evil: )
Wij hebben gekozen voor een beetje internationaal goed in het gehoor liggende namen, maar die ook in Nederland niet vreemd zijn. En last but not least: ze zijn niet te verkleinen! :dance:
(daar had ik zelf altijd zó’n hekel aan: krientje )
Onze jongste is geen probleem, da’s gewoon Benthe…
Maar B’Elanna wil nog wel eens voor problemen zorgen…
Voor de kenners van StarTrek is het geen probleem, voor de “leken” onder ons is het uit te spreken als Búhlana.
Op het geboortekaartje stond met kleine letters geschreven: Je spreekt B’Elanna uit net als Belinda, maar dan met Lana ipv Linda