Uitspraak baby-naam

Ik zou dan Luuna zeggen als ik Luna lees…

Loena vind ik trouwens ook een hele mooie naam.

Maar die zou ik dan schrijven als Loena anders krijg je denk ik idd dat mensen het uitspreken als Luuna…

Loena, mijn nichtje heet zo. Makkelijk dus… :wink:

Luna is het spaanse woord voor maan toch? En daar spreken ze het echt als loena uit…

luna spreek ik uit als Luuna :slight_smile:

ja zeg! Dan weet ik nog niks: luuna of loena?

Boehoe! Dan toch maar een andere naam? Puk is ook wel leuk trouwens!

Luna spreek ik uit op z’n spaans dus als Loena… heb een vriendin die heeft een dochter die Luna heet en mijn kat heet Luna…

Hallo moeders en a.s. moeders. Ik ben 9 weken zwanger en heb al wat leuke namen uitgekozen. Voor een jongen vind ik Bjorn een leuke naam, maar ik twijfel enorm over de uitspraak. Wie kan me helpen???

trouwens Ik twijfel niet of bjorn of bjurn moet zijn, maar qua uitspraak twijfel ik of het Bjorn of Bjorren moet zijn.

Groetjes,

Precious

Ik heb nog nooit van Bjorren gehoord, dus ik zeg Bjorn! :thumbup:

vindt het een heel handig topic, merk dat ik sommige namen toch anders uit spreek dan hoort.

Noa–> gewoon noa en niet zoals sommigen doen met een h erachter

Patrick–> patrick

Joep --> nog geen andere uitspraken gehoord

Elissa–> e-lis-sa dus niet elisa

wel merk ik dat mijn voornaam en achternaam lastig zijn :

mareille --> spreek je uit als marije en niet als marielle

grovell --> je spreekt het uit met 1 l, sommige mensen leggen de nadruk op de l

mareille

onze sil(hoe kort wil je het hebben :? ) werd stug door oma seal genoemd … :think: het is toch geen zeehond? :evil:

oehhhhh nog een leuk verhaaltje over ons geboorte kaartje !

op de voorkant stond, he is born! en toen overoma belde zei ze hoe gaat het met born waaaaaahahaha ik snapte er eerst echt geen fluit van , totdat mijn blik op het kaartje terecht kwam!

Ik heb nog nooit gehad dat iemand de naam van Sacha verkeerd uitspreekt. Nu is dat volgens mij niet zo moeilijk hoor. Het is gewoon Sasja. He nu ik dit zo schrijf vind ik het op die manier gescheven ook wel erg leuk. Maar dan meer voor een meisje en ik heb toch echt een jochie. :stuck_out_tongue:

ha ha! Born! Leuke anekdote in ieder geval.

Bjorn is toch gewoon bjorn? Kun je volgens mij niet fout mee gaan?

En hebben jullie nog doopnamen of vernoemingen gedaan?

Zit ik een beetje mee nl:

Demi heet Demi Wilhelmina Theodora naar de oma’s

en de volgende willen we dan naar de opa’s vernoemen (Willy en Harry)

in jongens uitvoering niet zo moeilijk, maar wat als het een meisje is?

… Henriette Wilhelmina?

Of hebben jullie nog andere ideeen hierover

(nog helemaal on topic…)

groeten!

muts

Willemijn en Harriette?

@muts99 wrote:

ha ha! Born! Leuke anekdote in ieder geval.

Bjorn is toch gewoon bjorn? Kun je volgens mij niet fout mee gaan?

En hebben jullie nog doopnamen of vernoemingen gedaan?

Zit ik een beetje mee nl:

Demi heet Demi Wilhelmina Theodora naar de oma’s

en de volgende willen we dan naar de opa’s vernoemen (Willy en Harry)

in jongens uitvoering niet zo moeilijk, maar wat als het een meisje is?

… Henriette Wilhelmina?

Of hebben jullie nog andere ideeen hierover

(nog helemaal on topic…)

groeten!

muts

hij heet dus sil , maar wat op de voorkant stond was gewoon engels voor hij is geboren, maargoed wist ik veel dat die oudjes geen engels kunnen :mrgreen:

bjorn met een streepje door de o of twee puntjes erop is bjurn

en zonder is bjorn.

mijn broer heet zo en dit heeft ie al velen malen uit moeten leggen

@Pinn wrote:

Onze dochter heet Nova, ik dacht dat kan niet verkeerd uitgesproken worden. Maar mijn zus heb ik nu al regelmatig Nowa horen zeggen, met een zéér zacht w-tje…nogal irritant, wij zeggen echt Nova met een harde v erin (anders hadden we d’r wel Noa genoemd) :roll:

Wat ook heus wel een mooie naam is, hoor!

:naughty: :mrgreen:

Ik weet niet of het al genoemd is maar mijn dochter heet Meike en wordt al vanaf de geboorte regelmatig Maaike genoemd…

Ondanks dat we het verbeteren blijven ze het soms zeggen :wall:

Isa gaat goed!!! Hihi daar hebben ze weinig moeite mee.

Groetjes Gien

Het dochtertje van mijn neef heet ook Meike en in het begin bleven ze maar zeggen: nee het is Meike en geen Maaike!

Je zegt tegen een ei toch ook geen ai? denk ik dan (nou ja in het Gronings wel trouwens :mrgreen: misschien komt het daarvan :wink: )

Mijn dochter heet Amélie (a-mee-lie, klemtoon op ie) maar er blijven mensen Ammelie zeggen en dat vonden we niet mooi vandaar het streepje op de e. Een vriendin van mij zei zelfs Ameeelie (klemtoon op mee).

Oja, mijn schoonzus heet Patricia. Niet moeilijk zou je zeggen, maar haar oma noemde haar toen ze nog klein was altijd: Patrietsia :lol:

Onze dochter heet Kimberly. Dat er mensen zijn die Kimberley schrijven: daar kan ik nog wel mee leven.

Maar dan wordt er gezegd: Kimmetje! AAAARGH!! Mijn haren gaan dan echt overal omhoog staan!

Als ze zeggen: Kim dan roep ik er meteen “berly” achteraan. Kom op zeg, ze is 5 maanden oud, ze wee tnog niet eens dat ze Kimberly heet en dan al die afkortingen. brrr…

Wat ik wel weer schattig vind is hoe de 3jarige dochter van mijn zus het uitspreekt: Kimmely. :inlove:

Dat vind ik ( van haar ) wel zoooo schattig, maar vrienden of familie hoeft echt geen Kim, Kimmie, kimmetje of wat voor achterlijke verbasteringen te roepen, dan krijgen ze met mij aan de stok. :twisted:

We hebben een meisje in de klas gehad die Kim heet, nou ze is zo genoemd dus ik heb totaal geen problemen met die naam.

Ik heet Renate, en dan noemen ze me Renaaaaaaat… klemtoon op aaaaaaaat [walg, kots] Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon Ru-naa-tu te zeggen?

Leuk Topic dit :mrgreen:

Dus jij heet helemaal geen Bagheera??? :mrgreen: