Uitgerekend in maart 2020

Hoi Lian,

Dat zal wel even schrikken zijn geweest! Gelukkig was alles goed en uiteindelijk idd fijn dat de echo al kon en je al een bevestiging kon krijgen.
Bij mij werd gezegd dat er altijd rond de 7/8 weken pas een eerste echo werd gepland… nog even geduld hebben dus voor mij!

Oooh wat leuk dat jullie al een kindje hebben! Voor hem/haar ook heel leuk denk ik😊

Hoe beïnvloedde het je werk als ik vragen mag? Letterlijk of meer mentaal? (Ik kan namelijk de hele dag nergens anders aandenken dus in die zin beïnvloed het ook mijn werk haha)

Wij hebben het nog niemand verteld… Maar morgen wil ik het mijn beste vriendin vertellen en het weekend onze ouders… ik ben zooo benieuwd naar hun reactie!
Ik ben nog wel aan het nadenken over hoe ik het ga vertellen. Hoe heb jij dat aangepakt?

Idd erg leuk om zo ervaringen met elkaar uit te wisselen! :blush:

Liefs!

Hey!

Het beïnvloedde mijn werk vooral omdat ik lichamelijke klachten had. Vanaf 6 weken bandenpijn en vanaf ongeveer 8 weken regelmatig overgeven. Ik werk zelf met kinderen van 0 tot 4 dus er wordt verwacht dat ik er gewoon de hele dag met mijn hoofd bij ben, maar dat was ik niet echt :grimacing: Daarom heb ik besloten om het tegen 2 collega’s die het dichtst bij mij staan te vertellen en dat is heel fijn. Maar ik snap suuuuper goed wat je bedoelt qua mentaal want ik kan ook nergens anders meer aan denken :see_no_evil:

Aaah zo spannend! Bij ons is het eigenlijk heel spontaan gegaan waardoor we er niet iets heel leuks van hebben gemaakt helaas. We wilde wachten met vertellen omdat ik nog (redelijk) jong ben en mijn vriend en ik nog helemaal niet zo lang samen zijn. Ik was dus best wel bang voor de reacties van mijn ouders. Daar ben ik in tranen uitgebarsten (love hormonen) met de echo in mijn handen :sweat_smile:

Bij mijn schoonouders hadden we een shirtje voor de andere kleine man opgezocht met “grote broer” er op en toen vroegen we wat ze er van vonden. Grote schrik maar ook heel veel blijdschap op hun gezicht!

Bij mijn beste vriendin heb ik een kaartje geschreven met aan het einde de zin “lieve demi, mijn mama heeft geen zussen… wil jij mijn tante zijn? liefs van de baby” en dan de uitgerekende datum er achter. Daarna gewoon de tests in haar handen gedrukt :wink: Ben heel benieuwd wat jij van plan bent! Toevallig al op pinterest gekeken ofzo?

Nou dat was een heel verhaal, beetje te enthousiast misschien? :stuck_out_tongue: Kan er nu nog niet echt met iemand over praten dus ik vind dit wel fijn!

Liefs

Ah ik snap het! Dan moet je idd wel! Ik hoop dat ik dat overgeven oversla…

Achja spontaan hoeft niet altijd verkeerd te zijn! Dan zal het lot wel voor jullie hebben bepaald :wink:
Gelukkig waren de reacties leuk!! Ook wel weer mooi dat je zo in huilen met de echo stond.

Dat idee van je vriendin vind ik ook echt heeel leuk!! Ik heb ook geen zussen dus ik denk dat ik dat ideetje van je pik hihi :slight_smile: (handig)

Op Pinterest idd al gekeken, maar dat zijn vooral leuke ideeën om het online bekend te maken (veel foto’s)… vandaar dat ik nog niet echt iets kon vinden.
We gaan zaterdagavond met mijn schoonouders uiteten dus daar kunnen we vast wat leuks voor bedenken. We willen iets met het personeel regelen (als dat lukt); iets met een menukaart voor opa’s en oma’s ofzo. Of gewoon een cadeautje geven waar het duidelijk door wordt.
Vrijdag wil ik het mijn ouders en oma gaan vertellen. Super spannend allemaal!

Geeft niet dat je zo enthousiast bent, dat ben ik ook! Juist leuk om dat te delen zo toch!:blush:

Dat hoop ik ook heeel erg voor jou!!
Ja super leuk idee! Het restaurant wil vast meewerken. Ik ben benieuwd naar alle reacties van jullie familie en je vriendin. Ook leuk dat je mijn ideetje gaat gebruiken :blush: Bij mij reageerde ze super enthousiast dus dat komt bij jou vast ook goed!

Ik heb idd ook op Pinterest wat ideetjes opgedaan hoe we het op social media willen gaan vertellen. Zitten best leuke ideeën bij vond ik zelf. Maar inderdaad, niet echt voor familie/vrienden persoonlijk.

Hoe zit het bij jou qua kleding? Gaan je broeken al strakker zitten? Ik had dat zelf heel snel. Geen zwanger buikje hoor, gewoon een opgeblazen gevoel.

xxx

Er staan idd leuke ideeën op pinterest! Tegen de tijd dat ik mijn eerste echo heb gehad zal ik daar ook mijn ideeën opdoen (nu eerst focus op het persoonlijk vertellen en de echo haha)

Jaaa ik heb idd ook echt een opgeblazen gevoel! Ook erg van die rommelende darmen! Gek he, het is nog zo klein…

Ik hoop dat ik me vandaag wat meer kan concentreren haha… de hele week was 10x niks op mijn werk, veeeel te veel met andere dingen bezig in mn hoofd​:see_no_evil::see_no_evil:

Ja zo gek, bij mij net zo groot als een libelle nu en ik kan amper nog mijn knoop dicht :sweat_smile:
Wat voor werk doe jij als ik vragen mag?
xxx

Jaaa gek idee he? Bij mij pas als een korrel haha… vandaag ben ik gelukkig wat vrolijker, gister had ik het wel moeilijker en was ik ineens zo onzeker…

Ik werk op kantoor, als product manager (marketing). Jij met kindjes toch? Op een school of?

Hoe gaat t bij jou vandaag?

Ha chertje, spannend he? Snap je helemaal! Ik had rond jouw tijd een beetje gevoelige borsten maar verder ook niets. En ik zat de hele tijd maar te hopen dat ik misselijk werd. Nou dat is helemaal goedgekomen haha… vanaf 7 weken een beetje misselijk s nachts en s morgens en nu 9w5d en laatste week hele dagen misselijk en zo moe dat ik ook hele dagen in bed lig. Gelukkig heb ik vakantie!

Het zegt dus volgens mij heel weinig. En eerste weken zijn gewoon heel spannend. Mij hielp het om elke dag te denken: “yes weer een dag zwanger!”. En heel langzaam kruipt de tijd dan voorbij… ik kan niet wachten tot 12 weken echo die we 26augustus hebben. Dan kan voorpret echt beginnen :slight_smile:

Succes!!

1 like

Oja ik had bij 6 weken wel ontzettend buikpijn, bandenpijn denk ik. Dat was echt naar en spannend, maar ook goed gekomen voorlopig :slight_smile:

Jaaa dit heb ik ook allemaal! Snap je dus precies. Mijn zus had vanaf het eerste moment “een connectie” toen ze zwanger was. Maar heb ik dus helemaal niet haha… voel me wel heel misselijk, maar nog niet het gevoel dat er een baby in mn buik zit. nou ja ook wel goed om een beetje nuchter te blijven. We hebben nog lang genoeg voor de voorpret :). Ik kan me er ook nog niets bij voorstellen dat we volgend jaar een gezinnetje zijn als alles goed gaat! Denk dat het vanaf 12 weken echo meer komt, omdat we dan ook bezig gaan met kinderkamer etc, wat denk jij?

Ja dat vind ik ook echt zo raar! Vooral dus omdat je niks ziet, maar er wel “iets” ter grootte van een vijg in zit :see_no_evil: Ik las vandaag dat mijn baarmoeder nu zo groot is als een kleine watermeloen… ik dacht echt HOE DAN :scream:

Maar ik denk inderdaad dat je gelijk hebt dat het vanaf de 12 weken echo allemaal wat echter wordt. Voor mij nog een weekje wachten… spannend!

Je had al wel de eerste echo gehad toch? Hoe vond je dat?

Ah ja ik snap dan wel dat je afdwaalt tijdens je werk. Ik werk op een kinderdagverblijf dus ben eigenlijk de hele dag wel aan het rennen waardoor ik er (een heeeeeel klein beetje) minder aan denk dan als ik in het weekend thuis ben.

Ik had vandaag voor het eerst alleen ochtend misselijkheid ipv de hele dag. Voel me herboren hahah :yum:

Fijn dat je je vandaag wat beter voelt, als je je nou nog een keer rot / onzeker voelt mag je altijd hulp vragen bij mij he! Je bent niet alleen!! Zou je het nou vandaag aan je beste vriendin vertellen?

Dankje Yvo voor je reactie! Stelt me weer wat meer gerust. Vandaag was ik gelukkig een stuk vrolijker en had ik er weer vertrouwen in!
Hopelijk staat mij die misselijkheid niet te wachten… lijkt me heel lastig!
Lukt het je wel om er mee om te gaan?

Je tip ga ik zeker proberen erin te houden! Wie weet helpt met mij ook wel makkelijker deze wachtende dagen door :blush:

Super lief van je!! Zal ik zeker doen. En andersom mag dat natuurlijk ook :slight_smile:

Oooh wat fijn dat je vandaag niet heel de dag misselijk was! Dat scheelt denk ik echt een hoop!
Dat is toch echt wel een kwaaltje wat het minst prettig is lijkt me…

Vanavond vertel ik het inderdaad aan een van mijn beste vriendinnen. Ze heeft een kitten sinds een week dus ik ga zogezegd op “kraambezoek”. Ik geef dan een kaartje met gefeliciteerd met Loes! Ik ben vandaag bij jou op kraambezoek, kom jij over 8 maanden ook bij mij op kraambezoek?

Woensdag zie ik mijn andere beste vriendin en daar wil ik jou ideetje op toepassen :blush: ben zooo benieuwd naar hun reacties!

Joeeepie, weer een week verder!

We hebben het inmiddels aan de eerste mensen verteld, en iedereen is zooo ontzettend blij voor ons! Zo leuk om te zien wat het met mensen doet. Onze ouders worden allebei voor de eerste keer opa en oma dus die zijn door het dolle heen! Gelukkig heb ik alles gefilmd :slight_smile:

Mijn man is zelf ook mega enthousiast dus hij praat zelf net zo veel erover hihi. Hij wordt steeds heel vroeg wakker omdat hij dan over de babykamer aan het nadenken is zegt hij haha. Wellicht dat de praatjes over een paar weken (als het wat “normaler” wordt) zat wordt🙈

Ondertussen nog steeds wel weinig klachten (aan de ene kant heel fijn!), alleen wat meer gevoelige borsten. Hoe is het met jullie “klachten” tot nu toe?

Hee Lian,

Hoe gaat het nu met je?
Al meer aan het idee gewend?

Ik ga er steeds meer aan wennen… vannacht had ik ineens hele erge krampen, soort menstruatieachtig… toen was ik wel even bang. Maar nu gaat het op zich wel weer dus ik denk niet dat ik me zorgen hoef te maken…

Hoe is het met jouw kwaaltjes? Wordt het al wat minder? :blush:

Hey!

Ja tijdje niet gesproken inderdaad! Ik heb ook van die krampen gehad, mijn verloskundige zei dat het komt omdat je baarmoeder nou eenmaal groeit.

Ik ben morgen 12 weken zwanger, yessss! Eindelijk ook weer een echo en dan gaan we de definitieve datum bepalen. Spannend! Mijn klachten gaan steeds beter, dit weekend was het weer erg heftig maar deze week gaat het eigenlijk wel heel goed!

Hoe voel jij je over het algemeen?

xxx

Aaah 12 weken alweer!! Super fijn! De eerste drie maanden zitten erop :grin::tada:

Fijn dat het ook steeds beter met je klachten gaat!
Bij mij gaat het ook nog steeds goed, buiten de menstruatieachtige krampen om. Maar goed dat hoort er denk ik ook bij.

Ben benieuwd naar je echo, laat je het even weten?

Ik heb het vandaag nog over die krampen gehad en mijn verloskundige zegt inderdaad dat je baarmoeder “gewoon” groeit. Als ik zie hoe groot ons kindje is geworden snap ik ook wel dat we er last van hebben want hoooooly moly ik heb een reuzekind :heart_eyes:

Zou je de echo willen sturen maar ik wil mijn gegevens liever niet hier in het openbaar zetten :grimacing:

Wanneer had jij nou ook alweer de echo?

Hi Lian,

Ah super leuk dat je je kindje hebt kunnen zien! Ben heel blij voor je!

Bij mij is het helaas foute boel… :cry: ik heb gister heel de dag bloedingen gehad dus ik ben bang dat het bij mij een miskraam is geworden. Ik word vandaag gebeld door de verloskundige voor een spoedecho. Maar ben bang dat het al gebeurd is…